Fiat Linea Türkiye Forumu
Fiat Linea => Fiat Linea Genel => Konuyu başlatan: Jakoby - Haziran 28, 2019, 10:24:34 ÖS
-
Arkadaşlar merhaba
2011 1.3 multijet dizel kullanıyorum bir sonraki arabamı kısmetse 1.6 alıcam aralarında çok fark var mı kalkış tork hızlanma çekiş kullanan veya 1.3 ten 1.6 ya binenlerin yorumlarını bekliyorum.
-
2 kat fark var arada. 1 litre fazla yakar şehir içi.
-
Çok kısa ve öz: biri şehir içi biri şehir dışı motoru bana göre.
Ben çok sık uzun yola çıkıyor olsam 1.6 alırdım örneğin.
Ama yılda en fazla bi kaç kez uzun yol yapıyorsam gereksiz bir şey olur.
-
1.3 uzun yolda 130 140 gibi hızlarda iyi bağırıyor.kurum çapak ne varsa çıkar,iyi yani.
-
Arkadaşlar merhaba
2011 1.3 multijet dizel kullanıyorum bir sonraki arabamı kısmetse 1.6 alıcam aralarında çok fark var mı kalkış tork hızlanma çekiş kullanan veya 1.3 ten 1.6 ya binenlerin yorumlarını bekliyorum.
Selamlar bende 1.6 dizeli var yazın uzun yolda 5.4-5.7 arası full klimalı şehir içide A verisine göre 1400 km.de ortalama hız 36 ortalama tüketim 6.2 gösteriyo. 1.3 dizelde bu yakıt Durumu nasıl bilmiyorum ama 1,6ya göre tabi performans farkı var bariz. Bi kere 1.6 nın 6 vites olayı aracı hem rahatlatıyo hemde yakıt tüketimini uzun yolda bence baya düşürüyo 6. Vites 95-120 km arası 5.5 litreyi hiç geçmiyo tabi yolla da alakası var rampada felan hepsinin tüketimi yol bilgisayarında anlık zaten yüksek gösteriyo öte yandan. Yakıttan da ziyade Vergi motor bakımı vs.bakımdan kastım triger baskı balata gibi kriterleride iyi araştırın derim
-
1.6 long 2012 ile marmaris e gidip gelme aksaz marmaris arası 13 gün git gel 45 km yapıldı 1850 km yol 98 lt mazot yaktı. Yolda 150 ile 120 arası hız yapıldı. Hesap bu 1.6 nin tadı farklı 1.3 gitmede sıkıntılı sanki performans olarak. Sakar geçidi denilen deli rampaları deli çıkıyor. özet olarak yakıyor yakmassa anasını....
SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
dün İstanbul Antakya yolculuk yaptım ,
arac 1.6 mjet emotıon plus ,
pompa hesabı yapmadım , YB göre 4,7 lt
1100km ortalama hız 105 km ,
motor güçlü bayır çayır dinlemiyor ,uzayıp gidiyor :)
-
Aralarında donanım olarak çok fark var, yakıt 1 lt fazladır, ş.arasi 1 lt ya var ya yok, 1.6 sürerken sollarken daha zevklidir.
