*

Çevrimdışı Hakan0739

  • *
  • 1732
  • +16/-3
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 30,000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Antalya
Derin Sudan Geçmek:
« : Mart 02, 2013, 10:24:53 ÖS »
Taşmış dereler nehirler veya büyük su birikintilerinin içinden geçerken aracınızın hızını kesin. Aracın geçtiği kısımdaki suyun derinliği önemlidir. Genel olarak araçlar radyatör pervanelerinin alt kısmına kadar suya girebilirler. Normal olarak radyatör pervanesinin yerden yüksekliği 25-30 santimetre arasındadır. Bu mesafe aracın tekerleklerinin orta noktası ile lastiklerin yere değdiği nokta kadardır. Bu ölçümlerden de anlaşılacağı gibi mütevazi bir aile otomobili 25-30 santimlik bir su birikintisinden geçebilecek yetenektedir. Bu noktanın üstüne su geldiği takdirde su damlacıklarını kuvvetli bir sprey gibi motorun üstüne püskürtür. Bu su bombardımanı bujilerin ve distribitörün ıslanmasına neden olur ve araç stop eder. Tam su birikintisinin ortasında da kalır. Suya 1 veya 2. vitesle girin. Böyle yapıldığında su lüzumsuz olarak sağa sola sıçramaz. Sürat yavaş fakat aracın devri yüksek olmalı. Sudan geçiş sırasında vites değiştirmeyin. Geçtikten sonrada frenleri kontrol edin. Frenler sık ve kesik basılarak kontrol edilebilir .
BEN DÜNYANIN EN PAHALI AKARYAKITINI KULLANIYORUM. FAKAT CC VAR AZ YAKIYOR ;)

*

Çevrimdışı abdullah_arıcı

  • **********
  • 4039
  • +32/-16
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 136700
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Afyonkarahisar
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2013, 10:32:36 ÖS »
ben homoras vadisinde geçmiştim deranın yaklışl 7 cm su akıyodu babamla geçer geçmez kavgası yaparken geçtin şaşırttım babamı ohoo baba hem arabanı tanımıyosun hemde arabaya bınıyosun dedım arabayı elımden aldı :D

koy yolunda vermıştı gunde taş çatlasa 4 araba geçen bir yoldu o yüzden verdi normalde vermezdı zaten
FORUMUN ACİL DESTEK EKİBİ

*

Çevrimdışı dkyne

  • ******
  • 233
  • +1/-0
  • burhan yiğit
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Active
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 80000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: bursa
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2013, 11:29:08 ÖS »
:D  benım en sewdıgım suya hızlı gırmek 4. arabam bu bugune kadarda bı arıza cıkmadı unoyla dereden gecmıstık :d
dkyne burhan

*

Çevrimdışı abdullah_arıcı

  • **********
  • 4039
  • +32/-16
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 136700
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Afyonkarahisar
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2013, 11:42:35 ÖS »
95 uno 4-5 yaşlarındayım uno italyan arabası

şahın doğan suda kalırken biz hep geçerdik paldır küldür
FORUMUN ACİL DESTEK EKİBİ

*

Çevrimdışı timbaz

  • *
  • 6707
  • +30/-1
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active
  • Km: 87500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: KIEV
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2015, 10:59:00 ÖÖ »
2 gun once, 1km kadar yolu 30 dakikada gectim..
Su derinligi 25 30cm arasi idi, sorunsuz ilerliyorduk ama karsidan gelen buyuk araclarin yaptigi dalga on panjura lap lap diye vuruyordu, alt izgaraya suda yuzen yapraklar yapismisti...
Dalgalarin sesi arac tabaninda bile,hissediliyordu..
Bir ara kaldirima ciktim indim, altini vurdum  surttum vs... sagda bir fabrikanin girisine cektim, guvenlik geldi, sorun var mi aracta dedi, yok dedim, ozaman devam et, su daha da yukselir zamanla dedi... ok dedim.. iyi ki de devam etmisim... kapiyi acip baktigimda marspiyer ortasindaydi su ama ilerlerken seviye zaman zaman daha da yukari ciktigi oluyordu...
Gecen hafta kum macerasinda karter korumanin uzeri bir parmak kum dolu idi.. simdi yaprak cop vs olmus... hafta sonu radyatorleri temiz sudan gecirmek gerekir sanirim...
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2015, 11:19:40 ÖÖ Gönderen: timbaz »

