Mercedes güvenlik üzerine güzel reklamlar çekiyor.
Ülkemizde yayınlanmayan bir reklamı
https://youtu.be/M2GZl40lI_gGünümüzde pekçok araç firması çarpışma önleme sistemini standart olarak sunmaya başladı. Sırada otonom sürüş var. Tesla, mercedes gibi firmalarda şuan halihazırda sunulan sistemde siz elinizi direksiyona sürmeden gaza vitese dokunmadan araç kendisini sürüyor. Öndeki aracı takip ediyor, durunca duruyor. Hareket edince hareket ediyor. Yol sağa veya sola virajlıysa uygun şekilde virajı alıyor. Sinyal veren aracı fark edip ona şerit değiştirmesi için yol veriyor. Ancak bunları belirli süreler yapıyor. Belirli süre içinde kullanıcının direksiyonu tutmasını istiyor. Sıkıntılı veya karar veremediği durumlarda kontrolü sürücünün almasını istiyor.
https://youtu.be/GkbT4_Bquywhttps://youtu.be/NGOb9-X-vPYhttps://youtu.be/cCdGou7c_SY2025 yılında piyasaya sürülmesi planlanan mercedes tır
https://youtu.be/RIe9gSRBQTkBu Volvo Tır aktif güvenlik sisteminin çocuğa çarpmasını önlediği video
https://youtu.be/pVZgzqm_YHMBuda tesla karlı yol testi. Yolda sapıtıyor. Baz alacağı şeyler kaybolunca kararsız kalıyor. Şeritlerde aracın algılayacağı bir manyetik alan olmadığı müddetçe karlı, buzlu veya yoğun yağışlı havalarda sistemin çalışması çok zor.
https://youtu.be/3OzIZCubM-kBuda otopilot uludağ çıkışı. 5. Dakikadan sonra otopilot kullanıyor. 6. Dakika civarı virajı alamaz diye sürücü kontrolü alıp kendisi virajı dönüyor. 9. Dakikada da başka bir örnek var.
https://youtu.be/xcbtv2p4bT4Yani sonuç olarak otopilota bir 5 yıl daha var. Ülkemiz içinse 10 yıl diyelim. 🙂