*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST
TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« : Mayıs 06, 2024, 12:37:17 ÖS »
2013 model ilk sahibi olduğum aracım 93bin~ kilometrede henüz triger değişmedi, son birkaç haftadır garajda iken sadece motor soğuk iken ilk çalıştırmada kulağıma her zamankinden farklı bir ses geliyor, kapıyı açınca daha belirgin oluyor bu ses, şar-şar sesi gibi arada yapıp tekrar normale dönüyor, sanırım zincirin değişim vakti geldi.

Zincir ile birlikte takma/sökme esnasında değişmesi gereken başka parçalar da var mı? (yağ/antifiriz vs.) ilk defa değiştireceğim için özellikle İstranbul AvrupaYakası'nda sanayide değişim yapanlardan yorum rica ediyorum.

önceki bakım 2023 Aralık'da tüm filtreler + şanzıman/direksiyon/fren hidrolik değişimi yapıldı.

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 122
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #1 : Mayıs 06, 2024, 01:55:26 ÖS »
- Öncelikle aracında ilk çalıştırmada ses duyuyorsan spekleri karşılayan kaliteli bir motor yağı değişimi yap ve aracındaki sesi gözlemle, çünkü bazı sesler kalitesiz ya da düşük kaliteli motor yağından olur, yağ değişimi sonrası ses hala geçmediyse zincir değişim vakti gelmiştir,
- Aracının km si doğru ise bence yağ pompası değiştirmene gerek yok ama km fazla olsaydı yağ pompasını da değiştirmeni önerirdim,
- Kendim aracıma yaptığım bakım şöyle; 150 bin km de GM marka triger zinciri, orjinal pierburg yağ pompası, orjinal devirdaim pompası ve kaliteli spekleri karşılayan kırmızı organik antifriz değişimi yaptırdım, özellikle musluk suyu koydurma aracına, antifiriz ile birlikte saf su kullandır,
- Ayrıca bulunduğun yerde işinin ehli konuya hakim sanayide usta bulursan ona değiştir, hiç bulamazsan servise götür, servis sanayiye göre pahalı olabliri, aradaki kıyaslamayı kendin yaparsın

*

Çevrimdışı Turk95

  • ******
  • 286
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.3 Multijet Active Plus
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 139000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #2 : Mayıs 06, 2024, 03:21:58 ÖS »
Aracın sesini bir ustaya dinletin bence 93 binde zincir mantıklı gelmedi bana 3 adet Linea değiştirdim hepsi 200 bine yakındı hiç zincir değişmedi seste yapmadı. Ama yağ 10 bin km hiç demedi. Ayrıca araca uygun yağ dışında hiç yağ kullanılmadı.

*

Çevrimdışı Turk95

  • ******
  • 286
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.3 Multijet Active Plus
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 139000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #3 : Mayıs 06, 2024, 03:28:42 ÖS »
 Duyduğunuz ses V kayışı sesi olabilir başıma geldiğinde bende zincir sandım. Aracı kaputu açık çalıştırın veya biri çalıştırsın siz elinizde biraz su ile aracın başında bekleyin ses gelmeye başladığı anda V kayışına biraz su dökün veya sprey ile sıkın suyu sıktığınz an sesin kesilmesi gerekiyor bir dakika falan kesilir su kuruyunca geri başlar. Ama ses gelirken anında anlık kesilir. Eğer öyle olursa ses kayıştan geliyor korkmayın soğuk havalarda yağmurlu kullanımdan sonra yapar. Bi bunu deneyin isterseniz kayış zincir gibi ses yapıyor.

*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #4 : Mayıs 07, 2024, 01:33:12 ÖS »
Alıntı
- Öncelikle aracında ilk çalıştırmada ses duyuyorsan spekleri karşılayan kaliteli bir motor yağı değişimi yap ve aracındaki sesi gözlemle, çünkü bazı sesler kalitesiz ya da düşük kaliteli motor yağından olur, yağ değişimi sonrası ses hala geçmediyse zincir değişim vakti gelmiştir,
- Aracının km si doğru ise bence yağ pompası değiştirmene gerek yok ama km fazla olsaydı yağ pompasını da değiştirmeni önerirdim,
- Kendim aracıma yaptığım bakım şöyle; 150 bin km de GM marka triger zinciri, orjinal pierburg yağ pompası, orjinal devirdaim pompası ve kaliteli spekleri karşılayan kırmızı organik antifriz değişimi yaptırdım, özellikle musluk suyu koydurma aracına, antifiriz ile birlikte saf su kullandır,
- Ayrıca bulunduğun yerde işinin ehli konuya hakim sanayide usta bulursan ona değiştir, hiç bulamazsan servise götür, servis sanayiye göre pahalı olabliri, aradaki kıyaslamayı kendin yaparsın
bakımını aksatmadım, kullandığım şu anki yağ Opar Olio 5W-30 S1 3.2lt, öncesinde de Petronas Selnia WR Perform 5W-30 3.2lt kullandım, bunların harici bir yağ kullanmadım spec.'leri karşılayan.
Aracın sesini bir ustaya dinletin bence 93 binde zincir mantıklı gelmedi bana 3 adet Linea değiştirdim hepsi 200 bine yakındı hiç zincir değişmedi seste yapmadı. Ama yağ 10 bin km hiç demedi. Ayrıca araca uygun yağ dışında hiç yağ kullanılmadı.
bir önceki bakımda da ustaya sorduğumda kilometren oynanmamış ise zincir seni 150~200bin'e kadar götürür demişti, sadece ilk çalıştırmada bu belirttiğim sesten şüpheleniyorsan değiştir dediği için kuşkulandım.
Duyduğunuz ses V kayışı sesi olabilir başıma geldiğinde bende zincir sandım. Aracı kaputu açık çalıştırın veya biri çalıştırsın siz elinizde biraz su ile aracın başında bekleyin ses gelmeye başladığı anda V kayışına biraz su dökün veya sprey ile sıkın suyu sıktığınz an sesin kesilmesi gerekiyor bir dakika falan kesilir su kuruyunca geri başlar. Ama ses gelirken anında anlık kesilir. Eğer öyle olursa ses kayıştan geliyor korkmayın soğuk havalarda yağmurlu kullanımdan sonra yapar. Bi bunu deneyin isterseniz kayış zincir gibi ses yapıyor.
ilk fırsatta 2 kişi deneyip gözlemleyeceğim, teşekkürler kayış aklıma hiç gelmemişti.
çok teşekkürler bilgiler/öneriler için.

*

Çevrimdışı Turk95

  • ******
  • 286
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.3 Multijet Active Plus
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 139000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #5 : Mayıs 07, 2024, 05:14:58 ÖS »
Rica ederim hocam sonuç hakkında bilgilendirebilir misiniz? Bende merak ettim.

*

Çevrimdışı hellobaby

  • *****
  • 101
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Kırklareli
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #6 : Mayıs 08, 2024, 09:54:57 ÖS »
2013 model ilk sahibi olduğum aracım 93bin~ kilometrede henüz triger değişmedi, son birkaç haftadır garajda iken sadece motor soğuk iken ilk çalıştırmada kulağıma her zamankinden farklı bir ses geliyor, kapıyı açınca daha belirgin oluyor bu ses, şar-şar sesi gibi arada yapıp tekrar normale dönüyor, sanırım zincirin değişim vakti geldi.

Zincir ile birlikte takma/sökme esnasında değişmesi gereken başka parçalar da var mı? (yağ/antifiriz vs.) ilk defa değiştireceğim için özellikle İstranbul AvrupaYakası'nda sanayide değişim yapanlardan yorum rica ediyorum.

önceki bakım 2023 Aralık'da tüm filtreler + şanzıman/direksiyon/fren hidrolik değişimi yapıldı.
Hocam zincir şakırdama sesi bariz belli oluyor zaten, nette videolar var bakınca anlarsın. Şarj dinamosu da bazen ses yapıyor veya kayıştan da olabilir arkadaşların dediği gibi. Ama senin km düşük de olsa 11 yıl geçmiş yıl yorgunluğunu da unutmamak gerek. Benim tanıdığım şehir içi kullanan km yapmayan bir abinin (euro 4 1.3 multijet linea) daha 60 binde falan koptu zincir. İyi bir ustaya kontrol ettirmek gerek, seisn ne olduğuyla alakalı. Zincirse yetkili den veya işinin ehli özelden fiyatlar al, bütçeye göre değiştir gitsin derim. Çünkü 11 yıl olmuş.

*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #7 : Mayıs 10, 2024, 03:43:22 ÖS »
Alıntı
Rica ederim hocam sonuç hakkında bilgilendirebilir misiniz? Bende merak ettim.
kayışlara su döktüğümüzde ses anlık kesildi, garajdan çıkarıp açık alanda tekrar kaput açtığımda kısa süreli yine sesi duydum ama sonra da bir daha tekrar yapmadı; 2~3 ay kadar öncesinde araçta marş alıp çalışmama sorunu vardı, kurtarıcı ile en yakın yerdeki ustaya götürdüğümde mazot pompasının üstündeki kabloları çekip anahtar MAR konumda 2 kez yere kayışlara doğru mazot akıtmıştı, bu ses olayı da o andan sonra başladı, yakıt uçar gider şimdiye kalmaz diye düşündüm; ama bilemedim...
Hocam zincir şakırdama sesi bariz belli oluyor zaten, nette videolar var bakınca anlarsın. Şarj dinamosu da bazen ses yapıyor veya kayıştan da olabilir arkadaşların dediği gibi. Ama senin km düşük de olsa 11 yıl geçmiş yıl yorgunluğunu da unutmamak gerek. Benim tanıdığım şehir içi kullanan km yapmayan bir abinin (euro 4 1.3 multijet linea) daha 60 binde falan koptu zincir. İyi bir ustaya kontrol ettirmek gerek, seisn ne olduğuyla alakalı. Zincirse yetkili den veya işinin ehli özelden fiyatlar al, bütçeye göre değiştir gitsin derim. Çünkü 11 yıl olmuş.
selamlar, yıl yorgunluğu benim de aklımı kurcalıyor; ancak parça fiyatları da cep yakıyor.
haftasonu 2 kişi araç motor soğukken ilk çalışmada sesi video çekip yüklerim, internetteki videolardan dinlediğim seslerden tam anlayamadım bendeki zincir sesi mi kayıştan mı geliyor diye.

*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST

*

Çevrimdışı Turk95

  • ******
  • 286
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea 1.3 Multijet Active Plus
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Active Plus
  • Km: 139000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #9 : Mayıs 16, 2024, 04:19:55 ÖS »
Video çalışmıyor hocam YouTube yükleyip atarsanız daha iyi olur

*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #10 : Mayıs 16, 2024, 06:15:34 ÖS »
Video çalışmıyor hocam YouTube yükleyip atarsanız daha iyi olur
https://youtu.be/MoC_jKvJeRs?si=45zG_GXmHgbQzIid&t=2

30. saniyeden sonra belirgin bir şekilde ses duyulabiliyor, bir de videonun son saniyesinde.

*

Çevrimdışı kanser51

  • ********
  • 664
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Pop
  • Km: 195625
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Niğde / Karabük
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #11 : Mayıs 17, 2024, 07:43:41 ÖS »
Benim 200.500 küsür oldu zincir seti değişmedi, arkadaşımın 2006 Opel Astra 1.3 Cdti aynı motor 240.000 oda değişmedi...

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1737
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #12 : Mayıs 20, 2024, 03:52:39 ÖS »
Aracınla taşıdığın şeyin ağırlığına göre triger zincirinin ömrü yükseliyor veya alçalıyor.
Ağır yük taşırsan zincir 120 binde bile kopabilir.

bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı kubilay61

  • **
  • 16
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea 2012 1.3 95hp Euro5
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 85000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #13 : Mayıs 31, 2024, 12:09:05 ÖS »
Benim araç 2012 euro5 luan 87.000km de.ilk çalıştırmada 5 saniye falan zincir sesi geliyor sonra kesiliyor.Usta değişelim dedi ama şuan bütçeden dolayı değişemiyorum.Yağ motul,filtreler orijinal mann.Triger için lancia nın delikli olanını öneriyor ama oda normallere göre baya pahalı.
2012 Linea Urban 1.3 Euro5

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1737
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #14 : Haziran 01, 2024, 11:32:52 ÖÖ »
Benim araç 2012 euro5 luan 87.000km de.ilk çalıştırmada 5 saniye falan zincir sesi geliyor sonra kesiliyor.Usta değişelim dedi ama şuan bütçeden dolayı değişemiyorum.Yağ motul,filtreler orijinal mann.Triger için lancia nın delikli olanını öneriyor ama oda normallere göre baya pahalı.
İnna nın setini al .lancianın içinden de inna çıkıyor. Oparın içinden de
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı varyemez

  • ***
  • 49
  • +0/-0
  • " DRIVEN FUTURE "
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Km: ~93K
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: IST
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #15 : Haziran 11, 2024, 02:27:53 ÖS »
@hellobaby'nin de tahmin ettiği gibi ses ŞarjDinamosu'ndan çıktı, bilye ve kasnak değişti; zinciri değişmedi ustam, ben OPAR almıştım ısrarla onu geri verip INA al dedi.

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1737
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #16 : Haziran 14, 2024, 02:47:54 ÖS »
@hellobaby'nin de tahmin ettiği gibi ses ŞarjDinamosu'ndan çıktı, bilye ve kasnak değişti; zinciri değişmedi ustam, ben OPAR almıştım ısrarla onu geri verip INA al dedi.
oparın içinden de ina çıkmayanı da oluyormuş.ina genelde zincirde tek
geçilir usta senin iyiliğine demiş.
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı kubilay61

  • **
  • 16
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea 2012 1.3 95hp Euro5
  • Araç Modeli: Linea
  • Donanım: Urban
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 85000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: TRİGER zincir DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #17 : Dün, 09:12:26 ÖS »
İnna nın setini al .lancianın içinden de inna çıkıyor. Oparın içinden de

İna da delik mi peki hocam
2012 Linea Urban 1.3 Euro5