*

Çevrimdışı mmaliisik

  • *
  • 5
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Km: 45000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Motor Suyu Azalma
« : Temmuz 12, 2013, 12:01:30 ÖS »
Selam arkadaşlar,

1,3 active plus var bende. Motor suyu deposu olan yerde suyun azar azar azaldığını farkettim. Motordan çok anlamam. Radyatörün ayrı bir kapağı yok mudur bunlarda. Radyatörün suyu tammıdır. Sadece depodan mı kaçırıyor nasıl anlayabilirim.

Servise götüreceğim ama gitmeden çözebilir miyim acaba.

Birde avrupa yakasında tavsiye edeceğiniz servis var mıdır. Araç benden önce Birmot Beylikdüzü bakımlı.

*

Çevrimdışı snn77

  • ********
  • 565
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #1 : Temmuz 12, 2013, 02:37:21 ÖS »
Selam arkadaşlar,

1,3 active plus var bende. Motor suyu deposu olan yerde suyun azar azar azaldığını farkettim. Motordan çok anlamam. Radyatörün ayrı bir kapağı yok mudur bunlarda. Radyatörün suyu tammıdır. Sadece depodan mı kaçırıyor nasıl anlayabilirim.

Servise götüreceğim ama gitmeden çözebilir miyim acaba.

Birde avrupa yakasında tavsiye edeceğiniz servis var mıdır. Araç benden önce Birmot Beylikdüzü bakımlı.

motor ısı göstergesi ne gösteriyor? normalmı? çizgi ortada olmalı
su deposuna bakarsan üzerinde MIN ve MAX çizgileri var motor soğukken bu iki çizginin ortasında olması lazım sıvı seviyesi, eklemek istiyorsan eğer elinde ev klima suyu varsa onla tamamla, sakın boru suyu ekleme veya içme suyu ekleme, yada istiyorsan benzin istasyona gidip ordan radiator suyu al ama sonuctada oda klima suyundan farkı sadece anti freeze var o kadar

*

Çevrimdışı ozguryuksel51

  • *****
  • 107
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat LINEA
  • Araç Modeli: 1.3 multijet
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 60000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: KONYA
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #2 : Temmuz 12, 2013, 02:46:18 ÖS »
aracı park ettiğin yerde herhangi bir ıslaklık var mı yada motoru açtığında sızan bir yer fark ettin mi?
eğer sızıntı yok diyorsan arabaya hiç hararet yaptırdın mı? yaptırdıysan conta zarar görmüş olbilir buda soğutma sıvısını buharlaştırır. üst kapak söktürüp contayı değiştirmen gerekir. umarım böyle bir durum yoktur ve olay sadece sızdırma olayıdır.
UZUN OLSA DA GECE SABAHI BULUR!

*

Çevrimdışı mmaliisik

  • *
  • 5
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Km: 45000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #3 : Temmuz 12, 2013, 02:58:48 ÖS »
Yok hararet ısısı hep normal. Orta çizgiyi hiç geçmiyor.

Su eklemek mesele değil ama normal şartlarda ekleme ihtiyacı olmaması lazım.

arabaya soğukken baktım bide kullandıktan sonra bakayım. Tam olarak nereden olduğunu belki kestiririm. Borudan olabilir gibi geliyor da bilmiyorum.

Radyatör kapağı yok mu bu arabada.

Birde conta yakması ne demektir. Nasıl anlaşılır. Belirtisi var mıdır.

*

Çevrimdışı snn77

  • ********
  • 565
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #4 : Temmuz 12, 2013, 03:54:47 ÖS »
Yok hararet ısısı hep normal. Orta çizgiyi hiç geçmiyor.

Su eklemek mesele değil ama normal şartlarda ekleme ihtiyacı olmaması lazım.

arabaya soğukken baktım bide kullandıktan sonra bakayım. Tam olarak nereden olduğunu belki kestiririm. Borudan olabilir gibi geliyor da bilmiyorum.

Radyatör kapağı yok mu bu arabada.

