Fiat Linea Türkiye Forumu
Konu Dışı => Akaryakıt Konuları => Konuyu başlatan: ast - Şubat 08, 2013, 09:54:12 ÖS
-
sıralı lpg kesinlikle.. performanstan da ödün vermiyo. ayrıca dizel motorların bakım masrafları da daha yüksek..
Ama LPG nin en kötü yanı 2. sınıf araç sayılmak, mesela alışveriş merkezlerinde ve hiçbir kapalı otoparka almıyolar tehlikeli diye. Dışarda park yeri arayacak
sıralı sistem lpg her zaman daha ekonomik.
ama bunu aracında kullanırsan daha ekonomik yani işin içinde yusuf faktörü var:)
arkadan çarpmalarda çok tehlikeli olduğu için sıkışmış gaz dolu bombanın üstünde geziyorsun hep.
ama kaderde yanmak varsa kaza anında arabada tüp olmasa bile benzin deposuna veya borularına kıvılcım atarsa da patlar
kaza riski açısından en uygun araba dizel araba dır çünkü mazot böyle durumlarda çok zor yanar
kaza riski açısından durum böyle fakat birde işin kullanım yönü var:
yeni araba alacaklar eğer ikinci el araba almışlarsa ve bir süre sonra ben bunu satarım diye düşünüyorsa araçlarına lpg takabilir. çünkü lpg li aracın motor ömrü daha çabuk düşer. lpg yanarken benzine göre aşırı bir sıcaklık oluşturur bu da motorun üst kısmında bulunan parçalarda daha çabuk aşınma ve yüzey yorulması oluşturur. bu kısımda bulunan soğutma sistemi normalde lpg yanınca oluşacak aşırı sıcaklığı önlemeye yeterli gelecek şekilde üretilmemiştir. o nedenle arabanın rektefiye süresi düşer yani motorun normalden daha çabuk yenilenmeye ihtiyacı olur. yarım motor indirme ile motorun üst kısmında bulunan subap ve diğer parçaların değişimi ile sorun çözülür. iyi bilen aşmış bir usta bunu el emeği 200 ytl civarında güzelce halleder. eğer serviste yaptırırsanız ne kadar tutar düşünmek bile istemiyorum:)
araba sıfır alınıyorsa ve ben çok uzun süre satmayı düşünmüyorum gibi bir durum varsa dizel almak daha iyidir. fakat dizel araba kullanırken de dikkat en önemli konu dizel motorun tamiri zor olduğu için arabanın bakımı aksatılmamalı ve mazotu aldığın yere dikkat edilmelidir. kötü mazot dizel arabayı anında bozuyor ve tamiri de çok pahalı oluyor. o nedenle önüne gelen yerden azar azar mazot almak yerine bildiğin ve güvendiğin istasyondan en az 100 ytl ile mazot almak daha iyidir. yakıt deposu sağlığı için de iyi olur.
günümüzde her ne kadar mazotun litre fiyatı benzine yaklaşmış olsada dizel yinede avantajlıdır. çünkü dizel motorda buji olmaması bence büyük bir avantajdır. bujiyi yenilersin, motor çalıştıkça performans sürekli düşüştedir. (benzin sarfiyatı da buna bağlı olarak artar.) ama dizel motoru bu yönden düşünürsek performans grafiği sabit. ayrıca iki arabaya da eşit miktarda yakıt koyunca dizel motorlu araba daha çok yol yapar.
-
Her LPG konusunda yazıyorum ama bana kızmayın :) Amcam Lpg ci diye.
Ona danıştım geçen.Golf 5 var dedim 2006 lpg li. hiç durma takas et dedi.Dizelleri sevmiyorlar.Nedenleri ise ;
1-) Dizel geç ısınıyor , Benzin-LPG'de öyle bir sıkıntı yok .
2-) Dizelde dikkatli kullanım gerekiyor ani hızlanma,ısıtma vb. gibi ama Benzin-LPG'de gerek yok.
3-) Dizelde Devir göstergesine bağlısınız, Benzin-LPG'de 2binRPM üstünde hiç bir sıkıntı yok Redline a kadar yolu var.
4-) Dizelde Motor masraf pahalı , Benzin-LPG'de daha ucuz. ortalama dizel motor 4-5binTL Benzin ise 2-2.5TL-1.6&1.8 motor
5-) Dizelde motor sesi kötü , Benzin-LPG'de motor sesi gaza getirici ve daha güzel .
6-) Dizelde bakım masrafları vs. pahalı - Benzin-LPG'de daha ucuz ( bunu söylüyorlar ama ben bilmiyorum yalan olmasın :D )
7-) Dizelde 2. el alırken diken üstündesiniz - Benzin-LPG'de kafanız rahat eğer motor uyumlu ise tabi.
8-) 2. El alırken Dizelde daha düşük model yada düşük sınıf. Benzin-LPG'de daha yüksek model-yüksek sınıf araç
9) Dizelde kafanız rahat mazot göstergeleri çalışıyor -LPG'de Stepne ise göstergeler tam göstermez hesap yapmanız gerekir.
10-) Yurtdışlarında LPG li araçları kapalı alanlara alınıyor.Çünkü sızdırmazlık raporları tam oluyor.Türkiyedede sızdırmazlık raporu alıyoruz fakat boşuna çünkü kimse takmıyor.istenilen yere girilmesi lazım.
11-) Git gide LPG artıcak çünkü yurtdışındada destekleniyor.Havaya salınan kötü hava daha az.
12-) Dizelde kötü yakıt derdi var - Benzin-LPG'de kötü gaz derdi çok yok.Oktan sayısı daha fazla.
13-) Benzin-LPG'de LPG tankları sağlamlık testlerinden geçirilmiştir ve çok ilginçtirki arabaların yakıt depolarından daha sağlam üretiliyor.Çünkü bagajta durduğu için darbelerde daha dayanıklı olmalı.
Sigorta sistemi olduğu için herhangi ani bir durumda gaz kesiyor + patlama riski çok düşük çük full depo dolmuyor %20 boşta duruyor sıkışma olmasın diye.
Her yanan arabaya LPG li deniyor fakat bunlar yalan.He evet LPG de yananlar vefat edenler var fakat çoğu bakımsız,düzgün takılmamış,önemsenmemiş araçlarda oluyor.istisnadır hatta.
Bu sitedede bi abimizin dostları LPG araç yüzünden vefat etmiş unuttum adını.
Düzgün LPG li araç bulabilsem ben LPG yi Dizele tercih ederim ama nasıl ;
1.8 T Passat alırım LPG de performans derdim olmaz. mesela..
-
lpg mi yoksa benzin\dizel mi diye sormak gerekir bu soruyu çünkü benzin dizel hem güvenlik hemde için rahat araç kullanmayı sağlar lpg ise içinde hep bir tereddut oluyor insanın. bi ara lpg li kiralık bi araç kullanmıştım hem güven vermedi bana hemde depo küçük uzun yolda huzursuz oluyorsun nereden gaz alırım yolda mı kalırım vs diye benim bireysel görüşümdür tabi bu .
benim ekonomiklik açısından ise fikrim gecen tanıtımını gördüm volvo da v60 modelin hem elektirikli hem dizel versiyonu ağustosta türkiyeye gelecekmiş elektirikli motorile 400 km yol yapıyormuş bitince dizel motora geçiyormuş bu araç hoşuma gitti türkiye ye gelince bi denemeye gidicem hoşuma giderse hem lineamı hemde octavia nı satıp üzerine para koyup bu volvodan almayı düşünüyorum
-
1997 den 2010 a kadar lpg li araç kullanan biri olarak dizel diyorum yada gücü yeten için benzinli hep 2 nci sınıf hatta 3 sınıf oluyorsun hiç bir yere giremiyorsun ama lpg nin benzinden daha emniyetli olduğuna hemfikirim
-
bu da bahsettiğim volvo
http://www.volvocars.com/tr/campaigns/hybrid/Pages/v60-plugin-hybrid.aspx (http://www.volvocars.com/tr/campaigns/hybrid/Pages/v60-plugin-hybrid.aspx)
tabi benimkisi fiyat yüksek olursa hayal
-
5-10 seneye elektrikli aracımız olur bizim :D daha çook bekleriz.Daha türk arabası üretilcek vs.. :)
LPG iyidir iyi.tercih meselesi.Niye onu seçtin o kötü bu kötü diyemeyiz.Benim babadan amcadan gelme bi düşünce olduğu için etkisinde kalmışım.Daha kaliteli araçlara binerim LPG yi çekerim niyetinde oluyor insan.Zevk meselesi.
tabi performans olarak Dizel harbiden daha iyi adamı yormuyor.
