*

Çevrimdışı iskender44

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 80350
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: izmir
Mavi duman
« : Ocak 03, 2019, 10:32:55 ÖS »
Arkadaşlar arabam arasıra nadiren de olsa mavi duman atıyor dediğim gibi her zaman değil. Sebebi ne olabilir acaba.  Fiat Linea 1.3 Multijet urban 2014 model 80 bin km'de.

*

Çevrimdışı PowerTrain-89

  • ***
  • 44
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Doblo D3
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Dynamic
  • Km: 106000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2019, 02:36:45 ÖÖ »
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Sorununuzu biraz daha açarsanız yardımcı olabiliriz. Mesela bu mavi duman atma sabahlari ilk çalıştirmada mı oluyor ? Eğer cevap evet ise büyük ihtimal subap gaytları ve subap lastiklerinden yapabilir turbo da olabilir turbonun egzoz salyangozundaki keçesi egzoza yağ kaçırır ise bu yağ yanarak mavi duman verme yapabilir. Yada motoru zorlayınca mı veriyor mavi duman. Yağ seviyesi fazla ise bundan dolayı fazla yaği bir yerden yakarak atabilir.

*

Çevrimdışı hardcrss

  • *********
  • 1248
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2019, 01:36:54 ÖS »
Motorun yanma haznesine yag karisiyor. Biyerden kacak var kontrol edilmeli.

*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2019, 05:15:30 ÖS »
Isıtma bujisi uyarısı alıyormusunuz? Yağ ve su eksiltmiyorsa ısıtma bujilerini kontrol edin.

*

Çevrimdışı yda20

  • *****
  • 122
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 201750
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2019, 03:56:52 ÖS »
Merhaba arkadaşlar.
Bu mavi duman konusunda epey tartışılmış değişik başlıklar altında. Beim başıma gelen şu şekilde: Kış mevsimi başında motor yağını değiştirdim. (Bunu başka bir başlıkta da anlatmıştım). Usta 4 lt yağı motora boca edip bizi yola saldı. Dışarıdaki işlerimizi bitirip eve döndük. Sabaha arabanın altında bir yağ gölü oluşmuş.Hemen kaputu açıp baktık, bizim yağ, filtre kapağından taşıp yerlere akmış.
Forumda dolaşıp araştırınca yağın fazla olduğuna, bunun da bir şekilde dışarıya atıldığına kanaat getirdik. Kendi elimizden geldiği kadarıyla filtre kapağını çıkarıp yağın fazlasını boşalttık. Bu şekilde arabayı kullanmaya devam ettik bir süre. Sabahları çalıştırınca mavi duman atmaya başladı. Havaların soğuk olması nedeniyle yaptığını düşündük. Çünkü ısınıca kayboluyordu.
Bu şekilde 2000 km kadar kullandım ama bir taraftan da içimi kemiren birşey var. Dedim yağı değiştireyim, bu yağda bir sorun var. Başka bir serviste yağı değiştirdim 1 hafta önce.  Ben mavi dumandan bahsedince usta kanala kendisi indi. Tapayı açtı. Altına ölçülü bir kap yerleştirdi. Sonra bana bir çay söyledi. 20 dakika kadar sohbet ettik. Tapayı tekrar kapattı. Ölçülü kaptaki yağın miktarı yaklaşık 3,6 lt.'ydi.
Bir 15 dakika daha bekleyip, bu sefer de yağ değiştirme pompasının ucunu yağ çubuğu deliğinden kartere soktu. Oradan da aşağı yukarı 200 ml kadar yağ çekti. Yeni yağı 3,1 lt gelecek şekilde ölçüp kartere doldurdu. Gerekli kontrolleri yaptı. Tamamdır dedi. Bu şekilde 1-2 gün kullan duman kesilecek dedi. Sonra yağ çubuğunu kontrol eder eksikse iki çizgi arasına gelecek şekilde ilave yaparsın dedi. Eksik yağla gezse birşey olmaz ama fazla yağ mutlaka sorun çıkarır, yağın basıncından dolayı motorun performansı bile düşer diye de ekledi.
Hafta sonu biraz yol yapıp gezindikten sonra bu sabah gerçekten de dumanın kesildiğini gördüm. Araba da sanki daha bir atakmış gibi geldi.
İlginçtir, çalıştırmadan yağ seviyesini de kontrol ettiğimde doğru seviyede olduğunu gördüm.
(Bu arada kullandığım yağ her iki değişim de de Magnatec 5w30)
Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama paylaşmak istedim, belki bu sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydamız olur diye. Sağlıcakla kalın.

