*

Çevrimdışı tishka123

  • *
  • 5
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 155000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: TEKİRDAĞ
Öncelikle selamın aleyküm , Klimamı sanayide cihazda bakıma sokup yeni klima gazı bastırdıktan yaklaşık 20 gün sonra , klima AC açıkken hareket halinde aniden aracım frene basıp çekiyormuş gibi devir kaybı yaparak hızını kesti.Çok sık olmadığı için önemsemedm (motor soğuktur vb düşündüm) , bir gün rölantideyken aynı şeyi yaşadım devir sürekli aşağıya çekilip yükseliyordu ama klima üfleme ızgaralarından da sanki birşey sıkışıyormuş gibi ses duydum.Video çekip ekledim duyuluyor.Özellikle 01.05'ten sonrasına dikkat etmenizi öneririm.Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

https://www.youtube.com/watch?v=UyujYGcarYA

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Devir saatinde oynama genelde boğaz kelebeği, map, maf sensörlerinin ve egr'nin kirlenip tıkanmasından olur. Yakıt sisteminizi temziletin toparlayacaktır. Klima açıkken gögüsten ses gelmesi göğüs altında bulunan fan motoru ses yapıyor olabilir. veya polen filtresi kirlenmiş ve tıkanmış hava çekimini engelliyor olabilir. Aynı ses klima kapalı ama kalorifer düğmesi açıkken de yapıyor mu? Klima kapalı ses geliyorsa motor hava girişi veya turbo ile de alakalı olabilir.

*

Çevrimdışı vertega

  • **
  • 17
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
Kayıttan anlayabildiğim kadarıyla 2 sebebi olabilir.

1. Hazneye gerekli olandan fazla klima gazı koymak, kompresörü bozacaktır. Kompresöre sıvı halde klima gazı gelmesi de klima kompresörünü bozacaktır. Bunun sebebi ise sıvılar sıkılaştırılamaz. Kompresör, pistonlarıyla gazı emip sıkıştırırken, sıvı maddeyi sıkıştıramayacaklarından kompresör arızasına neden olur. Bu durumda bazı araçlarda klima sürekli olarak devreye girip çıkar. Yani klima sürekli olarak kendi kendine açılıp kapanıyorsa klima gazı fazla basılmış olabilir. Klima gaz dolum cihazına bağlanıp "gaz ve yağ miktarı" kontrol edilmesi gereklidir.

2. V kayışına bağlı klima kompresörü manyetik kavraması kaçırıyor/bağlanamıyor. Rölantide klimayı devreye alıp, kompresörün kasnağına  baktığınızda tutarsız, hızlanıp duran yahut hızlanıp yavaşlıyan bir dönme hareketi görmeniz lazım. Şayet öyle ise, ya manyetik debriyajda sorun var ya da ona elektrik sağlayan kablo - soket sisteminde sorun var.

Başka bir klima ustasına göstermekte fayda var.
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2019, 06:53:55 ÖS Gönderen: vertega »

*

Çevrimdışı tishka123

  • *
  • 5
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 155000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: TEKİRDAĞ
Bende klima gazı fazlalığından şüpheleniyorudum çünkü sanki birşey kompresöre engel oluyor kompresör onu aştıktan sonra tıss diye gazı salıyordu , en kısa zamanda farklı bir klima ustasına götüreyim umarım kompresöre zarar gelmemiştir sadece klima gazını boşaltıp yenisini doldurarak işimiz çözülür.
Bu arada kaç gram gaz koymalıyım?

*

Çevrimdışı MuesTie

  • *****
  • 137
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Devir saatinde oynama genelde boğaz kelebeği, map, maf sensörlerinin ve egr'nin kirlenip tıkanmasından olur. Yakıt sisteminizi temziletin toparlayacaktır. Klima açıkken gögüsten ses gelmesi göğüs altında bulunan fan motoru ses yapıyor olabilir. veya polen filtresi kirlenmiş ve tıkanmış hava çekimini engelliyor olabilir. Aynı ses klima kapalı ama kalorifer düğmesi açıkken de yapıyor mu? Klima kapalı ses geliyorsa motor hava girişi veya turbo ile de alakalı olabilir.
Hocam bu yakıt sistemi temizliğini Ankara'da nerede yaptırabiliriz ? Hem güzel bir usta hem de can yakmayan [emoji4]

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi