Fiat Linea Türkiye Forumu
Fiat Linea => Fiat Linea Genel => Konuyu başlatan: Ergin13 - Nisan 08, 2016, 12:48:46 ÖS
-
Selamın aleyküm dostlar. Mareamı satılığa çıkartıp linea emotion plus almaya karar verdim. Kafamda birkaç soru var yalnız. Bana euro 4 al dizel partikülle uğraşmazsın dediler (Zaten bütçemde maksimum 32 bin tl) Kafamı kurcalayan taraf arkadaşlar lineaya hiç binmedim. Arka koltuk kısmı dar mı? çeşitli kilometrelerde linealar var. Kimisi bu araç canavar gibi temizse 200 binde 250 binde bile alabilirsin başını ağrıtmaz diyorlar. Benim düşüncem maksimum 150 bin km olarak şuanda, gerçekten lineadaki 1.3 mjt sorunsuz mu bir tamirci çok sıkıntılı demişti özellikle euro 4 motoru Emotion ile emotion plus olarak modelleri birbirinden nasıl ayırabiliriz. (yani asr esp iptal tuşları emotion plusta mevcutmu çünkü emotionda esp asr yokmuş. en azından bu tuşların varlığı plus olduğunu belirtir diye düşünüyorum) Birde malum kalabalık aileyiz biraz çekişi düşük diyorlar bu gerçekten doğru mu? Çok teşekkür ederim şimdiden.
-
merhabalar 2008 model dinamıc linea sahibiyim. arac geniş arka koltuk ile ön koltuk arası ideal seviyede. size tavsiyem 130 bin km den sonrasına bakmayın derim. ben aracı 72bin de 2010 yılında aldım. keyfi keder masraflarım dahil olmak üzere yagı suyu balatası lastiktir janttır toplam 7000 tl masraf ettim. onun haricinde masraf etmedim. aracı zorlamadığınız zaman yakıt konusunda kesinlikle üzmez sizi. aynı sekmentlerdeki araclarla kıyasladığın zaman en iyisi diyebilirim. bagajı çok geniş ve içine pek fazla ses almıyor. kolay kolay masraf çıkartcak bir araç değil. memlun kalırsınız 6 yıldır ben biniyorum kıyıpta satamıyorum. parçası ucuz masrafı yok sürüş keyfi çok güzel benı kat kat tatmın ediyor. 1,3 dizel 90 hp kat kat yetiyor bana. size tavsiyem alın. içinizde herhangi bir soru ya da süphe kalmasın.
-
Neden arkadaşa 130binden sonrasına bakmayın dediniz ben anlamadım açıkçası?
-
Bende yeni 2008 aldım. Aracım 180binde. aracın motoru %95 çıktı. Ayrıca araçta ciddi mekanik ve elektronik hiç bi kusur bulamadılar. Taksiciler bu aracı 600bin kullanıyor. Bence milyonu da rahat görür. Zaten dizel motorlar uzun ömürleriyle meşhurdurlar.
Benim boyum 1.85 ve şoför koltuğunda otururken arkadaki diz mesafesi beni şaşırttı. Bu kadar geniş olduğunu bilmiyordum açıkçası.
Çekişi derseniz gayet yeterli. Çekmez felan diyenlere kulak asmayın. Asla öyle bişey yok.
Yakıtı güncel mazot fiyatlarına göre 15-20 kuruş diyorlar ama ben daha ölçemedim. Aldığımda ortalama tüketim 6.5lt yazıyordu. Ama tabi deneme amaçlı gazladım felan. Sonra bakıma soktum filtreler vs. 5.5 yakacağını umarken 7.5 yazıyor şimdi :) Şimdi tekrar depoyu fulledim ve verileri sıfırladım. Bakalım sonuç ne olacak. Bu arada depoyu fullediğimde menzile baktım 655km yazıyordu. Bu biraz düşük geldi bana sanki. Bu konuda beni de bilgilendirecek arkadaşlar olursa sevinirim.
Bu arada yüksek devirde hafif siyah duman attığını söylediler. Enjektör revizyon önerdiler. Daha sonra bakım yapan arkadaş carbon clean problemi çözer dedi. Aciliyeti olan bi problem olmasa da yakıt tüketimiyle cok fazla ilgisi olabilirmi durumun bilmiyorum. Bu enjektör revizyon işide gözünüzü korkutmasın, 4 enj revizyon + işçilik 100-150tl arası.
Yani bu araçların bakımı, parçası, ustası bol ve ekonomik. Tavsiye ederim.
Dip not: Dinamik ve üstü model alırsanız ticari amaçla kullanılmış araçlardan biraz uzaklaşmış olabilirsiniz. Çünkü ticari araçlar genelde baz model tercih ederler diye düşünüyorum.
syglarımla...
-
Menzil, o son donemdeki ortalamaya gore.. sehir disinda dusuk ortalama ile depoyu fullerseniz sanirim 1000 gorursunuz, uzun yolda benim 1.4 fire da 900 e yakin menzil yaziyor ama o kadar yapamiyorum tabi, sehir icinde yakit aldigimda 450 yazdigi da oluyor...
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
Anladım abi tşk ederim.
Başka konu başlığı açmalıyım belki ama benim aracım Ank trafiğinde ortalama kaç lt yakması gerekir. Arkadaşımın şirket aracı 5.7lt yazıyor. Ben 6lt razıyım. İnş. yakıttan da memnun kalırım. Çünkü aracımda ciddi anlamda cok memnunum.
-
performans kaygın yoksa fire 1.4 al derim o paraya 2013-2015 model alırsın. bu gün gaz aldım gaz litre 2,05 TL, 50 TL gazla 297 km yaptım.havaların ısınmasıda etken oldu sanırım.
-
1,3 lerde emotionlarda otomatik değilse ESP yok. Bence aracın kmsini biraz ikinci plana atabilirsiniz. çünkü dizel turbolu araçlar düzgün bakım ve hassas kullanım ister.100 bin olmadan turboyu hor kullanıp sıkıntıya sokanlar var. bence düzgün kullanılıp kullanılmadığı daha önemli oluyor bazen. Yani türkiyede belkide en çok satılan dizel motor hakkında sıkıntılı felan gibi laflar eden tamircileri anlamak çok güç. siz hurafelerden çok teknik bilgisi yüksek arkadaşlardan tavsiye alın. 1,3 de kullandım 1,6 da kullandım ikisinden de çok memnunum hiç bir sıkıntım olmadı.
-
Mareanizdan memnunsaniz biraz daha düşünün derim. Marea ıtalyan özellikleri tam yansıtan, performanslı ve keyif aracı. Linea ise ekonomi odaklı bir araç. O yüzden hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.
-
2010 active plus 50binde lineam var. ve arabadan sogudum satmaya karar verdim. ben eksilerini yazayim siz karar verin.
pesince belirteyim fiyatini dusunmeden yaziyorum bunlari. nekadar ekmek o kadar kofte mantigiyla bakarsaniz mantiikli bir arac olabilir. ama bence mantiksiz :)
başlayalım:
1. araba ruzgarli havalarda yolda durmuyor bayrak gibi sallaniyor. bu durum turbilansli yerlerde misal tir sollarken falanda gecerli. bariyerlere vurmamak yoldan cikmamak icin kan ter icinde kaliyosunuz. bu araba asla uzun yol arabasi degil.
2. direksiyon tepkileri ve viraj kabiliyeti iyi degil araba virajda bi tarafa yatiyor.
3. 2000 devir altinda motor cok cansiz.sehir ici trafikte baya yorucu oluyor araba toparlamiyor kendini. 1. vites araliginin dar olusu da etken tabi. turbo bosluguda var. diyelimki hafif egimli bir yolda 2. viteste rolantiye kadar dustunuz; 1 e cekseniz yigiliyor hadi yigilsin biraz gazlayip 2 ye atsaniz gene ayni durumda kaliyorsunuz. bekliyosunuz ki araba 1750 2000 devire gelsinde gitsin:) 2000 e yanasinca araba bir anda ataga kalkiyor hakkini verelim iyi toparliyor. bu anda direksiyon sapitiyor tabi :) acemiyseniz ondekinede vurabilirsiniz. yani sehir ici de kullanilcak arabada degil. (nerde kullanacaksak bunu:) )
4. sac aksami cok zayif. ben bikac yirtilmaya sahit oldum bildigin teneke.ayak bastigin yerler bile titriyor arabada. bana cok garip gelmisti. kapilardaki olmayan tokluktan bagajdan ve kaputtan anlarsiniz zaten.
5. ic mekan ergonomik degil. ornegin; teybin otomatik arama tusuna basmak eziyet. hiz gostergesi solda. direksiyon yukseklik ayari yetersiz. sellektor ve silecek kollari kullanissiz.
koltuklar cok leke tutuyor vs
6. vites sallaniyor aynalar titriyor.
7.arka diz mesafesi normal olsada bas mesafesi az. arkada 3 kisi varsa cam kenarindakiler ortada oturanin omzuna bas koyuyor:)
8. yoldaki egimlerde araba bildigin yaylaniyor. hop hop hopluyor. arkadaki garipler kafayi tavana vuruyor. bizim arkadaslar " la bu ne zip zip zipliyo hamile kadin dogurur bunda" demislerdi mesela :) yani suspansyon zayif. ilginc tarafi suspansiyonun darbe emisi de kotu. hadi cok yumusak konforlu bir araba olurda virajlarda biraz uzer. bu hem sert hem virajda mayışıyor
9. motor sesi rahatsiz edici seviyede. yol sesi keza oyle.
10. yagmur suyu on camdan suzulup camdan iceri girebiliyor.
11. uzun yolda 3000 devir civari yol aldiginizda yakit ortalamaniz 6 litrenin ustunde oluyor bundan az yakan arabalar var.
sevdigim yanlarida var tabi ama bu ozelliklerinden dolayi onlari saymama bile gerek yok.
araba budur. karar sizin. saygılar
-
Acımaz bir eleştiri olmuş...
Bende şöyle diyeyim :
-1.3. performans için yapılmamış. Size bu performans yetmiyorsa T-Jet ya da 1.6 almalısınız. Ona göre motor, ona göre üretim var.
Ha, şu da var forumun çoğu 1.3 kullanıyor? Opel Astra'sı Corsa'sı 1.3 Fiat motoru...
-Ses olayı abartılıyor. Yan rüzgardan evet etkileniyor ona katılırım.
-Sac aksamı kesinlikle kötü değil. Fransız marka araç kullandınız mı hiç?
-Hız göstergesi solda diye araç kötülendiğini ilk defa görüyorum.
-Vites sallanıyor demişsiniz, Bi ara Renault kullanır mısınız. Birinci vitese atarken vitese bakın. (Not:Renolarda kroniktir)
-Zıplama olayı bende olmadı, olan arkadaşlar vardı.
-Selektör ve silecek kollarının nerede olması gerektiğini anlamadım. Arkadaşta Volvo var, onda da o şekilde konumları?
-Teyp kişisel bir konu. Ben yetersiz buldum değiştirdim. Mercedes alsam, onda da yetersiz bulsam değiştiririm.
-Virajlarda güven vermiyor demişsiniz, Focus'la İstanbul'a gittim, o da kaçırıyor virajda ?
Yane bunların hiçbirinin olmadığı bir araç varsa bu seviyede, bende bilmek isterim...
-
2010 active plus 50binde lineam var. ve arabadan sogudum satmaya karar verdim. ben eksilerini yazayim siz karar verin.
pesince belirteyim fiyatini dusunmeden yaziyorum bunlari. nekadar ekmek o kadar kofte mantigiyla bakarsaniz mantiikli bir arac olabilir. ama bence mantiksiz :)
başlayalım:
1. araba ruzgarli havalarda yolda durmuyor bayrak gibi sallaniyor. bu durum turbilansli yerlerde misal tir sollarken falanda gecerli. bariyerlere vurmamak yoldan cikmamak icin kan ter icinde kaliyosunuz. bu araba asla uzun yol arabasi degil.
2. direksiyon tepkileri ve viraj kabiliyeti iyi degil araba virajda bi tarafa yatiyor.
3. 2000 devir altinda motor cok cansiz.sehir ici trafikte baya yorucu oluyor araba toparlamiyor kendini. 1. vites araliginin dar olusu da etken tabi. turbo bosluguda var. diyelimki hafif egimli bir yolda 2. viteste rolantiye kadar dustunuz; 1 e cekseniz yigiliyor hadi yigilsin biraz gazlayip 2 ye atsaniz gene ayni durumda kaliyorsunuz. bekliyosunuz ki araba 1750 2000 devire gelsinde gitsin:) 2000 e yanasinca araba bir anda ataga kalkiyor hakkini verelim iyi toparliyor. bu anda direksiyon sapitiyor tabi :) acemiyseniz ondekinede vurabilirsiniz. yani sehir ici de kullanilcak arabada degil. (nerde kullanacaksak bunu:) )
4. sac aksami cok zayif. ben bikac yirtilmaya sahit oldum bildigin teneke.ayak bastigin yerler bile titriyor arabada. bana cok garip gelmisti. kapilardaki olmayan tokluktan bagajdan ve kaputtan anlarsiniz zaten.
5. ic mekan ergonomik degil. ornegin; teybin otomatik arama tusuna basmak eziyet. hiz gostergesi solda. direksiyon yukseklik ayari yetersiz. sellektor ve silecek kollari kullanissiz.
koltuklar cok leke tutuyor vs
6. vites sallaniyor aynalar titriyor.
7.arka diz mesafesi normal olsada bas mesafesi az. arkada 3 kisi varsa cam kenarindakiler ortada oturanin omzuna bas koyuyor:)
8. yoldaki egimlerde araba bildigin yaylaniyor. hop hop hopluyor. arkadaki garipler kafayi tavana vuruyor. bizim arkadaslar " la bu ne zip zip zipliyo hamile kadin dogurur bunda" demislerdi mesela :) yani suspansyon zayif. ilginc tarafi suspansiyonun darbe emisi de kotu. hadi cok yumusak konforlu bir araba olurda virajlarda biraz uzer. bu hem sert hem virajda mayışıyor
9. motor sesi rahatsiz edici seviyede. yol sesi keza oyle.
10. yagmur suyu on camdan suzulup camdan iceri girebiliyor.
11. uzun yolda 3000 devir civari yol aldiginizda yakit ortalamaniz 6 litrenin ustunde oluyor bundan az yakan arabalar var.
sevdigim yanlarida var tabi ama bu ozelliklerinden dolayi onlari saymama bile gerek yok.
araba budur. karar sizin. saygılar
4. Maddede sac yirtilmasi derken tam olarak hangi bolge? Ilginc...
Ve bahsettiginiz bazi problemler on duzen, amortisor, takoz, lastik, balans, motor takozu vs den kaynakli olabilir mi? Bunlardan bir veya bir kaci da benzer sikayetlere neden olabilir..
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
1. Araç 1200kg civarı, dün 4 kişi seyahat ettik, bol rüzgarlı ve yağmurlu bi havaydı. Böyle bi sıkıntı yaşamadım. Bence bu araç ş.içi değil tamda ş.dışı arabası.
2.Yeni yeni test ediyorum aracı, dün biraz virajlarda zorladım. Araç yoldan kolay kolay kopmadı. Virajlarda bitarafa yatması virajın doğası gereği diye düşünüyorum. Ben yeterli buldum.
3.Bu durum aracın dizel olması ve turbo beslemeli olmasından kaynaklanıyor. 1.5hyudai era kullanmıştım, ondada böyleydi. Ben benzinli ve atmosferik bi araçtan geçtiğim için dediklerinize katılıyorum biraz ama dizel ve turbo beslemeli motorlar böyle işte. Zamanla alışıyor insan diye düşünüyorum.
4. Bilmiyorum
5.Teybin otomatik arama tuşu en sağ tarafta kaldığından elinizi hemen atınca ulaşmak biraz güç oluyor. Gözünüzü yoldan ayırıyorsunuz ister istemez. Sellektör ve silecek kollarında bi sıkıntı yaşamadım. Bana göre yeterli düzeyde.
6.Vites sallanma ve aynaların titremesi sizin araca has bişey olabilir. Ben gözlemlemedim henüz.
7.Haklısınız ama diğer araçalarka kıyaslandığında yine benden geçer not aldı.
8.Hop hop oynamasına katılıyorum. Bende sevmiyorum. Şimdiki çoğu bu sınıf araçta bu hoplama mevcut. Bazıları beğeniyor bu durumu bazıları beğenmiyor. Biraz göreceli :)
9.Ben diğer araçlarla kıyasladığımda beni rahatız etmedi.
10. Böyle bişey ilk sizden duydum. O halde yağmur yağıncada girer. Fitilleriniz eskimiş olabilir mi
11.Daha tam test edemedim :) Ama 3.000 devirin üstünde kullanacaksanız 1.6 tercih etmelisiniz.
Ben bu fikirlerimi bu sınıftaki diğer araçlarla kıyaslayarak paylaşıyorum. Tabiyki bi alman değil aracımız.
