*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1530 : Şubat 17, 2020, 10:20:12 ÖÖ »
Buradan alabilirsiniz. Ben daha once almistim sorunsuzdur.

n11.com'dan Selenia Pure Energy 5W30 Motor Yağı 3,2lt (DPF) -Ü.T: MAYIS 2019 seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/motor-yagi/petronas-selenia-pure-energy-5w30-motor-yagi-32lt-dpf-P273460567

Yalnız orjinal selenia'larda üretim tarihi yazmıyor. Bunlarda yazması miyde bulandırıcı değilmi?

*

Çevrimdışı timbaz

  • *
  • 6707
  • +30/-1
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active
  • Km: 87500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: KIEV
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1531 : Şubat 17, 2020, 01:24:32 ÖS »
Yalnız orjinal selenia'larda üretim tarihi yazmıyor. Bunlarda yazması miyde bulandırıcı değilmi?
Orjinalinde de yaziyor malesef... yazisiz hic yok....

*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1532 : Şubat 17, 2020, 03:10:32 ÖS »
Orjinalinde de yaziyor malesef... yazisiz hic yok....

yeni yağ değiştik abi. Direk ana bayinin distribitörün önerdiği yerden aldık. Hiçbirinde tarih yazmıyordu. Üstüne basa basa da sorduk. Diğer yağ değişiminde de bakmıştım hatırlarsanız. o zamanda yazmıyordu..
Eğer başka illerde yazıyorsa burada markanında sucu var biraz. Müşteriyi bilgilendirmeliler.

*

Çevrimdışı ilkr

  • ******
  • 284
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea urban
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 173000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1533 : Şubat 17, 2020, 03:13:30 ÖS »
üretim tarihi olması gerekmez mi zaten, motor yağlarının raf ömrü 24 ay diye biliyorum ama...

*

Çevrimdışı hardcrss

  • *********
  • 1248
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1534 : Şubat 18, 2020, 09:47:33 ÖS »
Uretim tarihi olmadan birseyi uretmek ne kadar mantikli hocam?

*

Çevrimdışı Lin_Urb

  • ***
  • 45
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: FIAT Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1535 : Mayıs 25, 2020, 09:26:03 ÖS »
Ankara'da yakın zamanda 80.000 bakımı yaptıran var mı?
Kaç para tutttu?
Baskı balata değişmesi gerekir mi?

*

Çevrimdışı hellobaby

  • *****
  • 111
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Kırklareli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1536 : Mayıs 25, 2020, 11:16:45 ÖS »
Ankara'da yakın zamanda 80.000 bakımı yaptıran var mı?
Kaç para tutttu?
Baskı balata değişmesi gerekir mi?
Hocam selamlar, eğer dışarıda yaptırıyorsan 80 i 90 ı hepsi aynı farketmez :) benim mantığım bu. Filtreler ve yağ değişir. Mazot Filtresi 30 bin kullanılmalı. 20 bin de değişmek gereksiz. Filtre ve yağ haricinde kayışa, ön balatalara, su ve sıvılara da kontrol amaçlı bakar ustanız o kadar. Benim aracım 110 binde hala v kayış değiştirmedim çünkü yıpranma yok, baskı balata da değişmedim çünkü vites geçişlerinde, debriyajda, çekişte herhangi bir sorun yok şimdilik. Yani sizde de sorun yoksa keyfi değişim yapmış olursunuz masraf da buna bağlı artar. Bu arada benim araçta direksiyon ve fren hidroliği de hala fabrikadan çıktığı gibi. Soğutma sıvısı da öyle. Herhangi bir sorun yok şükür. Araç 2014 pop multijet