Bugün 206 kullandım ayrıca bizim linea beni çok yoruyomuş bunu anladım bugün...
-
5-10 seneye elektrikli aracımız olur bizim :D daha çook bekleriz.Daha türk arabası üretilcek vs.. :)
LPG iyidir iyi.tercih meselesi.Niye onu seçtin o kötü bu kötü diyemeyiz.Benim babadan amcadan gelme bi düşünce olduğu için etkisinde kalmışım.Daha kaliteli araçlara binerim LPG yi çekerim niyetinde oluyor insan.Zevk meselesi.
tabi performans olarak Dizel harbiden daha iyi adamı yormuyor.
Bugün 206 kullandım ayrıca bizim linea beni çok yoruyomuş bunu anladım bugün...
sedan ve tek dizel motora sahip v60 ın 95000 gibi bir fiyatı olduğunu düşünürsek bu heralde 150000 filan olur
bmw ye binerim daha iyi
-
120 HP Atiker lpg li T Jet ile mutluydum.... 1,6 mjet aldım ama t jetimi unutamam.
-
sanılanın aksine lpg benzinli bir arabadan daha tehlikeli değildir...standardında yapıldığı zaman ve tank değiştirme süresinde değiştiği takdirde,düzenli kontrolleri(ki muayenede mecbur yapıyoruz) yapıldığı takidrde gayet güvenlidir...bizde lpg li araba algısı şahinler yüzünden kötü,adam yıllar önce takmış en ucuzunu takmış tank yıldır üstünde vs...avrupada lpg tam tersine terciih sebebidir,ucuzluktan ziyade çevreci olduğu için...
ben türkiye şartlarında dizel tercih ederim,bakım masraflarıda dizelde pahalı olduğuna katılmam...olsa bile çok çok küçük farklar vardır...buyrun bütün ve kullanan arkadaşlar bakım fiyatlarını benzinli ve lpg lilerle kıyaslasın
-
Türkiye lpg kullanımı konusunda, oran olarak avrupa'yı geçmiş... ancak bence de dizel (dizel motor=tork canavarı).
-
Türkiye lpg kullanımı konusunda, oran olarak avrupa'yı geçmiş... ancak bence de dizel (dizel motor=tork canavarı).
Teori hikaye... Ah sarıkızım ah.. Nal toplayanlar bilir ... 120 hp boru değil...
-
Türkiye lpg kullanımı konusunda, oran olarak avrupa'yı geçmiş... ancak bence de dizel (dizel motor=tork canavarı).
Teori hikaye... Ah sarıkızım ah.. Nal toplayanlar bilir ... 120 hp boru değil...
teori hikaye olur mu??? turbosuz benzinli 120hp bir araba ve 1.6 dizel 120hp bravo kullanda bir bak bakalım... ama turbolu benzinli motorun yerini de hiç bir şey tutmaz...
-
T jet lpgli Linea ... 120 HP turbo Cin Alim............
-
Türkiye lpg kullanımı konusunda, oran olarak avrupa'yı geçmiş... ancak bence de dizel (dizel motor=tork canavarı).
doğrudur türkiyede oran yüzde 40
bu arad t-jet şaka makinesidir...
-
Dizel mi LPG mi ?
Ucuz olsun fark etmez.
-
Çevre için mi? Performans için mi? Tüketim için mi?
-
Ben de LPG li araç 4-5 yıl kullandım. Dezavantajı dizele göre çok; Tamam benzine göre fiyat avantajı var.
Bence Dizel çünkü.
1- Motor ısınana kadar benzin yakmıyor. (kışın ayda en az 50-60 TL.)
2- Kıçında fazladan bir depo ile gezmiyor, depo bagajı küçültmüyor
3- Muayeneye gitmeden önce sızdırmalık raporu almak gerekmiyor.
4- Otoparklara rahat girilebiliniyor.
5- On yılda bir tank değişmiyor.
6- En sert soğuklar da rahat çalışıyor...
7- .....?
varsa aklınıza gelen listeyi kopyalayıp ekleme yapabilirsiniz...
-
Bence Dizel çünkü...
1- Motor ısınana kadar benzin yakmıyor. (kışın ayda en az 50-60 TL.)
2- Kıçında fazladan bir depo ile gezmiyor, depo bagajı küçültmüyor, arabanın içinde fazladan yarım insan taşımıyorsunuz (arka koltukta sürekli crx55 varmış gibi) :)) :)) :))
3- Muayeneye gitmeden önce sızdırmalık raporu almak gerekmiyor.
4- Kapalı otoparklara rahat girilebiliniyor.(karda, sağanak yağmurda arabayla AVM gitmenin konforunu hissediyorsunuz)
5- On yılda bir tank değişmiyor.
6- En sert soğuklar da rahat çalışıyor...
7- Kalibrasyon sıkıntısı yaşamıyorsun, ayar tutturana kadar 3-4 defa ayara gitmene gerek yok
8- Sık yağ değişmiyorsun
9- Motor arıza verme riski daha az
10- Gaz yememe (titreme) ihtimali daha az
11- Benzin istasyonu çalışanlarıyla akraba olmana gerek kalmıyor (1 depo 800-900km gidiyor)
12- Kaza anında risk *2 olmayacak (ne kadar güvenli de olsa iki depo var)
13- Motor ömrü %10 civarı azalmayacak
14- Aracı satarken lpg taktınız mı? lpg varsa fiyatı düşer. lpg varsa almam gibi lafları duymak zorunda kalazsınız ve aracınız daha çabuk satılır.
15- Performans kaybı olmayacak (lpg'de artık çok az kayıp var, ama 77hp'lik bir Linea'da 1 hp bile önemlidir)
16. Yol bilgisayarından kalan menzili göremeyeceksin
17. ...?
varsa aklınıza gelen listeyi kopyalayıp ekleme yapabilirsiniz...
-
Yaşadığın bölgeye göre değişir tercih meselesi birazda. Düz yolu olmaya bir yerde yaşıyorsan lpg yi tercih etmezsin. Çünkü çevremdeki bir çok kişi ya lpgyi söktürüyorlar yada sadece uzun yola gideceği zaman gaz dolduruyor.Bunun dışında benzin kullanıyorlar. Soğuk bir bölgedeysen dizel sorun olabiliyor. Araç geç ısınıyor. Aracın içinde gideceğin yere kadar sürekli üşürsün.Birde sürekli kısa mesafe kullanıyorsan dizele gerek yok benzinli araç daha avantajlı.
-
Süper döktürmüşsün Ali "Desidero" kardeşim... İşte ben sırf bu nedenlerden dolayı dizel aldım... Kapsında aslan besleyen sonucuna katlanır... Değil mi CC. abim...
-
Kişiden kişiye değişir.AygazOtogaz fuar düzenleyecek devlet teşviğiyle birlikte.Haberlere çıkmaya başladı zaten.
Yüksek oktan sayesinde motor ömrünü benzine göre daha iyi seviyelere taşıdığını söylüyorlar heryerde.Bunu kanıtlarsalar büyük iş başarır.Ben görmedim,görmeden inanmam. Ama gördüğüm tamirciler-ustaların çoğu lpg yanlısı.Nedenini söylediler yazdım zaten yukarda ama Onların kafası eski kafa olduğu için öyle.
Bende LPG kullandım ama soğuklarda vs. pek fark görmedim.en fazla 1 dakka içinde geçiyordu.40tl lik benzin 2 ay rahat gidiyordu bende.aylık 2bin Km yol yaparak.Ama lpg yi amcama yaptırmıştık büyük ihtimal titizlikle bağlamıştır.
