*

Çevrimdışı Hakan0739

  • *
  • 1732
  • +16/-3
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 30,000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Antalya
Alkolün Tüm Zararları
« : Aralık 28, 2012, 01:19:13 ÖÖ »
Öncelikle bilinmesi gerekir ki aşırı alkol almanın, (sarhoş olmanın) temel sebebi, kişilik zaafiyeti ve cesaret azlığı, yani korkaklıktır. Alkolü birçok insan alır ama, erdemli kişiler tadında bırakmasını bilir, asla sarhoş olmazlar. Atatürk’ün, İnönü’nün, Bayar’ın, Vehbi Koç’un alkol aldıkları görüldü ama, sarhoş oldukları hiç görülmedi..!

Ayrıca, yasal sınır olan 0,50 promil ölçüsü de bilimsel değil, keyfîdir. Bu ölçü ve bu kanun tamamen; alkol almayı alışkanlık haline getiren, icraatları her zaman tartışılan ve yolsuzlukları ayyuka çıkan bir devrin sorumsuz parlamenterlerinin marifetidir. Hadiseye akıl yolu ile bakıldığında, trafik ortamında hiçbir surette ve hiçbir ölçüde alkol alınamaz, alınmamalıdır.

Zira, Prof. Dr. Özcan KÖKNEL hocamızın ifadesine göre, bırakın 50 promil almayı, alkolün kokusundan dahi sarhoş olan insanların sayısı çok fazladır…!

Akaryakıt istasyonlarında alkollü içki satılmasına müsaade edilerek, bunca insanın kazalarda yok olmasına göz yummak ve razı olmak; hiçbir medenî anlayışa sığdırılamayacak, hiçbir insaf ölçüsüyle ve hiçbir insanlık duygusuyla bağdaştırılamayacak bir büyük hainliktir…

Alkolün getirdiği riskler:
Alkollü olarak araç kullanılması, pek çok sayıda kazanın sebebini oluşturmaktadır. Çünkü, alkol miktarı arttıkça, kandaki oksijen oranı azalır. Bunun sonucunda yeterince oksijen alamayan beyin, fonksiyonlarını kaybetmeye başlar. Bu durumda sürücü üzerinde çeşitli fiziksel ve psikolojik bozukluklara yol açar. Alkol insan vücudunu sinsice etkilemeye ve ele geçirmeye başlar. Alkol alan sürücüler kendilerinde bir rahatlama ve gevşeme hissederler. Bunun paralelinde kendilerinde sahte bir güven duygusu oluşur. İnsanların çoğu daha fazla içerek bu duyguyu güçlendirmek ister ve bunun sonucunda da alkol limitleri aşılır. Eğer kişi, böylesi durumlarda iken araç kullanmakta ısrar ederse kaza yapması kaçınılmaz hale gelir. Parçalanmış cesetler ve araçlar, etrafa yayılmış içki şişeleri son günlerde karşımıza çıkan kaza sahnelerinin acı görüntülerini oluşturmaktadır.

Alkolün trafik kazalarına sebep olmasının iki temel esası vardır. Bunlar alkolün sürücü üzerinde yaptığı “Uyarıcı” ve “Uyuşturucu” etkilerdir.

Alkolün Uyarıcı Etkileri:
Alkolün sürücüler üzerindeki ilk etkileri psikolojik alanda kendini gösterir. Bu etkiler aynı zamanda alkolün uyarıcı etkilerini oluşturur.

Çok değil, kandaki alkol oranının sadece on binde bir düzeyine çıkması, bu etkilerin belirmesi için yeterlidir. Alkol alındıktan sonra bazı konulardaki çekingenlikler azalır. Bu aklın ve sağduyunun azalması anlamını taşır. Bunların başında korku gelir. Sürücüde korkunun azalması ve kendine güvenin artması alkol alındığında söz konusu olur. (Bunun cesaretle yada korkaklıkla bir ilgisi yoktur) Bu gelişmeler sonucunda sürücü risk almaya yönelik davranışlarda bulunma eğilimine girer. Yüksek hız ve tehlikeli manevralar yapma girişimlerinde büyük bir artış görülür. Bu davranışlarda sürücünün hata ve kaza yapma ihtimali yükseltir. Öncelikle, trafik akışının ve düzeninin bozulmasına sebep olur. Giderek kendi güvenliği ile birlikte yolu kullanan diğer sürücü ve yayalar açısından da tehlikeli olmaya başlar.

Ayrıca alınan alkol, sürücünün kazanılmış pozitif alışkanlıklarından vazgeçmesine ve hatta kendini kontrol edememe durumuna neden olur. Kişi normal hayatında ne kadar kurallara uyan ve diğer insanlara karşı ne kadar saygılı birisi olursa olsun, alkol alınca bu alışkanlıklarından vazgeçebilir. Böylesi bir durum sürücünün kendini kontrol edememesi sonucu bildiklerini yanlış yapmasına sebep olur. Bunun yanı sıra sürücülerde alkol sonucu oluşan akıl yolundan sapmış cesaret artışı, bu kişilerin düzensiz ve dengesiz bir kişilik sergilemelerine sebep olur. Genel sürücü davranışlarında görülen bu etkilerin yanı sıra, alkolün araç kullanma becerisi üzerinde de olumsuz etkileri bulunmaktadır. Özellikle şuur dışı cesaret artışı sonucu girişilen tehlikeli manevralar sonucunda içine girilen zor durumlarda sürücü kontrolü kaybeder. Alkollü sürücülerin sebep olduğu pek çok kazanın ana nedeni budur.