*

Çevrimdışı Lin_Urb

  • ***
  • 45
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: FIAT Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1537 : Mayıs 25, 2020, 11:36:00 ÖS »
Hocam selamlar, eğer dışarıda yaptırıyorsan 80 i 90 ı hepsi aynı farketmez :) benim mantığım bu. Filtreler ve yağ değişir. Mazot Filtresi 30 bin kullanılmalı. 20 bin de değişmek gereksiz. Filtre ve yağ haricinde kayışa, ön balatalara, su ve sıvılara da kontrol amaçlı bakar ustanız o kadar. Benim aracım 110 binde hala v kayış değiştirmedim çünkü yıpranma yok, baskı balata da değişmedim çünkü vites geçişlerinde, debriyajda, çekişte herhangi bir sorun yok şimdilik. Yani sizde de sorun yoksa keyfi değişim yapmış olursunuz masraf da buna bağlı artar. Bu arada benim araçta direksiyon ve fren hidroliği de hala fabrikadan çıktığı gibi. Soğutma sıvısı da öyle. Herhangi bir sorun yok şükür. Araç 2014 pop multijet

Bilgi için teşekkürler :-)

*

Çevrimdışı kanser51

  • ********
  • 667
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Pop
  • Km: 195625
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Niğde / Karabük
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1538 : Mayıs 26, 2020, 12:01:22 ÖÖ »
105.000 de soğutma sıvısı, direksiyon hidrolik ve şanzıman yağını değiştirdim. Bakım kitapçığında direksiyon hidrolik yağı için 100000 km veya 4 senede bir, şanzıman yağı içinde 100000 km veya 2 senede bir diyordu yanlış hatırlamıyorsam. Direksiyon yağı sıcak çikolata gibi kahverengiydi, yeni yağın rengi ise kırmızı. Artıları direksiyon ve. İtes geçişleri yumuşadı.

*

Çevrimdışı BlackHS

  • ****
  • 62
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Emotion
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 189000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Konya
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1539 : Temmuz 22, 2020, 11:02:42 ÖS »
Dün aracımın 175000 km bakımını yaptırmak için yetkili servise gittim. Normalde 160000 km de yapılması gereken işlemleri (triger zinciri dahil) yine erteledim ve şimdilik bütün filtreleri ve yağı değiştirmeye karar verdim. Servis; Pazartesi gününe kadar doluyuz randevu almanız gerekiyor ve kampanyalı fiyat 690 olur dedi. Vazgeçtim sanayide opar yedek parçacısında bütün filtreleri ve Selenia WR 5W40 yağı 365'e aldım. Parçacının önerdiği ustaya gittim kalfa özenle bütün değişimleri yaptı bir kaç ufak kontrol yaptı ve motoru (gaz yağı ile galiba) yıkadı. Sonra usta aracı bir kontrol edeyim diyerek götürdü. 15-20 dakika sonra geldiğinde araba ıslaktı. Aracı yıkatmış ve yıkatırken sağ ön camı açık unutmuş. Ön koltuk ön paspas ve konsol civarı ıslanmış. Hava makinesiyle kapı içlerini filan kuruttu. İşçilik için 120 lira para ödedim. Akşam eve dönerken radyonun ekranına su girdiğini siyah izlerden  farkettim ve radyo yön tuşları çalışmıyordu. Bazı tuşların ışıkları da yanmıyordu.
Evde ustayı aradım, problem yok hocam kuruyunca muhtemelen düzelir, düzelmezse getirin hallederiz dedi. Aracı güneşe bıraktım ve öğlen kontrol ettim. Radyo lcd içindeki siyah su izleri kuruyup yok olmuş, çalışmayan tuşlar da çalışmaya başlamış ama giden tuş ışıkları gelmedi. Bunun için de tekrar 60 km gidip hem vaktimi harcamak hem de sinirlerimi germek istemedim. Yani Konya Karatay sanayi maceram yine kötü bitti.

*

Çevrimdışı efendy06

  • *******
  • 387
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 190000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1540 : Temmuz 23, 2020, 12:14:51 ÖÖ »
Dün aracımın 175000 km bakımını yaptırmak için yetkili servise gittim. Normalde 160000 km de yapılması gereken işlemleri (triger zinciri dahil) yine erteledim ve şimdilik bütün filtreleri ve yağı değiştirmeye karar verdim. Servis; Pazartesi gününe kadar doluyuz randevu almanız gerekiyor ve kampanyalı fiyat 690 olur dedi. Vazgeçtim sanayide opar yedek parçacısında bütün filtreleri ve Selenia WR 5W40 yağı 365'e aldım. Parçacının önerdiği ustaya gittim kalfa özenle bütün değişimleri yaptı bir kaç ufak kontrol yaptı ve motoru (gaz yağı ile galiba) yıkadı. Sonra usta aracı bir kontrol edeyim diyerek götürdü. 15-20 dakika sonra geldiğinde araba ıslaktı. Aracı yıkatmış ve yıkatırken sağ ön camı açık unutmuş. Ön koltuk ön paspas ve konsol civarı ıslanmış. Hava makinesiyle kapı içlerini filan kuruttu. İşçilik için 120 lira para ödedim. Akşam eve dönerken radyonun ekranına su girdiğini siyah izlerden  farkettim ve radyo yön tuşları çalışmıyordu. Bazı tuşların ışıkları da yanmıyordu.
Evde ustayı aradım, problem yok hocam kuruyunca muhtemelen düzelir, düzelmezse getirin hallederiz dedi. Aracı güneşe bıraktım ve öğlen kontrol ettim. Radyo lcd içindeki siyah su izleri kuruyup yok olmuş, çalışmayan tuşlar da çalışmaya başlamış ama giden tuş ışıkları gelmedi. Bunun için de tekrar 60 km gidip hem vaktimi harcamak hem de sinirlerimi germek istemedim. Yani Konya Karatay sanayi maceram yine kötü bitti.

En azından iyi niyetle yapılmış bir hata, hatta hatanın telafisi için de yine iyi niyetle teklifte bulunulmuş. Ben böyle durumlarda "olur böyle şeyler, canımız sağolsun" diyorum. Bence sizde öyle düşünün. Yoksa olacak olan illaki oluyor bir şekilde.
Mevzu vatansa hepimiz ölelim,
Mevzu makamsa hepiniz ölün...

*

Çevrimdışı iMZa

  • ***
  • 24
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Lounge
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: İzmir
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1541 : Eylül 07, 2020, 12:01:49 ÖS »
Herkese merhaba.
Linea 1.3 multijet lounge 2015 model aracımın 100.000 km bakım zamanı yaklaşıyor. Ben de İzmir Birmot’tan fiyat istedim. Şanzıman yağı değişimi de yapılacakmış. 1.550 TL dediler. Randevu aldım fakat gidip gitmemekte kararsızım.
Yorum ve görüşleriniz önemli.

*

Çevrimdışı ilkr

  • ******
  • 284
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea urban
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 173000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1542 : Eylül 07, 2020, 01:53:17 ÖS »
Herkese merhaba.
Linea 1.3 multijet lounge 2015 model aracımın 100.000 km bakım zamanı yaklaşıyor. Ben de İzmir Birmot’tan fiyat istedim. Şanzıman yağı değişimi de yapılacakmış. 1.550 TL dediler. Randevu aldım fakat gidip gitmemekte kararsızım.
Yorum ve görüşleriniz önemli.

Merhaba

Ben istanbul' da Şanzıman yağı, direksiyon yağı, fren hidroliği, antifriz değişiminde işçilik olarak ustama 100 TL verdim. yaklaşık 2 ay önce yaptırdım bu işlemleri. Aracınız garantisi devam eden araç ise fazla seçeneğiniz yok diye düşünüyorum. Garanti yok ise sanayi ye giderek düzgün bir ustaya yaptırmanızı öneririm. Geçtiğimiz şubat ayında yağ değişimi vs. yapmıştım yine özel servis işçilik olarak 80 TL verdiğimi hatırlıyorum.

Bu arada sanayi ye gidecekseniz internetten bakım seti alabilirsiniz fakat yan sanayi ürünler fazla oluyor. Mazot filtresinin ortalama 120TL olduğu piyasada bütün filtre setini 150TL ye satan satıcılar bulunmakta...