Bana göre ise şuan için kötü yanı, dikiz aynasının bi işe yaramaması. Arkayı hiç göremiyorsunuz. Kafalıklar tamamen kapatıyor. Ben sadece arkadakilerle iletişim kurmak için kullandım geçen gün :)
Ön koltukların ileri geri oynaması beni rahatsız etti. Bu albealarda da vardı. Ama tempralarda dahi yoktu :)
Şahsi fikrim ve ilk gözlemlerimdir, ilerde değişebilir ki değişmemesini umuyorum :)
syglarımla...
-
zaten uzun yazdigim icin detaylara giremedim.
sirayla cevap vereyim:
-1.3 un performansina bisey demedim arabanin devrini alinca gidisi iyi. ben 2000 devir altini belirttim. yoksa rampada keci gibi.
-ses bana gore cok. ozellikle yuksek devir cevirirken cok bagiriyor araba ama bu gorecelidir.
-sac aksami baya da kotu abicim. benim kaput dayamasinin papucu dusmus. mecbur o cubugu metale dayadim yirtildi gitti. zorlamadimda. ayrica ben bir lineayla kazada yaptim ufak bir surtmede yirtildi kapi. reno pejo bilmem karsilastirma yapmadim linea zayif. ha birde kaputta ufacik bi seyden gocuk oldu.
-hiz gostergesini ic ergonomide soyledim. cogu arabada sagdadir.ben alisamadim cogu insanda alisamaz.
- reno kullandim merak etmeyin :)
- ilahi:) sellektor ve silecek kolunun yerine demedim bisey. ulasimida kolay. aciklayim bunuda; uzun far normalde cubugu itince yanar. bu cekince yaniyor ve sellektor yapayim derken karsiya uzunu dayiyorsunuz.
- teybe bisey demedim dugmeye uzanmak zor dedim.
bunlar ufak ayrintilar tabi ama yinede eksi gorduklerimi yazdim.sahsi fikirlerimdir kimse kusra bakmasin.ayni arabadan bendede var sonucta ve satacagim halde kotu yonlerini yaziyorum.
-
arabadan sehir ici cok atak olmasini sıkışık trafikte aralardan akmayi beklemiyorsaniz.. sallanmasini suspansiyonunu direksiyonunj vs dert etmiyorsaniz.. motor sorunsuzlugu yakiti bakim maliyeti ve en onemlisi fiyati dusunuldugunde cazip bir arac.
-
Şu şekilde eklemeler yapayım...
-5 vites araçlar genelde 3000 devir sonrası bağırır. Mesela 5 vites Focus TDCI'de bunu çok hissetmedim. Devir aralığı iyiydi.
Bunun çözümü ciddi söylüyorum 6.vites ihtiyacı.
Normalde Linea'ların 1.3 bile olsa, T-Jet'te de aynı durum var, daha önce kaç defa yazdım, 6. vites şart... (Yurt dışı T-Jet'lerde vardı)
Şimdi Egea'lara koydular zaten...
-Selektör kolunu dediğim gibi bilemiyorum, bundan önce Hyundai vardı bende, o da Linea ile aynıydı. Çevremden dolayı çeşitli araçları deneme fırsatım oluyor ama hangisinde hız göstergesi sağda, hangisinde selektör ya da uzun farklıydı pek de dikkat etmedim, sürekli baktığım bir alan değil. En iyisi ortada olan araçlar o zaman :D
-Sayın 06Linea açıklamış, bende katılıyorum, turbo araçlarda (benzin-dizel farketmez) turbo boşluğu oluyor. Buna alışmak şart. Bu linea için değil tüm araçlarda geçerli. Sadece oranları farklıdır ama Linea bence yine iyi bir orana sahip. 1.3 için çok bişey söyleyemem pek kullanmadım. Ama 1.6 ve T-Jet iyi yane. (1500 ve 1750 d/dk.)
-Sac konusu göreceli diyelim o zaman. Eğer Renault - Peugeot türevi kullanmış biriyseniz ve bu size kötü geldiyse o zaman birşey diyemem. Elbette o markalarında güzel arabaları var ama...
-
bu fanatikçe bir savunma değil
bugün mercedes kullanıcılarınada sorsanız onlarda bir çok eksik yanlış çıkarırlar.
6.5 yıl sıfırından bindiğim linea 1,6 mjet dynamıc aracımı geçen ay sattım.''oh be kurtuldum'' dedirtmedi.... üzüntü ile ayrıldım kendisinden.
sinyal kolu mekanizması genel kullanımın aksine evet ters çalışıyor sellektör yapayım derken uzunları dayayabiliyorsunuz.
benim aracımda esp olduğundanmıdır kilo olarak 1.3lerden ağır olduğundanmıdır bilmem ama ben yoltutuş problemi yaşamadım.
1.vitesin ağırlığına katılıyorum ama bir süre sonra alışılıyor.
yağmurda yada silecek suyu kullanırken cam açmadığım için içeri su girmesi olayınıda yaşamadım.ama camlarınıza rüzgarlık taktırmanızı tavsiye ederim çok işlevsel birşey
-
Uzunlari acmak ve selektor ixin linea daki sistem bence gayet basarili..
Vw folf ve caddy kullandim, uzunlari sabit acmak ici kolu itiyorsunuz, elinizin tersi ile, so ra kapatmak icin elinizi kolun arka tarafina alip cekmeniz gerekiyor, bu arada kol normal konumundan daha uzak mesafede oluyor, iterken bazen tirnaklara da denk geliyor sanirim )))) uzunlari acmak icin basit bir on off anahtari... ve elinizin 2 yuzu ile kullaniliyor, selektor konusu ise en pratigi...
Linea da ise elinizin hep ic tarafi ile, hem selektor hem sabit olarak uzinlari acma ve kapama, kolun konumu hep ayni yerde, hem parmaklarinizin altinda.. acmak icin de kapamak icin de ayni konum, hareket yonu vs... itmeli koldan farkli anahtar tetik sistemi ve baska bir ozellgi de,
Uzunlari acik birakma ihtimaliniz yok..