Düzgün montaj + Silindir Depo ile lpg sıkıntısız. Ama stepne LPG sıkıntılı.Benzinli araba isteyenler için ideal.Dizelle kıyaslama pek olmaz zaten.
LPG de kriterleri seçerseniz fark olmaz. örneğin 1.6 & +100hp motorlarda LPG de güzel gidiyor.
Özetle ; LPG alanlara yorum yapamayız.Benim giremediğim otopark olmadı daha.Detaylı bakmıyolar çünkü.Bazen üst kata çıkın diyolar yine aşağıya iniyorum kimse dur demiyor.Çünkü LPG de şu kötü bu kötü diyemeyiz artık LPG de üst seviyelere çıktı.Zararları yok bence.sana bağlı.Dizel alırım bakımları yaparım yeter dersen tamam.Ama LPG de +1 sorumluluk daha var.Gaz sıızıntıları vs. Eee Benzinli olcaksa LPG taktıracaksan arada bi cefasını çekiceksin.Bunu kabul edip alıyolar zaten :))
Birde şu var;Etrafınızda LPG kullanan memnun olan varsa yada tamirci arkadaşlarınız varsa sizede sıcak gelir bu konu.Zaten LPG böyle yayıldı.
Kötü olsaydı Honda BRC ile anlaşıp bağlatmazdı yada VW şirketi Almanyada GOLF LPG POLO LPG araçlarını satmazdı sıfır km.Kullanıcı kitlesi baya geniş yani.
cevap ver DESİDEROOO !! :D
-
destuuurr! sultan süleyman han geliyor!!! önce bir destur çekerek başlayalım... ;D
yukarıda yazmıştım zaten. bizim ülkemizde avrupa'dan daha fazla kullanılıyor diye. kullananlara da lafımız yok ayrıca... ben de megane2'de landrenzo kullandım.
ama seninde yazdığın gibi cefa çekmeye de niyetim yok! ben yeterince cefa çektim. artık sefasını sürmek istiyorum arabanın...
lpg o kadar makbul bir şey olsaydı honda, vw değil bmw, mercedes, bentley anlaşırdı BRC ile... Ferrari arabasına lpg takmak isteyen adamdan, arabasını geri almazdı... Bu arada Honda'nın ki çaresizlikten. Amcalar 2013 ancak 1.6lt dizel kullanmaya başlıyorlar. o da sadece hatchback'te, sedan da yine yok.
memnun olanlar kullanabilir, lafımız yok kimseye... zaten yazının girişine dikkat ettiysen "bence dizel çünkü..." diye başlıyor. bu arada dizel araç kullanımı lpg'li den daha fazla bu bilgide bir kenarda bulunsun... ;)
-
her 10 araçtan 3 ü LPG li imiş. :00123103: 2 tanesi benzinli olsa 5 taneside dizel demekki.
megane 2 lpg de ne sıkıntılar yaşadınız ? Performans nasıldı rampalarda vs. ? bu lineayla karşılaştırsanız hangileri hangisinde iyiydi ? kısaca söylermisin abi.
Ben biraz araştırıyorumda lpg li araçları.megane2 lpg liye binmedim daha nasip olmadı.
-
genelde lpg li araçların tehlikesi üzerinde durulmuş. şimdi lpg sensörleri çıktı araçlar için. bence onu kullanırsanız tehlikesini minimuma indirmiş olursunuz.
-
Bence Dizel çünkü...
1- Motor ısınana kadar benzin yakmıyor. (kışın ayda en az 50-60 TL.)
2- Kıçında fazladan bir depo ile gezmiyor, depo bagajı küçültmüyor, arabanın içinde fazladan yarım insan taşımıyorsunuz (arka koltukta sürekli crx55 varmış gibi) :)) :)) :))
3- Muayeneye gitmeden önce sızdırmalık raporu almak gerekmiyor.
4- Kapalı otoparklara rahat girilebiliniyor.(karda, sağanak yağmurda arabayla AVM gitmenin konforunu hissediyorsunuz)
5- On yılda bir tank değişmiyor.
6- En sert soğuklar da rahat çalışıyor...
7- Kalibrasyon sıkıntısı yaşamıyorsun, ayar tutturana kadar 3-4 defa ayara gitmene gerek yok
8- Sık yağ değişmiyorsun
9- Motor arıza verme riski daha az
10- Gaz yememe (titreme) ihtimali daha az
11- Benzin istasyonu çalışanlarıyla akraba olmana gerek kalmıyor (1 depo 800-900km gidiyor)
12- Kaza anında risk *2 olmayacak (ne kadar güvenli de olsa iki depo var)
13- Motor ömrü %10 civarı azalmayacak
14- Aracı satarken lpg taktınız mı? lpg varsa fiyatı düşer. lpg varsa almam gibi lafları duymak zorunda kalazsınız ve aracınız daha çabuk satılır.
15- Performans kaybı olmayacak (lpg'de artık çok az kayıp var, ama 77hp'lik bir Linea'da 1 hp bile önemlidir)
16. Yol bilgisayarından kalan menzili göremeyeceksin
17. ...?
varsa aklınıza gelen listeyi kopyalayıp ekleme yapabilirsiniz...
bazı araçlarda ve bazı kişilerde araçta LPG varsa bunu cebinden en az 1000 tl daha az çıkacak olarak kabul edip "+" değer olarak kabul ediliyor..
-
2 tane dizel aracım oldu şimdiye kadar bakım maliyetleri sürüş performansı hassasiyet ve en önemlisi 2 dizel motorun 2 rektifiyesi maddi açıdan beni çok zorladı 2005 model 1.5dci megana ve 2008 hyundai eraya yaptığım masraflar açıkçası benim gözümü çok korkuttu ister şans deyin ister kader benim için sorunsuzluk en önemlisi aracı garantisine kadar kullanıp lpg lemek bence daha mantıklı...
-
Albea aracıma 40 Binde LPG montajlattım. 90 Binde binbir sıkıntıyla sattım.
1. Aracın her şeyi benzine göre üretilmiş. Biz "sen bunu ye" diyoruz resmen.
2. Ya bagaj küçülecek ya stepne olmayacak.
3. Sızdırmazlık, Lpg filtre, tank, birde enjektör, ha birde aldığımız benzini hiç saymayalım.
4. Benim aracım; şehir içi trafikte sık dur-kalkta eti kemiğinden ayrılıyordu. Kalkışta her yeri titriyordu. Belki diyordum arabanın kendinden keynaklanıyor; benzine geçiyordum;;; off araba oluyor PAMUK! Resmen konfor bir sınıf üste çıkıyordu. Vites geçişleri, hızlanma, motor sesi Allah ım araba kendini buluyordu.
5. Bu şikayetleri ustama anlattığımda ise; " Benzin-lpg yanma farkı nedeniyle net olmasa da bir 50 bin km den sonra aracın enjektörleri uzuyor" dedi. Eee dedim ; "üst kapak açılacak enjektörler de üst kısım bakıma alınacak" dedi. Eee dedim; "E senden bir 600 civarı gider" dedi.
6. Arkadaş dedim. Ben 2000 lira civarı kar ettiysem 1000 lirasını kite verdim; 250 lira enjektör bozuldu yolda, bir sürü benzin yaktım. 600 de bu işe verirsem; OOOhooo oo hay ben bu aLPG nin dedim.
7. Sonra benim egzozdan ses gelmeye başladı :) (Olaya bak şimdi) Usta yama falan za zor patlağı tamir etti. Nedenini sordum;
"LPG nin yanma ısısı fazla olduğundan egzoz boruları daha çok ısınıyor" dedi.
Arkadaşlar bunlar fikir değil bizzat yaşadıklarım.
Fikrim;
LPG mi? TÖVBEEEEE!
-
Bence Dizel çünkü...
1- Motor ısınana kadar benzin yakmıyor. (kışın ayda en az 50-60 TL.)
2- Kıçında fazladan bir depo ile gezmiyor, depo bagajı küçültmüyor, arabanın içinde fazladan yarım insan taşımıyorsunuz (arka koltukta sürekli crx55 varmış gibi) :)) :)) :))
3- Muayeneye gitmeden önce sızdırmalık raporu almak gerekmiyor.
