Selam arkadaşlar...
konusunda bilgili arkadaşların yardımcı olacağı kanatindeyim. hikaye biraz uzun kısaltıyorum.
Aracım 2015 1.3 980 hp araçta usta enjektörlerden ses geldiğini söyledi gerekli bakımları yaptırdım. Performans farkını pek alamadım yada hissetmedim. sonrasıda zincir sesi de geliyordu oda değiştirildi eski zincir koruma demir aşınmış ve zincir sürtünmesinden ince saç gibi sıyırmıştı demiri. zincir değişimide yaptıktan sonra 100 km yol dahi yapmadım. bu arada 5-30 shell yap koymuştum. 130 da çevre yolunda giderken performans düşüklüğü hissettim çekiş düştü ve araç motor yağ basıncı düşük abs asr hızlı hızlı hatalar verdi. acil sağa çektim motoru kontrol ettim aşırı ısınmıştı ve ona rağmen hararet göstergesi normaldi. Soğutma sonrası tekrar kontak çevirdiğimde araç çalışmadı. çekici ile servise götürdüm. Üst kapak söküldü piston kolunun biri hiç çalışmıyormuş gibi temiz duruyordu. sonuç rektefiye dediler. maliyeti sıfır motora yakın olunca sıfır motor tercih ettim.
Aracın yağ pompası zincir değişimindeki alt kısımdaki zincir dişlisinin gevşekliğinden dolayı yağ popması işlememiş yağsızlıktan dolayımı olmuş olabilir?
teknik olarak multijet motor zincir hareketi alttanmı alır yoksa üstten alt zincir dişlisine mi hareket verir.
birde tavsiyelerinize ihtiyacım var sandık motor ilk çalıştırmadan önce yağlama işlemi nasıl yapılır biraz bilgi verirseniz.