Fiat Linea Türkiye Forumu
Fiat Linea => Fiat Linea Motor => Dizel => Konuyu başlatan: tuncer - Ağustos 16, 2013, 08:13:12 ÖS
-
herkese merhaba 1,3mjet ile yakıt ışığı yandıktan sonra bugün itibarı ile 100km yaptım titreme stop etme gibi bir şey olmadı ama daha fazla gitmeden yakıt aldım yakıt ışığınız yandıktan sonra max. kaçar km gittiniz paylaşırsanız sevinirim.
-
walla hocam sen baya iyi gitmişsin :D standartı varmı bilmiyorum ama önceki aracımızdan birinde 40-60 km dyazıyordu . ışık yandıkdan 5-10 km sonra yakıt aldığımda 6 litre kadar tam depodan az almıştı . 100 km de 6-6,5 lt yaktığını düşünürsek dibine kadar harcamıssınz sanırım emin olmamak la birlikte . fakat aklınızda bulunsun mümkün mertebe çeyreğin altı ve ışık yandığında mutlaka yakıt alın dibinde oluşan tortular mazot pompasının çekmesine oradan da enjektörleri tıkamaya kadar yakıt ve patlama odasına kadar aracınızda uzun vadede sorunlar açabilir
-
Işığı hiç yakmamaya gayret gösterin. Mazot pompası için.
Işık yandıktan sonra 70 km en sağlamı.
-
normalde böle bir şey yapmıyorum aynen sizin dediğiniz gibi 70km yapıyorum genelde denemek istedim sadece bu km şehir içinde yaptım ort yakıt tüketimi 7L gösteriyordu 100 liralık Shell v power almıştım onunla toplam 355 km yaptım 100km ışık yandık tan sonra ama bir önceki yakıtımı ışıktan sonra 65-70 km yapıp almıştım merak ettiğim max giden var mı belki otoyollarda daha çok km yapılabilir genelde ben uzun yolda hep sıkışırım mazota ramak kala benzinci bulduğumdan ;D onun için sorma ihtiyacı duydum hiç deneyen var mı diye.
-
Bende bazen ışık yanık gidiyorum ama korkuyorum genelde. 100 km çok iyi. Arkadaşların dediği gibi sıkıntı yaratabilir dikkat etmek lazım.
-
Bunu denemek bir çılgınlık olur. Yanında yedek yakıt olacak, deneyeceksin.
Ben ışık yandığında kaç km deydim hatırlamıyorum ama gözüm ve aklım menzilde ve kaç km kaldığında idi. Eskişehir yönünden Ankara ya en son 70 km kala ve menzilin 150 km gösterdiği anda menzil bildirimi kapandı ve ibre hızla dibe vurdu. bir yandan korktum bir yandan da az yaktırmaya çalıştım. Eve yakın (batıkent) bir pompaya geldiğimde 41 litre yakıt aldım.
Bana göre en az bir 50 km daha yol giderdi. 100 km bile olabilir, mümkün.
-
zaten bizim araçlarda şöyle bir şey var dibindeki yakıt kullanılmasın diye araç yakıt ibresi ışık yandıktan 40-50 km sonra tam dibi göstererek psikolojik baskı yapıyor insana yakıt aldırmak için :D
-
zaten bizim araçlarda şöyle bir şey var dibindeki yakıt kullanılmasın diye araç yakıt ibresi ışık yandıktan 40-50 km sonra tam dibi göstererek psikolojik baskı yapıyor insana yakıt aldırmak için :D
Bence dibindeki yakıtı kullanma diye bir baskı değil, adamların umurunda değiliz.
Bilgisayar bize 50 km menzil verse, 40. km deki istasyona 5 km kala yakıt bitse, inan fiata dava açanlar olur.
Adamlar bunu düşünerek menzili kapattırıyorlar.
-
benimde aynı ortalama 70-80 gidiyor sonrasında gösterge cubugu inip menzil göstermiyor ve yakıt dolumu yapın diyor
-
150 km gidersin,,,
-
sanırım kullanma kılavuzunda 70 km yazıyodu. yanlış hatırlamıyosam. aracım 2008 1.3
ışık yandıktan sonra emin değilim fakat 65-70 km kadar yol yaptım. ibre artık tamamen indi hiç yakıt yok. ibre sıfır. ama araç hiç sıkıntı çıkarmadı. hatta çok korktum yolda kalıcam bir istasyon denk gelsede yakıt alsam diye sürekli etrafı gözledim. aslında aracımı çeyrek deponun altında hiç kullanmam. ama bu sefer böyle olmuştu.
