sevgili flyjet arkadaşımız bu konunu okurken hayallerim birden canladı çok mutlu oldum.Bu işi yapan başarısız olan ve geriye dönüş yapanları gördüm.Senden ricam evet neler yaptığını anlatımışsın ancak biraz daha açıklama yapıp kafamızdaki soruları cevaplar mısın?
Müsadenizle bazıları hakkında bilgi paylaşayım. 1. yapmış olduğum işlemlerin maliyeti ne oldu hangi işlemi kaça yaptırdın?
2.egr iptali arabaya güç ve performans olarak yansıdı demişissin zararı var mı bu işin?
EGR yanmış eksoz gazını yanma odasına geri veren bir sistem. Performans kaybına neden olduğu aşikar. Fakat hiçbir firma dur şunun hpsini düşüreyim diye düşünüp ekstra maliyete girip araca bir parça takmaz. Bu ekstra bir maliyettir. Bir firma bu parçayı araca koyuyorsa bunun makul sebepleri olmalı.
EGR hem eksoz emisyonlarını düşürerek daha çevreci bir yanma sunar, hem de yanma odasında oluşan sıcaklığı ideal seviyede tutmaya yarar. Fayda/Zarar oranı yapılmış ve kullanılması daha faydalı bulunmuştur.
İptal edilirse ne olur? Emisyon oranı artar yani dizel bir araç için konuşursak, çevreyi daha çok kirletiriz. Bunun yanında yanma sıcaklığı artar. Dizel araçlarda yanma sıcaklığını çok ciddiye almaya gerek yok kanaatimdeyim. Daha çok benzinli araçlarda, hele bir de lpg varsa yanma sıcaklıkları yükseliyor, egr'de iptal edilince ortaya olumsuz sonuçlar çıkabiliyor.
Yani egr iptal olduğunda emisyon haricinde başınızı derde sokacak bir şey yaşamazsınız. Ancak egryi sökmekle onu iptal etmek bitmiyor. Aracın ecu'su üzerinden de bu iptal işleminin yapılması gerekiyor. 3.kat iptali nasıl oluyor bunun riski var mı ve muayene zamanı gelince bunlar arabanın geçmesine engel olur mu kat iptali belli oluyor mu?
Muayeneden geçtiği örnekler de var, kaldığı örnekler de var. Tamamen muayenenin yapıldığı istasyon ile ve biraz da şansla alakalı bir durum.
Opel aracımı muayeneye götürdüğümde doğru düzgün bakmamışlardır bile çünkü ramazandı, saat geçti, sırada bekleyen çoktu, görevliler yorgundu. Uğraşmadılar, uğraştırmadılar.
Aynı istasyonda babamın aracında var olan arka emniyet kemerlerinin tokaları döşemecinin bir dalgınlığı ile kılıfın altında kalmış. 2006 focus mk2'de arkada emniyet kemeri olup olmadığını görmek istemişler ve babamı muayene tekrarı olur, ağır kusurdur diye uyarmışlar. BAbam sinirlenip cebinden bıçağı çıkarıp kılıfı boydan boya kesip al gözüne girsin demiş. İşin ilginci koltukta kılıf varken de çok net belliydi kemer tokaları.
Bu da çevrci bir girişimdir. Aracınız açısından sorun yaratmaz. Doğayı daha fazla kirletir. Eksoz çıkışını bir miktar sınırlar, motor atık gazı rahatça boşaltamadığı için bir miktar güç kaybı yaşatır. Bazı araçlarda bunun iptal edilmesi arıza ışığı yaktığı için yine ecu'dan ayarlanması gerekiyor.
Bu arada katı iptal edip yerine düz boru kaynaklayan ustacıklar var, o durumda geçmez muayeneden. İçini boşaltmaktan bahsediyorum geçebilir diye. Var ama içi boşsa geçebilir lakin kat kısmında düz boru varsa geçmeyecektir.4. açık hava filtresini 2 aşamada yapmışsın eksileri artıları nedir?
bir mesajında 34 / 35 kuruş yakıyor demişssin hem bu kdar performans hem de düşük yakıt harika.Ben 1,3 pop e5 motor baygın baygın sollama yapmıyor basınca sollamada gitsin diye dua ediyorum.belki de senden daha çok yakıyorumdur performans yok bir şey yok. senin araban 250 binde belki de şimdi
Sollama yapmadan vites küçültmeyi deneyin hocam, e5 o kadar baygın bir ünite değil. Muhtemelen devri çok düşük tutuyorsunuz.