*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #60 : Ocak 21, 2013, 09:30:50 ÖS »
Ben bu forumda sevilen birisiyim. Dolayısı ile huzur kaçırmak istemiyorum. Senin bu şekilde agresif olmanı anlayamıyorum. Böyle iyimi lafı veya boktan gibi kelimeleri sana aynen iade ediyorum. Hala devam edersen özelden yazabilirim. Yaptığın çok ayıp kardeşim. Ben seni başlığa çekmek için latife yapıyorum. Senin zoruna gidiyor. Bu şekilde devam etmene forumda müsade edemeyiz. Yapma böyle. Herşeyi terse çekme. Gerginlik yapma. Şurada dostça sohbet ediyoruz. Bunu kaybetmeyelim.

ben kilitlenen o konuyu hatırlıyorum, multijet için eski tekonoloji!!! dendi, çok yakıyor dendi, daha ne densin? daha ne kadar kötülenir bu motorlar?

multijet motorların normal olduğunu göstermek için albea, opel corsa örneklerini verdim, kendi aracımın yol bilg fotolarını ekledim nereye vardı konu: superb az yakar, 320 d az yakar, dci az yakar ama multijet çok yakar :)

linea forumunda bile multijet çok yakar, multijet eski teknoloji denirse kusura bakmayın gerilirim de sinirlenirim de..

bende huzur kaçıran agresif kişi olmak istemem, ama bazen gereksiz eleştirilere dayanamıyorum..

bu arada senin dışında da kimseyle tartışmıyorum, foruma uygun paylaşımcı olarak mesajlar yazıyorum, eğer banlama uzaklaştırma gibi yetkilerin varsa çekinmeden uygulayabilirsin, ben birşey kaybetmem açıkçası..

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #61 : Ocak 21, 2013, 09:39:27 ÖS »
sanırım  yanlış  anlaşılma  var ,
multijetin  bo_tan  motor  olduğunu  kim  söyledi  ki ? multijeti  kimse  kötülemiyor  burada ,
120 bg 300nm tork  olan  motor 2008  yılında piyasaya sürüldügünde ,rakıpleri 100-110 bg leri  zor  çıkartıyordu  kendi  motorlarından ,
-ani  gazlamada siyah  duman  atma  olayı  tüm  dizellerde var , bilhazsa  eski tip  pumpe  düse TDI motorlarda  ve  bu  kabul  etmeseniz de tam olarak  yanmamış  hava yakıt karışımı ,
(düşük devirle ilgili yorumlara katılamıycam, çünkü düşük devirde dönüş hızı daha olduğundan yağ ihtiyacı daha azdır, pompa sağlıklıysa her devirde yeterli yağlamayı yapar )
bu yazdığınıza  tam  olarak  katılmıyorum ,  düşük  devirde  yağ  ihtiyacı  azdır ,fakat  sadece  motor   yerinde   ,rolantıde    çalışırken ,
rolanti devri  ile   yol  alırsanız ,kol  yataklarına  yük   bindiğinden dolayı  aşınmalar  meydana  gelecektir ,  bu  yükü  azaltmak  için  deviri  yükseltip
yağ  basıncını artırmanız   gerekiyor ,bu  şekilde  kol  yatakları   oluşan  yağ  tabakası üzerinde  çalışacak   ve   sürtünme  en  aza   inecek ,
düşük  devirde   ise  bu  tabaka  parçalanağı  için  aşınmalar  artacaktır ,

-yüksek  devir  aşınmadır  ,  bu  tartışılmaz ,  ( izin  verilen  limitler  hariç - 4000ddk )
-düşük  devir  de   aşınmadır -  yukarda   belirtiğim   gibi ,   :)
 
edit:  harf  ekleme

mevzu bahis sizin yazdıklarınız değil açıkçası,

bi motora eski teknoloji , çok yakar bu deyince, bu benim lügatımda "b.klamak" oluyor, bende sahip olduğum araca böle eleştiriler yapılınca biraz sinirleniyorum

diğer konuya gelirsek siz 1000 - 1500 devire az diyorsunuz ama, dizel motorlu jeneraratörler %99,9 sabit ve 1500 devirli çalışır..

düşük devir problem olsa idi bu tip uygulamalarda 1900 - 2000 devir kullanılırdı, o nedenle motorun düşük devirde kullanılması aşınmaya neden olur kabul etmesi zor gerçekten..

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #62 : Ocak 21, 2013, 10:10:53 ÖS »
arac  motoru  ile  ağır  hızmet  dizel  motoru  kıyaslanmaz ya ,  neyse  .

*

Çevrimdışı MSB

  • *********
  • 2141
  • +33/-17
  • Mehmet Sait BÜKÜCÜ
    • Biodal
  • Araç Marka ve Modeli: MERCEDES E200
  • Araç Modeli: 1995
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 158000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: GAZİANTEP
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #63 : Ocak 21, 2013, 10:12:22 ÖS »
Sanırım asgari müşterek mevzusu sizde olmayacak. Bana bir daha sen diyerek hitap etme. Benim seninle hiçbir hukukum yok. İsminiz herne ise.
Mehmet Sait BÜKÜCÜ

*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #64 : Ocak 21, 2013, 11:44:59 ÖS »
forumdaşlar ortak müşterekte anlaşmak zorunda değilsiniz??? yok böyle birşey. saygı çerçevesinde tartışmak güzel. herkes eteklerindeki taşları dökmüş. Kimse kimseye zorla birşey kabul ettiremez, kimseninde böyle bir misyonu yok. olamaz da çünkü herkesin doğruları farklıdır.
gelelim yakıt olayına... multijet ödüllü(2005 yılın motoru) motordur. euro5 motorlarda multijet2 diye adlandırılır. teknoloji farkı vardır. oldukça sağlam motorlardır. fiat'ta, opel'de aynı multijet motoru kullanırken fiat arabaların daha çok yakması, opel'in ise en az yakması (b segmentinde) ise düşündürücüdür. işte tam bu noktada şunu söylemekte fayda vardır. yakışı etkileyen birçok faktör vardır. motor teknolojisi, aktarma organları, start&stop teknolojisi, ağırlık, yazılım, aerodinamik, turbo, hava filtresi... konu multijet mi? linea mı? linea ise linea çok yakıyor. multijet ise opel corsa da start&stoplu olmak koşulu ile en az yakanı... ancak opel 1.6 mj kullanmıyor. 1.3mj kullanıyor. konu 1.6 multijet linea olduğuna göre çok yakıyor. ama ne kadar çok. rakiplerin en fazla 0.5lt-1lt. o kadar işte. varsın yaksın, fiyatı da ona göre. ne kadar ekmek o kadar köfte... var mı o paraya böyle giden, böyle duran, bu ebatlarda, parçası böyle ucuz başka bir araba??? yoookkk.
ancak 184bg bmw 320d bırakın 1.6mj, 1.3mj az yakıyor. Buradan çıkan sonuç nedir? 1.3mj b segmenti için tamam, ancak c segmenti için yetersiz... rakamlar konuşuyor. ben değil!
bu arada motorun yüksek devir çevirmesi de , düşük devir çevirmesi de aktarma organlarını zorlar, sağlıklı bir sürüş tarzı değildir.
neyse iyi forumlar...
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #65 : Ocak 21, 2013, 11:51:39 ÖS »
Basarım yakarım.  Radara girer ceza öderim...

KAPISINDA ASLAN BESLEYEN YEDİĞİNE BAKMAYACAK.... 

bakan 800 cc marutti alacak...
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #66 : Ocak 22, 2013, 08:19:46 ÖÖ »
Sanırım asgari müşterek mevzusu sizde olmayacak. Bana bir daha sen diyerek hitap etme. Benim seninle hiçbir hukukum yok. İsminiz herne ise.

Dilekçemi yazmamız lazım sana? İsmim Murat ama sende bana ismimle hitap etme, hiçbir hukukumuz yok nihayetinde..

Muhattap olmak istemiyorsan olma bu kadar basit..

forumdaşlar ortak müşterekte anlaşmak zorunda değilsiniz??? yok böyle birşey. saygı çerçevesinde tartışmak güzel. herkes eteklerindeki taşları dökmüş. Kimse kimseye zorla birşey kabul ettiremez, kimseninde böyle bir misyonu yok. olamaz da çünkü herkesin doğruları farklıdır.
gelelim yakıt olayına... multijet ödüllü(2005 yılın motoru) motordur. euro5 motorlarda multijet2 diye adlandırılır. teknoloji farkı vardır. oldukça sağlam motorlardır. fiat'ta, opel'de aynı multijet motoru kullanırken fiat arabaların daha çok yakması, opel'in ise en az yakması (b segmentinde) ise düşündürücüdür. işte tam bu noktada şunu söylemekte fayda vardır. yakışı etkileyen birçok faktör vardır. motor teknolojisi, aktarma organları, start&stop teknolojisi, ağırlık, yazılım, aerodinamik, turbo, hava filtresi... konu multijet mi? linea mı? linea ise linea çok yakıyor. multijet ise opel corsa da start&stoplu olmak koşulu ile en az yakanı... ancak opel 1.6 mj kullanmıyor. 1.3mj kullanıyor. konu 1.6 multijet linea olduğuna göre çok yakıyor. ama ne kadar çok. rakiplerin en fazla 0.5lt-1lt. o kadar işte. varsın yaksın, fiyatı da ona göre. ne kadar ekmek o kadar köfte... var mı o paraya böyle giden, böyle duran, bu ebatlarda, parçası böyle ucuz başka bir araba??? yoookkk.
ancak 184bg bmw 320d bırakın 1.6mj, 1.3mj az yakıyor. Buradan çıkan sonuç nedir? 1.3mj b segmenti için tamam, ancak c segmenti için yetersiz... rakamlar konuşuyor. ben değil!
bu arada motorun yüksek devir çevirmesi de , düşük devir çevirmesi de aktarma organlarını zorlar, sağlıklı bir sürüş tarzı değildir.
neyse iyi forumlar...


ben linea az yakıyor demedim hatta multijet az yakıyor da demedim.. benim belirttiğim sadece multijet'in motorun "normal"  bir motor olduğu, yaktığı yakıtın konulduğu arabaya göre değiştiği esas olanın ağırlık olduğunu söyledim.. uzun süre kullandığım araçlardan en az yakan corsa 1.3 cdti (multijet) en çok yakan da linea 1.6 mjet çünkü araba ağır bendeki evraklara göre 1365 kg..  bu durumda şehiriçinde dur kalkta yakması normal..

hatta bunu ispatlamak için yol bilgisayarı fotoları çektim, şehirdışı kullanımda 4 litrelere kadar düşüyor yakıt tüketimi (hatta daha da fazla), ama benim bunu söylediğim konuda motor eski teknoloji dediler, bu motorlar çok yakıyor dediler, superb lineadan az yakar dediler  :) neyse oraya geri dönmeyelim..

bu arada düşük devirden kastınız nedir? 1000 - 1500 devir arası ise bu arabada 1000 - 1500 devir kullanmak yeterli geliyor, çünkü 1.6 mjet motor alt devirlerde gayet torklu, aynı kasada 1.3 mjet için gaza basmak gerekiyor tabi..

birde motoru geçtim, aktarma organlarına nasıl bir zarar gelecek düşük devirde kullanmaktan? biraz açabilirmisiniz konuyu?

