balata ve diskler 20.000km de bir kontrol edilir ve gerekiyorsa değiştirilir. balata ömrü kullanım şekline, balatanın sert veya yumuşak olmasına göre değişir. yumuşak bir balata çabuk biter diski çizmez, sert balata geç biter diski çizer. tavsiyem yumuşak ve kaliteli balata kullanmanızdır. ben 40.000km den önce balata değiştirdiğimi hatırlamam. diskleri 120.000km civarı (bir kere tornada düzelttirmek kaydıyla), kampanayı ise daha hiç bir arabada bitiremedim. ancak dediğim gibi arabayı kullanma şekline göre km değişkenlik gösterir.
diskler sıcakken suya hızlı girip su sıçratmak ve sonrasında da frene basmak çarpılmanın temel sebeplerindendir. diskler sıcakken arabayı yıkatmakta disklere zararlıdır. daha doğrusu metal olan hiçbir şeye sıcakken soğuk su tutulmaz (kaporta, motor... buna dahildir)
NOT: disk çok incelmişse disk tornalatmayı tavsiye etmem...