Birde conta yakması ne demektir. Nasıl anlaşılır. Belirtisi var mıdır.

radiator suyu sadece araba motoru soğukken bakılır MIN ile MAX cizgilerinin arasında olmalı, fazla su koyarsan motor ısınınca o suyu atar dışartı, bır zararı olmaz arabaya sadece su hasar olur :)

linea larda radiator uzerinde kapak yok, su ekleme sadece yandaki su deposundan yapılır.

boru suyu içinde tuz oldugu için motorun ıçten  krozasyona sebep olur paslama yapar motorun içinde ilerde motorun içindeki ve radiatorun su kanallarının tıkanmasına sebep olur. dolaysiyle motor surekli hararet yapar su olsa bile fanda çalışsa bile hava sıcak olmasa bile. ekstra masraflara kapı açar, klima suyunda tuz olmuyor cunku havadaki nem suya cevirilmiş saf sudur hiç pas veya krozasyon yapmaz

motor ne zaman conta yakar, motorun suyu bittiyse ve motor stop edilmediyse slinder blok ile ust kapagın arasındaki conta yanar ve oda 3 çeşittir ya silinder ve su kanalı arasında yada 2 slinder arasında yada su ile yag kanalları arasında olur, 2 slinder arasında olursa motor sarsıntılı çalısır ve gücü cok dusuk olur cunku motor 2 pistonla çalısmıs olacak, sliner su kanalı arasında olursa ozaman bakarsın gaza bastıgında suyu atar su deposundan, bide bakarsın egzozdan surekli su geliyo ama çok su yağmur gibi  :D ve hızlı su kaybı oluyor motor suyunda yanı su koyuorsun 1 saat sora su bitiyor, su ile yag kanalı arasında olursa bakarsın su deposunda yag izleri, motor yag ekleme kapagınıda açıp baksan bakarsın krem gibi bir sıvı oluşmuş kapagın altında.

bunların her hangı birisini yaşıyorsanderhal arabayı stop et bekle motorun sogumasını sonra su ekle ve en yakın servıse gotur arabayı, surerek goturebilirsin ama hararetı dikkate alarak

*

Çevrimdışı urfabirecik

  • *******
  • 439
  • +3/-0
  • İbrahim Halil
  • Araç Marka ve Modeli: Honda Jazz
  • Araç Modeli: 20012
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Gaziantep
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #5 : Temmuz 12, 2013, 04:08:19 ÖS »
Yağ değişimi için sanayideydim. Ustam suyun eksildiğini fark etti. Doldurdu. Ben daha önce bakmadığımdan şaşkınlığımı ifade ettim. Klima kullanımı da motor suyunu azaltıyor dedi. Realitesi nedir bilmiyorum...
"İmaj hiçbir şey..."

*

Çevrimdışı snn77

  • ********
  • 565
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #6 : Temmuz 12, 2013, 05:39:53 ÖS »
her araba su azaltır, normal bir seydir endişe etmeyin, kaputun altı sıcaklıgı 60 dereceye yetişiyor dolayısıyla yanında su deposunun yanındaki su eksilir normaldır, ama hızlı şekilde değil tabi, yani suyu iki çizginin arasına getir motor soğunkken, bir ay sonra gelp baktıgında bakarsın eksilmiş. tekrar eklemen gerekir, ama önemli olan 2 çizginin arasında olmalı motor soğukken.

*

Çevrimdışı mmaliisik

  • *
  • 5
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Km: 45000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #7 : Temmuz 13, 2013, 09:46:46 ÖÖ »
Arabayı çalıştırdıktan sonra kaputu açtım baktım.
su deposundan gelen bir boru var. Radyatöre giriyor radyatörün dış yüzeyinde kısmi yerler diğer yerlere göre nemli idi. Renk olarak da belli oluyor zaten. Heralde buradan olabileceğini düşündüm.

Araca Çarşamba sabah su ekledim. Max çizgisinin çok az üstünde idi. Şimdi max çizgisinin yarım cm altında diyebilirim.

Hafta sonu biyere gideceğim sorun yapmaz heralde. Pazartesi yada salı servise gösteresim var.

*

Çevrimdışı musty

  • *******
  • 343
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: 2011 model
  • Araç Modeli: linea active plus+stil paket
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 56500
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2013, 07:24:11 ÖS »
linki hortlatacağım biliyorum ama konu kirliliği olmaması ve sorunun tek bi başlık altında kalması için buraya yazıyorum.bende dün  radyatör suyunun min. çizgisine yaklaştığını gördüm.bugün mazot alırken shell de ki kasiyere sordum 1 lt lik antifiriz 9 tl dedi.fiyattan ziyade benim sorum şu.antifiriz mi eklemeliyiz yoksa su mu?veya  o antifirizi alsam sadece ondan eklesem bi sorun teşkil edermi?
son olarak.bu radyatör suyu meselesi için bi arkadasımı aradım ona danıştımak için.bana kendi antifirizinin yeşil renkte oldugunu söyledi.benim antifiriz kırmızı renkte.shell deki antifiriz ne renktir sizce?eger farklı bı renk cıkarsa kırmızının üzerine baska renk koysam bı sakıncası olurmu?
havalar daha da sogumadan bu sıvıyı tamamlamak ıstıyorum suyun borularda donmasını ıstemem cunku...

