Selamlar
Kısaca bende birkaç satır yazmak isterim.
Öncelikli olarak soğutma sistemi kapalı sistemdir.eksiltme yapmaz.
Yapıyorsa anormallik vardır.
Soğutma sıvısı su+antifrizden oluşur.kullanıcı kitabının sonunda kullanılacak antifirizin spekleri belirtilir.Burada belirtilenin dışında kullanmak kısa vadede sorun yok gibi görünsede özellikle aliminyum olan motor ve kalorifer radyatöründe korozyona ve lastik boruların ömrünün erken dolmasına sebep olabilir.
Sistemdeki sıvının antifiriz ile karışım halinde olması ve basınç altında olması sebebi ile donma noktasını düşürmesinin yanında kaynama derecesini de yükseltir.Ayrıca korozyona engel olur.
Soğutma sistemine saf su koymak bir şart değildir ancak çeşme sularında kireç vs.bir takım kalıntılar olduğundan uzun vadede sıkıntılar yaratabilir.
Soğutma sistemi temel olarak motorun ürettiği ısıyı bertaraf etmek amaçlı olsa da kalorifer gibi araç içine de ulaştığından birazcık borular karmaşıklığı yapabilir.
kontrolü son derece basittir.depo üzerindeki kapak sökülerek bir özel aletle sisteme basınç verilir ve belirli süre sonunda basıncın düşüp düşmediği ve basınç altında iken kaçak noktaları gözlenir.
Daha ileri arızacılık aşamalarında soğutma suyuna bir sıvı karıştırılır.özel bir lamba ve gözlüğü ile kontrol edilerek sıvının kaçtığı yer görülebilir.
Linealarda yağ soğutucusunun sıkıntı yaratabildiğini duydum.Ayrıca devirdaim gizli saklı yerde olduğundan ve motor çalıştığı sürece döndüğünden kaçaklarını savurur ve eksiltmeleri hep dikkatten kaçabilir.Ancak ileri aşamada ses ve çok fazla su kaybı ile kendini belli edebilir.
Son not,Soğutma sistemine su,saf su koyma konusunda endişeleri olan arkadaşlar için TR de var mı bilemiyorum ama su içermeyen soğutma sıvıları satılmakta.
Merak edilenler ekte verdiğim linki araştırabilirler.
http://www.evanscoolants.com/evans_waterless_engine_coolants_faqs.html