Alkolün Uyuşturucu Etkileri:
Kandaki alkol miktarının artmasıyla vücudumuzda ve özellikle beynimizde neler oluyor, ona bir bakalım.
Alkolün sürücüler üzerinde kazalara sebep olan ikinci önemli yönü,“uyuşturucu” etkisidir. Bunlar arasında en belirgin olanı yorgunluk ve dikkat azalmasıdır. Bu etki, kandaki az alkol oranlarında dahi kendini gösterir. Alkol miktarı arttıkça, kişinin denge, görme ve işitme gibi beyinsel fonksiyonlarında azalmalar ortaya çıkar. Kas kontrolü ve dikkat gibi çok önemli duyu ve kontrol kabiliyetleri azalır.
Alkollü sürücü etrafında olan ve hızla akıp giden olaylar zincirini kavramakta ve takip etmekte çok güçlük çeker. Genel olarak dikkatsiz ve uyuşuk bir davranış sergileyen sürücüde bu olumsuzluklar sonucunda intikal ve algılama eksikliği başlar ve giderek çoğalır. Bu durumda sürücünün reaksiyon süresi uzar.

Alkolün etkileri altındaki sürücünün önüne, aniden bir canlının veya bir aracın çıkması halinde, alkolsüz sürücüye oranla, kavrama, intikal, fren ve durma mesafesi artar. Bu artışa paralel olarak kaza yapma ihtimali otomatik olarak yükselir.

Alkollü sürücü ani durumlarda gereken tepkileri, gereken süre içinde verememektedir. Verdiği kararların ise yanlış olma ihtimali çok yüksektir.Şunu kesinlikle unutmamalıyız. Her yıl alkollü araç kullanma sonucu pek çok kaza oluşmakta ve pek çok insanımızı bu kazalarda kaybetmekte ve adeta sıranın bize gelmesini beklemekteyiz. Bunu engellemek elbette ki trafiği kullananlar olarak bizim elimizdedir.

Eğlenmek ve keyif almak için alınan alkol yüzünden, karayolunu kullanan diğer yaya ve sürücülerin hayatını karartmaya kimsenin hakkı yoktur ve olmamalıdır.

Alkol ve Kaza İlişkisi :
Alkollü araç kullandığımızda ne tür riskler ortaya çıkmaktadır.
Ne kadar alkolün risk yarattığı konusunda çok yanlış inançlar vardır. Şimdi gelin bu yanlışlar üzerinde duralım.

Kimi sürücüler, alkollü araç kullanırken polis tarafından yakalandıklarında sadece bir kaç duble alkol aldıklarını, bunun bir tehlike yaratmayacağını iddia ederler. Gelin bu iddiaların ne derece doğru ne derecede yanlış olduğunu hep birlikte görelim.

Burada öncelikle promil’in ne anlama geldiğine bir bakalım. Promil; 100 mililitre kandaki alkol miktarını, miligram cinsinden gösterilmesidir.

Yasal sınır olan 0.5 promil değerinden hemen sonra sürücünün kaza yapma ihtimalinde müthiş bir artış eğilimi başlar. Bu ani artış sonucunda ise kanında 1.00 promil alkol tespit edilen sürücülerin % 70 ‘inin çeşitli suç ve kazalara sebep olduğu anlaşılmıştır.

Bazı ülkeler çeşitli ölçüler paralelinde sürücüler için farklı alkol limitleri belirlemişlerdir. Ülkemizde sürücüler için konulmuş yasal alkol sınırı 0.5 promildir. Peki 0.5 promil ne kadar alkole denk gelmektedir? Bir duble rakı, viski, cin, votka ve benzeri içkiler ile 2 kadeh şarap içildiğinde kandaki alkol oranı yasal limitlere ulaşmaktadır. Buradan şu gerçek açığa çıkmaktadır. Bir kaç dubleden bir şey olmaz kanısı tamamen yanlıştır. Çünkü alınacak bir kaç duble alkol yasal sınırları aşmak bir yana, birçoklarını “küfelik” sarhoş etmektedir.

Belirtilmiş olan alkol miktarlarının alınması halinde sürücünün sarhoş olması söz konusu olmayabilir. Ancak alkolün pek çok olumsuz etkisi sürücü bedeninde çeşitli şekillerde belirmeye başlar. Sürücüler her ne kadar bana bir kaç duble ile bir şey olmaz deseler de, alınan her duble alkol hem sürücüleri yeni risklerle yüz yüze bırakır, hem de psikolojik ve fiziksel olarak metabolizmada pek çok probleme sebep olur.

Eğer alınan alkol oranları ile birlikte değişen kaza yapma ihtimalini karşılaştıracak olursak, kanında 0.5 promil alkol bulunan yani 1 duble rakı içen sürücü, hiç alkol almamış sürücüye göre 2 kat daha fazla kaza riski ile karşı karşıyadır. Alkol oranı 1 promil olursa yani 2 duble rakı içildiği varsayılırsa sürücünün aldığı risk, bu defa 10 katına çıkacaktır. Bu miktar sizin için hala yeterli değilse ve siz “ben bir duble daha içerim” diyorsanız almış olacağınız risk tam 25 katına çıkacaktır.

Bu bilgiler ışığında alkollü araç kullanmak, geliyorum diyen kazaya buyur deyip, kapıyı sonuna kadar açmaktan başka bir şey değildir.

Uyuşturucu maddeler ve bazı ilaçların etkileri :
Uyuşturucu maddeler araç kullanırken alkolden farklı olarak ne türlü etkiler yaratırlar? Bu maddeler beynimizde ne tür hasarlara yol açmaktadır? Şimdi bu soruların cevabı üzerinde duracağız.

Uyuşturucu madde kullananlar kendilerine zarar veriyorlar diyebilir miyiz? Uyuşturucu kullanan birinin trafikte olduğunu düşünün. Ne tür riskler ortaya çıkabilir?

Alkol, uyanıklık duygusunu zayıflatan bir araçtır. Bunun dışındaki uyuşturucuların değişik etkileri vardır. Uyanıklığı artıran maddeler arasında kokain ve amfetamin başta gelir.
Bu maddeler kişide, gereğinden fazla etkinlik, ataklık ve neşe duygusu yaratır. Bunun sonucunda kişi dengesiz, aşırı ve beklenmedik davranışlarda bulunur.

Kısa bir kullanımdan sonra ise maddeler, bu defa kişide tedirginlik, güvensizlik duygusu belirmeye başlar ve dikkati bir noktada toplama yeteneğinde zayıflık yaratır.

Yatıştırıcı ilaçlar, tıpkı uyku hapları gibi, uyanıklığı azaltıcı maddeler içine girer. Bu tür ilaçlar, bir gevşemenin ardından, yarı uykulu bir hava getirir. Bu ilaçlar uzunca bir süre kullanıldığında, çoğunlukla bir pasifliğe, uyuşukluğa ve bazı durumlarda da bilinç kaybına yol açar.
Uyuşturuculardan hint keneviri ve haşhaş, kullanan kişilerde algılama bozukluklarına ve dış olaylara tepki verememe durumlarına yol açar.

Bahsedilen uyuşturucu maddelerden veya ilâçlardan almış olan bir sürücünün trafiğe çıkması tam bir intihar girişimidir. Öte yandan, trafikte böylesi bir sürücünün varlığı diğer yol kullanıcılar için de potansiyel bir risk oluşturur.

Alkollü Araç Kullanma ve Cezalar:
Kaza riskleri nedeniyle trafik polisi için, sürücülerin alkol kontrolünün özel bir önemi vardır. Sürücü, alkolmetre ile yapılan test sonucunda alkollü çıkarsa; 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununun 48/5 maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (6) ay süreyle Trafik Polisince geri alınır. Aynı sürücü aynı suçu işlerse; yine Kanunun ilgili maddesi gereğince para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (2) yıl süreyle Trafik Polisince geri alınır.Aynı sürücü üçüncü kez alkollü olarak araç kullanırken tespit edilirse, kanunun ilgili maddesinde belirtildiği şekilde para cezası ile cezalandırılır, aracı trafikten men edilir ve sürücü belgesi (5) yıl süreyle Trafik Polisince geri alınır. Ayrıca (6) aydan az olmamak üzere hafif hapis cezası uygulanılır. (5) yıl süreyle geri alınan sürücü belgesi sahipleri, 5. yılın sonunda, psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri muayenesi sonrasında durumu uygun olanlara belgeleri iade edilir.

Alkollü araç kullanmaktan dolayı sürücü belgeleri geri alınan sürücüler, Sürücü belgesine el koyan Trafik birimine veya en yakın Trafik Denetleme Şube Müdürlüğüne alıkoyma süresinin bitiminde dilekçe ile başvurarak sürücü belgelerini geri alabilirler. Meydana gelen trafik kazaları incelendiğinde sürücülerin bir anlık dikkatsizlikleri sonucu meydana geldiği görülmektedir. Bu nedenle, alkol almış kişinin de dikkati dağılmaktadır.
Güvenli alkol limiti yoktur en doğrusu, hiç alkol almadan araç kullanmaktır.

Alkolün Sürücülük Becerileri Üzerindeki Etkisi :
Bilimsel araştırmalar alkolün hiç bir seviyesinin sürücülük için güvenli olmadığını göstermektedir. Bütün ülkeler yasal alkol limitini belirlerken konuyu tıbbi, psikolojik ve sosyal yönüyle değerlendirerek bir karara varmakta, belli bir riski kabul ederek bu limitleri belirlemektedirler.

Motorlu araç sayısının artmaya başladığı 1900'lü yılların ilk dönemlerinde, hızla oluşan trafik kurallarının yanı sıra, giderek alkollü sürücülük için de önlem alma ihtiyacı hissedilmiştir. Başlangıçta bu sınırın ne olması gerektiği ve nasıl ölçüleceği konusunda sorunlar yaşanmışsa da dünyada özellikle konuyu inceleyen bilimsel çevrelerin görüşü her zaman kan-alkol sınırının daha da aşağıya çekilmesi yönünde olmuştur. Bir başka deyişle yasal limitin altında olmanın sadece trafik cezasını engellediği, ancak can güvenliğini garantilemediği kabul edilmektedir.