*

Çevrimdışı GeceGezen39

  • *
  • 1120
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Actual
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 8000km :)
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: İSTANBUL-- KIRKLARELİ
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2013, 08:32:06 ÖS »
linki hortlatacağım biliyorum ama konu kirliliği olmaması ve sorunun tek bi başlık altında kalması için buraya yazıyorum.bende dün  radyatör suyunun min. çizgisine yaklaştığını gördüm.bugün mazot alırken shell de ki kasiyere sordum 1 lt lik antifiriz 9 tl dedi.fiyattan ziyade benim sorum şu.antifiriz mi eklemeliyiz yoksa su mu?veya  o antifirizi alsam sadece ondan eklesem bi sorun teşkil edermi?
son olarak.bu radyatör suyu meselesi için bi arkadasımı aradım ona danıştımak için.bana kendi antifirizinin yeşil renkte oldugunu söyledi.benim antifiriz kırmızı renkte.shell deki antifiriz ne renktir sizce?eger farklı bı renk cıkarsa kırmızının üzerine baska renk koysam bı sakıncası olurmu?
havalar daha da sogumadan bu sıvıyı tamamlamak ıstıyorum suyun borularda donmasını ıstemem cunku...

selenia nın antrifirizi paraflu kırmızı renktedir yoksa başka antifriz koyabilirsiniz ama önceliğiniz motorun su kaybı olmalı soğutma suyunun max çizgisinden min çizgisi altına düşmesi çok sıcak günlerde dahi sürekli çalışmada kısa zamanda olmaz radyotörünüz veya soğutma hortumlarınızdaki kaçağı  kontrol ettirin ondan sonra antifiriz ekleyin %50 su %50 antifriz ideal karışımdır...
.
.
                                                         Hız felakettir...

*

Çevrimdışı musty

  • *******
  • 343
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: 2011 model
  • Araç Modeli: linea active plus+stil paket
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 56500
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2013, 11:03:31 ÖS »
linki hortlatacağım biliyorum ama konu kirliliği olmaması ve sorunun tek bi başlık altında kalması için buraya yazıyorum.bende dün  radyatör suyunun min. çizgisine yaklaştığını gördüm.bugün mazot alırken shell de ki kasiyere sordum 1 lt lik antifiriz 9 tl dedi.fiyattan ziyade benim sorum şu.antifiriz mi eklemeliyiz yoksa su mu?veya  o antifirizi alsam sadece ondan eklesem bi sorun teşkil edermi?
son olarak.bu radyatör suyu meselesi için bi arkadasımı aradım ona danıştımak için.bana kendi antifirizinin yeşil renkte oldugunu söyledi.benim antifiriz kırmızı renkte.shell deki antifiriz ne renktir sizce?eger farklı bı renk cıkarsa kırmızının üzerine baska renk koysam bı sakıncası olurmu?
havalar daha da sogumadan bu sıvıyı tamamlamak ıstıyorum suyun borularda donmasını ıstemem cunku...

selenia nın antrifirizi paraflu kırmızı renktedir yoksa başka antifriz koyabilirsiniz ama önceliğiniz motorun su kaybı olmalı soğutma suyunun max çizgisinden min çizgisi altına düşmesi çok sıcak günlerde dahi sürekli çalışmada kısa zamanda olmaz radyotörünüz veya soğutma hortumlarınızdaki kaçağı  kontrol ettirin ondan sonra antifiriz ekleyin %50 su %50 antifriz ideal karışımdır...

önceliğiniz motorun su kaybı olmalı demişsiniz ama beni yalnış anladınız heralde.radyatör tankının içindeki sıvı.artık sumudur antifirizmidir yoksa her ikisimidir nedir.o sıvı min. seviyesine yakın.o suyu max. seviyesine  tamamlamak istiyorum.benzin istasyonlarındaki 1 lt lik bidonlardan alıp eklesem olurmu yoksa extradan başka şeyler de eklemem gerekirmi?
sadece o yeterli derseniz rengine vs bakmıcam üstüne ilave edecem.