4- Kapalı otoparklara rahat girilebiliniyor.(karda, sağanak yağmurda arabayla AVM gitmenin konforunu hissediyorsunuz)
5- On yılda bir tank değişmiyor.
6- En sert soğuklar da rahat çalışıyor...
7- Kalibrasyon sıkıntısı yaşamıyorsun, ayar tutturana kadar 3-4 defa ayara gitmene gerek yok
8- Sık yağ değişmiyorsun
9- Motor arıza verme riski daha az
10- Gaz yememe (titreme) ihtimali daha az
11- Benzin istasyonu çalışanlarıyla akraba olmana gerek kalmıyor (1 depo 800-900km gidiyor)
12- Kaza anında risk *2 olmayacak (ne kadar güvenli de olsa iki depo var)
13- Motor ömrü %10 civarı azalmayacak
14- Aracı satarken lpg taktınız mı? lpg varsa fiyatı düşer. lpg varsa almam gibi lafları duymak zorunda kalazsınız ve aracınız daha çabuk satılır.
15- Performans kaybı olmayacak (lpg'de artık çok az kayıp var, ama 77hp'lik bir Linea'da 1 hp bile önemlidir)
16. Yol bilgisayarından kalan menzili göremeyeceksin
17. ...?
varsa aklınıza gelen listeyi kopyalayıp ekleme yapabilirsiniz...
bazı araçlarda ve bazı kişilerde araçta LPG varsa bunu cebinden en az 1000 tl daha az çıkacak olarak kabul edip "+" değer olarak kabul ediliyor..
Gerçekten ilginç insanlarmış, gerçekten.
-
dizel almamdaki tek sebeb istanbuldaki lpg li araçların park sorunu yoksa senede 15000-20000 km yapan birisi için dizel mantıklı değil 0
-
dizel almamdaki tek sebeb istanbuldaki lpg li araçların park sorunu yoksa senede 15000-20000 km yapan birisi için dizel mantıklı değil 0
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının başlattığı çalışma yıl sonuna kadar tamamlanabilirse, 2014 yılında lpgli araçlar kapalı otoparklara girebilecek.
Dinlediğim kadarıyla yıl sonuna kadar tamamlayacaklarını belirttiler.
-
"İlginç insanlar" ne demek hkurt?
-
dizel almamdaki tek sebeb istanbuldaki lpg li araçların park sorunu yoksa senede 15000-20000 km yapan birisi için dizel mantıklı değil 0
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın başlattığı çalışma yıl sonuna kadar tamamlanabilirse, 2014 yılında lpgli araçlar kapalı otoparklara girebilecek.
Dinlediğim kadarıyla yıl sonuna kadar tamamlayacaklarını belirttiler.
5 yıldır çözecekler bi türlü çözemediler :P
-
"İlginç insanlar" ne demek hkurt?
Bilmiyorum bu cevap bana biraz garip geldi,belki yanlış anladım:
"bazı araçlarda ve bazı kişilerde araçta LPG varsa bunu cebinden en az 1000 tl daha az çıkacak olarak kabul edip "+" değer olarak kabul ediliyor.."
dizel almamdaki tek sebeb istanbuldaki lpg li araçların park sorunu yoksa senede 15000-20000 km yapan birisi için dizel mantıklı değil 0
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının başlattığı çalışma yıl sonuna kadar tamamlanabilirse, 2014 yılında lpgli araçlar kapalı otoparklara girebilecek.
Dinlediğim kadarıyla yıl sonuna kadar tamamlayacaklarını belirttiler.
5 yıldır çözecekler bi türlü çözemediler :P
bu sefer ciddi çalışıyorlar çözecekler inşallah :)
-
Konuyu hortlatalım. Yeni gelen arkadaşlar ne der acaba?
-
dizel... (yeni gelmedim ama)
-
dizel arabanın sesi insana güven veriyor
-
"bazı araçlarda ve bazı kişilerde araçta LPG varsa bunu cebinden en az 1000 tl daha az çıkacak olarak kabul edip "+" değer olarak kabul ediliyor.."
Bunu dün bir arkadaşla tartıştık. "Eğer alacağımız İKİNCİ EL araç benzinli (orijinal) ise, LPG takılı olmasından daha iyidir. Çünkü senelerce ve kilometrelerce LPG ile kullanılmış araç, benzinliden daha fazla yıpranmıştır. Kaldı ki LPG takılı olan "Ama benim aracımda LPG var" diyerek ona göre fiyat isteyecektir. Bunun yerine "kız" bir benzinli alıp LPG taktırmak daha mantıklıdır" gibi bir sonuç çıktı. Tabii bunun aksini düşünenler de olmalı. "LPG li olunca neden daha fazla yıpransın ki? Şimdi araba alıp bir de LPG ile mi uğraşacağım" diyenler de çıkacaktır. Dolayısı ile her iki düşünce de kendi düşüncesine uygun araba bakacaktır. Öyle olmasaydı LPG takılı olanları ya da takılı olmayanları kimse almazdı.
-
dizel... (yeni gelmedim ama)
Atara atar diyorsun... Ali Desidero gidere gider...
Dizel ama neden?
-
lpg diyorum.dizel hiç kısmet olmadı.benzinli alıp lpg taktırıyorum.en son dizele niyetlendim.otomatik seçeneği olmayınca lpg ye devam diyorum.
-
dizel... (yeni gelmedim ama)
Atara atar diyorsun... Ali Desidero gidere gider...
Dizel ama neden?
lt sini 4.25tl den alıyorum, bayağı hesaplı oluyor da ondan...
-
En guzeli aylik ogrenci akbil :-) 70 liraya istanbulu bir ay gez masrafsiz :-)
ST25i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
-
dizel temiz iş. ağrı yok sızı yok.
lpg de ayardı, menzil kısaydı, kapalı alan açık alan, depoda yer işgali vs. güvenli de olsa beni rahatsız eder.
dizelde kafam rahat.
-
dizel aracım hiç olmadı alacağımıda sanmıyorum.linea dizel ailemde birinde var arada kullanıyorum.sürüs keyfi yok sesi kotu gitmıyor bikere.yakıt olarak benım lpg li aracımdan daha ekonomık oldugunu dusunmuyorum..alırken pahalı ve sürüş keyfi olmayan 1,3 dizel kullanmak bence mantıksız.tabi benım gorusum...
-
Dizel
-
artık 1000-1200 km yaptığım için dizel motor amortismanı çok uzun bu yüzden dizelden artık vazgeçebilirim...
fakat kışın toprak yolları fazla kullandığım için çakılma riski yazında toroslara tırmandığım için. dizelin torku lazım..
yukarısı bıyık aşağısı sakal durumu anlayacağınız.
-
1.6 motor disel üzmez asla
-
bu başlık neden "dizel mi lpg mi"?
ben ısrarla benzin diyorum çünkü.
-
bu başlık neden "dizel mi lpg mi"?
ben ısrarla benzin diyorum çünkü.
bu bir anket veya soru başlığı değil aslında...açan üyemiz bu şekilde açmış başlığı...
onun yanında bende benzin tercihini kullananlardanım...
-
ben lpg derim, aldım t-jet i, taktırdım lpg yi, tork var, hız var, yakıtım dizelden az, gürültü yok, depo simit, üstelik aracıda chiplettim oldu 152 beygir, 290 tork :) yani lpg
-
normal şartlar altında benzin veya lpg nin dizelden az yakması pek mümkün gelmiyor bana... turbo benzin hariç atmosferik motorlu araçların sürüşleri çok keyifsiz geliyor bana o yüzden dizel diyorum ve vazgeçemiyorum...