Alkolün etkileri açısından yaş, cinsiyet, sürücülük deneyimi gibi bazı faktörlere bağlı olarak bireyler arasında farklılıklar görülmekteyse de, bunlar güvenli sürücülüğü garantileyecek kadar büyük farklar olmadığı gibi, tartışmalı sonuçlar olarak değerlendirilmektedirler. Bununla birlikte genel olarak araştırmalar 0.2 promil düzeyinden itibaren alkol düzeyi arttıkça sürücülük üzerinde olumsuz etkilerinin de arttığı yönünde birleşmektedir. Bu sınır kimi ülkeler tarafından kabul edilmiş bulunmaktadır.

Ülkemizde Yasal Alkol Sınırı :
Ülkemizde ticari araç sürücüleri ve kamu hizmetinde çalışan sürücülerin alkollü olarak trafiğe çıkmaları tümüyle yasaklanmış, diğer sürücüler içinse yasal sınır olarak bir litre kanda yarım gram alkole eşit olan, 0.50 Promil belirlenmiştir. Bu halk arasında yanlış bir

biçimde "yüzde elli alkollü olmak" diye ifade edilmekte, hatta bunun mümkün olduğu sanılmaktadır. Bu tümüyle yanlış bir bilgidir. Bu yanlışlık genellikle promil değerinin nasıl hesaplandığının iyi bilinmemesinden kaynaklanmaktadır.

Promil hesabında alkolün ağırlığı, kanın ise hacmi dikkate alınarak bir orantı kurulur. Örneğin 0.50 promil 100 mililitre kanda 50 miligram alkol bulunduğunu gösterir ve buradan gidilerek, 50:100=0.50 promil kabul edilir. Ağırlığı hacme oranlamak matematiksel olarak çok mantıklı değilse de, karmaşık ve çok küçük sayılarla uğraşmak zorunda bırakmadığı için tercih edilen bir ifade biçimidir. Eğer hacim oranları dikkate alınacak olursa, 0.50 promilin gerçekte kanda %0.025 oranında alkole eşit olduğu (on binde 2.5 !) görülür. İnsan vücudu yüzde elli alkol oranı bir yana, %0.5 oranında alkole bile (binde 5 ya da bir litre kanda 4 gram alkol bulunması) tolerans göstermekte çok zorlanır, hatta bu düzeydeki kan-alkol oranı pek çok kişide ölüme yol açar.

İçki Türlerine Göre Alkolün Etkileri :
Bir çok içkide bulunan alkol oranı (içkinin alkol derecesi) çok farklıdır ve bu nedenle ne kadar alkol alındığının belirlenmesi çok güç olabilir. Ayrıca alkolün vücutta yakılması zaman isteyen bir iştir ve bu da kişinin vücut ağırlığı, karaciğerinin büyüklüğü, genel sağlık durumu başta olmak üzere pek çok faktöre göre farklılık göstermektedir. Bu nedenle bir çok kişi aldığı alkol miktarı konusunda yanılgıya düşmektedir.

Vücudunda 6 litre kan bulunduğunu varsaydığımız bir yetişkinin kan dolaşımına 3 gram alkol karışması halinde yasal sınıra ya çok yaklaştığı ya da aştığı düşünülebilir. Aşağıda, içinde yaklaşık olarak 12 gram alkol bulunan içki miktarları belirtilmiştir Bu içkilerin içerdiği alkol miktarı göz önünde bulundurulduğunda bir yetişkinin tehlikeli bir sürücü haline gelmesinin çok zor olmadığı görülür. Özellikle "hafif" içki olduğu düşünülerek bira ve şarabın çok fazla içilmesinin sürücüleri çok zor durumda bırakabileceğine dikkat edilmelidir.

Alkolün Vücuttan Atılması :
Pek çok kişi alkol aldıktan sonra kahve içerek, egzersiz yaparak ya da biraz uyuyarak alkolün vücuttan atılmasını hızlandırabileceğini düşünür. Oysa bunların alkolün yakılması üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Bunun için karaciğerin çalışmasına ve zamana ihtiyaçvardır.

Alkol alındıktan sonra muhakeme yeteneği, algılayış giderek bozulurken bunun sonucunda sürücülük becerileri azalmakta, buna karşılık yine bozulan muhakeme yeteneği ve azalan duygusal kontrol nedeniyle kendine güvende yersiz bir artış meydana gelmektedir. İşte bu çelişkili değişim sürücülük için daha da tehlikeli bir duruma yol açmaktadır. Bu nedenle alkol aldıktan sonra ne yapacağını düşünmek yerine içmeye başlamadan önce bazı kararlar almak daha yararlı olabilir. Bunlar eğer araç kullanılacaksa hiç içmemek, eğer içilecekse araç kullanacak bir kişi bulmak olabilir.

Özellikle eğlenmek için çıkılan akşamlarda özel araç kullanmak yerine taksi ya da toplu
taşıma araçlarını tercih etmek uygun olacaktır. Hiç şüphe yok ki alkolün etkileri konusunda doğru bilgilenen ve bu tür kararları alkol almadan önce vermeye çalışan sürücüler bu konuda en doğru davranışı da yine kendileri seçmelidirler.

Alkol Denetimleri :
Alkol denetimlerinde yapılan iş, kanda ne kadar alkol bulunduğunun belirlenmesi ve bu miktarın sürücülük için tehlike yaratacak düzeyde olup olmadığına karar verilmesidir.

