Merhaba Arkadaslar ,
Aracımın yakıt gostergesi yarıdan biraz asagidaydi yaklasik 20 km yol yaptim hic oynamadı . Donuste yuksek devir kullandım yokuslarda vs. Daha cok yaksın diye yok hareket etmedi . Anlık tuketime bakiyorum 2.vites 2000 devirlerde 10 - 11 civari gosteriyor . Bugun basladı problem anlamadım . Aracın gidisinde sıkıntı yok . Dedim mazot alayım biraz ibre hareket edecekmi , mazot alınca ibre yukseldi . Yarin aynı yolu birdaha gidip gelecegim bakalım dusecekmi . Simdi anlik tuketimde yokuslarda falan 23 - 24 leri gordum . Acaba eskidende oyleydide ben simdi bu gostergeye kafayı takinca bana mi yuksek geldi yoksa gercekten yuksek mi ?
Öncelikle sorunu tam anlamadım.
1. Depo yapısından dolayı üst seviyelerde şamandıra yavaş düşerken alt seviyelere gelince sanki birden depo azalmış gibi görünür. Üst seviyelerde örnek olarak üst çeyrek düşümü 100km ederken. Yarıdan sonra ki üçüncü çeyrekde san ki 75 km yapmış gibi görünür. Depo totaline baktığınızda bir depo ile 500km gitmesi gerekiyorsa o kadar gider.
Bu durumdan farklı ise o zaman şamandırada bir sorun var demektir.
Bunu anlamak için Deponuzu fulleyin. Trip A veya B göstergesini sıfırlayın ve İbreyi kontrol edin üst seviyeye geldi mi diye bakın. İbre olması gereken yerde ise o zaman depo bitip ışık yanana kadar ibreyi takip edin. Hangi çizgide kaç km yol yaptığınıza bakın.
Ancak şunu unutmayın bir depo ile yapacağınız km belirlidir. 400 450 km yaptığınız halde ibre yarıdan aşağıya düşmüyorsa sorun var demektir.
Anlık yakıt durumuna gelirsek araç düz yolda giderken ayağınız gazda değilse anlık göstergede 2.0 ibaresi görünür. Dip gazda ise 50 değeri görünür. Sizin gaza basış durumunuza ve aracın hız devir durumuna göre bu basış değişkenlik gösterir. Trafik olan yolda düşük viteste anlık 20 verisini görmeniz normaldir. Düz yolda yüksek vites düşük devirde 5.0 verilerini görebilirsiniz.