*

Çevrimdışı bosphorus

  • *****
  • 150
  • +0/-0
  • 1.3 Multijet 90hp
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 140.000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
enjektör bakimi
« : Temmuz 16, 2019, 09:15:15 ÖS »
merhabalar aracim 1.3 multijet euro 4 ,140 binde bugun egzostta ilk calistirmada hafif bir mazot kokusu oldugu icin enjektörcüye gittim. Guzel ilgilendiler kontrol edildi ve aracin gaz tepkisinin biraz dusuk oldugunu soyledi enjektorlerde gorunurde bir sıkıntı yokmus fakat enjektorlere bir bakim yaptirmamin faydali olacagini soyledi. bende bir islem yaptirmadan döndüm. merak ettiğim enjektör sebebi ile gaz tepkisi dusermi ve sikintisi olmayan enjektore bakim yaptirmalimiyim. aracin gidisinde ve cekisinde bence hicbir sorun yok degerli yorumlarinizi bekliyorum.

*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: enjektör bakimi
« Yanıtla #1 : Temmuz 16, 2019, 10:00:23 ÖS »
Bu konu hakkında forumda bi arkadaşla konuştuktan sonra  bende hemen bi kaç firmayla görüştüm yeni.
Sonrada burada paylaşmıştım. Aynen sizin dediğiniz gibi dediler banada.
Enjektör sorununuz yok ama bi bakım yapalım makinaya bağlayalım iyi olur vs. Fiyatıda 200-300tl sökme takma işçilik vs. herşey dahil oda cazip gibi.
Ama bende sizin gibi diyorum. Bizim sorunumuz yok şuan. Yakıttan gidişten çekişten memnunuz. Bakım yapılınca ya daha kötü olursa ? Ki garantisi yok.
Bu arada euro4 enjektörleri en problemsiz enjektörlermiş Çoğu 200-300tl lik bakımlarla kurtarılabiliyormuş. Ölmüş enjektörleri bile revizyonlu garantili işçilik dahil 4 adet toplamını 800-1000tl arası değiştiriyorlarmış. Tabi eskileri kalmak şartıyla. Eskileride revizyon yapıp başkasına satıyorlar bence  ;)
Ayrıca düzgün esnafları bi kenara koyarsak bazı çakal denilen işletmeler enjektörleri bakım altına söküp cihaza bağlıyor. aaa bide ne görelim abi senin 2 enjektörün ölmek üzere. Yaw nasıl olur bi problem yoktu  ;)
Neyse abi bizim elimizde revizyonlu enjektör var. 2 tane verelim sana 500tl den işin görülsün  ;)
Eeee sende söktürmüşsün el mahkum artık neyse takalım diyorsun. gibi gibi hikayeler ve yorumlar gördüm. Doğru yalan bilmem ama bi çok kişi yorum bırakmış bu şekilde  ;)

En son benim bakım yaptırdığım ustam: hiç bulaşma. Arada bi würt'ün enjektör temizleyicisini at devam. Tabi mazot filtre bakımını aksatma ve düzgün yerlerden yakıt al. Hiç bişey olmaz aynen devam diyor.

Sizde Ankara'da oturuyormuşsunuz. malum son bi kaç gündür havalar biraz serinledi. Serin havalarda ilk çalıştırmada sıfır araçta bile koku oluyor. soğuk motor yakıtı verimli yakamadığından oluyor. Havalar ısınınca koku felan kalmaz. Ama kışın koku oluyor her türlü. Önemli olan yakıt tüketiminde ve çekişte bi problem yok ise. Vuruntu tekleme duman atma gibi şikayetler yok ise aynen devam benim görüşümde

syglar slmlar...
« Son Düzenleme: Temmuz 16, 2019, 10:19:18 ÖS Gönderen: 06linea »

*

Çevrimdışı bosphorus

  • *****
  • 150
  • +0/-0
  • 1.3 Multijet 90hp
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 140.000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: enjektör bakimi
« Yanıtla #2 : Temmuz 16, 2019, 11:15:24 ÖS »
bende düzgün calisan seyi neden kurcalatayim diye dusundum kullanilan bakim parcalari acaba orjinal mi? enjektor temizleyici yilda 2 kez uzun yola cikmadan atiyorum birde egr valf temizleyicide kullanıyorum wurt oda onunda faydasi var gibi geldi. yakit tuketimi konusu uzun yolda hiza (110-140 arasi kullanirom genelde) ve klimaya bagli 5.2-5.7 arasi ank-ist bir sorun yok gibi sehir ici malum cok trafik olan bir bolgedeyim kisa mesafe yazin 6-7 litre kişinda 8.5 litreyi buluyor. ariza verene kadar devam etmek mantikli tesekkur ederim cvbiniz icin