Bu denetimin hangi hallerde, nasıl yapılacağı ve neye göre karar verileceği yasa ve yönetmeliklerle belirlenmiştir. Buna göre sürücünün alkollü olabileceğinden şüphe duyulduğunda ya da rutin alkol kontrolleri sırasında alkolmetreyle ölçüm yapılabileceği gibi, alkolmetrenin bulunmadığı hallerde görevliler tarafından sürücünün durumuyla ilgili gözlemlerin kaydedildiği bir alkol test raporu da düzenlenebilir. Ölçüm ya da gözlem sonucunda sürücünün, 0.50 promil düzeyinin üzerinde alkollü olduğu ve araç kullanamayacak durumda olduğu belirlenirse gerekli cezai işlemler yapılır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).

Sürücünün itirazı halinde ise, öncelikle bu konuda eğitilmiş ve kan almaya yetkili kılınmış personel tarafından kanı alınarak, tahlil için polis kriminal laboratuarına gönderilir. Polis kriminal laboratuarlarında tahlilin mümkün olmaması halinde, sürücü kanındaki alkol miktarının tespiti için adli tıp merkezlerine ve Sağlık Bakanlığına bağlı tahlil yapabilecek teknik ve tıbbi imkanlara sahip olan en yakın sağlık kuruluşlarına gönderilir. Tahlil imkanının bulunmadığı sağlık kuruluşlarında hekim tarafından yapılan muayene sonucuna göre düzenlenen rapor esas alınır (Karayolları Trafik Kanunu ve Karayolları Trafik Yönetmeliği).

Bu çok önemli konudaki son sözü yine; ülkemizin yetiştirdiği nadide şahsiyetlerden, büyük üstat, Prof. Dr. Özcan KÖKNEL hocamıza bırakıyoruz:

“Bırakın 50 promil almayı, alkolün kokusundan dahi sarhoş olan insanların sayısı çok fazladır…!”

« Son Düzenleme: Mart 04, 2013, 10:53:57 ÖÖ Gönderen: bozo »
BEN DÜNYANIN EN PAHALI AKARYAKITINI KULLANIYORUM. FAKAT CC VAR AZ YAKIYOR ;)

*

Çevrimdışı Hakan0739

  • *
  • 1732
  • +16/-3
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 30,000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Antalya
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #1 : Aralık 28, 2012, 01:21:19 ÖÖ »
UYUŞTURUCULAR VE İLAÇLAR

Uyuşturucu Maddeler:
Alkol, uyanıklık duygusunu zayıflatan bir maddedir. Bunun dışındaki uyuşturucu maddelerin değişik etkileri vardır. Kokain ve amfetamin kısa bir süre uyanıklığı artırır. Bu maddeler yine az bir süre aşırı etkinlik, hareket ve neşe duygusu yaratır ve kişilerde kendini “dev aynasında” görme eğilimi başlar. Kısa bir kullanımdan sonra bu maddeler kişi üzerinde tedirginlik ve dikkati bir noktada toplama yeteneğinde zayıflıklar yaratır.

Uyuşturucular arasında hint keneviri ve haşhaş kişide, halüsünasyoların (değişik hayaller görme) ortaya çıkmasına, gerçekleri algılama bozukluklarına, dış ilişkilerde yetersizliklere, kendini son derece abartma ve sağını solunu bilememe gibi önemli kişilik bozukluklarına yol açar.

Bir oto sürücüsünün bunlardan birini kullandığını düşünmek ve bu konuda yorum yapmak bile dehşet vericidir. Çünkü sonucunun bir felâkete yol açacağı kesin gibidir.

İlâçlar:
Sinir teskin edici ilâçlar, tıpkı uyku hapları gibi, uyanıklığı azaltıcı maddeler içerir. Bu tür ilâçlar, bir gevşeme duygusunun ardından, kişiye yarı uykulu bir hava verir. Bu ilâçlar uzun süre kullanıldığında, çoğunlukla pasifliğe ve bazı aşırı kullanımlarda da şuur kaybına yol açarlar.

Birçok ülkede bu ilâçların kutuları üzerinde; sürüş esnasında kullanılmamaları için, üçgen bir uyarı işareti bulunmaktadır. Ülkemizde bunun yapılmaması büyük bir tedbirsizliktir.

Özetle teskin edici ilâçların da bir nevi uyuşturucu özellikler taşımasından dolayı, sürüş öncesinde ve sürüş esnasında bu tür ilâçların kesinlikle kullanılmaması gerekir.
BEN DÜNYANIN EN PAHALI AKARYAKITINI KULLANIYORUM. FAKAT CC VAR AZ YAKIYOR ;)

*

Çevrimdışı Fatih

  • *********
  • 1072
  • +9/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Bravo 1.6Mjet 160HP 400Nm Tork-Dualogic
  • Araç Modeli: 2012-S2 Sport Style+Skydome+Abarth Style
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 75.555
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: 14-BOLU
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #2 : Aralık 28, 2012, 08:44:18 ÖÖ »
Bence arabalara alkolmetre konulmalı ve şöfor koltuğunda oturan şahs alkolmetreye üflemeden araba çalışmamalı. Eğer alkollüyse hiç çalışmamalı. Hatta öyle bir mekanizma yapılmalı ki, direksiyona oturan şahıs alkollü ise savaş uçaklarındaki gibi arabanın tavanı açılmalı ve koltukla beraber sürücüyü dışarı fırlatmalı. Böylelikle sürücü ne kendine, ne de başkasına zarar verir....
FOR EVER FIAT
2005 Albea 1.3 Multijet Dynamic AC-Ateş Kırmızısı (2007-2011)
2009 Linea 1.3 Multijet 115HP 230Nm Dualogic Emotion Plus-M.Siyah (2011-2013)
2012 Bravo 1.6 Multijet 130HP 360Nm/160HP 400Nm Dualogic S3 Sport Style+Skydomme Beyaz (2013-.....)
2011 Doblo Premio 1.6Mjet 105Hp  Blue&Me Tomtm