Farlari kapadiginizda, kontagi kapadiginizda tekrar actiginizda hep kisalardan basliyor sistem... sis fari da o sekilde, bu tur sistemler daha prarik kullanisli geliyor..
sag tarafta silecek ayari keske cevirmeli olmasaydi daha pratik olurdu sanirim, soldaki cevirmeli far anahtari neyse de silecek hiz ayari icin pek pratik gelmiyor bana..
Hiz gostergesi icin de, iyi ki solda diyorum ben de, yanimdaki kisi kafasini uzatmadan merak ettiginde ibreyi gorebiliyor
[emoji12] [emoji12] [emoji12]
Bu tur seylerin normali anormali de pek yok aslinda, tercih, tasarim meselesi, zorunluluk veya ergonomiden de kaynaklaniyor, hepsini bir arada mukemmel sekilde bulmak da zor bence,
marka icinde bile farkli modellerde farkli tasarimlar olabiliyor, kimisi ortada kimisi solda kimisi sagda.. hiz devir ic ice olan, deviri olmayan vs vs ,gogusun ortasinda bile olan var, biraz da aliskanlik meselesi
El freni ayak altinda veya solda elle acilan da var, ilk aracinizda bu sekilde bir el freni veya geri vites konumu veya direksiyonda vites kolu var ve bu sekilde uzun sure kullandiysaniz sonraki araclarinizda baska bir yerde ise o da garip gelebilir mesela..
Ya da en basiti kapi kolu.. doblonun bir kasasinda yatay bir kasasinda dikey, hem surgu hem acilir kapi, dikey olsa bir turlu yatay olsa baska, ornek cok aslinda...
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
Bu arada, bir kaza aninda mesela kaputun kolayca deforme olmasindan, katlanmasindan aracin geneline olumsuz dusunenler icin,
Fotodaki sari ile isaretledigim yerler, kaputun agir darbede katlanmasi icin tasarlanmistir..
Bu sekilde olmasa kaza sonrasi belki kaput fazla yamulmus gorunmeyecek ama guvenlik acisindan daha riskli durum olusturur..
Renault, peugeot cogu modelde on camurluklar plastik mesela, bence motor onde olmasa kaputu da plastik yaparlardi...
Ve kirmizi ile isaretledigim bolge de, en zayif bolgelerden biri, elle cekince sac kolayca esniyor vs ama mentese bolgesi cift kat veya tasiyici sistem daha kalin sac..
Neresi kolayca yirtiliyor diye ondan sormustum ama sizin kullandiginiz sekilde de bence normal..bazi bolgelerde kalin olmasi sadece fazla agirlik..
Mesela passatin kapi ic tarafi, ortada hic sac yoktur, cerceve vardir..hafifletmek icin..
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160411/aa9ae96737b0a126383bb0d513f82ca2.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160411/ca51ff8061a3ad2c70bb27c7ba1584a0.jpg)
Sent from my GT-N8000 using Tapatalk
-
Çekmiyo derken 2. viteste mıcır yolda pati çekiyor (turbo doluyken , kalkışta değil giderken)
-
Çekmiyo derken 2. viteste mıcır yolda pati çekiyor (turbo doluyken , kalkışta değil giderken)
Linea ailesine hoş geldiniz. Selamlar..
-
SPORSAL NEDEN 130 BİNDEN SONRA ALMA DEDİM AÇIKLAYAYIM... BEN ARABAMI 72 BİN DE ALDIM. BEN BİNİCİYİM. SUAN ARACIM 120 BİNE GELDİ. 2010 DA ALDIM YIL 2016. 6 YILDA 50 BİM KM YAPTIM. 130 BİNDEN SONRAKİ ARABA AZ ÇOK YIPRANMAYA BASLAR.BEN ARACIMI 72 BİNDE DEĞİL DE 130 BİNDE ALMIŞ OLAYDIM SUAN 180 BİNDE OLMUŞ OLUP, DAHA ÇOK YIPRANMIŞ OLUCAKTI,MOTOR BAKIMLARI İYİCE ARTICAKTI,HER TARAFINDAN DAHA FAZLA SES GELİCEKTİ,HERSEYİ GEÇTİM NAKİTE SIKIŞTIM VE ARABAYI SATIŞA ÇIKARDIM 180 BİNDE LİNEAYI KİM ALIR ABİ. ALAN ALAN 2-3 YIL DAHA KULLANACAK O DA NASIL KULLANIR BİLMİYORUM MOTOR ZAMANI GELİCEK. 100 BİNDE ARABAYI RAHAT Bİ ŞEKİLDE SATARSIN DA 150 BİNE YA DA 170 BİNE YAKLASTIKTAN SONRA ZOR SATARSIN. SPORSAL SAYIN HOCAM BENI SAKIN YALNIŞ ANLAMAYIN. HER HANGİ HATALI BİR KELİMEDE KULLANDIYSAM ÖZÜR DİLERİM.
-
Yok Sayın vedat20, olurmu ne demek, fikirlerimizi paylaşıyoruz rahatça.
Yane şunu demek istiyorum, bence o kadar kötü düşünmeyin, günümüzde araçlar yüksek kilometreleri rahat yapıyor.
130bin filan bir araç için hiçbirşey. Ağır bakımları yap, bin gitsin. Hiçbişey olmaz. Zaten 70-80 bindeki aracıda 2. el alsam sahibi ne derse desin ben yine bu bakımları yaptırırım :)
Km arttığında, aracın bazı küçük parçaları mecburen ömrünü doldurur, değiştirirsin öyle devam edersin ama motorda filan daha 200 binde bile sıkıntı çıkmaz...