*

Çevrimdışı PowerTrain-89

  • ***
  • 44
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Doblo D3
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Dynamic
  • Km: 106000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #5 : Mart 12, 2019, 05:20:53 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar.
Bu mavi duman konusunda epey tartışılmış değişik başlıklar altında. Beim başıma gelen şu şekilde: Kış mevsimi başında motor yağını değiştirdim. (Bunu başka bir başlıkta da anlatmıştım). Usta 4 lt yağı motora boca edip bizi yola saldı. Dışarıdaki işlerimizi bitirip eve döndük. Sabaha arabanın altında bir yağ gölü oluşmuş.Hemen kaputu açıp baktık, bizim yağ, filtre kapağından taşıp yerlere akmış.
Forumda dolaşıp araştırınca yağın fazla olduğuna, bunun da bir şekilde dışarıya atıldığına kanaat getirdik. Kendi elimizden geldiği kadarıyla filtre kapağını çıkarıp yağın fazlasını boşalttık. Bu şekilde arabayı kullanmaya devam ettik bir süre. Sabahları çalıştırınca mavi duman atmaya başladı. Havaların soğuk olması nedeniyle yaptığını düşündük. Çünkü ısınıca kayboluyordu.
Bu şekilde 2000 km kadar kullandım ama bir taraftan da içimi kemiren birşey var. Dedim yağı değiştireyim, bu yağda bir sorun var. Başka bir serviste yağı değiştirdim 1 hafta önce.  Ben mavi dumandan bahsedince usta kanala kendisi indi. Tapayı açtı. Altına ölçülü bir kap yerleştirdi. Sonra bana bir çay söyledi. 20 dakika kadar sohbet ettik. Tapayı tekrar kapattı. Ölçülü kaptaki yağın miktarı yaklaşık 3,6 lt.'ydi.
Bir 15 dakika daha bekleyip, bu sefer de yağ değiştirme pompasının ucunu yağ çubuğu deliğinden kartere soktu. Oradan da aşağı yukarı 200 ml kadar yağ çekti. Yeni yağı 3,1 lt gelecek şekilde ölçüp kartere doldurdu. Gerekli kontrolleri yaptı. Tamamdır dedi. Bu şekilde 1-2 gün kullan duman kesilecek dedi. Sonra yağ çubuğunu kontrol eder eksikse iki çizgi arasına gelecek şekilde ilave yaparsın dedi. Eksik yağla gezse birşey olmaz ama fazla yağ mutlaka sorun çıkarır, yağın basıncından dolayı motorun performansı bile düşer diye de ekledi.
Hafta sonu biraz yol yapıp gezindikten sonra bu sabah gerçekten de dumanın kesildiğini gördüm. Araba da sanki daha bir atakmış gibi geldi.
İlginçtir, çalıştırmadan yağ seviyesini de kontrol ettiğimde doğru seviyede olduğunu gördüm.
(Bu arada kullandığım yağ her iki değişim de de Magnatec 5w30)
Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama paylaşmak istedim, belki bu sorunu yaşayan arkadaşlara bir faydamız olur diye. Sağlıcakla kalın.
Merhaba, o yeni bulduğunuz ustayı değiştirmeyin sakın. Kıymetini bilin adam gibi adam valla. Bende birkaç ay önce yağ değişimi yaptım. Benim usta tanıdık olduğu için oraya gidiyorum. Yağ değişiminde 3.5 lt ye yakın doldurmuş. Birsey demedim 200-300 ml yağ için. Bende kendimde çekmedim fazla yağı öyle duruyor. Malesef sanayide kasap çok, iyi usta çok az mumla arıyor insan buluncada bırakmıyacaksın yapışacaksın yakasına :) Sizin yeni usta iyiymiş şimdi nerde 20 dk yağın sızmasını bekleyen usta. Sonra birde üsten pompayla çekecek. Paramızla iş yaptıramıyoruz ya o benim zoruma gidiyor. Biraz daha sıkıştırsan zaten hemen seni fırçalamaya başlıyor ustalarımız. Yani millet laf söz eder demesem, kapının önünde arabanın bütün bakımlarını ( her türlü el aletim de var çok şükür ) kendim yapmak istiyorum da olmuyor el alemin içinde arabanın altına yatmak. 50-100 tl tamir parası vermemek için arabanın altına girmiş der bizim milletimiz. Kimse kendi işine bakmaz başkasıyla uğraşir bu memlekette.
Neyse uzamaya başladı yazı k. Bakmayın :) Dediğim gibi yeni ustanız bilgili birine benziyor yoksa başka biri olsa motor bitik, yok turbo, yok enjektör şu bu derken motor indirmeye kadar gideni bile çıkardı. Sorununuzun çözülmesine sevindim. Paylaştığınız geri dönüş yaptığınız için teşekkürler, iyi forumlar dilerim...