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #67 : Ocak 22, 2013, 08:33:42 ÖÖ »
arac  motoru  ile  ağır  hızmet  dizel  motoru  kıyaslanmaz ya ,  neyse  .

neden kıyaslanmıyor?

ikiside dizel motor, krank yatakları, kol yatakları aynı yapıda.. ikisinde de yağ pompası var? neden kıyaslanamasın?

endüstriyel motorlardan bahsedelim, hatta adını koyalım DEUTZ 912 serisi motorlar (magirus minibüs motorları): otomotiv sektöründe 3 ve 4 silindirlileri minibüs traktör gibi araçlarda kullanıldı, biz yaptığımız iş makinalarında (kaya delici) güç ihtiyacına göre, 2 silindirden - 6 silindire kadar tüm versiyonlarını kullandık. Bu seri motorların maksimum izin verilen devri 2500 dir. Eğer güç ihtiyacın varsa 1000 devirden  - 2500 devire göre istediğin devirde kullanabilirsin hiç bir kısıtlama yok..



ama üstteki grafiklerde de göreceksiniz, motorda devir yükselttikçe birim güç başına harcanan yakıt miktarı artıyor, ne demek bu aynı motordan aynı gücü yüksek devirde alırsam, düşük devire göre daha fazla yakıt harcarım demektir (güç, tork eğrilerinin altında birim kwh başına yakıt gramajı grafiği var).

Grafikte F6L912 ye bakalım (6 silindir), güç ihtiyacım 40 kw ise 1200 devirden itibaren bu gücü sağlıyorum, o zaman boşuna yüksek devirlerde motoru çalıştırmaya gerek yok demek oluyor..

aynı mantıktan yola çıkarak kendi aracımda 1000 - 1500 devir arası yeterli geliyor bunun üstüne çıkmak çok gerekli değil motor ömrü açısından.. sizce böyle bir risk olsa fiat ecodrive programı düşük devirde kullanmayı öneriri miydi, bir firma kendini zora sokacak bir şey söylermi kullanıcıya?

*

Çevrimdışı Raymon

  • ********
  • 863
  • +10/-1
  • Kartallar Yüksek Uçar
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Tjet
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Emotion
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Motor: T-Jet 120 HP + LPG
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #68 : Ocak 22, 2013, 08:51:34 ÖÖ »
konuya teknik olarak bakmak daha gerçekci olmuş. bilgilendik, öğrendik...



Fiat Linea 1.4 Tjet Emotion+

*

Çevrimdışı desidero

  • Atarlı
  • *
  • 4884
  • +52/-8
  • Kaliteli insan işiyle, boş insan kişiyle uğraşır!
  • Araç Marka ve Modeli: Citroen C4X (C43) 2023
  • Araç Modeli: 1.2 puretech 130hp EAT8
  • Donanım: Hiçbiri
  • Km: 26
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #69 : Ocak 22, 2013, 10:05:28 ÖÖ »
mayçiçek'ten alıntı; "ben linea az yakıyor demedim hatta multijet az yakıyor da demedim.. benim belirttiğim sadece multijet'in motorun "normal"  bir motor olduğu, yaktığı yakıtın konulduğu arabaya göre değiştiği esas olanın ağırlık olduğunu söyledim.. uzun süre kullandığım araçlardan en az yakan corsa 1.3 cdti (multijet) en çok yakan da linea 1.6 mjet çünkü araba ağır bendeki evraklara göre 1365 kg..  bu durumda şehiriçinde dur kalkta yakması normal.." aynı şeylerden bahsediyoruz!
düşük devirden kastım, bazen devir çok düşüktür de gaza basarsınız, yeterli turbo basıncı oluşmadığı için istediğiniz tepkiyi veremez de araç titrer ya ondan bahsediyorum. yoksa otobanda giderken yakıt tasarrufu için mümkün olan en büyük vites ve en düşük devirde aracı kullanmak gerekir. Araba istediği devri ve vitesi kendi söyler zaten. Çünkü hafif tatlı rampa bile olsa araçta yavaşlama eğilimi başlar ve dolasıyla gaza basmak gerekir. aksi takdirde araç daha fazla yakmaya başlar. bunu da yol bilgisayarından görebilirsiniz. Bu yüzden benim devir tercihim 1500-2000d/dk arasıdır demek yanlış olur. yolun durumuna göre devir değişebilir.
Bir de konuyla direkt alakalı değil ama söylemeden geçemeyeceğim. benim bir felsefem vardır, mümkün olduğunca az yakacak, gaza bastığınızda da hızlanacak kadar devirde gitmeyi tercih ederim. bazen fren, bazen de ivmelenme hayat kurtarır... Kaza sn.lik olaydır, ne zaman geleceği belli olmaz ve vites değiştirmeye bile fırsatınız olmayabilir. Allah kimseyi o duruma düşürmesin tabii ki!
iyi forumlar... diğer konularda da katılımlarınızı bekleriz.
Atara atar, gidere gider, desidero bu sonuna kadar gider...

