Fiat Linea Türkiye Forumu
Fiat Linea => Fiat Linea Motor => Dizel => Konuyu başlatan: koseku - Temmuz 10, 2019, 01:35:56 ÖS
-
merhaba, öncelikle böyle bir soru sorma platformu yarattığı için yaratıcılara teşekkür ederim.
arabamı uzun süre kullanmadıktan sonra kullanmak istediğimde marş zor basıyor, 5-10 kere denemem gerekiyor.
bir süre böyle kullandım, sonra motor uyarısı vermeye başladı araba ve çekişi azaldı.
daha sonra arabanın lastikleri şişik olmasına rağmen basınç düşük uyarısı vermeye başladı.
acaba sorun nerdedir? bir kaç kez farklı dizel kullanmıştım, belediyedeki otomobillerin kullandığı türlerden, kaliteli bir dizel ama acaba kalın dizel miydi bilmiyorum. sorun bundan olabilir mi?
veya acaba bakımı yapılmamış olabilir mi arabanın(yeni aldım arabayı ve bakımının yapıldığını söylemişti satıcı)
veya yanlış/fazla yağ kullanmaktan olabilir? ben arabadan anlamadığım için araba temizlikçisinden doldurmasını rica etmiştim.
hiç anlamıyorum arabalardan ya ne narin şeylermiş bu arabalar off
-
Öncelikle foruma hoşgeldiniz.
Aracınızı kullanmadığınız uzun süre ne kadar. Bir hafta, bir ay, üç ay gibi.
Uzun süre çalışmayan araçlarda akü zayıfsa marş için yeterli gücü elde edemeyebilir.
Uzun süreli çalıştırmamalarda yakıt pompası yakıtı basana kadar araç çalışmakta zorlanacaktır. Pompanın yeterli yakıtı göndermesi için çalıştırmadan önce kontağı 2 3 defa marş konumuna açıp kapatın ancak marşa basmayın. Yakıt pompasının çalışmasını dinleyin pompa çalışması durunca kontağı kapatıp tekrar açın. Yeterli yakıt enjektörlere pompalanmış olur.
Tabi bu durum bir haftalık veya bir aylık çalıştırmamalarda çok olacak bir durum değil. Günlük çalıştırdığınızda aynı soeunla karşılaşıyor musunuz. Bu durumu takip edin.
Lastik konusu ise lastikleriniz şişik olsa da uzun süre çalışmadan sabit yerde duran lastikte bir miktar hava kaybı olur. Sensörler belirli hava altına indiğinde ve lastikler arasında basınç farkı olduğunda uyarı verir. Lastik havalarını kontrol edin. Sonra lastik basınç sensörünü düğmesine basarak resetleyin.
-
cevabınız için teşekkürler
arabayı 1 hafta kullanmamam yetiyor marşın basmaması için
akünün bittiğini zannetmiyorum çünkü 15 kere marşa bastıktan sonra çalışabiliyor.
2-3 kez o dediğinizi yaptığımda bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.(önceden denemiştim)
günlük çalıştırmada bir sorun olmuyor.
-
şimdi yetkili servisten haber geldi
bakımları tam yapılmış ondan değilmiş.
enjektörler hasar görmüş komple değiştireceklermiş
bir de dps sistemi yenilenmeliymiş
5500 lira masraf çıkardı bana
lanet olsun nerden araba aldım
-
Aracın kaçıncı sahibisiniz. Km
doğru mu? Araç hangi şartlarda kullanılmış. Hangi yakıt kullanılmış bunlar önemli konular. Dizeller içinde en az masraf ve soeun çıkaran motor multijetlerdir.
Aracın garantisi yok sanırım. Servis değişim yapacağı için pahalı fiyat verir. Başka servislerden de fiyat alın. Ayrıca Serviste arıza tespiti yaptırdınız madem İyi bir enjektör tamircisi bulun o baksın sisteme. Enjektörler değişecekse fiyat servis için normal. Sanayi de daha ucıza hallolur. Tamir imkanı varsa daha da ucuza mal edebilirsiniz.
-
Erhan abiye katılıyorum. Enjektör bakımını 200tl ye yapıyorlar sanayide. Hadi diyelim enjektörler hasarlı. O zamanda maksimum 1000tl gibi bişey tutuyor.
DPF dizel partikül filtresininde temizliği yapılıyor.
5000bin çok para. Bi kaç yerden fiyat alın. Kendiniz yaptırın tek tek.
Aracın km si düşük gibi gözüksede bakım çok önemli. Daha öncede konuştuk. 50bin km araç 500bin km deki araçtan daha kötü olabilir. Km takıntısı var ülkemizde malesef.
70bindeki araç 2 defa bakıma girmiş, enjektörler bitmiş motor kurum bağlamış. Videosunu bulabilirsem paylaşayım. Yağ karter tıpasını açınca katı bişey çıkıyor. Ne araçlar var malesef
Bu arada "araba demek masraf demektir" Bunu unutmayın.
Benim bi arkadaşım 15 yıllık araç sahibi. Aracı satıp bisiklet alcam diyo ;)
Artık bu noktadayız malesef. Sıfır araç bile alsanız yıllık sürdürülebilirlik maliyeti çok fazla.
-
merhaba, öncelikle böyle bir soru sorma platformu yarattığı için yaratıcılara teşekkür ederim.
arabamı uzun süre kullanmadıktan sonra kullanmak istediğimde marş zor basıyor, 5-10 kere denemem gerekiyor.
bir süre böyle kullandım, sonra motor uyarısı vermeye başladı araba ve çekişi azaldı.
daha sonra arabanın lastikleri şişik olmasına rağmen basınç düşük uyarısı vermeye başladı.
acaba sorun nerdedir? bir kaç kez farklı dizel kullanmıştım, belediyedeki otomobillerin kullandığı türlerden, kaliteli bir dizel ama acaba kalın dizel miydi bilmiyorum. sorun bundan olabilir mi?
veya acaba bakımı yapılmamış olabilir mi arabanın(yeni aldım arabayı ve bakımının yapıldığını söylemişti satıcı)
veya yanlış/fazla yağ kullanmaktan olabilir? ben arabadan anlamadığım için araba temizlikçisinden doldurmasını rica etmiştim.
hiç anlamıyorum arabalardan ya ne narin şeylermiş bu arabalar off
Linea ailesine hoş geldiniz. Geçmiş olsun. Selamlar
-
Arabanın kaçıncı sahibiyim bilmiyorum, ama benden önce bir şirket aracıymış.
Evet 92000 kmde araba.
Belediyeden aldığım yakıt ince dizel iş, yani sorun ondan da değil. Bir çok arabada kullanıyorlarmış zaten o yakıtı.
Shell den dizel aldıktan sonra zaten bütün bunlar oldu. Kırsal bir yerden almıştım. Ondan olabileceğini söylüyorlar. Artık hep aynı yerden alacağım, o da opet.
Ayrıca 1000 liraya nasıl yaptırılır? Zaten bir enjektör 2000bin lira?
-
Ayrıca 1000 liraya nasıl yaptırılır? Zaten bir enjektör 2000bin lira?
Doğru bi enjektör 2000tl x 4 = 8.000tl + 2.000tl de işçilik verelim düz 10.000tl olsun uyarmı?
Değerli kardeşim 1000tl değil 200tl civarına yapıyorlar bakımı. Çoğu araçta bakımla kurtarıyor. Eğer enjektörlerde bi arıza varsa ortalama 1000tl yi buluyor. Sen sıfır enjektörle ne karıştırıyorsun tamir işini. Adam 4 tane revizyonlu enjektörü satıyo 1.000tl ye ;)
Serbest piyasa o yüzdün demiştik biraz araştır diye. Neyse geçmiş olsun.