Öyle olsa ticari araçlar (büyük/küçük) her sene değiştirmesi lazım :)
Biraz da tabi algı meselesi bu aslında... İnsanlar 2. elde güvensizlik yaşıyor. Orda haklısınız...
-
Merhaba
Öncelikle kimse aracını kaza yapsın diye almaz ama kaza durumunda süratli iseniz değil saçların yırtılması ortada şaseye dair hiçbirşey kalmayan mercedesler audiler var. ( Trafik kurallarına uyarsak saç düşünmeye gerek kalmaz diye düşünüyorum :)
Bugün 2014 model astra sedan da 1,3 motor kulanıyor fiyatı 60000 tl civarı .benim 2014 active plus 38000 tl civarı arada 22000 tl oynuyor.
Hak vericeksinizki 22000 tl ye motor sesinide azaltabiliriz ( forumda deneyen ve memnun olan arkadaşlar var)
Yayları da kestiririz ( yoltutuşunu sağlamlaştırırız.)
En kral ses sisteminide yaptırabiliriz.
Ayrıca Her gün istanbulda işe gidip geliyorum (80 km ) 20 krş yakı ekonomide üstüne yok. ve benim için en önemlisi tatile giderken arka koltuğa valiz koymak zorunda kalmıyorum . bütün valizler bagaja sığıyor.
Sonuçmu Lnea benim için efsanedir. gerisi yalandır. iyi forumlar Saygılarımla
-
Sayin sporsal bende yuksek km korkusu var. suan bende araci saticam masrafi var mi yok ignesinden ipligine kadar yaptirdim. Yuksek km bana korku yansitiyo neden bilmiyorum. Arkadasimda honda accord var 479 binde adam rahatca biniyo. Ben korkarim yolda kalirim diye. Bu bende takinti gibi birsey ne olduguna bende tam anlam vermis degilim. Bu da benim dusuncem herkesin dusuncesine saygi duyarim. Tesekkur ederim.
-
Merhaba
Öncelikle kimse aracını kaza yapsın diye almaz ama kaza durumunda süratli iseniz değil saçların yırtılması ortada şaseye dair hiçbirşey kalmayan mercedesler audiler var. ( Trafik kurallarına uyarsak saç düşünmeye gerek kalmaz diye düşünüyorum :)
Bugün 2014 model astra sedan da 1,3 motor kulanıyor fiyatı 60000 tl civarı .benim 2014 active plus 38000 tl civarı arada 22000 tl oynuyor.
Hak vericeksinizki 22000 tl ye motor sesinide azaltabiliriz ( forumda deneyen ve memnun olan arkadaşlar var)
Yayları da kestiririz ( yoltutuşunu sağlamlaştırırız.)
En kral ses sisteminide yaptırabiliriz.
Ayrıca Her gün istanbulda işe gidip geliyorum (80 km ) 20 krş yakı ekonomide üstüne yok. ve benim için en önemlisi tatile giderken arka koltuğa valiz koymak zorunda kalmıyorum . bütün valizler bagaja sığıyor.
Sonuçmu Lnea benim için efsanedir. gerisi yalandır. iyi forumlar Saygılarımla
valla kardesım güzel yazmışsın astraya o kadar para verecegıme yerlı Avrupa olan (benım tabırım)makul bır fıyatı olan lıneaya verırım ona bınerım
-
peki ayni 1.3 motor opelde de var. merak ediyorum ilk devirlerdeki cansizlik opelde de var mi? yani ben bazen 2000 devire gelmesini ve arabanin ivmelenmesini 5 sn bekliyorum. araba illahlah dedirtiyor bazen. ama genelde iş goruyor.yolunuz yokus degilse :)
belki opelde 1. vites araligi daha uzundur ya da turbo her devirde lineadan daha canli calisiyordur? 1.3 cdti kullanan varsa yorumlarını dinlemek isterim.
-
peki ayni 1.3 motor opelde de var. merak ediyorum ilk devirlerdeki cansizlik opelde de var mi? yani ben bazen 2000 devire gelmesini ve arabanin ivmelenmesini 5 sn bekliyorum. araba illahlah dedirtiyor bazen. ama genelde iş goruyor.yolunuz yokus degilse :)
belki opelde 1. vites araligi daha uzundur ya da turbo her devirde lineadan daha canli calisiyordur? 1.3 cdti kullanan varsa yorumlarını dinlemek isterim.
astra kullandım inanın lineadan daha kötü 1.vites . fakat chevrolet aveo kullandım 75 bg olmasına rağmen çok daha seri geldi bana
-
Dostlar uzun vaade platforma giremedim hakkınızı helal edin. Cevaplar için çok tesekkur ediyorum. Dostlar 2010 2011 model emotion yahut emotion pluslar genelde 150bin km uzerinde millet ne ara yapmis bu yolu. Mareami sattim suan arayis icindeyim. Bi tane denk getirsem alacagim. Siyah veya fume istiyorum. Sizce 1.6 motorlara bakmalimiyim pek tutulmuyor herhalde.
-
Ben 1,3 den 1.6 ya geçtim 2,5 senedir 1.6 lounge kullanıyorum. ne performansından nede konforundan en ufak şikayetim olmadı.
-
merhaba, bende ilk defa linea'ya biniyorum.dizel,benzin&Lpg /ticari-binek-pick up çeşitli marka modellerde araç kullandım. son olarak 2013 model 1,3 urban aldım 26000 km.de aldım şu anda 28500 de. alırken acaba yanlış mı yapıyorum diye düşünmedim değil.