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #70 : Ocak 22, 2013, 10:33:47 ÖÖ »

Bir de konuyla direkt alakalı değil ama söylemeden geçemeyeceğim. benim bir felsefem vardır, mümkün olduğunca az yakacak, gaza bastığınızda da hızlanacak kadar devirde gitmeyi tercih ederim. bazen fren, bazen de ivmelenme hayat kurtarır... Kaza sn.lik olaydır, ne zaman geleceği belli olmaz ve vites değiştirmeye bile fırsatınız olmayabilir. Allah kimseyi o duruma düşürmesin tabii ki!
iyi forumlar... diğer konularda da katılımlarınızı bekleriz.

katılıyorum, 1.6 mjet bu konuda ciddi avantajlı, alt devirde dahi torku yüksek olduğundan rahatça kullananılabiliyor.. 6 vites olmasıda diğer avantajı vites oranları birbirine yakın, turbo lag a yakalanınca 1 yada 2 vites küçültmek yetiyor kendini toplaması için..

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #71 : Ocak 22, 2013, 07:50:12 ÖS »

neden kıyaslanmıyor?

ikiside dizel motor, krank yatakları, kol yatakları aynı yapıda.. ikisinde de yağ pompası var? neden kıyaslanamasın?


evet  ikisi  de  dizel  motor ,  fakat   kullanım  amaçları  farklı ,
neden  kıyaslanamayacaklarının  cevabını  zaten  kendiniz   vermişsiniz   :)
binek  aracta  çok  rahat 5000ddk çevirebilirsiniz ,
ağır  hızmet  dizellerde   ise  bazıları  800ddk ile  sınırlı  en çok  da   yazdığınız  gibi 2500ddk .
bu   aracların  yağ  pompaları sizin  aracın  yağ  pompasından  farklı  tasarlanmıştır , düşük  devirde   yüksek  yağ  basıncı  veriyorlar ,
hatta  bazı   motorlar  çalıştırılmadan  önce ,yardımcı  küçük  motorlar  vasıtasıyla
gereken  yağ  basıncı  sağlandıktan  sonra start  ediliyor ,
sanırım  ,sizin   iş  makınalarında  kullandığınız  motorlar  da   düşük  devirde maksimum gücünü  veriyor ,
ve  onların  yağ pompaları  ve   diğer  aksamları  da bu  devirlere    göre  tasarlanmıştır ,

Alıntı yapılan:  maycicek
kendi aracımda 1000 - 1500 devir arası yeterli geliyor bunun üstüne çıkmak çok gerekli değil motor ömrü açısından.. sizce böyle bir risk olsa fiat ecodrive programı düşük devirde kullanmayı öneriri miydi, bir firma kendini zora sokacak bir şey söylermi kullanıcıya?
ecodrıve   düşük  devirler   öneriyor önermesine   de , 1000-1500 arası    önermiyor ,
1500-2000ddk  arası   öneriyor ,  aracın  maksimum  torkunu  verdiği  devirlerden   itibaren ,
  bu  da  1500  ve  üstü  .

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #72 : Ocak 23, 2013, 09:51:34 ÖÖ »

neden kıyaslanmıyor?

ikiside dizel motor, krank yatakları, kol yatakları aynı yapıda.. ikisinde de yağ pompası var? neden kıyaslanamasın?


evet  ikisi  de  dizel  motor ,  fakat   kullanım  amaçları  farklı ,
neden  kıyaslanamayacaklarının  cevabını  zaten  kendiniz   vermişsiniz   :)
binek  aracta  çok  rahat 5000ddk çevirebilirsiniz ,
ağır  hızmet  dizellerde   ise  bazıları  800ddk ile  sınırlı  en çok  da   yazdığınız  gibi 2500ddk .
bu   aracların  yağ  pompaları sizin  aracın  yağ  pompasından  farklı  tasarlanmıştır , düşük  devirde   yüksek  yağ  basıncı  veriyorlar ,
hatta  bazı   motorlar  çalıştırılmadan  önce ,yardımcı  küçük  motorlar  vasıtasıyla
gereken  yağ  basıncı  sağlandıktan  sonra start  ediliyor ,
sanırım  ,sizin   iş  makınalarında  kullandığınız  motorlar  da   düşük  devirde maksimum gücünü  veriyor ,
ve  onların  yağ pompaları  ve   diğer  aksamları  da bu  devirlere    göre  tasarlanmıştır ,

Alıntı yapılan:  maycicek
kendi aracımda 1000 - 1500 devir arası yeterli geliyor bunun üstüne çıkmak çok gerekli değil motor ömrü açısından.. sizce böyle bir risk olsa fiat ecodrive programı düşük devirde kullanmayı öneriri miydi, bir firma kendini zora sokacak bir şey söylermi kullanıcıya?
ecodrıve   düşük  devirler   öneriyor önermesine   de , 1000-1500 arası    önermiyor ,
1500-2000ddk  arası   öneriyor ,  aracın  maksimum  torkunu  verdiği  devirlerden   itibaren ,
  bu  da  1500  ve  üstü  .

yok ben kıyaslanabileceklerini iddia ediyorum ve söylüyorum, kıyaslanamayacağını siz söylüyorsunuz

özetle siz şunu diyorsunuz: iş makinası motorları ve yağ pompaları kullanıma uygun tasarlanmış ama multijet motorlar ve yağ pompaları kullanıma uygun tasarlanmamış! (eski teknoloji!, çok yakar! dan sonra bi de bu çıktı galiba, yağ pompaları yanlış tasarlanmış!) o yüzden 1000 - 1500 devir arasında kullanmamak lazım..

