Fiat Linea Türkiye Forumu
Fiat Linea => Fiat Linea Genel => Konuyu başlatan: mehmetnur - Temmuz 04, 2015, 05:23:50 ÖS
-
İyi günler. 2014 yeni linea sıfır alındı en boş modeli 1.4 pop fire 77 beygir olarak geçiyor. Şehir içi 8.0 yakıyor benzinli. Şimdi araba sürekli çıkış olan bir yolda üçlü Gidiş üçlü Geliş yol çok dik değil fakat eğimli şimdi Arabanın km Hızı 60 tan çıkmıyor gazı dibine kadar basıyorum devir 20 binden yukarı çıkmıyor. Arkadaşlar sizce araba sıkıntı var mı? Yardımlarınız için teşekkür ederim.
-
bu motor gücü ve bu kasa oranı ile bence çok birşey beklenmemeli bu motordan.bir alt vitese geçip daha fazla devir çevirtebilirsiniz o zaman hem daha iyi çıkar hem de hızını çok kaybetmez biraz daha fazla bağırır o kadar.
-
Hangi vitesle cikamiyorsunuz yuzde kac egimli biryoldan bahsediyoruz acaba , motorunuzun gucu orantisinda varsayalim 3 uncu vitesle cikabileceginiz bir yokusu 5 inci vitesle zorlamayin , birde paspasiniza bir bakin gaz pedalinin altina geldiyse arac gaz yemez
-
Eğim yüzdeliği için ne desem tutarsız olur fakat 2 km bir tırmanış var yol dik yapmamışlar güzel bir Eğim yapılmış. akşam birine sordum tırmanış başlangıcunda hızın kaç dedi bende o yolda azami Hız Sınırı 65 bende 60 km hızında idim adam diyor sen Hız sınırına bakma sen tam tırmanış başlangıcında Hızı 80 km çıkar. Şimdi bende bu Hız sınırlarına dikkat etmeyi seviyorum. Fakat Denemekten başka çarem şu an yok.
-
Bahsettiğiniz yeri bilmiyorum ama eski garajdan TOKİ'ye çıkan Yokuş gibiyse4.viteste çıkmaz 3. Viteste biraz hızlanması lazım.
-
bazı uzun tırmanışlar insan gözünü yanıltabiliyor yolda ki eğim az gibi duruyor fakat görünenden daha fazla oluyor.şöyle söyleyeyim babamın fiorinosu ile dacia sandero stapway peşpeşe bir yere gidiyoruz.birden anlam veremedğim araçta bir çekiş düşüklüğü ve bayılma olmaya başladı yavaş yavaş vitesi ufalttım sandero ile aramız açılmaya başladı.yol eğimi az gibi geliyordu ta ki bir evin önünden geçerken ev ile yol arasındaki eğim farkını görünce anlamıştım bu bayılmanın sebebini.
benzinli ve gücü düşük araçların yokuşa başlamadan önce tabiri caizse kaptırması gerekiyor
-
bazı uzun tırmanışlar insan gözünü yanıltabiliyor yolda ki eğim az gibi duruyor fakat görünenden daha fazla oluyor.şöyle söyleyeyim babamın fiorinosu ile dacia sandero stapway peşpeşe bir yere gidiyoruz.birden anlam veremedğim araçta bir çekiş düşüklüğü ve bayılma olmaya başladı yavaş yavaş vitesi ufalttım sandero ile aramız açılmaya başladı.yol eğimi az gibi geliyordu ta ki bir evin önünden geçerken ev ile yol arasındaki eğim farkını görünce anlamıştım bu bayılmanın sebebini.
benzinli ve gücü düşük araçların yokuşa başlamadan önce tabiri caizse kaptırması gerekiyor
Uzun yolda rampada 4bin devirin altina dusmedikce, 3. 4. 5, viteslerde iyi gidiyor... kaptiramasan da 4binden sonra vites degistirmek gerekiyor.. rampa yukari verimli oldugu devir 4bin gibi...
Sehir icinde pek dik rampaya denk gelmedim ama gecen sisli-fulya civarinda cok dik bir rampada geri geri gitmek hatta park etmek bana gore degilmis )))) bir koku geldi ama yanimdan gecenlerden mi benim aractan, anlamadim )))))
-
Benzinli araçlar dizel araçlar gibi düşük devirde max tork üretmez dizellerde üst devirlerdedir. İnternetten aracınızın max tork devrini öğrenip o devirler civarında araç kullanın hızlanırken.
-
Eğer uazaktan "Kaptırmamışsan" 1.4 Benzinli araçta 2. Vitesten sonra araba bayılıyor. Ben defalarca denedim maalesef bu arabalarda durum böyle. Selamlar..
-
konuda bahsettiğim yola geçen pazar günü kısmet oldu. lpg fiyatlarını öğrenmek için gittim işi kötü tarafı oraya kadar gittiğime değmedi. elim boş döndü karar veremedim. araç benzinli olduğu halde bu performansı veriyor. birde lpg taktırsam araba hiç kalkmaz. arabada 5 kişi olduk mu en az yüzde 50 performans kaybı oluyor tabi benim anladığım. bende pek arabalardan anlamam yaşım 33 oldu ilk defa arabam oldu Allah'a çok şükür. eğimin başlama çizgisinden önce hızı 70-80 km arasına kadar yükseltince bundan önceki baygınlığı hissetmedim.
-
Aracınızı sıfır almışsınız.
Bu problemi yazdığınız zamanki km durumu mühim.
Zira günümüz araçları eskiler kadar katı olmasa da belli bir rodaj süresi (Motorun silindirlerinin ve diğer elemanlarının ilk sıkılığının azalması diyebiliriz basitçe) vardır.
Bu sürede hem normalden fazla yakar, hem de normal beygir gücü ve tork değerlerini vermeyebilir.
Bunun dışında yük durumunuz , aracın devirlerini doğru kullanmanız da önemli.
Ama asıl gerçek 1.4 atmosferik benzinli bir motorun torku kesinlikle düşüktür.Yokuşlarda da aracı götüren torktur.
Linea gibi 1.2 tonluk ağırlığa sahip (yuvarlak hesap) bir araç için 77 hp motor zayıf.
1.4 fire motor bence 900 kg civarı olan Palio için iyi...
-
77 hp lik versiyonlar maalesef öyle.
Ekonomi için üretilmiş bir motor, bayılma mutlaka yaşarsınız.