*

Çevrimdışı timbaz

  • *
  • 6707
  • +30/-1
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active
  • Km: 87500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: KIEV
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2015, 11:02:21 ÖÖ »

*

Çevrimdışı htezyal

  • *******
  • 369
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 38000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: burdur/bucak
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2015, 12:11:35 ÖS »
benim antalya daki ustam kuvvetli yağmur duası yapardı.çünki böyle 20 30 cm sudan geçen araçların hareketli yerlerine çamur pislik dolmasından sonra iyi para kazanıyoruz derdi

*

Çevrimdışı timbaz

  • *
  • 6707
  • +30/-1
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active
  • Km: 87500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: KIEV
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #7 : Temmuz 30, 2015, 12:18:27 ÖS »
benim antalya daki ustam kuvvetli yağmur duası yapardı.çünki böyle 20 30 cm sudan geçen araçların hareketli yerlerine çamur pislik dolmasından sonra iyi para kazanıyoruz derdi
Su  zamanla sorun cikarir mi gorecegiz ama kum beni daha cok korkuttu...
Hafta sonlari kullandigimiz yaklasik 5km plaj yolu kum, hava sicak ve kuru olunca, bir de trafik yogunlasinca kum iyice yumusadi, bata cika gidiyoruz artik..


http://forum.grandepuntotr.com/showthread.php?t=58211
Punto forumundan alinti


Fatih Erisen
Arkadaşlar yaşadığım bir olayı sizinle paylaşmak istedim. Malum bizim hp ler yere oldukca yakın, bende yay takilmamis orjinal bir gp bar ancak o bile en ufak bir yüksekliğe surtuyor. Dun kardeşim balığa gitti ve bir süre sahilde yol aldı. Sahil kumu aşırı yumuşak olduğundan alt taraf bir çok kez kuma sürtmüş. Bir sure sonra araba vitese girmemeye başlamış. Olayı ozet geçeyim. Aracın  hava filtresine kadar her yerine kum girmiş. Aracin baskı balata bilyasi dağıldı, direksiyon kutusu kumluydu temizlendi durumu henüz bilmiyorum, koruklerin ici kum doldu degisecek, yeni degistigim baski balata seti değişecek. Nerede oldugunu anlamadığım bir bilya ve yatağı dağılmış onlar da degisecek. Kısacası bir balik macerası simdilik 700tl gibi bir masraf çıkardı ve hala usta bakıyor. Olmuşla ölmüşe çare yok derler. Umarım daha fazla masraf çıkmadan sorunu çözeriz.
Konuyu burada yazmaktaki amacım sizleri de uyarmak. Grande puntoların ozellikle baskı balata bilyasi kumu cabuk icine alıyor. Sahil olmasa bile siradan bir topraga bile surten gp baski balata bilyasi dagitabilir. Bizim yaşadıklarımızı sizin de basiniza gelmeden olacaklardan haberiniz olsun istedim. Buradaki bir çok kullanıcı zaten çok titiz kullaniyordur ancak yine de durumu anlatmak istedim. Hepinize iyi günler dilerim.
Saygılarımla
« Son Düzenleme: Temmuz 30, 2015, 12:21:26 ÖS Gönderen: timbaz »

*

Çevrimdışı şahin

  • ****
  • 64
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 56000
  • Motor: T-Jet 120 HP + LPG
  • Şehir: kayseri
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #8 : Temmuz 30, 2015, 01:17:18 ÖS »
S.a. arkadaslar 2 sene once girmistim derin bir suya lineamla teker boyuna yakindi 10 metre uzunlunda mesafeydi ariza ilarek sadece korna su aldi kornayi sokup suyunu bosalttim calisiyordu 1-2 ay sonra korna kommpile gitti ve yeñisini almak zorunda kaldim.

*

Çevrimdışı palpatine48

  • ******
  • 262
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea 1.3 multijet
  • Araç Modeli: 2008
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 103.000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: marmaris
Ynt: Derin Sudan Geçmek:
« Yanıtla #9 : Temmuz 30, 2015, 02:35:56 ÖS »
:D  benım en sewdıgım suya hızlı gırmek 4. arabam bu bugune kadarda bı arıza cıkmadı unoyla dereden gecmıstık :d

şanslıymışsın. derinliğini kestiremediğin su birikintilerine hızlı girme spin atarsın. tempramız varken kale denizli yolunda su birikintisine hızlı girmiştik araba neredeyse ters dönüyordu.