evet bir konuda haklısınız tüm iş makinası motorları düşük devirlerde kullanılmak üzere tasarlanır çünkü ne kadar düşük devir o kadar az motor aşınmasıdır.. endüstriyel motor üreticisi çalışma devirlerini nasıl belirleyip pompasını ona göre tasarlayabiliyorsa, multijeti tasarlayan mühendislerde pompayı uygun şekilde tasarlamıştır di mi?

sizdeki ecodrive ne diyor bilmiyorum ama bendeki ecodrive 2000 devirde vites değiştirince yanlış kullanıyorsun diye fırçalıyor beni, daha düşük devirde vites değiştirmen gerekiyor demişti programı kullandığımda.. yanlış hatırlamıyorsam sadece 1 ci viteste 1750 devir öneriyordu, daha sonra 1500 - 1300 - 1200 devirlere kadar düşüyordu vites değiştirme önerileri..

olurda 2-3 sene sonra arabayı satmamış olursam ve bu forum duruyor olursa, ben bu şekilde kullanmaya devam ettiğim için motor yaptırmak zorunda kalıcam :) bu olursa size ulaşıp haklıymışsınız derim emin olun :)

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #73 : Ocak 23, 2013, 10:51:16 ÖÖ »
TAmam mı bittimi... dönüp dönüp aynı yada benzer şeyleri okumaktan yoruldum be kardeşler... Başım döndü.

Neymiş, kimi 1500 de kimi 1800 de kimi 2000 de değiştirirmiş vitesi..  Her kardeşimiz dayanaklarına göre haklıymış..
Bende 1700-2000 aralığında değiştirenlerdenim. Benim ustam bana araba öğretirken eko meko yoktu. Kulağımız bilir ne zaman vites değişeceğini, elimiz yapar. Biz yaptığımızın farkında bile olmayız.
 Düşük devir yüksek vites alışkanlığı benzinliden kaldı, devam ediyor kulak -beyin- el koordinasyonu. Az mı yakıyor ? evet . 5-7,5 lt arası yakıyorum , arasıra gençliğim geliyor aklıma coşuyorum, daha pasif sürücü olsaydım 1,3 alırdım. hatta 800-1000 motorlu minik caponlardan alırdım..

Dedik ya;
Basarım yakarım.  Radara girer ceza öderim...

KAPISINDA ASLAN BESLEYEN YEDİĞİNE BAKMAYACAK....

Uzamasın artık eski yazılanlarda tüm teknik açıklamalar var.. Elinize sağlık hepinizin........

Sevgiyle kalın..
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı nonickname

  • *********
  • 1806
  • +16/-15
  • Araç Marka ve Modeli: Honda Civic 1.6 Premium Otm. ECO-LPG
  • Araç Modeli: 2013
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #74 : Ocak 23, 2013, 11:41:46 ÖÖ »
eco drive ile küçük bir düzeltme...

vites değişimlerini gösterdiği bir menü vardı eco drive de.... burada birinci vitesete 2250 diğerlerinde ise maximum 1850-1900 dd diyordu..... benim hatırladığım 1500 ün altında bir vites değiştirme önerisi yoktu ecodrive de....
Eski bir FİAT Linea 1,6 MJ Lounge kullanıcısı

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #75 : Ocak 23, 2013, 08:10:29 ÖS »
Alıntı yapılan:  maycicek
siz şunu diyorsunuz: iş makinası motorları ve yağ pompaları kullanıma uygun tasarlanmış ama multijet motorlar ve yağ pompaları kullanıma uygun tasarlanmamış! (eski teknoloji!, çok yakar! dan sonra bi de bu çıktı galiba, yağ pompaları yanlış tasarlanmış!) o yüzden 1000 - 1500 devir arasında kullanmamak lazım..
bunları  siz  diyorsunuz ,
benim  söylediğim ise ,5000ddk çeviren  bir   motoru ,
düşük  devirde  rolantı  devirlerinde    kullanırsanız ,saglıklı yağlama yapamaz  pompanız ,
söylediklerimi  çok  iyi  anlıyorsunuz  da anlamamzlıktan  geliyorsunuz,
maximum  deviri 25000 olan  motoru ,bu  devirlerde  zaten  devamlı  kullanamazsınız ,
sizin makınalarınız  da  bu  şekilde ,torkunu  verdikleri   devirler  aralığında  kullanılıyor ,  bu  da   tahminimce   1000-1500  arası ,
şimdi  bunun  yağ  pompasının dişlisi ,  sizin  5000ddk  çevirebilen  fiat motoruyla ayni midir ,
bu  devirlerde  sağlıklı  çalışması  için bunun  devirleri , dişliler sayesinde   düşürülmemişmidir ?
2500ddk  çevirebilen  motorun ,pompasının  da yıne   dişliler  sayesinde devirleri  arttırılmamışmıdır ?


Alıntı yapılan: maycicek
sizdeki ecodrive ne diyor bilmiyorum ama bendeki ecodrive 2000 devirde vites değiştirince yanlış kullanıyorsun diye fırçalıyor beni, daha düşük devirde vites değiştirmen gerekiyor demişti programı kullandığımda.. yanlış hatırlamıyorsam sadece 1 ci viteste 1750 devir öneriyordu, daha sonra 1500 - 1300 - 1200 devirlere kadar düşüyordu vites değiştirme önerileri..
1,6  m jetlerın  ecodrıve  programı ,herkes  için  aynidir ,ve  vites  değişimlerini 1500 ve   üstü  devirlerde öneriyor ,
tekrar  yazıyorum , maximum  tork  alınan  devirlerden   itibaren  1500ve  üstü .
« Son Düzenleme: Ocak 23, 2013, 08:12:48 ÖS Gönderen: pixel »

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #76 : Ocak 26, 2013, 02:47:18 ÖS »
yeşil çubuk vites değiştirilmesi önerilen nokta, 4 ten 5 e ve 5 ten 6 ya ikisinde de 1500 ün altında..





*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #77 : Ocak 26, 2013, 02:52:29 ÖS »
bunları  siz  diyorsunuz ,
benim  söylediğim ise ,5000ddk çeviren  bir   motoru ,
düşük  devirde  rolantı  devirlerinde    kullanırsanız ,saglıklı yağlama yapamaz  pompanız ,
söylediklerimi  çok  iyi  anlıyorsunuz  da anlamamzlıktan  geliyorsunuz,
maximum  deviri 25000 olan  motoru ,bu  devirlerde  zaten  devamlı  kullanamazsınız ,
sizin makınalarınız  da  bu  şekilde ,torkunu  verdikleri   devirler  aralığında  kullanılıyor ,  bu  da   tahminimce   1000-1500  arası ,
şimdi  bunun  yağ  pompasının dişlisi ,  sizin  5000ddk  çevirebilen  fiat motoruyla ayni midir ,
bu  devirlerde  sağlıklı  çalışması  için bunun  devirleri , dişliler sayesinde   düşürülmemişmidir ?
2500ddk  çevirebilen  motorun ,pompasının  da yıne   dişliler  sayesinde devirleri  arttırılmamışmıdır ?


1,6  m jetlerın  ecodrıve  programı ,herkes  için  aynidir ,ve  vites  değişimlerini 1500 ve   üstü  devirlerde öneriyor ,
tekrar  yazıyorum , maximum  tork  alınan  devirlerden   itibaren  1500ve  üstü .

bi motorun çalışması istenmeyen devirleri rölantiden aşağısıdır, bu da rölanti kontrol sistemleri ile sağlanır

bi motorun rölantisi 800 devirde ise 1000 - 1200 devir arasında kullanırsın hiç bir sıkıntıda olmaz.

sıkıntı varsa arızadan yada üretim hatasından dolayıdır..

biz iş makinalarında 1500 - 1800 - 2000 - 2300 güç ihtiyacına göre ve hidrolik pompa debisine göre motor devrini belirliyorduk, üreticinin önerdiği deviri aşmadıkça sıkıntı olmaz, zaten rölantiden aşağısınada inemiyorsun o açıdan da sıkıntı yok

ecodrive la ilgili cevabı ise yukarda verdim

siz ya ecodriveları güncellemeniz lazım yada başka bir sorun var 5 ten 6 ya 1200-1300 devirde at diyor bana ecodrive

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #78 : Ocak 26, 2013, 03:03:44 ÖS »
ecodrive de  bu  devirler , bir  üst  vitese çeçtiğinizde motorun  düştüğü  devirler  olmasın ?
kendi  aracımda 1500 ddk  da  2 den  3  attığımda  , 3 cü  vitese   motor  1000ddk  dan  başlıyor , bu  da   yetersiz  kalıyor ,  motor    toparlayamıyor   kendini
çünkü  turbo   basıncını ancak  1500 de doldurabiliyor
ve tekrar  ikiye   atmak  gerekiyor , 
1500ddk  da    5 ten  6  ya  attığımda   ise   ,motor  devri  1200-1300  civarı  oluyor ,  ve bu  da   yetersiz  kalıyor ,
2  gün  önce   bende    tekrar  yükledim ecodrive programını ,
sonuçları    buradan  paylaşırım ,

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #79 : Ocak 26, 2013, 03:12:29 ÖS »
ülkemizde F1  yarışları ilk  düzenlendiğinde ,tanıtım  amaçlı  olarak bir  F1  aracı  İstanbul  turu  atmıştı ,
Taksimden  ,  boğaz  köprü ,bostancı  fln   turlamıştı ,  birsiniz   bu  araclar  20 000 ddk  ya  kadar  devirleniyor ,
bir yarışta  ise   55 turu  ortalama 15000 ddk  ile   tamalıyor ,
işte    bu  devirlere  dayanıklı  olan  F1 motoru ,  İstanbul  trafiğinde mort oldu ,
motor  kilitledi , aracı  çekici  ile  götürmüşlerdi Kurtköye F1  pistine ,
hatta  o zamanlar  ,F1  aracı  bile   İstanbul  trafiğine  dayanamadı   diye  başlıklar  atılmıştı  .

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #80 : Ocak 27, 2013, 01:37:51 ÖS »
Bence anlatılan anlatılmış, herkes ve okuyanlar anlayacaklarını anlamış, daha fazla kişiselleştirmeden konuya devam edelim lütfen.

Konumuz 1.6 mjet yakıt tüketimi.

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #81 : Ocak 27, 2013, 11:56:07 ÖS »
ecodrive de  bu  devirler , bir  üst  vitese çeçtiğinizde motorun  düştüğü  devirler  olmasın ?

değil tabiki, vites değiştirme devri önerileri.. zaten programda da yazıyor altta, vites değiştirirken motorunuzun bulunduğu ortalama devirler diye..

yeşilde önerilen devir.

ülkemizde F1  yarışları ilk  düzenlendiğinde ,tanıtım  amaçlı  olarak bir  F1  aracı  İstanbul  turu  atmıştı ,
Taksimden  ,  boğaz  köprü ,bostancı  fln   turlamıştı ,  birsiniz   bu  araclar  20 000 ddk  ya  kadar  devirleniyor ,
bir yarışta  ise   55 turu  ortalama 15000 ddk  ile   tamalıyor ,
işte    bu  devirlere  dayanıklı  olan  F1 motoru ,  İstanbul  trafiğinde mort oldu ,
motor  kilitledi , aracı  çekici  ile  götürmüşlerdi Kurtköye F1  pistine ,
hatta  o zamanlar  ,F1  aracı  bile   İstanbul  trafiğine  dayanamadı   diye  başlıklar  atılmıştı  .

burdan şunu anladım: multijeti tasarlayanlar yağ pompasını hatalı tasarlamış, düşük devirde yağlaması yetersiz  :D

şaka bi yana bunun konumuzla alakasını anlayamadım?

*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #82 : Ocak 29, 2013, 07:29:21 ÖS »
ecodrive de  bu  devirler , bir  üst  vitese çeçtiğinizde motorun  düştüğü  devirler  olmasın ?

değil tabiki, vites değiştirme devri önerileri.. zaten programda da yazıyor altta, vites değiştirirken motorunuzun bulunduğu ortalama devirler diye..

yeşilde önerilen devir.

kendi  verilerimi  de  inceledim , 4 cü   vitese  kadar  önerilen devirler 1500-  2100ddk  arası
5 ve  6  viteste  1300 -1500 arası  önerilmiş ,   ki  bu da  ancak şehirlerarası yollarda  mümkün , hele  İstanbul  için düşünemiyorum ,

ülkemizde F1  yarışları ilk  düzenlendiğinde ,tanıtım  amaçlı  olarak bir  F1  aracı  İstanbul  turu  atmıştı ,
Taksimden  ,  boğaz  köprü ,bostancı  fln   turlamıştı ,  birsiniz   bu  araclar  20 000 ddk  ya  kadar  devirleniyor ,
bir yarışta  ise   55 turu  ortalama 15000 ddk  ile   tamalıyor ,
işte    bu  devirlere  dayanıklı  olan  F1 motoru ,  İstanbul  trafiğinde mort oldu ,
motor  kilitledi , aracı  çekici  ile  götürmüşlerdi Kurtköye F1  pistine ,
hatta  o zamanlar  ,F1  aracı  bile   İstanbul  trafiğine  dayanamadı   diye  başlıklar  atılmıştı  .

burdan şunu anladım: multijeti tasarlayanlar yağ pompasını hatalı tasarlamış, düşük devirde yağlaması yetersiz  :D

şaka bi yana bunun konumuzla alakasını anlayamadım?
:)
bunun  açıklamasını  sızden  bekliyordum ,
ağır  şartlar  altında  pistte ,çalışacak olarak  tasarlanan  bir   motor ,ara ara 20000ddk    çevirirken  ,neden  zorlanmadığı  halde ,İstanbul  trafiğinde kilitledi

*

Çevrimdışı maycicek

  • *******
  • 311
  • +2/-12
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 15000+
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: 34
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #83 : Ocak 29, 2013, 11:19:45 ÖS »

kendi  verilerimi  de  inceledim , 4 cü   vitese  kadar  önerilen devirler 1500-  2100ddk  arası
5 ve  6  viteste  1300 -1500 arası  önerilmiş ,   ki  bu da  ancak şehirlerarası yollarda  mümkün , hele  İstanbul  için düşünemiyorum ,



ahaa en sonunda 1500 altını kabul ettiniz :) bu motor cidden oldukça torklu ve 1000 - 1500 devir arası kullanımı gerçekten çok rahat, çoğu yerde vites düşürmeye gerek kalmadan 1000 - 1500 devir arası kullanılabiliyor, ağırlıktan dolayı yakıt tüketimi biraz fazla olsada bu aracı oldukça sevdim amerikanlar gibi gaza çok çok az basarak süzülüyorsun yolda :P


 :)
bunun  açıklamasını  sızden  bekliyordum ,
ağır  şartlar  altında  pistte ,çalışacak olarak  tasarlanan  bir   motor ,ara ara 20000ddk    çevirirken  ,neden  zorlanmadığı  halde ,İstanbul  trafiğinde kilitledi

nasıl bir yorum yapsam bilmiyorum ki şimdi? zorlanmıyor dediğiniz motorlar genelde bir yarışta ömrünü tamamlıyordu, son senelerde kuralları sıkarak, antreman sıralama + yarışta tek motor şartı getirdilerde gücü kısarak ömürlerini uzattılar F1 motorlarının...

hem bizim konumuza anlamlı bir örnek değil, 1000 - 1500 devir arası dizel motorlarda zararlımıdır değilmidir tartışıyorduk, 20 bin devirli bir motor istanbul yollarına neden dayanamadı sorusunun cevabını başka bir konuda bulalım

*

Çevrimdışı Ccingiler

  • *
  • 2450
  • +54/-9
  • Cengiz Cingiler
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 150.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #84 : Ocak 30, 2013, 12:51:25 ÖÖ »
Basarım yakarım.  Radara girer ceza öderim...

KAPISINDA ASLAN BESLEYEN YEDİĞİNE BAKMAYACAK....

bakan 800 cc marutti alacak..

Uzadıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı   :icon_beer:     :icon_beer:   
VATAN TOPRAĞI KUTSALDIR; KADERİNE TERKEDİLEMEZ[/b]



*

Çevrimdışı pixel

  • ********
  • 921
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: 2009
  • Araç Modeli: linea
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 185000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #85 : Ocak 30, 2013, 07:52:04 ÖS »


ahaa en sonunda 1500 altını kabul ettiniz :) bu motor cidden oldukça torklu ve 1000 - 1500 devir arası kullanımı gerçekten çok rahat, çoğu yerde vites düşürmeye gerek kalmadan 1000 - 1500 devir arası kullanılabiliyor, ağırlıktan dolayı yakıt tüketimi biraz fazla olsada bu aracı oldukça sevdim amerikanlar gibi gaza çok çok az basarak süzülüyorsun yolda :P
kabul edilmeyecek  diye bir şey  yok  ,neyse   odur
yalnız ,gözden  kaçırmamak gerekir  ki ,4 e   kadar  olan  vites değişimleri hep  1500ddk nın  üstünde ,

 





hem bizim konumuza anlamlı bir örnek değil, 1000 - 1500 devir arası dizel motorlarda zararlımıdır değilmidir tartışıyorduk, 20 bin devirli bir motor istanbul yollarına neden dayanamadı sorusunun cevabını başka bir konuda bulalım
:)  ağır  hızmet  dizelle,   dizel araba  motorunu  kıyasladık  ya  ,
 bunu neden  kıyaslamayalım ,  dizel  araba motoruyla :)
 bunun  da   pistonları  ,kol yatakları , ana yatakları  var  , :P
neticede  biri  5000ddk çevirebiliyor   diğeri  20 000  ,
şaka  şaka   :)  uzatmaya  gerek  yok ,

başlığa dönersek ,
bu  gün  depoyu  tekrar  fulledim ,  436km yol  ful  şehir  içi
ortalama  yakıt  7,2 lt ,  ortalama  hız 25kmH,
 sabah  akşam  işe  git gel  5 km  gidiş , 5 km  de  geri
tabi  motor  ısınamadan stop  ediyorum ,haliyle   biraz  arttı yakıt  tüketimi

*

Çevrimdışı AlperURHAN

  • *
  • 500
  • +3/-0
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
  • Araç Marka ve Modeli: OPEL ASTRA K
  • Araç Modeli: 2018 1.6 CDTI EXCELLENCE
  • Donanım: Emotion
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 7500
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: MUGLA/ARDAHAN
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #86 : Ocak 30, 2013, 08:00:51 ÖS »
Bence sehir ici yakit ortalamasida goreceli bir kavram neden derseniz istanbulun sehir ici yakit ortalamsi ile ispartanin sehir ici yakit ortalamasi farklidir. Yani istanbul icin normal olan degerler diger illere gore anormal olabilir

*

Çevrimdışı MSB

  • *********
  • 2141
  • +33/-17
  • Mehmet Sait BÜKÜCÜ
    • Biodal
  • Araç Marka ve Modeli: MERCEDES E200
  • Araç Modeli: 1995
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 158000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: GAZİANTEP
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #87 : Ocak 30, 2013, 09:10:15 ÖS »
1,3 multijet 95 hp. 4500 km de. Şehir içi 6,8 litrenin altını daha görmedim şükür. Multijetlerin tüketimi fazla sayılır. Hdi ve dci var şirketimde. Şoka giriyorum.
Mehmet Sait BÜKÜCÜ

*

Çevrimdışı nonickname

  • *********
  • 1806
  • +16/-15
  • Araç Marka ve Modeli: Honda Civic 1.6 Premium Otm. ECO-LPG
  • Araç Modeli: 2013
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #88 : Ocak 30, 2013, 10:48:17 ÖS »
Yol bilgisayarina gore....

4300 km
39 kmh ortalama hiz
115 saat kullanim
6,2 lt

Soz konusu 4300 km nin yaklasik 1800 km si uzun yol. Geri kalani istanbul sehir ici.
Sehir ici olarak, cok kisa mesafe ve soguk motor kullanimi da var, en yogun saatlerde kopru trafigide. Ya da bir pazar sabahi otobandan kozyatagi-hadimkoy guzzpergahi da...

Klima kullanimi cok az

Bagaj uzun yollar dahil genelde bos

Yolcu sayisi genellikle 2 yetiskin, bir cocuk

Buradaki tartismalar ve eco drive den bagimsiz olarak 2000-2500 dd arasi ust vites, 1500 dd civari ise alt vitese gecerim, uzun yolda vites degistme devrim daha da duser.

Genellikle opet full force koysam da iki depo po vmax, 1,5 depo shell fuelsave ve yarim depo kadar da total excellium kullandim.

Genel ortalamam bu sekilde, ilk bakima az kaldi, ya bakim sonrasi sifirlarim ya da kendini sifirlayana kadar devam ederim, henuz karar vermedim.
Eski bir FİAT Linea 1,6 MJ Lounge kullanıcısı

*

Çevrimdışı taipen71

  • ****
  • 90
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Donanım: Dynamic
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
Ynt: 1.6 Araçlarımızın Yakıt Tüketimi
« Yanıtla #89 : Ocak 30, 2013, 10:52:32 ÖS »
1,3 multijet 95 hp. 4500 km de. Şehir içi 6,8 litrenin altını daha görmedim şükür. Multijetlerin tüketimi fazla sayılır. Hdi ve dci var şirketimde. Şoka giriyorum.
6.8 yüksek geldi ankarada 5,6 nın üstünü görmedim duologic aracım