*

Çevrimdışı ibo1973

  • *
  • 1
  • +0/-0
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
vites sorunu
« : Aralık 31, 2021, 12:54:22 ÖS »
Merhaba forumunuzdaki ilk mesajım benim adım ibrahim 49 yaşındayım meşleğim bilgisayarcı 1 ay kadar önce taksi çıkması fiat linea 1.3 multijet araç aldım çeşitli eksiklerini yaptırdım elimden gelenleri yaptırdım ancak bir sorunum varki gittiğim ustaların hiç biri çözemedi sorunum ise
1. vitese geçerken bazen sanki bir yerlere sürtünüyormuş gibi olması bazen normal gibi gittiğim ustaların üçüde akünün altından ayar yaptı ama en iyi ayar yapan dahi sorunsuz bir hale getiremedi ya 1. ve 2. viteste sorun oluyor yada 5 ve geri vitese zor geçiyor parasını geçtim yapıcak adam bulamıyorum sorunu çözdüremiyorum.
Yaptığım araştırmalarda olası sorun olarak
vites halatının yanlış takılmış olması
vites halatının yan sanayi olması
vites halatının kısa veya uzun olması
vites çanağımı vites kutusumu nedir ondan kaynaklı olması
şanzımandan olması 
gibi bir çok şey karşıma çıkıyor bunların hepsine birden bakmaya hiç bir usta yanşmıyor burada hepsini birden ben yaptırayım desem fiyat çok yukarılarda çıkacak ayrıca olucağının garantiside yok.
Bu arıza nedir bilen veya bu sorunu yaşayan biri varsa yardımcı olursa çok sevinirim yada istanbul/gaziosmanpaşada ikamet ediyorum yakınlarda bildiğiniz bu işi çözecek usta ama gerçekten usta olması lazım vede çalışkan biri olması lazım 2 üfleyip bir hop bob yapıp ver 200 tl ver 500 tl diyenlerden olmaması lazım hakkı neyse kuruşuna kadar alsın ama işimi düzgün yapıcak bir usta varsa tavsiye ediceğiniz onada gidebilirim. Bizim buradaki ustalara pek güvenilmiyor 2 üfleyip bi hop bop yapıp ver okadar bu kadar deyip günü geçiricek saçma span işler yapıyorlar iyi bir usta bulursam sürekli onada gidebilirim.

*

Çevrimdışı mhmtfrdn

  • ***
  • 38
  • +1/-0
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İstanbul
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #1 : Aralık 31, 2021, 03:20:53 ÖS »
Öncelikle denemeye şundan başlayabilirsin. Vites halatlarının takılı olduğu milin ucundaki somunu söküp, mili yerinden çıkarıp güzelce temizleyip sıvı gres ile yağlayıp yerine takın. Milin ucundaki parça ters takılmamalı, resimdeki gibi olmalı.



Videolu anlatım;
https://youtu.be/P1OvUU8zfI0

*

Çevrimdışı ercomert

  • **********
  • 4870
  • +10/-14
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Yeni Linea Pop 1.4
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Pop
  • Kan Grubu: A Rh -
  • Km: 8781
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: Antalya
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #2 : Aralık 31, 2021, 06:14:06 ÖS »

Linea Ailesine Hoş Geldiniz. Selamlar..
Gözlerin Renkleri farklı olsada, Göz yaşlarının renkleri hep aynıdır.

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #3 : Ocak 01, 2022, 05:40:52 ÖS »
Foruma hoşgeldiniz. Aracınız hayırlı olsun. Araç taksiden çıkma olunca km'si önem kazanıyor. Şanzımanın iyi bir usta tarafından incelenmesinde fayda var. Şanzımanda büyük sorun varsa onarım yerine temiz çıkma almak daha mantıklı olacaktır.

Usta olarak İstanbul'da Tezbatırlar oto Mustafa Zent usta ve Nasel oto Mustafa Oruçoğlu ustaya aracınızı gösterebilirsiniz.

*

Çevrimdışı msalkimci

  • *
  • 2
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2009
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 220000
  • Motor: 1.3 Multijet Dualogic 90 HP
  • Şehir: KONYA
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 13, 2022, 01:14:45 ÖÖ »
Merhabalar, daha yenilerde 2009 1.3mjet otomatik linea aldim herşey gayet güzeldi ancak arabaya bir haftadır binmiyordum bugün bindim. Işıklarda duruyordum sonra araç 1.vitesdeyken gaza bastim geri gitmeye başladı. Hemen stop edip tekrar çalıştırdım düzeldi. Sonra yine giderken bir yerde durdum devam edeceğimde yine aynısını yaptı. Bu sefer vitesi geriye takıp sonra tekrar 1 e aldım devam ettim. Az gitmeden araba birden ani fren yaparak stop etti. Tekrar çalıştırdım devam ettim.Nedenini anlamadim bir türlü.