*

Çevrimdışı unalorkun

  • ****
  • 57
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Km: 105.000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbuul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1543 : Eylül 18, 2020, 11:33:34 ÖÖ »
Sadece yağ ve yağ filtresi değişim işçiliği için, 6 farklı usta 100-tl den kapıyı açtı. En son ki ustaya artık sinirlenip, Usta ben hayatımda hiç 5dk da 100-tl kazanmadım işçilik fiyatı biraz yüksek değil mi dedim aldığım cevap, işlem ne olursa olsun aracın lifte çıkma tarifesi 100-tl den başlar dedi. dışımdan teşekkür, içimden ana avrat sövüp ayrıldım oradan. 1,5 ay önce ön amortisör takozları ve viraj denge çubuklarını 150-tl işçilik vermiştim ki usta tam 1 saat uğraştı araçla. 5 dk lık bir yağ değişimine 100-tl resmen keriz yolmaktır. Eve gelip hemen iki tane kriko standı (150-tl) aldım. Gelsin aracımın yağını ben değiştireceğim. Bu gidişle tıpkı pandemi yüzünden herkez kendi saçını kesmeye başlaması gibi, kendi arabamın elimden geldiğince bütün bakım ve onarımlarını da insanlar kendileri yapmaya başlayacak. Elinizden geliyorsa aracınızın sıkıntılarını bakımlarını kendiniz yapmaya çalışın. internette birçok bu konuda kaynak var. bir tıpa açıp, yağı boşaltmak ve yeni yağ doldurmak ekstra bir yetenek isteyen bir şey değil. (yağ tıpası ve filtre sökme aparatım eş dost sağolsun bedelsiz temin ettim.)

*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1544 : Eylül 18, 2020, 11:54:12 ÖÖ »
Sadece yağ ve yağ filtresi değişim işçiliği için, 6 farklı usta 100-tl den kapıyı açtı. En son ki ustaya artık sinirlenip, Usta ben hayatımda hiç 5dk da 100-tl kazanmadım işçilik fiyatı biraz yüksek değil mi dedim aldığım cevap, işlem ne olursa olsun aracın lifte çıkma tarifesi 100-tl den başlar dedi. dışımdan teşekkür, içimden ana avrat sövüp ayrıldım oradan. 1,5 ay önce ön amortisör takozları ve viraj denge çubuklarını 150-tl işçilik vermiştim ki usta tam 1 saat uğraştı araçla. 5 dk lık bir yağ değişimine 100-tl resmen keriz yolmaktır. Eve gelip hemen iki tane kriko standı (150-tl) aldım. Gelsin aracımın yağını ben değiştireceğim. Bu gidişle tıpkı pandemi yüzünden herkez kendi saçını kesmeye başlaması gibi, kendi arabamın elimden geldiğince bütün bakım ve onarımlarını da insanlar kendileri yapmaya başlayacak. Elinizden geliyorsa aracınızın sıkıntılarını bakımlarını kendiniz yapmaya çalışın. internette birçok bu konuda kaynak var. bir tıpa açıp, yağı boşaltmak ve yeni yağ doldurmak ekstra bir yetenek isteyen bir şey değil. (yağ tıpası ve filtre sökme aparatım eş dost sağolsun bedelsiz temin ettim.)

Çok iyi düşünmüşsünüz Ünal bey. Tebrik ederim sizi.

*

Çevrimdışı certurk

  • ***
  • 32
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: active plus
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 47100
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: izmit kocaeli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1545 : Eylül 18, 2020, 12:16:45 ÖS »
Evet Ünal bey kesinlikle size katılıyorum ve hatta gecen hafta aracımın yağ bakımını kendim yaptım PO Maxima CX 5-30 yağ opar yağ filtresi ve yan sanayi polen ve hava filtresi alıp taktım malzemelere toplam 160 tl verdim işçilik vermedim.aracı altına girip karter tapasını açacak kadar yüksettiniz mi gerisi kolay  zaten birde iki tip yağ filtresi var araca uygun olanı almak gerekiyor .
Karter tapasını 6 numara alyen anahtar açıyor yağ filtre kapağını kurbaçık ile açılır yada 27 numara lokma gerekiyor.