*

Çevrimdışı GeceGezen39

  • *
  • 1120
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Actual
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 8000km :)
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: İSTANBUL-- KIRKLARELİ
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #11 : Aralık 17, 2013, 11:19:31 ÖS »
öncelikle kendi antifriz markasını bulabiliyorsanız kullanın fakat yoksa başka bir markanın antifrizini kullanabilirsiniz benim diğer araçlarımda hiçbir problem olmadı hangi markayı bulduysam onunla tamamladım...
.
.
                                                         Hız felakettir...

*

Çevrimdışı mtuncer

  • *********
  • 1870
  • +7/-1
  • Elektrik-Elektronik Yüksek Mühendisi
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat LINEA
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh -
  • Km: 127.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #12 : Aralık 18, 2013, 09:34:05 ÖÖ »
kırmızı herhangi bir antfriz işinizi görür.
hatta araç soğukken akvaryum hortumu tarzı birşey ile antfrizi mümkün mertebe boşalt. hem de yenilemiş olursun.
üstüne yarı su yarı antfriz karışımını doldur
eksildikçe de antifriz ile devam et
Fiat Linea 2012 1.6 MultiJet Emotion Plus 105 HP 290 Nm
6,4 litre / 100 km
Petrol Ofisi VMax 10 Eurodizel
Mobil 1 ESP Formula 5w30
Audi A3 2015 1.6 TDI DSG7
Conti T860 Winter & Bridgestone Turanza T005

*

Çevrimdışı Seronet

  • *******
  • 354
  • +0/-0
  • Comolokko
    • http://seronet.blogspot.com/
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Emotion
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 92.000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Istanbul
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #13 : Aralık 18, 2013, 09:34:52 ÖÖ »
Farklı renkte bir antifirizi karıştırmayın, önceki antifirizin kimyası bozulabilir.  ;)
Sorunu tespit etmek adına benzinciden saf su alarak bir miktar ilave edin, sonra gözlemleyin.
Kaçak devam ediyorsa servise gitmeniz gerekecek. Sorun giderildikten sonra servis uygun olan sıvıyı tekrar dolduracaktır.
« Son Düzenleme: Aralık 18, 2013, 09:38:56 ÖÖ Gönderen: Seronet »
Eşşek Hoşaf'tan Ne Anlar? Uğraşmaya Deymez.
http://seronet.blogspot.com/

*

Çevrimdışı musty

  • *******
  • 343
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: 2011 model
  • Araç Modeli: linea active plus+stil paket
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 56500
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #14 : Aralık 19, 2013, 07:06:55 ÖS »
yardımlarınız için teşkkür ederim.öncelikle belirteyim radyatör suyunda kaçak olduğunu sanmıyorum.yani şimdilik öyle bişey gözlemlemedim.çünkü aracımı 2.5ay önce aldım.aracın en son bakımı 47binde yapılmıs şu anda araç 56 binde.küçükyalı birmota gittim 59binde gelin 60bin bakıma alalım dediler.ayda ortalama 500-750km yol yapan biri olarak ilk bakıma kadar beni idare etsin diyorum.sanırm benzinliğin birnden biraz saf su birazda antifriz alıp ben tamamlıcam.artık servise gittiğinde onlar hallederler

*

Çevrimdışı lineaci2011

  • ******
  • 225
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Km: 61000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: TÜRKİYE
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2014, 09:48:35 ÖÖ »
Acaba normal su koymanın bir zararı olur mu?

*

Çevrimdışı c.ç.

