*

Çevrimdışı JAKOP

  • ********
  • 711
  • +1/-3
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 115880
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: KOCAELİ
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #360 : Aralık 31, 2018, 11:21:51 ÖS »
1-Hava akışmetre her ateşlemede anlık olarak bilgi tazeleyip silindire bu bilgiye göre mi yakıt gidiyor?

2-Hava akışmetre sürekli ölçüm yaparak bu ölçümlerden oluşan veriler bir örneklem oluşturduğu vakit bu örnekleme göre hava/yakıt karışım karakteristiği oluşturup buna göre mi karışımı ayarlıyor?

İlki doğruysa arkadaşın dediği şey mantık dışı kalıyor. İkincisi doğruysa mantıklı.

Ekleme: Eğer ilki doğruysa arabalarda neden zengin fakir karışım oluyor? Gelen hava miktarına göre yakıta müdahale edilmiyor?

Sıfır mühendislikle aklıma gelen sorular. İşi bilen arkadaşlara bu sorular saçma gelebilir. Kusura bakmasınlar.
Hava akışmetresinin görevi; motor tarafından emilen hava miktarını ECU’ya bildirmektir. ECU bu bilgileri, en uygun karışımı oluşturarak uygun bir yanma oluşturmak amacıyla kullanır.
 Neden zengin fakir oluyor sorusunun cevabı da akışmetre tam ölçüm yapmiyordur yani arizalidir. Enjektör arızası vardır. Vs. Gibi birçok sebep olabilir.
Araçlarda sadece akışmetre yok.ECU onlarca sensörden aldığı veriyi işleyerek çeşitli görevleri yerine getirir.

Yani hava akışmetresi anlık olarak ölçtüğü havanın (debisini, sıcaklığını, yoğunluğunu vb.) çeşitli verileri ecuya iletir.
« Son Düzenleme: Ocak 01, 2019, 09:12:23 ÖÖ Gönderen: JAKOP »
2011 Fiat Linea Euro4 1.3 Multijet (114000km - 165000km)
2012 Fiat Linea Euro5 1.3 Multijet (82000km - 115880km)

*

Çevrimdışı everest1971

  • **
  • 16
  • +0/-0
  • Linea 2014 1.6 mjet 140/360torq
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 1.6 mj
  • Donanım: Easy
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 35000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Adiyamaan
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #361 : Ocak 01, 2019, 06:16:18 ÖS »
Bugun uzun yol yaptim...350 km....yakit 4.1 lt...araba 4 kisi...havaa sicakilgi 1 derece yer yer yagisli.....tek sofor araabaa bos iken. 6.vites sabit 90 km. 2.9 litre....1.6mjet 130ps yazilimli

*

Çevrimdışı dejavu82

  • **
  • 19
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Pop
  • Km: 67000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #362 : Mart 02, 2020, 06:34:35 ÖS »
Beyler merhaba chipsiz sadece yazılımla yükseltmede oluyor flashlamayı yapan varmı aranızda

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

Çevrimdışı Ghosts

  • *****
  • 173
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 170000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Zonguldak
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #363 : Mayıs 24, 2020, 09:53:32 ÖÖ »
Sitede yazilim konusunda epeyce deneyimlerimi paylastim. Aracim 1.3 linea ve bazi mekanik degisiklikler ile yazilim guncellenmesi sonucu 170 HP, 400NM tork elde ettik. 60.000 km oldu yazilimla kullaniyorum. Bakimlari aksatmadim ve hicbir sorunla karsilasmadim. Yazilim attirmak bu konuda tecrubeli firmalarin isidir. Ucuz islemlerden sakinmak lazim. Aksi halde motoru kucaga almak icten bile degil...

Aracimin yolda gidis videosu:
https://youtu.be/J8iGMDHJhRQ

Forumda tecrube paylasimlarim;
https://www.fiatlinea.org/motor_modifiyesi/fiat_linea_modifiye_ve_yazilim-t12042.0.html;msg146328#msg146328

https://www.fiatlinea.org/uye_otomobilleri/aracimin_ozellikleri-t10819.0.html

Videoda drag (kalkış) görüntüleri vardır zannettim valla.. E bu videoda fark ne?