*

Çevrimdışı Sevban

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Lounge
  • Km: 99.700
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 16, 2022, 03:19:03 ÖÖ »
Merhabalar. Aracım 2015 linea 1.3 mjt. Urban. Aracımda uzun süre yol aldıktan sonra ya da rampalı yollarda bir süre kulladıktan sonra 3. Vitese geçerken cırtlama oluyor. Nadiren 4. Viteste de olabiliyor. Bunun haricinde kısa mesafeli kullanımlarda herhangi bir cırtlama yok. Bir de geri vitese takmadan önce debriyaja bas çek yapmassam ya da herhangi başka bir vitese tak çıkar yapmassam vites tak diye bir ses çıkararak boşa düşüyor. Özellikle başta belirttiğim cırtlama sesi rahatsız edici oluyor. Birkaç defa ustama götürdüm ancak ustaya gidene kadar uzun yol yapmadığı için o denerke  cırtlama olmadı. Bu şekilde kullan sıkıntı olmaz dedi ancak yine de uzın yola çıktığımda tedirgin oluyorum. Kavramada herhangibir sıkıntı hissetmiyorum. Senkromeç kaynaklı olabileceğini söyleyen ustalar da oldu ama kısa mesafelerde sorun yok. Belli bir yol gidip zorlama yada ısınma gibi bir durumda ortaya çıkıyor. Sebebi ve çözümü konusunda düşüncelerinizi merak ediyorum ve yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #6 : Kasım 18, 2022, 11:09:06 ÖS »
Geçmiş olsun.
- Şanzıman yağı seviyesi nedir? En son kaç km de yağ değişimi oldu?
- Baskı balata ne zaman değişti?
- Debriyaj hidroliği fren hidroliği ile aynı yerden dolması lazım hidrolik seviye nasıl?
- Debriyaz alt ve üst merkezlerinde durum nasıl, bozulma var mı?
- Geri vitese takarken araç durmadan yapmamak lazım. Araç durduktan sonra geri vitese takmak gerekiyor. Yoksa karakteristik olarak linealarda geri viteste bir cartlama oluyor. Ayrıca geri vites cartlaması genelde baskı balta bitmesinden veya debriyaja tam basmamaktan yada araç durmadan acele etmekte cartlamaya neden olur.

3. Viteste cartlama genelde senkromenç dişlisinden olur.

Bence vakit geçirmeden baktırmanızda fayda var. Öncelik baskı balata kontrolü yaptırın. Sonrasında yağ kontrolü ve değişimi ile başlayın, eski yağda metal parçaları var mı kontrol ettirin. Düzelme olmazsa şanzıman açtırıp senkromenç dişlisini kontrol ettirin. İleride farklı zararlara neden olur.

*

Çevrimdışı Sevban

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Lounge
  • Km: 99.700
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #7 : Kasım 18, 2022, 11:29:41 ÖS »
Merhabalar öncelikle yanıtınız için öok teşekkür ederim. Şanzıman yağını yeni değiştirdim. Eski yağ baya bozulmuştu. Arabayı alalı 7 ay oldu bu yüzden debriyaj değişimi ne zaman yapıldı bilemiyorum, ancak debriyajda sıkıntı yok gibi. Araç şu an 99.500 de. Anlayamadığım konu sadece araç zorlandığında ya da 60, 70 km yol gittikten sonra 3. Vitese geçerken cırtlama yapmaya başlıyor. Haricinde 20, 30 km içinde sıkıntı olmuyor.

*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #8 : Kasım 19, 2022, 11:59:33 ÖÖ »
Aracınızın km'sinin orijinal olduğunu varsayarsak bu km'de baskı balata hor kullanılmadı ise pek bitmez.

Usta değilim ama görüşlerimi yazayım.
Şanzıman yağını değiştirdiğinizi ve eski yağın çok kötü durumda olduğunu belirtmişsiniz. Bu durumda şanzıman içinde bir sorun olduğunu değerlendirebiliriz.

Tabi bu durumun sadece 3. Viteste ve ısındıktan sonra yapması kafaları karıştırsa da genel olarak değerlendirdiğimizde; şanzıman yağı ısınmadan cartlama yapmadığına göre ısıya dayalı bir sorun var ki senkromençleri çalışmaz hale getirip vites geçişini zorlaştırıyor. Bu durumda akla yağ doğru yağ mı düşüncesi geliyor. Yağ uygun değilse ısınınca çok incelip görevini yapmıyor olabilir. Yağ seviyesi yeterli olmayabilir. Ancak sadece 3. Viteste olması diğer viteslerde olmaması 3. Vites senkromençlerinin zarar gördüğünü, yağ ısınınca sorunun ortaya çıktığını da gösterebilir.

Bence bulunduğunuz ilde iyi bir şanzımancı bulup ona göstermenizde fayda var.

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 128
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #9 : Kasım 19, 2022, 12:50:24 ÖS »
Merhabalar öncelikle yanıtınız için öok teşekkür ederim. Şanzıman yağını yeni değiştirdim. Eski yağ baya bozulmuştu. Arabayı alalı 7 ay oldu bu yüzden debriyaj değişimi ne zaman yapıldı bilemiyorum, ancak debriyajda sıkıntı yok gibi. Araç şu an 99.500 de. Anlayamadığım konu sadece araç zorlandığında ya da 60, 70 km yol gittikten sonra 3. Vitese geçerken cırtlama yapmaya başlıyor. Haricinde 20, 30 km içinde sıkıntı olmuyor.
Vitesteki cırtlama şanzıman yağını değiştirmeden önce de var mıydı, yoksa  şanzıman yağını değiştirdikten sonra mı ortaya çıktı

*

Çevrimdışı Sevban

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Lounge
  • Km: 99.700
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Bursa
Ynt: vites sorunu
« Yanıtla #10 : Kasım 19, 2022, 01:41:18 ÖS »
Çok teşekkürler görüşünüz için. Ben de en kısa zamanda şanzımanı söktürüp senkromeçleri kontrol ettirmeye karar verdim. Cırtlama sesinin sadece 3. Viteste olması dediğiniz gibi senkromeç sorununa işaret büyük ihtimalle.