  • *******
  • 307
  • +0/-0
  • cenk coşkun
  • Araç Marka ve Modeli: Skoda Rapid TDİ DSG
  • Araç Modeli: 2016
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 4000
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #16 : Ocak 20, 2014, 10:48:40 ÖÖ »
Acaba normal su koymanın bir zararı olur mu?

bence ne gerek var ne şeytanı gör nede salavat getir misali aldığı kadar doldur saf antifrizi bak rahatına ne senin başın ağrısın nede aracının arkadaşlar...
« Son Düzenleme: Ocak 20, 2014, 03:47:34 ÖS Gönderen: c.ç. »
Eşek Hoş Laftan Ne Anlar

*

Çevrimdışı fazlı

  • *
  • 8
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Active
  • Kan Grubu: 0 Rh -
  • Km: 190
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: zonguldak
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #17 : Ekim 13, 2014, 11:57:25 ÖS »
radyatör suyu yani motor suyu azalıyordu.
1-araba kullanılamıyordu cam buharından
2-ön sağ koltuk altı ayak yeri ıslak tı
3-soför koltuk altı ıslaktı
kalorifer peteği delinmiş dediler değiştim(toptancıdan orjinal 80-90 tl ye alan usta işçilikle 250 tl ye bitirdi)(yan sanayi 110 tl orjinal                            urun nette 150 tl)
şimdi yine motor suyu azalıyor az da olsa min altına kadar ama üç sorun çözüldü.
sanırım bu zamana kadar conta zarar gördü okuduklarımdan onu çıkardım.

*

Çevrimdışı smartsnake20

  • ********
  • 527
  • +0/-0
  • Aykut
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.6 Multijet
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Lounge
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: ANTALYA
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #18 : Ekim 14, 2014, 12:15:36 ÖÖ »
Conta yakarsan zaten anlarsın hararet yapmadıysan conta yakmaz. Bizim araçlar kapalı devre radyatöre sahip biz takibi hazneden yaparız Haznede su varsa bil ki radyatörün dolu endişe etme ve başka kaçaklar olabileceğini düşün. Aracn
ı altı kuru yer park et ve takip et Ben ve daima suyuna bak ki daha büyük problemler açmasın muhtemelen başka bir yerde daha kaçak var hortumları ve kelepçeleri kontrol edin
SÜRAT FELAKETTİR...!!!

*

Çevrimdışı Isik2010

  • *****
  • 154
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 71000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Motor Suyu Azalma
« Yanıtla #19 : Ekim 14, 2014, 08:32:00 ÖÖ »
Selamlar
Kısaca bende birkaç satır yazmak isterim.
Öncelikli olarak soğutma sistemi kapalı sistemdir.eksiltme yapmaz.
Yapıyorsa anormallik vardır.
Soğutma sıvısı su+antifrizden oluşur.kullanıcı kitabının sonunda kullanılacak antifirizin spekleri belirtilir.Burada belirtilenin dışında kullanmak kısa vadede sorun yok gibi görünsede özellikle aliminyum olan motor ve kalorifer radyatöründe korozyona ve lastik boruların ömrünün erken dolmasına  sebep olabilir.
Sistemdeki sıvının antifiriz ile karışım halinde olması ve basınç altında olması sebebi ile donma noktasını düşürmesinin yanında kaynama derecesini de yükseltir.Ayrıca korozyona engel olur.
Soğutma sistemine saf su koymak bir şart değildir ancak çeşme sularında kireç vs.bir takım kalıntılar olduğundan uzun vadede sıkıntılar yaratabilir.
Soğutma sistemi temel olarak motorun ürettiği ısıyı bertaraf etmek amaçlı olsa da kalorifer gibi araç içine de ulaştığından birazcık borular karmaşıklığı yapabilir.
kontrolü son derece basittir.depo üzerindeki kapak sökülerek bir özel aletle sisteme basınç verilir ve belirli süre sonunda basıncın düşüp düşmediği ve basınç altında iken kaçak noktaları gözlenir.
Daha ileri arızacılık aşamalarında soğutma suyuna bir sıvı karıştırılır.özel bir lamba ve gözlüğü ile kontrol edilerek sıvının kaçtığı yer görülebilir.
Linealarda yağ soğutucusunun sıkıntı yaratabildiğini duydum.Ayrıca devirdaim gizli saklı yerde olduğundan ve motor çalıştığı sürece döndüğünden kaçaklarını savurur ve eksiltmeleri hep dikkatten kaçabilir.Ancak ileri aşamada ses ve çok fazla su kaybı ile kendini belli edebilir.
Son not,Soğutma sistemine su,saf su koyma konusunda endişeleri olan arkadaşlar için TR de var mı bilemiyorum ama su içermeyen soğutma sıvıları satılmakta.
Merak edilenler ekte verdiğim linki araştırabilirler.
http://www.evanscoolants.com/evans_waterless_engine_coolants_faqs.html

Sonradan ABARTH'ılmış....