*

Çevrimdışı nonickname

  • *********
  • 1806
  • +16/-15
  • Araç Marka ve Modeli: Honda Civic 1.6 Premium Otm. ECO-LPG
  • Araç Modeli: 2013
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #3 : Aralık 28, 2012, 10:08:36 ÖÖ »
2009 yılında 0,4 promil alkollü bir sürücü tarafından aracıma çarpılmak süretiyle eşim ve benim canıma kast edildi.... sonuç ne? sadece kazada %100 ben haklı görüldüm, kaskoda sorun çıkmadı. Ya bedeli?

Alkol alıp trafiğe çıkmayacaksın arkadaş, bu 50 promil olsa ne, olmasa ne. taksi diye bişey vardır.
Eski bir FİAT Linea 1,6 MJ Lounge kullanıcısı

*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #4 : Aralık 28, 2012, 10:54:44 ÖÖ »
alkollü araba kullanmak=Kasten Adam Öldürmeye Teşebbüs veya Kasten Yaralama  >:( >:( >:(
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı umit55

  • *********
  • 1225
  • +19/-1
  • Ümit BAYAR
  • Araç Marka ve Modeli: peugeot 308 1,6 hdi
  • Araç Modeli: 1.6 actuel
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: B Rh -
  • Km: 45000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İlkadım/SAMSUN
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #5 : Aralık 28, 2012, 10:59:55 ÖÖ »
hiç kimse neden alkol kullanıyorsn demiyor   ama!!!! alkollü araç kullanmayalım sevdiklerimizden ayrılmayalım başka insanların hakkına girip hayatlarına kastedmeyelim hem cana hem mala yazık
YENİ YENİ L İ N E A

*

Çevrimdışı MSB

  • *********
  • 2141
  • +33/-17
  • Mehmet Sait BÜKÜCÜ
    • Biodal
  • Araç Marka ve Modeli: MERCEDES E200
  • Araç Modeli: 1995
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 158000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: GAZİANTEP
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #6 : Aralık 28, 2012, 11:12:20 ÖÖ »
Eskisen durum çok vahimdi. Bilinç yavaş yavaş yerine geliyor bence. Birde şu Çakar lamba bilinci gelişse. Hoş artık sıkar biraz yeni ceza yasası çıkıyor.
Mehmet Sait BÜKÜCÜ

*

Çevrimdışı linea42

  • *
  • 3178
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: FIAT
  • Araç Modeli: LINEA 2013
  • Donanım: Lounge
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 65.000 km
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: KONYA
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #7 : Aralık 28, 2012, 11:17:34 ÖÖ »
Bence arabalara alkolmetre konulmalı ve şöfor koltuğunda oturan şahs alkolmetreye üflemeden araba çalışmamalı. Eğer alkollüyse hiç çalışmamalı. Hatta öyle bir mekanizma yapılmalı ki, direksiyona oturan şahıs alkollü ise savaş uçaklarındaki gibi arabanın tavanı açılmalı ve koltukla beraber sürücüyü dışarı fırlatmalı. Böylelikle sürücü ne kendine, ne de başkasına zarar verir....

Bu iyi fikirmiş baya hunharca :)

malesef bu mantık hiç bir yerde yok. yani sorunu kökünden halletmek.
şöyle örnek vereyim. Cam filmine çatır çatır ceza yazıyorlar ama yetkili servis bile kocaman afişle cam filmi yapılır diye belirtiyor. sence hangisine önlem alınmalı kökten çözüm için? keza modifiyeler, zenon farlar aynı şekilde kökünden halletmiyorlar onlar taksın bizde ceza yazalım mantığı.

Bende hep düşünürüm şu içkili mekanların ağzına durup içkili adam direksiyona oturunca harekete başlayınca cezayı yapıştıracaksın kimseye zarar veremeden :) ama varmı böyle bişey yok :) hani askeriyede bazı şeyler mantıksız gelirde niye diye soramazsın ya :) öyle bişey.
Bullet Qheylan...

You are what you know...(Albert Einstein)

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #8 : Aralık 28, 2012, 11:31:27 ÖÖ »
Sarhoş Cafer geldi beyler dağılın...  >:D >:D
Bir kaç defa oturmak zorunda kaldık ama Bi duble dahi içsem yengeniz kullanır. Hayatta oturmam alkollü direksiyona ..
Fatihin fikri süper.Üfle ve yoksa alkol yürü.. Ama malboro parlement vb kaliteli cigara içenler bide çok içiyorsa üflemesinler...onda da çıkar promil...
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı nonickname

  • *********
  • 1806
  • +16/-15
  • Araç Marka ve Modeli: Honda Civic 1.6 Premium Otm. ECO-LPG
  • Araç Modeli: 2013
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #9 : Aralık 28, 2012, 01:57:14 ÖS »
Bence arabalara alkolmetre konulmalı ve şöfor koltuğunda oturan şahs alkolmetreye üflemeden araba çalışmamalı. Eğer alkollüyse hiç çalışmamalı. Hatta öyle bir mekanizma yapılmalı ki, direksiyona oturan şahıs alkollü ise savaş uçaklarındaki gibi arabanın tavanı açılmalı ve koltukla beraber sürücüyü dışarı fırlatmalı. Böylelikle sürücü ne kendine, ne de başkasına zarar verir....

emniyet kemeri ikaz  sesini kesmek için, sadece kemere takılan toka icat edilmiş bir ülkenin çocuklarıyız biz, ya da kemeri koltuk artkasından dolaştıran.....