-
uzun yolda 90 km sabit hızla, 6,5 litre gaz yakıyorum, çok kere test ettim, 2,85 liradan alıyorum 0,185 tl ediyor km de, aynı yolu aynı şartlarda 1,3 multijet 4,5 litre dizel yakıyor, 4,35 liradan hesaplarsak 0,195 tl yapıyor, üstelik ben 140 la gidersem 10 litre gaz yakıyorum sabit hızda, dizeller 140 la giderse motorini içer :) yani yüksek hızda dizel küllün zarar, sıkışık trafikte rölantide, dur-kalklarda birim fiyatı ucuz olduğu için yine lpg çok daha uygun, dizel bence ağır yük yakıtıdır, otomobillerde lpg daha uygundur
-
1.6 motor disel üzmez asla
1,2 POLO dizel kullanıcıları 1,6 lineayı çok yakmakla suçluyorlar(kendi çevremden arkadaşlar)
eniniz boyunuz kilonuz gücünüz bir değilki aynı mazotu kullanıyoruz diye karşılaştıramazsınız diyorum
Ortalama 6 yıl binersek bir araca, ve sıfırından almışşak yani uzun vadede.... dizel diyorum
-
1.6 motor disel üzmez asla
1,2 POLO dizel kullanıcıları 1,6 lineayı çok yakmakla suçluyorlar(kendi çevremden arkadaşlar)
eniniz boyunuz kilonuz gücünüz bir değilki aynı mazotu kullanıyoruz diye karşılaştıramazsınız diyorum
Ortalama 6 yıl binersek bir araca, ve sıfırından almışşak yani uzun vadede.... dizel diyorum
sende deki abicim benim lineada passat 2.0 tdi dizelden az yakıyor de ;)
-
Dizel lineası olan bir arkadaş bir dahaki arabayı benzinli alacağım diyor. İşi evi arası 20 km falan, düz yol. İşe gidene kadar araba ancak ısınıyor diyor. Benzinlide daha 2-3 kilometrede ısınıyor arabanın içi.
-
Bu konu daha çok, "ne kullanıyorsunuz" olmuş :)
Lpg kullanan Lpg diyor, Dizel kullanan Dizel diyor :D
-
işin aslı dizel lpg kimse uğraşmaz.turbo benzinlinin tadını alan bırakmaz.ekonomik sürüşler.
-
dizel... (yeni gelmedim ama)
Ali bey, siz daha once 9.2.2013 de yazmissiniz zaten. Yascda olmus 40. acaba unutunuz da bir daha mi yaziyorsunuz.?
:-)
:-)
Saka tabii ki:-)
10 yil kadar dizel kullandim, genel olarak ekonomi amacli bir surus stilim okdugundan linea 1,6 mj ye kadar dizel birinci tercihim idi. Ama linea 1,6 mj beklentimin uzerinde bir yakit tuketimi sundu bana. Performansina diyecek biseyim yoktu ama tuketim hep fazla geliyirdu bana gore tabiii. Bunda daha once hep gorece kucuk hacimli, zayif motorlu dizel kullanmamin da etkisi var, yoksa muhtemelen 1,6 mj diger 1,6 dizeller kadar yakiyordur.
Ilk defa lpg li bir arac denedeim. Simdiye kadar gecirdigim 12 bin km de memnunum. Son zamlar beni biraz uzse de hemen hemen 1,6 dizeller kadar tuketimim var. Ancak otomatik vites konforum da var.
Ben, konuda yazan negatif etki daha yasamadim. Performans kaybi hissetmedim, kapali garaj sikintisi yasamadim (benim arac fabrika cikisli lpg on hazirlikli oldugundan disardan lpg oldugu belli degil) hatta valeye bile verip kapali garaja sokmuslugum var.
Simit tip depo var, bagaj derdim yok. Yedek lastik ihtiyacim yok cunku zaten lastik degistirmeyi beceremem. Bugune kadar hep kaskonun yol yardimindan destek aldim. Bir tane tamir kitim var.
En son eylul ayinda benzin depomu fullemistim. O tarihten bugune 2500 km kadar yol yaptim, gecen gun bir daha benzini fulledim, 70' tl aldi. Yani her ay 40-50 tl degil, ayda 15-20 tl gibi bir benzin tuketimim var.
Ha ali beyin yazdigi az menzil ve yb kullanamama sikintisi var evet ama bu da benim icin buyuk bir sikinti degil. Aracimin kapasitesini biliyorum. 100 tl ye depom doluyor sehir ici 250-300 km arasi, uzun yolda ise 350-400 km arasi menzil yapiyorum. Ona gore kendimi ayarliyorum. Brc nin gostergesinden memnun degilim fikir vermiyor. Honda, uzerine caliisiyormus, bir modul gelistirmis. Yb den, kalan gaz ve tahmini yapilabilecek yolu da gorebilecmisiz. Bu da olursa fazla bir derdim yok simdilik.
Ben simdilik lpg den memnunum.
-
demek artık eski defterleri (mesajları) karıştırmaya başladık... :D bunu siz istediniz Tolga Bey!
30kr lpg zammından sonra...
soru
acaba tolga bey ne yapıyor şu anda... ::)
lineam fazla yakıyor deyip duruyordu. linea yı satıp lpg honda alıp benim arabam lineadan az yakıyor diyordu. acaba şimdi ne diyecek merak ediyorum... >:D >:D >:D
cevap
Kafasindan dumanlar cikiyor desem..... Bilmem anlatabilir miyim. :-)
30kr zam unutuldu galiba... artık kafanızdan dumanlar çıkmıyor herhalde. ;)
şimdi buraya gelmiş içini döküyor... günah çıkartıyor >:D >:D >:D
bu devirde yb olmayan ya da yb işe yaramayan arabaya araba mı derim ben... >:D
honda 8.9lt benzin, 12lt lpg varsayarsak (ki fazla bile olabilir >:D) : 12 x 3.13 = 37.56 kr yapar
linea 1.6 6.5lt mazot : 6.5 x 4.63 = 30.1 kr yapar neresi aynı bunların...
yakıt fiyatları shell den alınmıştır (ne demiş atalarımız, yakıtı shel den aklı kelden alacaksın ...)
yedek lastik lazım değilmiş, kapalı otoparka giriyormuş... lpg li araç egzoz kokusundan anlaşılıyor zaten. bu arada tüplü arabada neymiş. biz artık tüpü evde bile kullanmıyoruz...
durmadan yakıt istasyonu aramaktan kendini F1 pilotu sanmakta cabası. tabii ki dolum işleminden sonra para verene kadar. parayı verince durumu anlıyorsunuz. bu arada f1 pilotu Mıcheal Schumacher'e tekrar geçmiş olsun diyelim...
Tolga bey şaka şaka... siz memnun olduktan sonra sıkıntı yok. bu arada camlara krom cam çıtası yapıştırmayı, cam filmi çektirmeyi de unutmayın :) güle güle kullanın tüplü arabanızı... yoksa simitli mi demeliydim >:D >:D >:D
-
Durum tamamen duygusal :-) paran dizele yetiyorsa zaten dizel mantikli ama anca benzinliye yetiyorsa lpg de paraya gore mantikli
ST25i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
-
Tabiki de LPG.gaz bitse dahi benzinle yola devam edebiliyorsunuz.dizelde boyle bir durum söz konusu değil.deponun bittiğini hic goremiyorlar.o yüzden km ye ne yaktiginida tam hesap edemiyorlar.biz LPG ciler km ye tam olarak ne yaktiğini kesin olarak hesaplayabiliyoruz.su diyeceğimi bir tarafa yazin,gelecek yillarin en pahali ürünü dizel yakit olacak.o zaman ne yapacagiz değerli arkadaşlar.
-
demek artık eski defterleri (mesajları) karıştırmaya başladık... :D bunu siz istediniz Tolga Bey!