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #6 : Mart 12, 2019, 09:15:29 ÖÖ »
Powertrain-89 arkadaşım görüşlerine aynen katılıyorum. Geçmiş olsun. Sorunun yağ değişimi ile düzelmesi ve fazla yağın sıkıntıya yol açmadan erken farkedilmesi sizi başka sıkıntılardan korumuş.

*

Çevrimdışı yda20

  • *****
  • 122
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 201750
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Denizli
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2019, 10:15:16 ÖÖ »
Powertrain-89 arkadaşım görüşlerine aynen katılıyorum. Geçmiş olsun. Sorunun yağ değişimi ile düzelmesi ve fazla yağın sıkıntıya yol açmadan erken farkedilmesi sizi başka sıkıntılardan korumuş.

Forum yöneticileri ve faal üyeler özel bir teşekkürü hakediyor. Çünkü forumda yaptığımız paylaşımlar genelde kendi deneyimlerimiz. Sorunlar ortaya çıkmadan veya ortaya çıkan soruna çözüm üretirken bize böyle destek olmaları biz forumdaşların doğru yolda olduğumuzu da gösteriyor. Teşekkürler.

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1753
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #8 : Mart 12, 2019, 05:34:56 ÖS »
 Konuyu açan iskender44  terk-i diyar eylemiş forumu. Onun dışında hepimiz muhabbeten memnun ,
 3.2 litrelik motora 4 litre yağ koyan zihniyet eğer usta ise  pek iyi niyetli değilmiş usta değilse zaten usta  değilmiş.  genel kanım çoğu ustanın iyi niyetli olmadığı yönünde.
İstisnalar vardır elbet.
Ama geneli parayı nasıl alırım derdindeler.
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mavi duman
« Yanıtla #9 : Mart 12, 2019, 11:46:52 ÖS »
Powertrain-89 arkadaşım görüşlerine aynen katılıyorum. Geçmiş olsun. Sorunun yağ değişimi ile düzelmesi ve fazla yağın sıkıntıya yol açmadan erken farkedilmesi sizi başka sıkıntılardan korumuş.

Forum yöneticileri ve faal üyeler özel bir teşekkürü hakediyor. Çünkü forumda yaptığımız paylaşımlar genelde kendi deneyimlerimiz. Sorunlar ortaya çıkmadan veya ortaya çıkan soruna çözüm üretirken bize böyle destek olmaları biz forumdaşların doğru yolda olduğumuzu da gösteriyor. Teşekkürler.
Sizler aktif oldukça, paylaşımlarınızı esirgemedikçe forumda aktif oluyor. Forumun aktifliğinde emeği geçen sizler sağolun.