Mi A2 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
dün İstanbul Antakya yolculuk yaptım ,
arac 1.6 mjet emotıon plus ,
pompa hesabı yapmadım , YB göre 4,7 lt
1100km ortalama hız 105 km ,
motor güçlü bayır çayır dinlemiyor ,uzayıp gidiyor :)
1100 kmnin neredeyse bi çoğu otabandı galiba ben 5.4ün altına hiç düşüremedim bende Aydın -Ankara git gel yapıyorum ama yollar genel itibari ile şehir içi gibi bi çok yerde kırmızı ışık eds ve bazı yerlerde dağlık dik rampa ve virajlı yani bence baya iyi rakam
-
1100 kmnin neredeyse bi çoğu otabandı galiba ben 5.4ün altına hiç düşüremedim bende Aydın -Ankara git gel yapıyorum ama yollar genel itibari ile şehir içi gibi bi çok yerde kırmızı ışık eds ve bazı yerlerde dağlık dik rampa ve virajlı yani bence baya iyi rakam
İstanbul Ankara arası otoban .Ankaraya girmeden çevreyolundan Adana bağlantısı
duble yol, Aksaraya kadar otoban sayılır , daha sonra yıne üçretli yol otoban ,
Belen geçidine kadar tamamı otoban .sadece Şereflikoçhisar ve Aksaray şehiriçi
-
İstanbul Ankara arası otoban .Ankaraya girmeden çevreyolundan Adana bağlantısı
duble yol, Aksaraya kadar otoban sayılır , daha sonra yıne üçretli yol otoban ,
Belen geçidine kadar tamamı otoban .sadece Şereflikoçhisar ve Aksaray şehiriçi
İstanbul-Ankara arası yolu biliyodumda diğer tarafları bilmiyordum teşekkür ederim kazasız belasız iyi günlerde binin. 1.6 dizel candır gerisi heyecan 👍🏻☺
-
1.6 multijet iyidir hoştur fakat madalyonun birde diğer yüzü var en başında araç 1.6 olduğu için bir üst vergi diliminde! Bakımları 1.3 e göre daha fazla tutuyor ama 20000 km de bir giriyor 1.3 de ise 10000 km
-1.6 da triger kayışı var ve 5 yıl veya 120.000 km hangisi önce dolarsa değişim gerekiyor ve triger bakımı ağır bakım bayağı tuzlu 1.3 de zincir olduğundan uzun kimler gidiyor değişse bile çok daha uygun
-Baskı balata seti 1.6 da volant la birlikte değişmesi gerekiyor birde debriyaj hidrolik debriyaj bilyasıda değişiyor bu dediklerim sanayide bile 3000 lira tutuyor
Yakıt konusunda hemen hemen ikiside aynı yakar hatta şehir dışında yüksek hızlarda 6. Vitesinde etkisiyle 1.6 daha az yakar yani 1.3 ile 1.6 arasında parça fiyatları olarak fark var 1.6 yeri geliyor 3 katı daha pahalı oluyor
1.3 linea çok daha ekonomik bana göre 1.3 de ihtiyacı karşılar fazlasıyla sık sık uzun yol yapılıyorsa 1.3 tercih edilebilir.
-
Zaten 1.6 kullanıcılarının hepsi uzun yoldan bahsetmiş. Bende 1.6'yı uzun yolda kullandım oldukça keyifli. Ama yılda kaç kez uzun yola çıkıyoruz?
Uzun yolda 1.3'ün 100km hızı - 1.6'nın 130km hızı gibi konfor bakımından. Dediğiniz gibi motor daha az devir çevirdiği için keyifli oluyor. ş.içinde bunun hiçbir önemi yok.
Piyasada şöyle bi laf var : "At besleyen yemine katlanır"
yüksek motora hacimli araçlar için söylenir. vergisi, yakıtı, bakımı maliyeti, ıvırı zıvırı vs.
-
Arkadaşlar yerimidir bilmem ama sormak istedim affınıza sığınarak benim aracım 2013 E5 motor 1.3 ortalama yakıt tüketimi 13.7 yazıyor bazen 13.8 oluyor 3 bin deviri hiç geçmem araçta beyindemi bir arza var acaba
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Diger mesajinizi da dikkate alirsak..
13.7km/l
7.3l/100km eder..
Gercekte 13.7 litre yakmiyor sanirim..
1 depo ile 300km civari giderdi, 13.7 l olsa idi
-
İstanbul-Ankara arası yolu biliyodumda diğer tarafları bilmiyordum teşekkür ederim kazasız belasız iyi günlerde binin. 1.6 dizel candır gerisi heyecan 👍🏻☺
slm , dün akşam Antakyadan dönüş yaptım , aracı biraz daha sakın kullandım ,Antakyadan Ankaraya kadar klıma ful açıktı ,
daha sonra klimayı kapattım ,zaten akşam olmuştu ,İstanbula geldiğimde tüketim YB göre 4.5 lt gösteriyordu ,
sanırım bunun üzerine 0,5lt daha eklemek lazım ki gerçek veriler bulunsun ,
-
Bende 1.6 ya geçmeyi bi ara ciddi ciddi düşünüyodum şu 6 vites olayından dolayı. En az ayda bi kez uzun yola gidiyorum. Şehir içide aylık 1000-1200 km arası yol yapıyorum. Verilerim ise şöyle uzun yolda minumum 3.8 litreyi gördüm 100-110 km hız arası. Maksimumda 4.5 litre uzun yolda daha yukarısını hiç görmedim 4.5 litreyi de sabit 130 kmle hızla giderken hatta ara ara sollamalarda 160 km bantlarına çıktığım zaman gördüm. Yoksa genelde 4 litre yakıyorum uzun yolda pompa hesabı ile de tutuyor. Şehir içide yazın maksimum 5.5 litreyi kışın ise 6.5 litreyi gördüm 1.6 dediğiniz gibi uzun yolda da 5 litrenin üzerinde yakıyosa almanın bi mantığı yok bana göre 1.3 yeterli performansı sunuyor. Ayrıca bakım maliyetlerinin düşüklüğü ve vergi avantajıda cabası.
-
4.5 litreyi de sabit 130 kmle hızla giderken hatta ara ara sollamalarda 160 km bantlarına çıktığım zaman gördüm.
reis biz de 1.6 yı satıp 1.3 alalım madem 130 kmh ile 4.5 litre yakıyor. boşa yakıta fazla para vermeyelim.
-
reis biz de 1.6 yı satıp 1.3 alalım madem 130 kmh ile 4.5 litre yakıyor. boşa yakıta fazla para vermeyelim.
Gerçekten öyle hocam daha geçen hafta gittim geldim. Onun üstüne şehir içi 420 km yol yaptım şu an ortalamam 4.7 litre.
-
reis biz de 1.6 yı satıp 1.3 alalım madem 130 kmh ile 4.5 litre yakıyor. boşa yakıta fazla para vermeyelim.
Günlük 80km gidiş 80km dönüş olmak üzere 160 km yol yapıyorum ve 90 sabit hız ile 4.3 yakıyorum. 120 130 bandında benim aracım 5 litrenin üzerine çıkmaya başlıyor.
130 ile 4.5 yakması ilginç🤔
-
Her ay 1000 km civarı uzun yol yapıyorum son söylediğim geçen haftaki hatta km'yi sıfırlamadan üstüne bi haftadır işe gidip geliyorum şu an 4.7 litre benim genel verilerim bunlar. Şehir içi de 5- 5.5 arası yazın kullanımım
-
Gerçekten öyle hocam daha geçen hafta gittim geldim. Onun üstüne şehir içi 420 km yol yaptım şu an ortalamam 4.7 litre.
Arkadaşın dediği doğru. Fakat burada yol eğimi aracın yük durumu vs. etkili.
130kmda 4.5lt yakmak mümkün olabilir. Bende uzun yolda 3.8 lt gördüm 90-100km hızla. Bu hızı 130a çeksek 4.5lt -5lt yakar maksimum.
Ama araç yüklüyse, yol eğimliyse 5,5lt en az.
Bu konu uzadıkça 1.6 araç sahipleri satıp 1.3'e dönecek anlaşılan :)
Ama ilk etapta attan inip eşşeğe binmiş gibi olabilirsiniz söyleyim.
Şehir içi için 1.3 lere tek bir eleştiriyi kabul etmem. Şehir içi için fazlası var eksiği yok. Trafikte mjetin namını bilmeyen yoktur.
-
Benim aracımın yakıtı bu şekilde inanıp inanmamak size kalmış. :)
-
Arkadaşın dediği doğru. Fakat burada yol eğimi aracın yük durumu vs. etkili.
130kmda 4.5lt yakmak mümkün olabilir. Bende uzun yolda 3.8 lt gördüm 90-100km hızla. Bu hızı 130a çeksek 4.5lt -5lt yakar maksimum.
Ama araç yüklüyse, yol eğimliyse 5,5lt en az.
Bu konu uzadıkça 1.6 araç sahipleri satıp 1.3'e dönecek anlaşılan :)
Ama ilk etapta attan inip eşşeğe binmiş gibi olabilirsiniz söyleyim.
Şehir içi için 1.3 lere tek bir eleştiriyi kabul etmem. Şehir içi için fazlası var eksiği yok. Trafikte mjetin namını bilmeyen yoktur.
Herkese iyi akşamlar
Madem yakıt sohbet konusu bende Ankara -Tekirdağ Marmara Ereğlisi arası gidiş ve dönüş toplam 1206 km yapılan yakıt miktarını paylaşıyorum.
Ankara'dan lineamla 4 kişi bagaj ful dolu depoyu Gölbaşı jetpet den doldurak otoyol üzerinden İstanbul 15 temmuz şehitler köprüsünde 40 dakika trafik te beklereyerek Silivri üzerinden Marmara Ereğlisi ne gittik varışta toplam 650 km Ereğli içinde gezmeler de dahil (30km) tekrardan depoyu hırtlaklama doldurdum 😊 650 km de 29,5 litre yani Ortalama 100/4.5
Tekrardan 5 temmuz akşamı Silivri üzerinden bu sefer FSM köprüsünden geçtim geçmez olaydım Tam 80 dakika da geçtim köprüyü ☹️ ve İzmit'te yapılan yol yapım çalışmalarını da geçerek Ankara ya intikalim toplam 590 km şu an Ort: 100/4.9 km yol bilgisayarı 313 km gider diyor ve son çeyrek te😉 trafik dönüşte yakıtı çok etkiledi aynı şekilde dönüş yolculuğumda klima açıktı arkadaşlar hız durumumda Km olarak 100 ün altına hiç düşmedim 105-110 bandında gittim çok nadir 120 ve 160 km lere çıktım ama sürekli 130 km hızla gitsem 5.5 in altında yakmazdi bu tecrübemi aracimin 1.3 olması ve devir göstergesinin gösterdiği devir ve anlık yakıt tüketiminin düz eğimsiz yolda gösterdiği değerden anlayabiliriz
-
Herkese iyi akşamlar
Madem yakıt sohbet konusu bende Ankara -Tekirdağ Marmara Ereğlisi arası gidiş ve dönüş toplam 1206 km yapılan yakıt miktarını paylaşıyorum.
Ankara'dan lineamla 4 kişi bagaj ful dolu depoyu Gölbaşı jetpet den doldurak otoyol üzerinden İstanbul 15 temmuz şehitler köprüsünde 40 dakika trafik te beklereyerek Silivri üzerinden Marmara Ereğlisi ne gittik varışta toplam 650 km Ereğli içinde gezmeler de dahil (30km) tekrardan depoyu hırtlaklama doldurdum 😊 650 km de 29,5 litre yani Ortalama 100/4.5
Tekrardan 5 temmuz akşamı Silivri üzerinden bu sefer FSM köprüsünden geçtim geçmez olaydım Tam 80 dakika da geçtim köprüyü ☹️ ve İzmit'te yapılan yol yapım çalışmalarını da geçerek Ankara ya intikalim toplam 590 km şu an Ort: 100/4.9 km yol bilgisayarı 313 km gider diyor ve son çeyrek te😉 trafik dönüşte yakıtı çok etkiledi aynı şekilde dönüş yolculuğumda klima açıktı arkadaşlar hız durumumda Km olarak 100 ün altına hiç düşmedim 105-110 bandında gittim çok nadir 120 ve 160 km lere çıktım ama sürekli 130 km hızla gitsem 5.5 in altında yakmazdi bu tecrübemi aracimin 1.3 olması ve devir göstergesinin gösterdiği devir ve anlık yakıt tüketiminin düz eğimsiz yolda gösterdiği değerden anlayabiliriz
dönüş yolunda tüketim artışını sadece yoğun trafiğe bağlamamalısınız ,
rakım farkı far ,5 yıl , yılda 3 kez istanbul ankara ve dönüş yaptım ,
her zaman ankara istanbul arası yakıt tüketimi düşüktü ,4-4,2 lt
istanbul ankara ise 4,5-5 lt
-
dönüş yolunda tüketim artışını sadece yoğun trafiğe bağlamamalısınız ,
rakım farkı far ,5 yıl , yılda 3 kez istanbul ankara ve dönüş yaptım ,
her zaman ankara istanbul arası yakıt tüketimi düşüktü ,4-4,2 lt
istanbul ankara ise 4,5-5 lt
Doğru diyorsunuz rakım farkı illaki etki edecektir fakat 80 dakika dur kalk trafik az değil hocam gidişteki köprü trafiğinden neredeyse 2 kat fazla bir yoğunluk vardı FSM köprüsünde saat 20:30 dan 21:50 ye kadar dur kalk bekleme.Aracin rölanti de ne kadar yakıt yaktığını hesaplayan üyeler vardı forumda 😊