30kr lpg zammından sonra...
soru
acaba tolga bey ne yapıyor şu anda... ::)
lineam fazla yakıyor deyip duruyordu. linea yı satıp lpg honda alıp benim arabam lineadan az yakıyor diyordu. acaba şimdi ne diyecek merak ediyorum... >:D >:D >:D
cevap
Kafasindan dumanlar cikiyor desem..... Bilmem anlatabilir miyim. :-)
30kr zam unutuldu galiba... artık kafanızdan dumanlar çıkmıyor herhalde. ;)
şimdi buraya gelmiş içini döküyor... günah çıkartıyor >:D >:D >:D
bu devirde yb olmayan ya da yb işe yaramayan arabaya araba mı derim ben... >:D
honda 8.9lt benzin, 12lt lpg varsayarsak (ki fazla bile olabilir >:D) : 12 x 3.13 = 37.56 kr yapar
linea 1.6 6.5lt mazot : 6.5 x 4.63 = 30.1 kr yapar neresi aynı bunların...
yakıt fiyatları shell den alınmıştır (ne demiş atalarımız, yakıtı shel den aklı kelden alacaksın ...)
yedek lastik lazım değilmiş, kapalı otoparka giriyormuş... lpg li araç egzoz kokusundan anlaşılıyor zaten. bu arada tüplü arabada neymiş. biz artık tüpü evde bile kullanmıyoruz...
durmadan yakıt istasyonu aramaktan kendini F1 pilotu sanmakta cabası. tabii ki dolum işleminden sonra para verene kadar. parayı verince durumu anlıyorsunuz. bu arada f1 pilotu Mıcheal Schumacher'e tekrar geçmiş olsun diyelim...
Tolga bey şaka şaka... siz memnun olduktan sonra sıkıntı yok. bu arada camlara krom cam çıtası yapıştırmayı, cam filmi çektirmeyi de unutmayın :) güle güle kullanın tüplü arabanızı... yoksa simitli mi demeliydim >:D >:D >:D
Oy oy oy.... Atara atar style olmus:-)
Yalniz bir duzeltme, benim linea sehir icinde hic 6,5 gormedi ki, 7,5 civari dolasiyordu garip. Yani yaklasik 0,35 krs. Bu da 0,38 krs civari yakiyor. Fazla bir fark yok. Ayrica bor de otomatik duz farki var.
-
eskiden beri hondaları sevmişimdir. hatta eski bir honda kullanıcısıyımdır. ama benim için dizelinin olmaması dezavantaj ve aldığım son duyumlara göre bu nesil sedan hondalarda da kullanılmayacakmış. daha doğrusu kullanılamayacakmış. sebebi de diesel motor sedan modeline sığmıyormuş, yerleştirilemiyormuş. kısmet yeni nesile...
-
demek artık eski defterleri (mesajları) karıştırmaya başladık... :D bunu siz istediniz Tolga Bey!
30kr lpg zammından sonra...
soru
acaba tolga bey ne yapıyor şu anda... ::)
lineam fazla yakıyor deyip duruyordu. linea yı satıp lpg honda alıp benim arabam lineadan az yakıyor diyordu. acaba şimdi ne diyecek merak ediyorum... >:D >:D >:D
cevap
Kafasindan dumanlar cikiyor desem..... Bilmem anlatabilir miyim. :-)
30kr zam unutuldu galiba... artık kafanızdan dumanlar çıkmıyor herhalde. ;)
şimdi buraya gelmiş içini döküyor... günah çıkartıyor >:D >:D >:D
bu devirde yb olmayan ya da yb işe yaramayan arabaya araba mı derim ben... >:D
honda 8.9lt benzin, 12lt lpg varsayarsak (ki fazla bile olabilir >:D) : 12 x 3.13 = 37.56 kr yapar
linea 1.6 6.5lt mazot : 6.5 x 4.63 = 30.1 kr yapar neresi aynı bunların...
yakıt fiyatları shell den alınmıştır (ne demiş atalarımız, yakıtı shel den aklı kelden alacaksın ...)
yedek lastik lazım değilmiş, kapalı otoparka giriyormuş... lpg li araç egzoz kokusundan anlaşılıyor zaten. bu arada tüplü arabada neymiş. biz artık tüpü evde bile kullanmıyoruz...
durmadan yakıt istasyonu aramaktan kendini F1 pilotu sanmakta cabası. tabii ki dolum işleminden sonra para verene kadar. parayı verince durumu anlıyorsunuz. bu arada f1 pilotu Mıcheal Schumacher'e tekrar geçmiş olsun diyelim...
Tolga bey şaka şaka... siz memnun olduktan sonra sıkıntı yok. bu arada camlara krom cam çıtası yapıştırmayı, cam filmi çektirmeyi de unutmayın :) güle güle kullanın tüplü arabanızı... yoksa simitli mi demeliydim >:D >:D >:D
Oy oy oy.... Atara atar style olmus:-)
Yalniz bir duzeltme, benim linea sehir icinde hic 6,5 gormedi ki, 7,5 civari dolasiyordu garip. Yani yaklasik 0,35 krs. Bu da 0,38 krs civari yakiyor. Fazla bir fark yok. Ayrica bor de otomatik duz farki var.
enteresan bir durum...ben benzinle 36-38 kuruş yakıyorum...honda gerçekten çok yakıyormuş
-
enteresan bir durum...ben benzinle 36-38 kuruş yakıyorum...honda gerçekten çok yakıyormuş
emsallerine göre normal... yani atmosferik benzinli 1.6lt motor otomatik vites araba için normal...
enteresan olan hala benzinli atmosferik motorlu araba yapıyor olmak...
-
LPG tam uyumlu yapmak için öyle yaptılar.
Honda Vtec motor gibi dizelide 6-7 sene deneyerek piyasaya sürmüş. dizel geç gelince atmosferiğe devam ettiler bari lpg ile satalım diye.ama harbiden çok sattılar lpg li olanları :)
lpg şuan 3 küsür oldu. 2.0 otomatikler 40 kuruş yakar sizinkide 33-35 kuruş yakar en az.otomatiğin keyfi yakıttan çıkıyor
-
arkadaşlar haftasonu konyaya gidip geldim adanadan, git gel 750 km net yol yaptım, arabada 3 kişiyiz, ortalama 90 kg dan 270 kg yapar, bagaj full dolu, yani yedek lastik lpg sistemi derken araçta hiç yoksa 350-400 kg yük var, full yani, otobanda kesintisiz 140-145 hız yaptım, ankara kavşağına kadar böyle geldim otobanda 155 km kadar, ardından duble yolda 120-130 arası ortalama hız denilebilir, 100 km de 11 litre gaz yaktım, net ortalamadır bu, km de 32 kuruş yaptı, gazı hep 2,90 dan aldım, hem adanada, hem yol ortası ereğlide, bu hızda dizeli kullanın bakalım ne yakacak :) ben söyliyim size 1,3 dizelle zaten bu ortalama hızı yakalayamazsınız, 1,6 dizellede 9-10 litre motorin yakarsınız, çünkü tüm torosları geçiyorsunuz devamlı iniş ve çıkışlar mevcut, bu sebepten lpg candır diyorum, bu arada benim araç 152 beygir, tork 290 NM , chiplenmiş t-jet, buda var tabi
-
arkadaşlar haftasonu konyaya gidip geldim adanadan, git gel 750 km net yol yaptım, arabada 3 kişiyiz, ortalama 90 kg dan 270 kg yapar, bagaj full dolu, yani yedek lastik lpg sistemi derken araçta hiç yoksa 350-400 kg yük var, full yani, otobanda kesintisiz 140-145 hız yaptım, ankara kavşağına kadar böyle geldim otobanda 155 km kadar, ardından duble yolda 120-130 arası ortalama hız denilebilir, 100 km de 11 litre gaz yaktım, net ortalamadır bu, km de 32 kuruş yaptı, gazı hep 2,90 dan aldım, hem adanada, hem yol ortası ereğlide, bu hızda dizeli kullanın bakalım ne yakacak :) ben söyliyim size 1,3 dizelle zaten bu ortalama hızı yakalayamazsınız, 1,6 dizellede 9-10 litre motorin yakarsınız, çünkü tüm torosları geçiyorsunuz devamlı iniş ve çıkışlar mevcut, bu sebepten lpg candır diyorum, bu arada benim araç 152 beygir, tork 290 NM , chiplenmiş t-jet, buda var tabi
hocam 1.6 dizel 9-10 litre yaksın ben o arabayı yakarım.
sizin 32 kuruş/km opet 4,73 TL/litre üzerinden 6,76 litre/100 km mazota denk gelir.
-
ben mazotu 4.25tl alıyorum.
2.90*11/4.25=7.50 lt
shell adana fiyatlarından
3.13*11/4.62=7.45 lt 100km'de yapar... 7.5 lt mj için yüksek bir rakam.
-
Bence 1.6 Multijet, Lpgli tjet den daha az yakar. Yakmazsa zaten mtuncer ağbimiz multijeti yakacak. ;D
-
aslında bunun en doğru cevabını her iki aracı da (tjet+lpg ve 1.6mj) kullanan aksaçlı :afro: verir :)
-
babamın 1 önceki aracı focus dizeldi, ve araştırdığımızda focus dizelle 1.6 multijet lineanın kafa kafaya aynı yaktığını öğrendik ve birçok kullanıcıdan bunu teyit ettik adana birmotta, focus dizel (109 beygir) 140 km sabit hızda böyle bir yükte, aynı yolda 9 litre mazot ortalaması yakıyordu, ve araç servis bakımlı pırıl pırıl bir araçtı, boyasız vaziyette yeni sahibine anında satıldı 2 ay önce, isteyen denesin görsün, dizelle eğer 3000 devirlerde giderseniz 9 litreyi yakarsınız, 90 la giderken 4,5 litre yakıyor eyvallah, ama hız %40 artınca malesef yakıtta % 40 artmıyor, %100 e yakın artıyor, bir defasında adana-ankara arasında gece yolculuğunda deneme şansım oldu, kesintisiz 170-180 gittim focusla, yıl 2007, gölbaşında yani 400 kmde yakıt ışığı yandı, depo 55 litre civarı alıyor siz düşünün, yani 12 litre civarı dizel yakmıştım, o zaman araba daha 10.000 km idi, dizel 100, bilemedin 110 km hıza kadar ekonomik olabiliyor, ama üzerinde baya bildiğin yakıyor, burda arabanın kabahati yok, litre fiyatı çok yüksek olduğu için cebimizi zorluyor, ben t-jeti alırken bizde dizel focus vardı ve 1.6 multijet alabilirdim, ama tercih etmedim çünkü hergün otobanda 70 km yol yapıyorum, 130-140 ortalama hızım, daha önceki dizel focustan edindiğim tecrübeler ışığında benzinli alıp lpg taktırmaya karar verdim ve verdiğim karardan çok memnunum, tabi bunlar tercihlerdir, mesela günde 5-10 km kullanacaksanız lpg nin anlamı yok, çünkü zaten kışın motor lpg ye 2-3 km sonra atıyor nerdeyse, kısacası kullanım şeklinize göre dizel ekonomikte olabiliyor, çokda yakabiliyor,
-
babamın 1 önceki aracı focus dizeldi, ve araştırdığımızda focus dizelle 1.6 multijet lineanın kafa kafaya aynı yaktığını öğrendik ve birçok kullanıcıdan bunu teyit ettik adana birmotta, focus dizel (109 beygir) 140 km sabit hızda böyle bir yükte, aynı yolda 9 litre mazot ortalaması yakıyordu, ve araç servis bakımlı pırıl pırıl bir araçtı, boyasız vaziyette yeni sahibine anında satıldı 2 ay önce, isteyen denesin görsün, dizelle eğer 3000 devirlerde giderseniz 9 litreyi yakarsınız, 90 la giderken 4,5 litre yakıyor eyvallah, ama hız %40 artınca malesef yakıtta % 40 artmıyor, %100 e yakın artıyor, bir defasında adana-ankara arasında gece yolculuğunda deneme şansım oldu, kesintisiz 170-180 gittim focusla, yıl 2007, gölbaşında yani 400 kmde yakıt ışığı yandı, depo 55 litre civarı alıyor siz düşünün, yani 12 litre civarı dizel yakmıştım, o zaman araba daha 10.000 km idi, dizel 100, bilemedin 110 km hıza kadar ekonomik olabiliyor, ama üzerinde baya bildiğin yakıyor, burda arabanın kabahati yok, litre fiyatı çok yüksek olduğu için cebimizi zorluyor, ben t-jeti alırken bizde dizel focus vardı ve 1.6 multijet alabilirdim, ama tercih etmedim çünkü hergün otobanda 70 km yol yapıyorum, 130-140 ortalama hızım, daha önceki dizel focustan edindiğim tecrübeler ışığında benzinli alıp lpg taktırmaya karar verdim ve verdiğim karardan çok memnunum, tabi bunlar tercihlerdir, mesela günde 5-10 km kullanacaksanız lpg nin anlamı yok, çünkü zaten kışın motor lpg ye 2-3 km sonra atıyor nerdeyse, kısacası kullanım şeklinize göre dizel ekonomikte olabiliyor, çokda yakabiliyor,
gençler,
ben lineam ile Belek ten çıktım. 1 saatte Antalya dan zor çıktım. Vakit kaybettim diye dağ yollarında da bastım. klima açık. sonrasında da bastım. 120-130 ların altına inmedim. Afyon Varan da mola verdim. geceye kalmamak için de Varan dan Sivrihisara kadar da 145 km/h ile cruise ladım. sonrasında da bastım. iki nokta arası radarlardan çıkınca da bastım. çevre yolu yine 140 ile cruise ladım. sonuçta araç 6 litreyi geçmedi. 5.8 litre falan olabilir. net hatırlamıyorum. (pompa ölçümüdür)
9-10 litreyi yaktırmak çok zor.
-
babamın 1 önceki aracı focus dizeldi, ve araştırdığımızda focus dizelle 1.6 multijet lineanın kafa kafaya aynı yaktığını öğrendik ve birçok kullanıcıdan bunu teyit ettik adana birmotta, focus dizel (109 beygir) 140 km sabit hızda böyle bir yükte, aynı yolda 9 litre mazot ortalaması yakıyordu, ve araç servis bakımlı pırıl pırıl bir araçtı, boyasız vaziyette yeni sahibine anında satıldı 2 ay önce, isteyen denesin görsün, dizelle eğer 3000 devirlerde giderseniz 9 litreyi yakarsınız, 90 la giderken 4,5 litre yakıyor eyvallah, ama hız %40 artınca malesef yakıtta % 40 artmıyor, %100 e yakın artıyor, bir defasında adana-ankara arasında gece yolculuğunda deneme şansım oldu, kesintisiz 170-180 gittim focusla, yıl 2007, gölbaşında yani 400 kmde yakıt ışığı yandı, depo 55 litre civarı alıyor siz düşünün, yani 12 litre civarı dizel yakmıştım, o zaman araba daha 10.000 km idi, dizel 100, bilemedin 110 km hıza kadar ekonomik olabiliyor, ama üzerinde baya bildiğin yakıyor, burda arabanın kabahati yok, litre fiyatı çok yüksek olduğu için cebimizi zorluyor, ben t-jeti alırken bizde dizel focus vardı ve 1.6 multijet alabilirdim, ama tercih etmedim çünkü hergün otobanda 70 km yol yapıyorum, 130-140 ortalama hızım, daha önceki dizel focustan edindiğim tecrübeler ışığında benzinli alıp lpg taktırmaya karar verdim ve verdiğim karardan çok memnunum, tabi bunlar tercihlerdir, mesela günde 5-10 km kullanacaksanız lpg nin anlamı yok, çünkü zaten kışın motor lpg ye 2-3 km sonra atıyor nerdeyse, kısacası kullanım şeklinize göre dizel ekonomikte olabiliyor, çokda yakabiliyor,
gençler,
ben lineam ile Belek ten çıktım. 1 saatte Antalya dan zor çıktım. Vakit kaybettim diye dağ yollarında da bastım. klima açık. sonrasında da bastım. 120-130 ların altına inmedim. Afyon Varan da mola verdim. geceye kalmamak için de Varan dan Sivrihisara kadar da 145 km/h ile cruise ladım. sonrasında da bastım. iki nokta arası radarlardan çıkınca da bastım. çevre yolu yine 140 ile cruise ladım. sonuçta araç 6 litreyi geçmedi. 5.8 litre falan olabilir. net hatırlamıyorum. (pompa ölçümüdür)
9-10 litreyi yaktırmak çok zor.
araba bozuk olmadıkça,parçalarında sorun olmadıkça 9 litre çok zor...
haaa linea yeni nesil teknolojide ş.için yarım litre 1 litre kadar fazla yakıyor olabilir ama o değerler imkansıza yakın...
