bunlar tam otomatik.. yarı otomatik değil 
abi o lafada hastayım 
Şanzıman Çeşitleri Nelerdir?
1-Manuel Şanzıman (M/T) (Manual Transmission)Sürücü tarafından kontrol edilen debriyaj ve vites kolundan oluşur. En basit şanzıman modelidir.
2-Otomatik Şanzıman (A/T) (Automatic Transmission)Kavrama ve güç aktarma görevini Tork konvertörü üstlenir. Motordan gelen tork güç konvertörüne, oradan da şanzımana iletilir. Tork konvertöründeki güç kaybı ve değişken şartlara uyum sağlayamaması nedeniyle artık pek rağbet görmemektedir.
3-Sıralı şanzıman (Sequential Transmission)Vites geçişleri sırayla olmaktadır. örneğin 5. vitesten 1. vitese atlanamıyor, 4. , 3. , 2. viteslerden sırayla geçmek zorunda kalınıyor. Ferrari'de F1, BMW SMG şanzımanlar örnek verilebilir. Hızlı vites değişimleri ve direksiyondaki kulakçıkların kullanım kolaylığı nedeniyle yaygınlaşmıştır. Bu şanzımanlar tork konvertörü yerine otomatikleştirilmiş bir debriyaj sistemi kullanırlar. Bu da güç kaybını azaltır.
4-Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzımanlar (AMT) (Automated-Manual Transmission)Bu tip şanzımanların manuel şanzımanlarla farkı, 3 adet elektrik motoru içermesidir. Bu motorlardan birincisi debriyajı, ikincisi vites seçimini, üçüncüsü vitesin geçmesini sağlar. Ancak bu şanzımanlar vites değişimi sırasında doğru vitesi hızlıca seçemedikleri için ağır ve sarsıntılı çalışırlar. Mitsubishi AMT, Opel Easytronic, Fiat Dualogic, Citroen MCP, Honda I-Shift örnek verilebilir. Bu şanzıman, debriyajı gereksiz kullanmadığından yakıt tüketimini düşürür ve debriyajın ömrünü uzatır.
5-Çift Kavramalı Şanzımanlar (DCT) (Dual-clutch transmission)Otomatikleştirilmiş manuel olan bu tip şanzımanlarda iki adet debriyaj sistemi bulunur. Birinci debriyaj 1, 3, 5 ve 7. vitesleri iletirken, ikinci debriyaj 2, 4, 6. vitesleri iletir. Bu sayede bir sonraki vites değişmek için hazır durumdadır. Kısa sürede ve sarsıntısız gerçekleşen vites değişimleri, güç kaybı yaşatmaması ve en doğru vitesleri seçmesi ile en başarılı sistemdir. Audi S-Tronic, VW DSG, Volvo Powershift şanzımanlar örnek verilebilir. Bu sistemin maliyeti oldukça yüksektir.
6-Manumatic Şanzıman (Manumatic [Manual-Automatic] Transmission)İlk kez Porsche tarafından, motorsporları için geliştirilen sonra da aynı marka tarafından seri üretime Tiptronic adıyla geçen manumatic şanzımanlar otomatik şanzımanın temelleri üzerine kuruludur. Manuel şanzıman olarak da kullanım imkanı sunan bu şanzımanlarda, kavrama tork konvertörüyle yapılır. Mesela uzun yolda otomatik konumunu kullanırken bir sollama anında veya yokuşlarda manuel özelliği sayesinde otomatiğe göre daha seri olarak hızlanarak zaman kaybını da önler. Bu şanzımanlarda vites yolu üzerinde yer alan kısım sayesinde sürücü, şanzımanın manuel konumuna kolaylıkla geçiş yapar. Manuel konumda vites kolunun ileri geri ya da sağa-sola hareketiyle değişim yapılabilir. Ayrıca bazı modellerin direksiyonun üzerinde veya arkasında bulunan değiştirme tuşlarıyla da kumanda edilebilir. Bu tip şanzımanlara, VW Tiptronic, Hyundai H-Matic, Peugeot 2Tronic, Volvo geartronic, Mercedes Benz touch shift örnek verilebilir.
7-Değişken Oranlı Şanzıman (CVT) (Continuously Variable Transmission)iki konik kasnak arasına gerilmiş kayışın kasnaklar arasında hareket ettirilmesiyle oranların sürekli değişmesi sağlanarak kademesiz bir vites geçişi sağlar. Bu şanzıman yapısal olarak çok farklıdır. Gaza basıldığında önce motor devri artar, ardından motor devri sabit kalarak sadece aracın hızı artar. Böylece motorun en verimli kullanım devirlerinden sonuna kadar yararlanılır. Fiat Speedgear, Honda CVT, Audi Multitronic örnek verilebilir. Dezavantajı güç aktarım kayışının yüksek güçlere fazla dayanamamasıdır. Audi, bu kayışı çelikten imal ederek yüksek güçlü motorlarda da sorunsuzca kullanmaktadır.