*

Çevrimdışı BOZKURT8494

  • ***
  • 33
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: FİAT LİNEA
  • Araç Modeli: LİNEA
  • Donanım: Dynamic Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 182500
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: ANTALYA
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1546 : Eylül 18, 2020, 01:48:03 ÖS »
Sadece yağ ve yağ filtresi değişim işçiliği için, 6 farklı usta 100-tl den kapıyı açtı. En son ki ustaya artık sinirlenip, Usta ben hayatımda hiç 5dk da 100-tl kazanmadım işçilik fiyatı biraz yüksek değil mi dedim aldığım cevap, işlem ne olursa olsun aracın lifte çıkma tarifesi 100-tl den başlar dedi. dışımdan teşekkür, içimden ana avrat sövüp ayrıldım oradan. 1,5 ay önce ön amortisör takozları ve viraj denge çubuklarını 150-tl işçilik vermiştim ki usta tam 1 saat uğraştı araçla. 5 dk lık bir yağ değişimine 100-tl resmen keriz yolmaktır. Eve gelip hemen iki tane kriko standı (150-tl) aldım. Gelsin aracımın yağını ben değiştireceğim. Bu gidişle tıpkı pandemi yüzünden herkez kendi saçını kesmeye başlaması gibi, kendi arabamın elimden geldiğince bütün bakım ve onarımlarını da insanlar kendileri yapmaya başlayacak. Elinizden geliyorsa aracınızın sıkıntılarını bakımlarını kendiniz yapmaya çalışın. internette birçok bu konuda kaynak var. bir tıpa açıp, yağı boşaltmak ve yeni yağ doldurmak ekstra bir yetenek isteyen bir şey değil. (yağ tıpası ve filtre sökme aparatım eş dost sağolsun bedelsiz temin ettim.)
TEBRİKLER

*

Çevrimdışı unalorkun

  • ****
  • 57
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Km: 105.000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbuul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1547 : Eylül 18, 2020, 05:10:26 ÖS »
Evet basit arıza ve bakımlar için usta usta gezmeye işçilik vermeye gerek yok. Para kolay kazanılmıyor. Hemen hemen bütün ustalar araç sahiplerini yolunacak kaz gibi görüyor. Artık devir değişti. Her türlü bilgiye internetden ulaşabiliyorsunuz. Eğer elinizde yatkınsa kendi işimizi kendimiz görmeliyiz. Hem böylece acaba usta doğru yaptı mı? takılan parçalar orijinal mi? sıfır mı? ikinci el mı? gibi birçok endişeden de uzak kalmış oluruz.

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1548 : Eylül 18, 2020, 07:15:38 ÖS »
Yazdıklarınız iyi hoş güzel de, bakım için yer, techizat ve en önemlisi el yatkınlığı gerekli. Araç hakkında bilgi gerekli. 10 dakikalık bir iş için 100TL çok ama ustaları da yerden yere vurursak, gelecekte araçta olabilecek arızaların çözümünde bizi uğraştırmayacak ustaları zor buluruz.

Yer, zaman ve el yatkınlığı varsa yağ filtre değişimi basit işlemler yapılabilir. Ancak 100TL vermeyim diye yanlış takılan filtre, eksik veya fazla konulan yağdan dolayı motorun zarar görmesi ihtimalide gözönünde bulundurulmalıdır.

Benzinliklerde veya yağcılarda genelde yağ alındığında ücretsiz değişim yaparlar. Sanayi de ki usta da 20 30tl'ye yağ değişimi yapabilir belki ama onlarda genelde yağ değişiminden para kazanıyor. Bakım için o hat en az yarım saat bazen bir saat bizim aracımıza tahsis oluyor. Bir usta bu işlemler için emek harcıyor. Dükkanın kirası vergisi, üstüne birde kendi satmadığı dışarıdan gelen yağ, kâr edemeyeceği sarf malzemesi var. Bunları hesaplayınca yağ değişimine 100TL diyorlar. Fazla mı belki fazla ancak eli yatkın olmayan, yeri olmayanın eli mahkum.

Ben kendi aracımın bakımlarını yaptırırken iyi bir usta bulduğumda bakımdan fazla para almasını önemsemem. Bu durumda önemli olan ileride çıkması muhtemel arızalarda nokta atışı sorunum çözülsün. Usta usta gezmeyim. Benim için bu önemli.

İyi usta iyi işçilik paraya değişilmez bence.