1- biraz fazla hopluyor
2- 1 vitesi aralığı biraz dar(ki zaten kalkış vitesi)
3- rüzgarlı havalarda biraz salnıyor-gezeliyor sanki
4- müzik sistemi vasatın biraz üzerinde
bunlar haricinde son derece memnunum.
sonuç olarak gönül rahatlığıyla alıp binebilirsiniz.çekişi düşük değildir.sizi tatmin edecektir. kalabalık aile derken ? 5 kişiden fazlası konforlu olmuyor :D
-
merhaba, bende ilk defa linea'ya biniyorum.dizel,benzin&Lpg /ticari-binek-pick up çeşitli marka modellerde araç kullandım. son olarak 2013 model 1,3 urban aldım 26000 km.de aldım şu anda 28500 de. alırken acaba yanlış mı yapıyorum diye düşünmedim değil.
1- biraz fazla hopluyor
2- 1 vitesi aralığı biraz dar(ki zaten kalkış vitesi)
3- rüzgarlı havalarda biraz salnıyor-gezeliyor sanki
4- müzik sistemi vasatın biraz üzerinde
bunlar haricinde son derece memnunum.
sonuç olarak gönül rahatlığıyla alıp binebilirsiniz.çekişi düşük değildir.sizi tatmin edecektir. kalabalık aile derken ? 5 kişiden fazlası konforlu olmuyor :D
Hocam öncelikle o güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bütçe olarak çok açılmak istemiyorum. Focus octavia fluence vs bir cok arac temizi 40 bin tl uzerinde linea emotion plus ve emotionlar ise 31-32 bin tlye var. 31_32 bin tl diğer araclar 2005 2006 model iken linealar 2011 2012 model yani bana fiyat performans aracı olarak geldi. Ama hic linea surmedim icine binip yolculuk yapmadım kimi insanlar konforsuz odun gibi diyor. Linealarin yedek parcasi ucuz ve yaygın piyasa aracı. Konfor olarak tatmin edici mi birde euro 5 sıkıntılı dpf ve egr valfi problem diyen var. Benim ustam euro 4 alma albea al daha iyi diyor. Euro4 linea problemli diyor neye inanacagimi sasirmis durumdayim
-
merhaba, bende ilk defa linea'ya biniyorum.dizel,benzin&Lpg /ticari-binek-pick up çeşitli marka modellerde araç kullandım. son olarak 2013 model 1,3 urban aldım 26000 km.de aldım şu anda 28500 de. alırken acaba yanlış mı yapıyorum diye düşünmedim değil.
1- biraz fazla hopluyor
2- 1 vitesi aralığı biraz dar(ki zaten kalkış vitesi)
3- rüzgarlı havalarda biraz salnıyor-gezeliyor sanki
4- müzik sistemi vasatın biraz üzerinde
bunlar haricinde son derece memnunum.
sonuç olarak gönül rahatlığıyla alıp binebilirsiniz.çekişi düşük değildir.sizi tatmin edecektir. kalabalık aile derken ? 5 kişiden fazlası konforlu olmuyor :D
Hocam öncelikle o güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Bütçe olarak çok açılmak istemiyorum. Focus octavia fluence vs bir cok arac temizi 40 bin tl uzerinde linea emotion plus ve emotionlar ise 31-32 bin tlye var. 31_32 bin tl diğer araclar 2005 2006 model iken linealar 2011 2012 model yani bana fiyat performans aracı olarak geldi. Ama hic linea surmedim icine binip yolculuk yapmadım kimi insanlar konforsuz odun gibi diyor. Linealarin yedek parcasi ucuz ve yaygın piyasa aracı. Konfor olarak tatmin edici mi birde euro 5 sıkıntılı dpf ve egr valfi problem diyen var. Benim ustam euro 4 alma albea al daha iyi diyor. Euro4 linea problemli diyor neye inanacagimi sasirmis durumdayim
@Ergin13 öncelikle teşekkürler. 2013 yılındayken 2010 model fiorino binmiştim 6 ay kadar.kağnı gibiydi, klima açsak 4-5 kişiyle çok zorlanıyordu ki fiorino ticari araç yük çekecek yani, bu sebepten bende ön yargılıydm. güneydoğuda küçük bir ilçede çalışıyorum"yedek parça bolluğu ve servis ağının geniş olması "sebebiyle linea aldım. bende ilk emotion plus alacaktım fakat son anda " urban" aldım. Linea aldım diye değil tarafsız olarak söylüyorum gerçekten çok rahat bir araç. ayrıca dediğiniz gibi 31000-32000 tl ye diğer markalar ya pert kaydı var ya ağır hasarı yada km almış başını gitmiş. urban euro5 motor ama hani sorunlu mudur değil midir bilmiyorum. lpg li peugeot 206 kullanıyordum en son ,linea ondan daha az yakıyor daha ne diyeyim.saygılar 8)
-
@Ergin13 ek olarak bakımını düzenli yaptırıp, kaliteli yakıt kullanıp, hor kullanmadıkça sıkıntı olacağını zannetmiyorum. şirket aracı ve taksi olarak çok kullanılıyor, eğer sorunlu olsa kullanılmazdı bu kadar zannederim.
-
Merhaba. Bir olumlu yorum da benden. Al ve keyfine bak. Odun gibi diyenler hep olur. Gaz yağı tenekesi derler. Derler de derler. Sorunsuz bir ikinci el veya alt donanım kesenize uygun sıfır alırsanız uzun yıllar "Tavsiye eden forumdaşlardan Allah razı olsun" diyerek binersiniz. Lpgli araçtan sonra(vw atmosferikler de dahil) linea ile bir yokuş çık bakalım. Araba yokuşta bayılacağına bildiğin şahlanıyor. Bunu 1.3 için söylüyorum.. 1.6 daha da performanslıdır. Linealardan 1.4 tjet 120lik performans aracıdır. 1.4 fire ise yine kesenize ve kullanım tipinize göre lpg ile ekonomik olarak bilinir. Allah hakkında hayırlısını versin.