şöför ile birlikte gelip alkolsüz olan, ya da yolsan geçen alkolsuz birine bu cihazı üfletmek şeklinde bypass yapılabilir. bunlar, içip direksiyona oturan kendini bilmezleri durduramaz.

iş bilinçten geçer.
Eski bir FİAT Linea 1,6 MJ Lounge kullanıcısı

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #10 : Aralık 28, 2012, 02:23:53 ÖS »
İyi fikir vallahi    :0012392: :0012392: :0012392:  Yandan geçene "bilader araba çalışmıyo bi üflesene sana zahmet " deriz olur biter..

hem beğenildi hem +1 verildi...  :0012392: :0012392:
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #11 : Aralık 28, 2012, 02:28:10 ÖS »
ona buna minnet edeceğimize bisiklet pompasıyla hava bassak... ;)
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #12 : Aralık 28, 2012, 02:33:06 ÖS »
pompa ... ??  iyiymiş iktisatçı kafası iyi çalışıyo işte...
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #13 : Aralık 28, 2012, 02:40:27 ÖS »
pompa ... ??  iyiymiş iktisatçı kafası iyi çalışıyo işte...
az çakal değilse be yaa... iktisatçı ha? ben daha çakalım ama...
yemezler... meslektaşız dedik yaa...
kıllanan adam diye bir karikatür var bilir misin onu?  ;D ;D ;D
benim dedim ya... yüzde yüz orijinal Desidero...
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #14 : Aralık 28, 2012, 02:55:03 ÖS »
Ayıp ayıp adam abisine çakal makal der mi yeğenim.. Attık bi zoka yakalayamadık.. Her seferinde balık tutulmaz zaten... :00123102: :00123102: :00123102:
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #15 : Aralık 28, 2012, 02:59:16 ÖS »
Ayıp ayıp adam abisine çakal makal der mi yeğenim.. Attık bi zoka yakalayamadık.. Her seferinde balık tutulmaz zaten... :00123102: :00123102: :00123102:
bu kaçıncı zoka??? ben zokaya gelmem cengiz abey. zıpkınla belki bir ihtimal!!!  ;D ;D ;D
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı abdullah_arıcı

  • **********
  • 4039
  • +32/-16
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 136700
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Afyonkarahisar
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #16 : Aralık 28, 2012, 03:02:55 ÖS »
cengiz abi ookudun mu  bi faydası olurmu bilmem ama sende bir daha içmeene iyi olur
FORUMUN ACİL DESTEK EKİBİ

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #17 : Aralık 28, 2012, 03:05:30 ÖS »
Bizden geçti yeğen sen içme..
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #18 : Aralık 28, 2012, 03:07:37 ÖS »
2009 yılında 0,4 promil alkollü bir sürücü tarafından aracıma çarpılmak süretiyle eşim ve benim canıma kast edildi.... sonuç ne? sadece kazada %100 ben haklı görüldüm, kaskoda sorun çıkmadı. Ya bedeli?

Alkol alıp trafiğe çıkmayacaksın arkadaş, bu 50 promil olsa ne, olmasa ne. taksi diye bişey vardır.

Geçmiş olsun.

Alkol malesef ki şişede durduğu gibi durmuyor. Birde bizim millette olan ben içtim mi 2 büyük deviririm bana birşey olmaz mantığı olduktan sonra araca sensör taksak ne olur. emniyet kemerinin sesini susturan arkadaşına üfletir. balona temiz hava doldurur gene aracı sürer. Herşeyden önce eğitim gelir bence. Hele ki trafik eğitimi.

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #19 : Aralık 28, 2012, 03:08:39 ÖS »
3 üsteki 4 . üye... Üstemi aceba ?

Arabanı mı çalmışlar ?  :00123102: :00123102: :00123102: :00123102:
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #20 : Aralık 28, 2012, 03:11:29 ÖS »
3 üsteki 4 . üye... Üstemi aceba ?

Arabanı mı çalmışlar ?  :00123102: :00123102: :00123102: :00123102:
yok. servise bıraktım. işteyiz malum. araba evde kaldı (ev bilgisayarında)
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı MSB

  • *********
  • 2141
  • +33/-17
  • Mehmet Sait BÜKÜCÜ
    • Biodal
  • Araç Marka ve Modeli: MERCEDES E200
  • Araç Modeli: 1995
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 158000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: GAZİANTEP
Ynt: ALKOLÜN TÜM ZARARLARI
« Yanıtla #21 : Aralık 28, 2012, 03:18:31 ÖS »
Sabaha kadar okurum Valla yazılanları.
Mehmet Sait BÜKÜCÜ

*

Çevrimdışı bozo

  • tutarlı
  • *
  • 3506
  • +6/-0
  • Araç Marka ve Modeli: VW PASSAT
  • Araç Modeli: 1.4 TSI
  • Km: 35000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #22 : Mart 04, 2013, 10:59:45 ÖÖ »
Amerikada birçok eyalette alkollü araba kullanırken birinin ölümüne sebebiyet verdiğiniz takdirde cezası idam...
***EN BÜYÜK DÜŞMAN PARA***

*

Çevrimdışı palpatine48

  • ******
  • 262
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea 1.3 multijet
  • Araç Modeli: 2008
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 103.000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: marmaris
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #23 : Ekim 15, 2014, 04:44:08 ÖS »
En bilinen zararlarından birisi erimesi çok zor göbek yağlarına sebep olması.  Beyin hücrelerinde geri dönüşü olmayan hasar ve kayıplara sebep olmasıdır.