Bu arada, usta, tamirci, dükkan sahibi, servis felan değilim. Sizin gibi kullanıcıyım. Yanlış anlaşılma olmasın.
« Son Düzenleme: Eylül 18, 2020, 07:18:21 ÖS Gönderen: Erhan »

*

Çevrimdışı Hurratec

  • *****
  • 143
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Active
  • Km: 300000+
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1549 : Eylül 18, 2020, 09:21:49 ÖS »
Sadece yağ ve yağ filtresi değişim işçiliği için, 6 farklı usta 100-tl den kapıyı açtı. En son ki ustaya artık sinirlenip, Usta ben hayatımda hiç 5dk da 100-tl kazanmadım işçilik fiyatı biraz yüksek değil mi dedim aldığım cevap, işlem ne olursa olsun aracın lifte çıkma tarifesi 100-tl den başlar dedi. dışımdan teşekkür, içimden ana avrat sövüp ayrıldım oradan. 1,5 ay önce ön amortisör takozları ve viraj denge çubuklarını 150-tl işçilik vermiştim ki usta tam 1 saat uğraştı araçla. 5 dk lık bir yağ değişimine 100-tl resmen keriz yolmaktır. Eve gelip hemen iki tane kriko standı (150-tl) aldım. Gelsin aracımın yağını ben değiştireceğim. Bu gidişle tıpkı pandemi yüzünden herkez kendi saçını kesmeye başlaması gibi, kendi arabamın elimden geldiğince bütün bakım ve onarımlarını da insanlar kendileri yapmaya başlayacak. Elinizden geliyorsa aracınızın sıkıntılarını bakımlarını kendiniz yapmaya çalışın. internette birçok bu konuda kaynak var. bir tıpa açıp, yağı boşaltmak ve yeni yağ doldurmak ekstra bir yetenek isteyen bir şey değil. (yağ tıpası ve filtre sökme aparatım eş dost sağolsun bedelsiz temin ettim.)

Sadece yağ ve yağ filtresi değişimine 30 lira işçilik verdim. Yağı da kendim almıştım. Baktım usta silecek suyunu da biraz ekleme yaptı.  Bakımları hadi kendimiz hallederiz ama debriyaj balatası değişimi ve amortisör takozu değişimi bize gelmez.

*

Çevrimdışı unalorkun

  • ****
  • 57
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Km: 105.000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbuul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1550 : Eylül 19, 2020, 11:25:07 ÖÖ »
Yazdıklarınız iyi hoş güzel de, bakım için yer, techizat ve en önemlisi el yatkınlığı gerekli. Araç hakkında bilgi gerekli. 10 dakikalık bir iş için 100TL çok ama ustaları da yerden yere vurursak, gelecekte araçta olabilecek arızaların çözümünde bizi uğraştırmayacak ustaları zor buluruz.

Yer, zaman ve el yatkınlığı varsa yağ filtre değişimi basit işlemler yapılabilir. Ancak 100TL vermeyim diye yanlış takılan filtre, eksik veya fazla konulan yağdan dolayı motorun zarar görmesi ihtimalide gözönünde bulundurulmalıdır.

Benzinliklerde veya yağcılarda genelde yağ alındığında ücretsiz değişim yaparlar. Sanayi de ki usta da 20 30tl'ye yağ değişimi yapabilir belki ama onlarda genelde yağ değişiminden para kazanıyor. Bakım için o hat en az yarım saat bazen bir saat bizim aracımıza tahsis oluyor. Bir usta bu işlemler için emek harcıyor. Dükkanın kirası vergisi, üstüne birde kendi satmadığı dışarıdan gelen yağ, kâr edemeyeceği sarf malzemesi var. Bunları hesaplayınca yağ değişimine 100TL diyorlar. Fazla mı belki fazla ancak eli yatkın olmayan, yeri olmayanın eli mahkum.

Ben kendi aracımın bakımlarını yaptırırken iyi bir usta bulduğumda bakımdan fazla para almasını önemsemem. Bu durumda önemli olan ileride çıkması muhtemel arızalarda nokta atışı sorunum çözülsün. Usta usta gezmeyim. Benim için bu önemli.