*

Çevrimdışı 06linea

  • *********
  • 2171
  • +12/-8
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 180000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #364 : Mayıs 24, 2020, 11:08:34 ÖÖ »
Videoda drag (kalkış) görüntüleri vardır zannettim valla.. E bu videoda fark ne?

Bizim 70bg'lik albea'lar daha iyi gidiyor dedim izleyince 🤣
100bg fazlalık var sanki
Tabi syg duyuyorum ama bence tamamen gereksiz

*

Çevrimdışı VZR

  • *****
  • 137
  • +3/-0
  • E-Torq *
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Lounge
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 37.600
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #365 : Mayıs 29, 2020, 07:53:20 ÖS »
Arkadaşlar 170 HP Linea ile hız ve akselerasyon videosu yayınladım. 0-100, kalkış, son hız...gibi videoları da çekince yayınlayacağım. Videoyu sonuna kadar izlemenizi tavsiye ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=WB6rpp5HBr8

Hantallık gitmiş bıraksanız uzayacak  :) Ankara da olsaydınız görüşürdük hocam, mj bravomu doldurdum sıra lineaya geldi fakat çekiniyorum. Bravo kadar şase oturaklı değil ufak tefek değişikliklerle tekerde 150hp fena olmaz gibi. Frenlerde değişiklik yaptınız mı ? Konuyu fazla araştırmadım

*

Çevrimdışı Ghosts

  • *****
  • 173
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 170000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Zonguldak
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #366 : Mayıs 29, 2020, 10:59:05 ÖS »
Şehiriçinde bu tarz araç kullanımı ve paylaşımı ne derece doğru acaba?  Ayrıca sizin kullandığınız aracın diğerlerini geçiyor olması onlardan güçlü olduğu için midir yoksa onların kurallara uyduğu için mi?  Bakımlı ve herhangi bir arızası olmayan her araç basınca gider.. Bunları muhalefet olmak için yazmıyorum lütfen biraz dikkat edelim yollarda kurallara uyalım.. Hız ve güç merakımız varsa uygun pistleri tercih edelim..

*

Çevrimdışı mnoktaemin

  • ****
  • 62
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Donanım: Pop
  • Km: 90000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #367 : Mayıs 31, 2020, 02:50:54 ÖS »
sevgili flyjet arkadaşımız bu konunu okurken hayallerim birden canladı çok mutlu oldum.Bu işi yapan başarısız olan ve geriye dönüş yapanları gördüm.Senden ricam evet neler yaptığını anlatımışsın ancak biraz daha açıklama yapıp kafamızdaki soruları cevaplar mısın?
1. yapmış olduğum işlemlerin maliyeti ne oldu hangi işlemi kaça yaptırdın?
2.egr iptali arabaya güç ve performans olarak yansıdı demişissin zararı var mı bu işin?
3.kat iptali nasıl oluyor bunun riski var mı ve muayene zamanı gelince bunlar arabanın geçmesine engel olur mu kat iptali belli oluyor mu?
4. açık hava filtresini 2 aşamada yapmışsın eksileri artıları nedir?
bir mesajında 34 / 35 kuruş yakıyor demişssin hem bu kdar performans hem de düşük yakıt harika.Ben 1,3 pop e5 motor baygın baygın sollama yapmıyor basınca sollamada gitsin diye dua ediyorum.belki de senden daha çok yakıyorumdur performans yok bir şey yok. senin araban 250 binde belki de şimdi

*

Çevrimdışı efendy06

  • *******
  • 387
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 190000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #368 : Mayıs 31, 2020, 04:38:34 ÖS »
sevgili flyjet arkadaşımız bu konunu okurken hayallerim birden canladı çok mutlu oldum.Bu işi yapan başarısız olan ve geriye dönüş yapanları gördüm.Senden ricam evet neler yaptığını anlatımışsın ancak biraz daha açıklama yapıp kafamızdaki soruları cevaplar mısın?

Müsadenizle bazıları hakkında bilgi paylaşayım.

1. yapmış olduğum işlemlerin maliyeti ne oldu hangi işlemi kaça yaptırdın?
2.egr iptali arabaya güç ve performans olarak yansıdı demişissin zararı var mı bu işin?

EGR yanmış eksoz gazını yanma odasına geri veren bir sistem. Performans kaybına neden olduğu aşikar. Fakat hiçbir firma dur şunun hpsini düşüreyim diye düşünüp ekstra maliyete girip araca bir parça takmaz. Bu ekstra bir maliyettir. Bir firma bu parçayı araca koyuyorsa bunun makul sebepleri olmalı.
EGR hem eksoz emisyonlarını düşürerek daha çevreci bir yanma sunar, hem de yanma odasında oluşan sıcaklığı ideal seviyede tutmaya yarar. Fayda/Zarar oranı yapılmış ve kullanılması daha faydalı bulunmuştur.
İptal edilirse ne olur? Emisyon oranı artar yani dizel bir araç için konuşursak, çevreyi daha çok kirletiriz. Bunun yanında yanma sıcaklığı artar. Dizel araçlarda yanma sıcaklığını çok ciddiye almaya gerek yok kanaatimdeyim. Daha çok benzinli araçlarda, hele bir de lpg varsa yanma sıcaklıkları yükseliyor, egr'de iptal edilince ortaya olumsuz sonuçlar çıkabiliyor.
Yani egr iptal olduğunda emisyon haricinde başınızı derde sokacak bir şey yaşamazsınız. Ancak egryi sökmekle onu iptal etmek bitmiyor. Aracın ecu'su üzerinden de bu iptal işleminin yapılması gerekiyor.


3.kat iptali nasıl oluyor bunun riski var mı ve muayene zamanı gelince bunlar arabanın geçmesine engel olur mu kat iptali belli oluyor mu?

Muayeneden geçtiği örnekler de var, kaldığı örnekler de var. Tamamen muayenenin yapıldığı istasyon ile ve biraz da şansla alakalı bir durum.
Opel aracımı muayeneye götürdüğümde doğru düzgün bakmamışlardır bile çünkü ramazandı, saat geçti, sırada bekleyen çoktu, görevliler yorgundu. Uğraşmadılar, uğraştırmadılar.
Aynı istasyonda babamın aracında var olan arka emniyet kemerlerinin tokaları döşemecinin bir dalgınlığı ile kılıfın altında kalmış. 2006 focus mk2'de arkada emniyet kemeri olup olmadığını görmek istemişler ve babamı muayene tekrarı olur, ağır kusurdur diye uyarmışlar. BAbam sinirlenip cebinden bıçağı çıkarıp kılıfı boydan boya kesip al gözüne girsin demiş. İşin ilginci koltukta kılıf varken de çok net belliydi kemer tokaları.

Bu da çevrci bir girişimdir. Aracınız açısından sorun yaratmaz. Doğayı daha fazla kirletir. Eksoz çıkışını bir miktar sınırlar, motor atık gazı rahatça boşaltamadığı için bir miktar güç kaybı yaşatır. Bazı araçlarda bunun iptal edilmesi arıza ışığı yaktığı için yine ecu'dan ayarlanması gerekiyor.

Bu arada katı iptal edip yerine düz boru kaynaklayan ustacıklar var, o durumda geçmez muayeneden. İçini boşaltmaktan bahsediyorum geçebilir diye. Var ama içi boşsa geçebilir lakin kat kısmında düz boru varsa geçmeyecektir.



4. açık hava filtresini 2 aşamada yapmışsın eksileri artıları nedir?
bir mesajında 34 / 35 kuruş yakıyor demişssin hem bu kdar performans hem de düşük yakıt harika.Ben 1,3 pop e5 motor baygın baygın sollama yapmıyor basınca sollamada gitsin diye dua ediyorum.belki de senden daha çok yakıyorumdur performans yok bir şey yok. senin araban 250 binde belki de şimdi

Sollama yapmadan vites küçültmeyi deneyin hocam, e5 o kadar baygın bir ünite değil. Muhtemelen devri çok düşük tutuyorsunuz.
« Son Düzenleme: Mayıs 31, 2020, 04:40:48 ÖS Gönderen: efendy06 »
Mevzu vatansa hepimiz ölelim,
Mevzu makamsa hepiniz ölün...

*

Çevrimdışı mnoktaemin

  • ****
  • 62
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Donanım: Pop
  • Km: 90000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: Yazılım ve Chip Tuning Ana Başlık
« Yanıtla #369 : Mayıs 31, 2020, 05:38:58 ÖS »
zaman ayırıp cevapladığınız için çok teşekkürler