SM-G900FQ cihazımdan gönderildi


*

Çevrimdışı ARIK

  • ********
  • 941
  • +7/-0
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara-Batıkent
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #24 : Ekim 15, 2014, 06:03:43 ÖS »
12-13 senedir içmiyorum. zaten bi b..k da anlamadım...

İçenlerde başkalarına zarar vermeden içseler sorun olmaz. Lakin bizim millet kıçıyla içiyor... Adam gibi içenleri tenzih ederim...


*

Çevrimdışı t_jet_çi

  • ******
  • 293
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #25 : Ekim 15, 2014, 09:14:15 ÖS »
Bence arabalara alkolmetre konulmalı ve şöfor koltuğunda oturan şahs alkolmetreye üflemeden araba çalışmamalı. Eğer alkollüyse hiç çalışmamalı. Hatta öyle bir mekanizma yapılmalı ki, direksiyona oturan şahıs alkollü ise savaş uçaklarındaki gibi arabanın tavanı açılmalı ve koltukla beraber sürücüyü dışarı fırlatmalı. Böylelikle sürücü ne kendine, ne de başkasına zarar verir....
Yıllar önce arabalar için alkolmetre projesi üzerinde çalışan bir öğretmen arkadaşıma bu sistemin çok rahat by-pass edilebileceğini söylemiştim.O zamanlar aklıma ilk gelen, kişi alkol almadan önce 2-3 tane balon şişirip bagaja atar.İçtikten sonrada balonu malum cihaza bağlayıp aracı çalıştırır ;D ;D ;D
"PAYLAŞILMAYAN BİLGİ, BİLGİ DEĞİLDİR..." (J.J.ROUSSEAU)


*

Çevrimdışı umutdunya

  • *
  • 4
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh -
  • Km: 2200
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: istanbul
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #26 : Ekim 30, 2014, 05:16:55 ÖS »
merhaba forumdaşlar 5,5,2014 te ehliyetımi 0,59 promil ile kaptırdım.6 ay yani 180 gün yarın 31,10,2014 te yanı yarın doluyor.fakat 5,11,2014 te alabılırsın dıyor sorduklarım.bılıyorum o kadar durmussun bı kaç gün daha sabret dıyeceksınız ama bu konuyla ılgılı net ve kesın cevap verebılıcek varsa lütfen yardımcı olsun kapının önünde yatan linea mı çook özledim :( ıyı forumlar herkese

*

Çevrimdışı Pasha41

  • ***
  • 23
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: linea urban 2012
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 20000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: kocaeli
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #27 : Ekim 31, 2014, 12:25:15 ÖÖ »
1 hafta önce 5 sevdiğim arkadaşım alkolden dolayı aynı araçta kaza yaptı ve hepsinin omuzu kırık. iki kişi arka camdan dışarı fırlamış. bu gun kankamın omuzuna platin takıldı. şimdi o kişilere sor birdaha alkollu araba kullanırmısın dıye hayır dıyorlar kı alkol almamayı dusunuyorlar. yani demek istediğim o ki eğitim şart. bazı şeyler başa gelmeden anlaşılmıyor. Allah kimseye böyle acılar göstermesin.

*

Çevrimdışı iceman51

  • *
  • 134
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #28 : Ekim 31, 2014, 08:17:06 ÖÖ »
Mart 2014 de 300 promil alkollu bir şahıs tarafından (şahıs diyemiyorum bu kişiye) kırmızı ışıkta beklerken arkadan çarpmasıyla kaza yaptım. Böyle adamları direk cana kastdan içeri atacaksın ama nerde adamı ehliyetine el koyup saldılar. >:( >:( >:(
No Wins Without Fins

*

Çevrimdışı bozo

  • tutarlı
  • *
  • 3506
  • +6/-0
  • Araç Marka ve Modeli: VW PASSAT
  • Araç Modeli: 1.4 TSI
  • Km: 35000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Alkolün Tüm Zararları
« Yanıtla #29 : Ekim 31, 2014, 11:07:25 ÖÖ »
merhaba forumdaşlar 5,5,2014 te ehliyetımi 0,59 promil ile kaptırdım.6 ay yani 180 gün yarın 31,10,2014 te yanı yarın doluyor.fakat 5,11,2014 te alabılırsın dıyor sorduklarım.bılıyorum o kadar durmussun bı kaç gün daha sabret dıyeceksınız ama bu konuyla ılgılı net ve kesın cevap verebılıcek varsa lütfen yardımcı olsun kapının önünde yatan linea mı çook özledim :( ıyı forumlar herkese
6 ay demek 6 ay sonra aynı gün demek 5.11.2014 doğrudur
umarım aynı hatayı bir daha yapmazsınız
***EN BÜYÜK DÜŞMAN PARA***