İyi usta iyi işçilik paraya değişilmez bence.

Bu arada, usta, tamirci, dükkan sahibi, servis felan değilim. Sizin gibi kullanıcıyım. Yanlış anlaşılma olmasın.

El yatkınlığı, alet edavat ve bunları yapacak uygun yer tabi ki önemli. Hayatında eline hiç tornavida almamış biri için tabiki imkansız bir şey bunlar. Çoğu ustda da buna güveniyor zaten. Herkez arabadan anlamak zorunda değil. üç kağıtcı bir ustaya denk geldiğinizde basit bir arızadan bile yüklü faturalar çıkartabilir. Benim elim mekanik islere yatkın. aracımın hemen hemen basit bütün sorunlarıyla ben ilgilenirim. bu zaman kadar radyatör suyu değişimi, maf sensörü ve boğaz kelebeği temizliği, ön balata değişimi ve şu an aklıma gelmeyen gibi işleri kendim yaptım. Yağ değişiminde ise aracın altına girip, karter tıpasını sökmek gerekiyor ki bunun içinde uygun bir yerim ve techizatım yoktu ama artık onlarda var. Araç bakımlarında hiçbir zaman malzemleri ustanın insafına bırakmadım. Malzemelerimi hep ben aldım. Çoğu usta adını bile duymadığınız ve kitapçığında tavsiye edilenin hariicinde numaraya sahip yağ kullanıyor. Bu zamana kadar gittiğim ustalar hep bu motora 10w-40 yağ koyman lazım neden 5w-30 yağ alıp geldin diyor. oysaki aracın kitapçığında 5w-30 yağ kullanın yazıyor ki aracımda gram yağ yakma yada eksiltme yok. Güvenilir işini layıkıyla yapan ustalar tabiki vardır. Tek sorun yaşadığınız yerde böyle bir ustayı bulabilmek.

*

Çevrimdışı hardcrss

  • *********
  • 1248
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1551 : Eylül 19, 2020, 12:26:01 ÖS »
Bugun bıraktım araci. Yag ve tüm filtreler degisimi ile karbon temizligi yapilacak. 970 tl.


Rolantide sabit durmuyordu araç, bir kere debriyaja basinca stop etti. Çekiş düştü. Servise indirip gosterdiler bana emme manifoldu ve gaz kelebeligi kurum baglamis. Sokme temizleme ve kalibrasyon islemi icin 1000 tl dediler.

Sali gunune kadar surermis. İkame egea verdiler.

Dışarıda daha ucuzada yapilirdi ama ikame imkani yok, aracinizin dezenfekte edilip motor dahil komple yikanmasi yok, birde yaptiklari isin garantisi yok.

*

Çevrimdışı multijetlinea

  • *****
  • 107
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Donanım: Active Plus
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1552 : Eylül 19, 2020, 12:52:47 ÖS »
Bugun bıraktım araci. Yag ve tüm filtreler degisimi ile karbon temizligi yapilacak. 970 tl.


Rolantide sabit durmuyordu araç, bir kere debriyaja basinca stop etti. Çekiş düştü. Servise indirip gosterdiler bana emme manifoldu ve gaz kelebeligi kurum baglamis. Sokme temizleme ve kalibrasyon islemi icin 1000 tl dediler.

Sali gunune kadar surermis. İkame egea verdiler.

Dışarıda daha ucuzada yapilirdi ama ikame imkani yok, aracinizin dezenfekte edilip motor dahil komple yikanmasi yok, birde yaptiklari isin garantisi yok.

Hocam sadece emmeyi temizleme ve kalibrasyon için mi 1000 tl ücret? Benim de aklımda EGR, emme manifoldu, map, maf sensörlerinin temizleme düşüncesi vardı da

*

Çevrimdışı hardcrss

  • *********
  • 1248
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1553 : Eylül 19, 2020, 02:23:51 ÖS »
Hocam sadece emmeyi temizleme ve kalibrasyon için mi 1000 tl ücret? Benim de aklımda EGR, emme manifoldu, map, maf sensörlerinin temizleme düşüncesi vardı da
Evet temizlik 1000 tl.

Gaz kelebegi temizlenecek dedi gittigimde onu sokmuslerdi, emme manifolduda komple sokulecek mis egryide temizlerler mi bilmiyorum.

Fiatin sitesinde emme manifold temizligi icin, emme manifoldu, egr, turbo palleri ve gaz kelebeği temizlenir diyor. Belki onlari da yapacaklardir.

*

Çevrimdışı BankQB

  • *****
  • 122
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: FİAT LİNEA
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 155000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1554 : Eylül 22, 2020, 12:06:47 ÖS »
merhaba
120.000 bakımı için
Fiat kırmak 2250 tl
fiat Asf 2000 tl fiyat verdi.
normal bakıma ek olarak  devir daim pompası,  v kayışı alternatör kayışı, 1 kayış daha  , antifiriz vs. değişecek diyorlar.
bana uçuk bir rakam gibi geldi.
sanayide bir ustaya sordum bana kayışlardan pompadan hiç bahsetmedi 480 tl dedi.
120.000 km de bu kayışlar ve pompa muhakkak değişmeli mi ?
görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
Syg
FeNeRBaHçE - Linea - Finans - Banka

*

Çevrimdışı ilkr

  • ******
  • 284
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea urban
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 173000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbul
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1555 : Eylül 22, 2020, 04:35:56 ÖS »

*

Çevrimdışı hardcrss

  • *********
  • 1248
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1556 : Eylül 22, 2020, 07:03:59 ÖS »
merhaba
120.000 bakımı için
Fiat kırmak 2250 tl
fiat Asf 2000 tl fiyat verdi.
normal bakıma ek olarak  devir daim pompası,  v kayışı alternatör kayışı, 1 kayış daha  , antifiriz vs. değişecek diyorlar.
bana uçuk bir rakam gibi geldi.
sanayide bir ustaya sordum bana kayışlardan pompadan hiç bahsetmedi 480 tl dedi.
120.000 km de bu kayışlar ve pompa muhakkak değişmeli mi ?
görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
Syg

Sanayide ustalarin bakim diyince aklina sadece yag ve filtre geliyor. Kayislarin pompalarin vs degismesini onemsemezler.

Misal kayis ne zaman koparsa o zaman degisir.

Devir daim ne zaman cortlarsa o zaman degisir.

Periyodik bakimin amaci zaten parcalari bozulmadan degistirmektir ki arac sizi yolda birakmasin.

Aracimi bugun aksam servisten aldim, yag ve 4 filtre degisimi ile, karbon temizligi, emme manifoldu, egr, turbo palleri ve gaz kelebeği sokup temizligine 2000 tl verdim.

4 gunde sifir egea bindim ikame olarak.

*

Çevrimdışı feyzicavusoglu

  • ***
  • 45
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2017
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 33000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bolu-İstanbul-Ankara-Kayseri
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1557 : Eylül 23, 2020, 11:14:32 ÖÖ »
Yakın zamanda Bolu Fiat servisinde (Gümüş Otomotiv) 30.000 bakımı yaptırdım. 500 TL tuttu. Not: Araç garantisi devam ediyor. Bilgilerinize..

*

Çevrimdışı Caga123

  • ******
  • 226
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.3 Multijet 95 hp
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Pop
  • Km: 91000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1558 : Eylül 23, 2020, 01:11:28 ÖS »
Yakın zamanda Bolu Fiat servisinde (Gümüş Otomotiv) 30.000 bakımı yaptırdım. 500 TL tuttu. Not: Araç garantisi devam ediyor. Bilgilerinize..
Merhaba;
Yapılan işlem nedir?Yağ ,yağ filtresi,hava filtresi mı?

*

Çevrimdışı feyzicavusoglu

  • ***
  • 45
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2017
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 33000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bolu-İstanbul-Ankara-Kayseri
Ynt: 1.3 Linea Periyodik Bakımları ve Fiyatları
« Yanıtla #1559 : Eylül 23, 2020, 01:45:56 ÖS »
Merhaba;
Yapılan işlem nedir?Yağ ,yağ filtresi,hava filtresi mı?

Evet.