-
Lpgli araçtan sonra linea ile bir yokuş çık bakalım. Araba yokuşta bayılacağına bildiğin şahlanıyor. Bunu 1.3 için söylüyorum..
haklısınız benzin&lpg hem yokuşta çabuk kesiliyor hemde farzı misal hafiften devirden düşse mecburen vites düşmek zorunda kalıyorsun.
-
benzinli alınıp lpg kullanılacaksa kesin turbolu t-jet alınmalı. ne yokuşta ne düzde devir kaybı yok, vites düşürme derdi yok.
-
Güzel kardeşim,her ikisi de bildiğim araçlar.
Marea -2007 Liberty 36.000 km- kardeşim'de vardı, kullandım; iyi biliyorum.
Şu an sıfır Linea aldım.Daha evvel 60bin'de Dynamic 1.3 90 hp kullanmıştım.
Mukayese edersek;
bir kere konfor-yol tutuş-sessizlik bakımından Marea çok çok başkadır.Marea tam C sınıfı bir araç.
Ama beygir gücü düşük olsa da yüksek torkuyla Linea kesinlile sana Marea'dan çok daha atak gelecektir.Zira aracı yolda yürüten torktur.
Marea 103 hp olsa bile torku 148 nm civarıdır.Ki atmosferik bi motoru olduğu için bu değerleri çok yüksek devirlerde üretir dizellere göre.
Linea'da ise 200 nm gibi 1750 d/d civarında üretilmeye başlanan çok çok yüksek ve rantabl bir tork var.
Elbette Linea Marea ile aynı kalitede denemez ama kesinlikle kötü bir araç değil.Isındığında çok çok sessiz olabilen bir motoru, fena olmayan bir yol tutuşu, Merea'dan daha geniş bir bagajı ve biraz daha iyi bir iç hacmi var.
Linea 1.3 M.jet'ler zincirli bir motora sahip olduğundan Marea'daki triger kayışı derdinden de kurtulursun.Bana göre en az Dynamic-Dynamic Plus veya Emotion donanımı alırsan çok çok memnun kalırsın.
Not> Bana göre 95 hp'lik euro5 motor, önceki euro4 motordan çok daha iyi.Aralarındaki fark sadece beygir gücü değil.Multijet-I'de 1 yerine 5 kez püskürtülen yakıt, 95 hp'lik Euro5'de 8 defa püskürtülüyor.
Yani demem o ki dayanıklılık, tüketim, amortisman giderleri olarak piyasada Linea'dan daha iyisi yok bana göre.
-
Selamin aleykum. Yorumlar icin cok tesekkur ederim. Bi arac buldum 2011 model 143 binde degisensiz 3 parca boya 2-3 bintl hasar kayiti varmis emotion paket 30 bin tl alabilecegimi dusunuyorum. Kafamdaki soru 2011 model yani 5 yasinda araç 143 bin km yapmis sizce çok mu yapmis zaten 120 bin km alti cok az var. Kafam karisik nasipse yarin bakacagim
-
Km çok fazla değil ama araca serviste veya özel bir yerde expertiz yaptırmanı tavsiye ederim.
-
Km çok fazla değil ama araca serviste veya özel bir yerde expertiz yaptırmanı tavsiye ederim.
Ustadim fiyatı guzel simdi obd kablosu var araci orada baglayip arizasi varmi diyerek bakmayi dusunuyorum ariza yoksa expere goturucem varsa ve fazlaysa gerek bile yok. Ilk dizel aracim olacak aracin turno egr sıkıntılı ise yol bilgisayarinda yüksek yakit tuketimi gösterir dimi
-
Ergin bey araç İstanbul da süreklide kullanılmışsa o km normal ancak Ankara dan baksanız daha uygun km li araç bulabilirsiniz sanırım.
Arabayı aile kullanımı için alıyor ve performans beklemiyorsanız 1.3 mjet gayet başarılıdır mümkünse E5 95bg alın E4 e göre çekişi daha iyi. Unutmadan ekleyeyim 1.3 mjet motorlarda triger zinciri 140.000km de değişir en masraflı bakımlarından biridir. Alırken buna dikkat etmenizi öneririm.
Eğer biraz performans arttırmak isterseniz araca yazılım yükletilerek 100-110 bg e çıkarta biliyor. Birinci vitesteki yavaşlık ortadan kalkıyormuş kullananlar öyle diyorlar.
-
Ergin bey araç İstanbul da süreklide kullanılmışsa o km normal ancak Ankara dan baksanız daha uygun km li araç bulabilirsiniz sanırım.
Arabayı aile kullanımı için alıyor ve performans beklemiyorsanız 1.3 mjet gayet başarılıdır mümkünse E5 95bg alın E4 e göre çekişi daha iyi. Unutmadan ekleyeyim 1.3 mjet motorlarda triger zinciri 140.000km de değişir en masraflı bakımlarından biridir. Alırken buna dikkat etmenizi öneririm.
Eğer biraz performans arttırmak isterseniz araca yazılım yükletilerek 100-110 bg e çıkarta biliyor. Birinci vitesteki yavaşlık ortadan kalkıyormuş kullananlar öyle diyorlar.
Üstadım oncelikle değerli yorumun icin tesekkur ederim. Memur olduğum icin hafta ici il dışına çıkamıyorum. E5 biraz tuzlu malesef ki. Birde e5 dpf ve egr valfi sıkıntılı diyorlar. Bu arada triger 180 binde değişmiyor mu? 30 bin tl 143 bin de 2011 araç cok uygun geldi. Kaba bir hesapla triger rutin bakim ve bujileri icin 1000tl harcarim binerim diye dusunuyorum. Dizele yabancı oldugumdan pek de anlamiyorum artık satıcı ile anlasacagim dedigi harici birşey cikarsa exper ucretini ona odetirim
-
Arkadaşım bir avuç civata kafana yatarsa al
Sent from my iPhone using Tapatalk