60-70 km rahat gidebiliyor bunu tecrübe etmiş oldum. ama yine de kul yapımı güven olmaz diyorum. ve ortalama 50 km yol yaptıktan sonra muhakkak yakıt alın derim.
-
ben her fırsatta dolduruyorum ışık en fazla 3 kere yanıştır bugüne kadar bellimi olur acele işim olur onla uğraşmayalım birde
-
dizel araçların depodaki son rezervlerle kullanılması motorda ciddi problemlere yol açar arkadaşlar aman dikkat eski dizel kullanıcıları bilir mazot çeyrek depoyu bulduğu zaman hemen doldurulur ozamanki teknolojide hava bile yapıyordu yakıt sisteminde :)
-
Ben kısaca hesaplama yapıyorum ve 100 km çok rahat götürür. 45 lt depo 5 lt ortalama ile 700 km civarında uyarı veriyor ve yaklaşık 10lt mazot kalıyor. Zorlamak yersiz ama güvenlik için baya pay bırakmışlar..
-
zaten ışık yanınca 35-36 lt mazot alıyor yani pay baya fazla
-
37LT bitince ışık yanar geride kalan 8LT yakıtla baya bir gidersin, çok denemek isteyen arkadaş 5LT lik yedek benzin bidonuyla deposunu bitirsin, kesin sonuca ulaşırız...
-
deponun dibinde kalan pisliklerin enjektörleri tıkaması ihtimali var denmişti bana, taa eskilerde... onçün, ışık yandıktan sonra 50 km yi geçmem, ilk fırsatta doldururum.......
-
Aracım linea 1.6 multijet benim aracımda ışık yandığı zaman depoyu fullediğimde maksimum 37 litre mazot alıyor deponun 45 litre olduğunu düşünürsek geriye kalıyor 8 litre mazot zaten kullanım kitapçığındada yanlış hatırlamıyorsam 8-9 litre olması lazım rezerv depo olarak geçer bi keresinde özellikle denemek amaçlı aracımın yakıt lambası yandıktan sonra devam ettim 60-70 km sonra depo tamamem düzlendi bundan ekranda yakıt alın uyarısı yanıyordu her marşa basışımda bu uyarı tekrar ediyordu bundan sonrada 20-30 km arası yol yaptım sonrasında depoyu fulledim toplamda 40 litre mazot almıştı yani depoda halen 5 litre daha yakıt var demek bundan sonrasını zorlamadım
-
bende 1 kere oldu 80-85 gittiğimi hatırlıyorum daha sonra tırstım biraz hemen aldım.yanlız ibre dibe indikten sonra 30 km gitmiştim.cokta gitmemek lazım ışık yandıktan sonra
-
70 km gittim ben ama ışık yandıktan sonra pek kullanmayı tavsiye etmiyorlar
-
Sırf bu ışıktan dolayı şu ana kadar 38lt nin üzerinde mazot alamadım. Işık yandıktan sonra 50-60km yol gittiğimde bile 37lt alıyor. Denemedim ama uzun yolda 150km rahat görülür diyorum.
Bu arada benim dikkatimi çeken başka bir olay bu konuda. Hız göstergesinin orta alt tarafında yakıt pompasına benzeyen bir ışık yeri var. Bu ne ayak?
Aracın kitabında o bölgedeki bütün uyarı lambalarını tanıtmış ama onu tanıtmamış.1 hafta önce farkettim ve merak ediyorum.
Acaba bazı araçlarda olduğu gibi yakıt iyice bitme noktasına geldiğinde mi yanıyor?
Bilen var mı acep?
-
ben ışık yandıktan sonra 84 km gittim ve 40 küsür litre mazot aldım ama arkaşların dediği gibi ışık yandıktan sonra belli bir km gittikten sonra menzil --- yazıyor. :) en güzeli ışık yanar yanmaz fullemek :)
-
arkadaşlar ben ışık yandıktan sonra 160km gittim 4 litre yakıt vardı ama azına kadar fulledim yani daha almazdı 41 litre aldı. Depo 45 litre ama rezerv(yani yakıt hattı depoya giden) 2,5-3 litre kadar daha alıyor.
-
dün ışık yandı . bu gün depoyu fulledım 36 lt yakıt aldı ,sanırım benim aracın yakıt lambası erken uyarıyor ,
deponun bitmesine 10 lt kala yanıyor
-
Sırf bu ışıktan dolayı şu ana kadar 38lt nin üzerinde mazot alamadım. Işık yandıktan sonra 50-60km yol gittiğimde bile 37lt alıyor. Denemedim ama uzun yolda 150km rahat görülür diyorum.
Bu arada benim dikkatimi çeken başka bir olay bu konuda. Hız göstergesinin orta alt tarafında yakıt pompasına benzeyen bir ışık yeri var. Bu ne ayak?
Aracın kitabında o bölgedeki bütün uyarı lambalarını tanıtmış ama onu tanıtmamış.1 hafta önce farkettim ve merak ediyorum.
Acaba bazı araçlarda olduğu gibi yakıt iyice bitme noktasına geldiğinde mi yanıyor?
Bilen var mı acep?
Yakıt pompası depodan yakıt çekmeyince (depoda ki yakıt bitince) yanar o ışık ve yandığında max. 1km gidersiniz (bizzat denedim)
-
550 ya da maksimum 600 km yapınca fullüyorum.
genelde 1/4 ün altına düşmüyorum.
-
En son boluyu cikarken yandi, sisten bir benzinligi atladim digeriyle arasi 60 km varmis, ibre dibe vurdu menzil gostermiyordu. Yolda kalicam derken shell vardi hemen girdim, 39 lt aldi, pompaciya nasil olur dedim abi bunlar boyle herkes ayni seyi soluyo dedi. Ibre en dipte ve 6 lt daha var icinde ilginc..
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sırf bu ışıktan dolayı şu ana kadar 38lt nin üzerinde mazot alamadım. Işık yandıktan sonra 50-60km yol gittiğimde bile 37lt alıyor. Denemedim ama uzun yolda 150km rahat görülür diyorum.
Bu arada benim dikkatimi çeken başka bir olay bu konuda. Hız göstergesinin orta alt tarafında yakıt pompasına benzeyen bir ışık yeri var. Bu ne ayak?
Aracın kitabında o bölgedeki bütün uyarı lambalarını tanıtmış ama onu tanıtmamış.1 hafta önce farkettim ve merak ediyorum.
Acaba bazı araçlarda olduğu gibi yakıt iyice bitme noktasına geldiğinde mi yanıyor?
Bilen var mı acep?
Yakıt pompası depodan yakıt çekmeyince (depoda ki yakıt bitince) yanar o ışık ve yandığında max. 1km gidersiniz (bizzat denedim)
Cevap için teşekkürler. Demek ki bir uyarı ışığı daha var diye güvenmeyeceğiz.
Bu arada bu konudaki yeni tecrübemi aktarayım. Dün sabah itibari ile yakıt ışığı yandı. Bu akşam yeniden depoyu doldurdum. Yani yaklaşık 2 gün ışık yanarken 45km yol gittim. Bahsi geçen güzergah şehir içi ve çevre yolu. Bu arada çevre yolunda 6 adet trafik ışığı var. Araç bu güzergahta gidip geldiğim zaman 6-6.5 Lt/100km yakıt harcıyor normalde. Bu güzegahta 45km yol yaptıktan sonra depoyu doldurduğumda 37,5 lt yakıt aldı.
-
Işık yandığından beri 60km yol yaptım yarın fulleyecegim bakalım nekadar alacak
Takateplek ile göndermeye çalıştı engelleyemedik
-
yakıt ışığı yanınca en az 150km yol yaparsınız uzun yolda şehir içi değişir. ibre dibe vurdugunda 4-5 litre kalıyor içinde
-
Dün akşam aracın yakıt lambası yandı. Hemen benzinciye girdim. 35 litre aldı. 660km gitti araç. Tüketim iyi aslında. Ancak keşke 60 litre olsaydı. Eski aracım palio bile 48 litre idi.
-
660 km içinde kaç akaryakıt istasyonunun önünden geçtiniz? Sanırım saymadınız ama bir sürü istasyonun önünden geçmişsinizdir. Bu kadar sık istasyon varken ne önemi var 40 litre ya da 60 litre yakıt olmasının?
-
Tercih meselesidir bu. ayda bir defa markete 600TL bayılmak ile hergün 20 liralık alışveriş yapmak gibidir olay. Hangisi avantajlı diye sorulmaz. 600TL alışveriş yapan "her gün her gün 20 TL kim verecek" der....20Tl alışveriş yapan "kardeşim ne gerek var her gün al..az az al..."der.....Dediğim gibi tercih meselesi...
-
40 Litre depo Türkiye şartları düşünülerek yapılmış olabilir. Biliyorsunuz akaryakıt fiyatlarında dünya lideri olduğumuzdan Üreticilerimiz bunu da düşünmüş olabilirler. Yurt dışı üreticiler böyle bir konuyu düşünmemişlerdir sanırım. 40 lt 160 tl ye doluyor 60 lt 240 tl ye
-
bazı konular için Türkiye şartları düşünülmüş olabilir. fakat FIAT bu kadar ince düşünceli değil.
40 litrelik depo maliyeti daha ucuzdur. ondan yapmıştır :) :) :)
-
bazı konular için Türkiye şartları düşünülmüş olabilir. fakat FIAT bu kadar ince düşünceli değil.
40 litrelik depo maliyeti daha ucuzdur. ondan yapmıştır :) :) :)
Ağbi süpersin.
-
Bende ışık yanar yanmaz fulletirim. Bir defada doldurmak daha mantıklı hiç değilse kafanız rahat oluyor. Parça parça aldığınızda daha zararlı :)
-
bence araç punto alt yapısıyla üretildiği için bunlara dokunmamışlar ince detaylar halbuki 60 lt depo koysa megane lar gibi efsane olurlardı uzun yolda :)
-
40 Litre depo Türkiye şartları düşünülerek yapılmış olabilir. Biliyorsunuz akaryakıt fiyatlarında dünya lideri olduğumuzdan Üreticilerimiz bunu da düşünmüş olabilirler. Yurt dışı üreticiler böyle bir konuyu düşünmemişlerdir sanırım. 40 lt 160 tl ye doluyor 60 lt 240 tl ye
Keşke 55 LT olsaydı... Bence de bu..
50 Lt altı araç hiç kullanmadım dı .. Yapacak durum varmı YOK..
-
Ya arkadaşlar neyin hesabını yapıyoruz. Depo 45 olsa, 60 olsa 100 olsa ne fark eder. Her halikarda bitecek. Daha önceki bu konu ile ilgili mesajlarda da belirtmiştim. Türkiye gibi benzine-mazota sürekli zam gelen bir ülkede deponuzdaki benzin-mazot cebinizdeki paradan daha kıymetlidir. Onun için ışık yanmasını, ışıktan sonra kaç Km. gideceğinin hesabını yapacağımıza depomuzu paramız olukça dolu tutalım. Zira depo dibindeki pisliklerin araca vereceği zarar yapılacak tasarrufların çok üzerinde olacaktır. Selamlar...
-
walla hocam sen baya iyi gitmişsin :D standartı varmı bilmiyorum ama önceki aracımızdan birinde 40-60 km dyazıyordu . ışık yandıkdan 5-10 km sonra yakıt aldığımda 6 litre kadar tam depodan az almıştı . 100 km de 6-6,5 lt yaktığını düşünürsek dibine kadar harcamıssınz sanırım emin olmamak la birlikte . fakat aklınızda bulunsun mümkün mertebe çeyreğin altı ve ışık yandığında mutlaka yakıt alın dibinde oluşan tortular mazot pompasının çekmesine oradan da enjektörleri tıkamaya kadar yakıt ve patlama odasına kadar aracınızda uzun vadede sorunlar açabilir
Ben bir kere şehir içinde istanbulda köprü trafiğindende geçerek 110 km yaptım ancak cok zor durumdaydım alamadım benzin.. Ancak sonra depoyu doldurdugumda gaza bastıgımda sankbi gazı yemiyor bir yiyor bir yemiyor gibi ileri geri yapmaya basladı araba ..
Son zamanlarda da mütemadiyen bunu yapıyor... Dediğiniz gibi böyle olduğundan beri benzimin yarıma gelince fullüyorum artık....Sütten ağzım yandı yoğurdu üfleyerek yiyorum