140 ile anlık tüketiminde 9 olacağını sanmam...
hatta bu 2 gün bende 1,6 linea var deneyeyim ;)
-
9lt şehirler arası yolda imkansız. rüyamda görsem hayra yormam...
-
9lt şehirler arası yolda imkansız. rüyamda görsem hayra yormam...
valla ben yazmak istemedim ama denemesini yaptım aydın otobanda 1,3 ile...170 ile giderken bile anlık tüketim 9 olmuyor...baştan belirteyim 170 ile gitmem hoş değil arkadaşlar en iyi bilenlerdenim...
-
o zaman bizim focus aşırı yakıyordu diyeyim, ne diyeyim, benim bahsettiğim olay dümdüz yolda 5-10 km 140-150 yapmak değil, 350 km lik adana - konya yolunu toplamda bir defada mola ile beraber 2 saat 35-40 dakikada almak, bunun içinde otobanda tek şerite inen yol bölgeleri, gişelerden geçişler, dik rampalarda kamyon trafikleri, en az 5 yerleşim yerinden geçiş, (ereğli, karapınar gibi radarın bol olduğu yerler) , yani ortalama 140 km hız, bizim focus 8 litre ortalamayı asla öldürmedi bu tempoda, araba yüklü ise 9 litre, demek ki bizim focus ta sıkıntı vardı ne diyeyim, tam 9 yıl bindik ve yeni sahibine teslim ettik, standart kullanımda adana şehiriçi ortalaması 6,1 litre olan bir otomobildi focus, uzun yolda 90 la sabitte 4,5 yakıyordu boş halde, yüklü ise 5,2-5,3 yakıyordu, ama anlattığım tempoda yakınca durum buydu, demek ki linea az yakıyor
-
anlık o kadar önemli değil zaten. aslolan ortalama. bende yazmayacaktım ama yazayım. 1.3mj 135km 50dk. kesintisiz 170-190km/h 6lt geçmedi... 1.6mj de otoyolda 1.3mj'e yakın yakıt değerleri elde eder. gaz ve fren pedalıyla gereksiz oynamalar olduğu zaman yakıt sarfiyatı uçmaya başlar.
kia cerato 1.6 dizel bile istanbul adana arasında 6lt geçmedi...
-
o zaman bizim focus aşırı yakıyordu diyeyim, ne diyeyim, benim bahsettiğim olay dümdüz yolda 5-10 km 140-150 yapmak değil, 350 km lik adana - konya yolunu toplamda bir defada mola ile beraber 2 saat 35-40 dakikada almak, bunun içinde otobanda tek şerite inen yol bölgeleri, gişelerden geçişler, dik rampalarda kamyon trafikleri, en az 5 yerleşim yerinden geçiş, (ereğli, karapınar gibi radarın bol olduğu yerler) , yani ortalama 140 km hız, bizim focus 8 litre ortalamayı asla öldürmedi bu tempoda, araba yüklü ise 9 litre, demek ki bizim focus ta sıkıntı vardı ne diyeyim, tam 9 yıl bindik ve yeni sahibine teslim ettik, standart kullanımda adana şehiriçi ortalaması 6,1 litre olan bir otomobildi focus, uzun yolda 90 la sabitte 4,5 yakıyordu boş halde, yüklü ise 5,2-5,3 yakıyordu, ama anlattığım tempoda yakınca durum buydu, demek ki linea az yakıyor
ortalama hız 140 diyorsun...ortalama hız 140 dersen ş.içinde kamyon geldiğinde rampa geldiğinde yavaşlamak demek ve 140 kilometre ortalamayı tutturabilmek için yol boşken 190-200 yapmak demek...yani ş.arası bir yolculuğu yol bilgisayarı ortalama hızı 140 göstermesi çok zor,sanırım forumda bu hız ortalamasınını tutturacak yoktur...
anlık tüketim tabiiki kriter değildir ama sizni anlık tüketiminizin 8 litreyi geçmediği bir yolculukta ortalama 9 litre tutturma şansınız yoktur...
bence dediğin gibi focusta problem var,lakin normalde focusda o değerlerdede yakmaması gerekir...
dizelin avantajı uzun yolda daha çok ortaya çıkıyor zaten...
-
anlık o kadar önemli değil zaten. aslolan ortalama. bende yazmayacaktım ama yazayım. 1.3mj 135km 50dk. kesintisiz 170-190km/h 6lt geçmedi... 1.6mj de otoyolda 1.3mj'e yakın yakıt değerleri elde eder. gaz ve fren pedalıyla gereksiz oynamalar olduğu zaman yakıt sarfiyatı uçmaya başlar.
kia cerato 1.6 dizel bile istanbul adana arasında 6lt geçmedi...
uzun yolda 1.6 mjet 1.3 den az yakar süratli giderseniz eğer.
-
arkadaşımda 1.6 dizel otomatik vites hyundai İ30 var.kendisinin dediğine göre şehir içi 7-8 litre yakıyormuş.bence çok
-
arkadaşımda 1.6 dizel otomatik vites hyundai İ30 var.kendisinin dediğine göre şehir içi 7-8 litre yakıyormuş.bence çok
evet çok ama zaten resmi sitede 7,2 gösteriyor...benim için vaat edilenle reel arasındaki fark en önemlisi...
mesela opel benzinli araçlarında vaat edilenle gerçek arasında 3-4 litre fark var...
bu arada i30 düz vites çok daha tasarruflu
-
arkadaşımda 1.6 dizel otomatik vites hyundai İ30 var.kendisinin dediğine göre şehir içi 7-8 litre yakıyormuş.bence çok
evet çok ama zaten resmi sitede 7,2 gösteriyor...benim için vaat edilenle reel arasındaki fark en önemlisi...
mesela opel benzinli araçlarında vaat edilenle gerçek arasında 3-4 litre fark var...
hyundai lar çok yakıyor. arkadaşlarımdan biliyorum.
geçen kia ceed baktım dizel otomatik. araç tam otomatik ve düz vites ten %40 daha fazla yakıyor. bu gibi detaylara bakmak lazım.
-
arkadaşımda 1.6 dizel otomatik vites hyundai İ30 var.kendisinin dediğine göre şehir içi 7-8 litre yakıyormuş.bence çok
evet çok ama zaten resmi sitede 7,2 gösteriyor...benim için vaat edilenle reel arasındaki fark en önemlisi...
mesela opel benzinli araçlarında vaat edilenle gerçek arasında 3-4 litre fark var...
hyundai lar çok yakıyor. arkadaşlarımdan biliyorum.
geçen kia ceed baktım dizel otomatik. araç tam otomatik ve düz vites ten %40 daha fazla yakıyor. bu gibi detaylara bakmak lazım.
zaten sen daha alıntı yaparken mesajıma ekleme yaptım...
avrupa araçlarda otm.vitesler ş.içinde daha az yakıt tüketirken,uzakdoğu araçlarında otomatikler incir ağacı diker...hyundai,kia,honda vs.
-
bunlar tam otomatik.. yarı otomatik değil :)
-
bunlar tam otomatik.. yarı otomatik değil :)
abi o lafada hastayım :)
-
araçların modeli ne olursa olsun yakılan dizelin miktarında aracın kilosu çok önemli.örnegin yanlış bilmiyor isem,fiat fiorino 1.3 dizeli yakıt sarfiyatında ödül almış bir araç.sebebini aracın kilosuna yorumladım.siz ne dersiniz bilmem.kullanmış oldugum aracın kilosu 1235kg degilde 990 kg olsaydı 1 litre gaz ile 12-13 km yerine 15-16 km yol yapardım gibime geliyor.
-
arkadaşımda 1.6 dizel otomatik vites hyundai İ30 var.kendisinin dediğine göre şehir içi 7-8 litre yakıyormuş.bence çok
nedense bu hyundailer cok yakiyor benzinliside dizelide kim kullaniyorsa ozellikle dizel kullanicilari memnun degil
ST25i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi