*

Çevrimdışı dogukantavlaci

  • **
  • 12
  • +0/-0
    • Kişisel Web Sitem
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 177000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 Hangi Yağlar? Triger Seti?
« : Ağustos 15, 2023, 04:19:14 ÖS »
Merhabalar, a
Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 aracımın bakım zamanı geldi. Aşağıda bazı sorularım olacak.

1- Motor yağında 5W30 mu ? 5W40 mı? Liqui Moly marka kullanmayı düşünüyorum.
2- Şanzıman yağı 75W85, MOTYLGEAR 75W-85 önerir misiniz?
3- Triger seti değiştiricem INA marka var. Opar mı INA mı?
4- Filtrelerde Filtron marka kullancağım. Önerir misiniz?

Motor yağı fiat'ın dökümanlarında EURO 4 araçları için 5W-30 diyo ama herkes Selenia 5W-40 kullanıyor. Hangisi doğru? 5W-30 var şuan aracımda Liqui Moly marka. Devam mı ? Değişim mi?

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 148
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 Hangi Yağlar? Triger Seti?
« Yanıtla #1 : Ağustos 15, 2023, 07:50:30 ÖS »
Merhaba, mart ayında triger zincirini GM marka, yağ pompasını ricambi orjinal, devirdaim pompası orjinal olarak değiştirdim, yine bunlar yapılırken kitapçıkta 75-80 sanırım bir daha bak kitapçığa orjinal tutela 75-80 şanzıman yağı koydum, fitreleri filtron kullanıyorum gayet memnunum, ben aracımda yaptıklarımı anlattım, onun bunun demesiyle aracına yağ koyma, kitapçıkta ne ise onu koy, bu demek değil farklı marka koyma, tabiki de aynı değerleri taşıyan senin aracının onay verdiği diğer marka yağları da kullanabilirsin.

*

Çevrimdışı dogukantavlaci

  • **
  • 12
  • +0/-0
    • Kişisel Web Sitem
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 177000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 Hangi Yağlar? Triger Seti?
« Yanıtla #2 : Ağustos 15, 2023, 08:36:57 ÖS »
Merhaba, mart ayında triger zincirini GM marka, yağ pompasını ricambi orjinal, devirdaim pompası orjinal olarak değiştirdim, yine bunlar yapılırken kitapçıkta 75-80 sanırım bir daha bak kitapçığa orjinal tutela 75-80 şanzıman yağı koydum, fitreleri filtron kullanıyorum gayet memnunum, ben aracımda yaptıklarımı anlattım, onun bunun demesiyle aracına yağ koyma, kitapçıkta ne ise onu koy, bu demek değil farklı marka koyma, tabiki de aynı değerleri taşıyan senin aracının onay verdiği diğer marka yağları da kullanabilirsin.

Merhabalar, şanzıman yağım kullanım klavuzunda 75-85 gözüküyor. Motul marka alacağım. Aynı değerleri taşıyor. Trigeri zincirli olduğu için çok sesli çalışıyor araç. Birdaha ki araç seçimimde mutlaka triger'in kayış olmasına dikkat edeceğim. Motor yağını yine liqui moly sipariş verdim. Bu markaya gerçekten güveniyorum. Filtreleri de sizin gibi Filtron marka sipariş verdim özellikle orjinalliğini sordum kargoyla geldiğinde yine kontrol edeceğim.

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 148
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 Hangi Yağlar? Triger Seti?
« Yanıtla #3 : Ağustos 15, 2023, 10:32:07 ÖS »
Şanzıman yağını az önce ben de kontrol ettim doğru 75 85 koymuşum, aracınızın euro4 olması daha iyi, benimki euro5 egr manifold tıkanma olayı çok oluyormuş bu e5 lerde, ancak arada yüksek devirlerde kullanıyorum aracı ve mümkün olduğunca kaliteli dizel alıyorum

*

Çevrimdışı dogukantavlaci

  • **
  • 12
  • +0/-0
    • Kişisel Web Sitem
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 177000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Fiat Linea 1.3 Multijet 2010 Euro 4 Hangi Yağlar? Triger Seti?
« Yanıtla #4 : Ağustos 16, 2023, 10:29:16 ÖÖ »
Şanzıman yağını az önce ben de kontrol ettim doğru 75 85 koymuşum, aracınızın euro4 olması daha iyi, benimki euro5 egr manifold tıkanma olayı çok oluyormuş bu e5 lerde, ancak arada yüksek devirlerde kullanıyorum aracı ve mümkün olduğunca kaliteli dizel alıyorum

Euro 4 ve Euro 5 arasındaki fark ile alakalı bir ustaya sormuştum. Euro 4 de 4 tane çıkış var, Euro 5 te 1 tane çıkış var demişti. Tek çıkıştan dolayı orası kurum bağlıyor tıkanıyor vs demişti. Tam anlamamıştım neyi kast ettiğini ama teknik işlerde bilgime güvenirim dediği mantıklı geldi. Dediğiniz bu olabilir arada sırada açmak için haftada 1 defa 5-10 dk 3000 devir de gitmeniz lazım.