*

Çevrimdışı AndroLin

  • ******
  • 289
  • +1/-0
    • https://blog.yakupulutas.com/
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: sakarya
8. Bakım Yaklaşıyor...
« : Ağustos 08, 2024, 11:00:45 ÖÖ »
Beni tanıyan bilir aracımı sanayiye pek götürmem bakımlarımı kendim yaparım.

Yeni bakım yaklaşıyor filtreleri aldım.
https://www.youtube.com/watch?v=eQgAUk2f4dA


Yağ olarak liqui kullanıyordum ama baya pahalılaşmış bir anket yaptım oy kullanırsanız sevinirim.
https://www.youtube.com/post/UgkxbeRCnTKuEQLM4n-hZsH4k0nRGAP39PlV



Önceki Bakım videolarım.
2021 https://www.youtube.com/watch?v=M2Tk7znBJQI
2022 https://www.youtube.com/watch?v=38MNzs4MxSc
2023 https://www.youtube.com/watch?v=YGWPyZhlL7w

[URL unfurl="true"]https://blog.yakupulutas.com/bakim[/URL]
Linea araca sahipsen bu siteye girme..!
https://blog.yakupulutas.com/
Teyp Kodu için : https://teypkodu.com/
Whatsapp : https://wa.me/message/IXDQXOUYZ7FIA1

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #1 : Ağustos 08, 2024, 05:50:45 ÖS »
Seçeneklere 2 tane eklediğin için mecbur castrol seçerdim, çünkü arada baya fiyat farkı var, ama ben motul ya da shell almayı tercih ederdim, denedim ikisi de aracı sessizleştirmişti

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #2 : Ağustos 08, 2024, 08:25:06 ÖS »
Yakup bey konu dışı size bir sorum olacak sizin yağ karteri orjinal mi yan sanayi mi, yan sanayi yağ karterleri yağ terlemesi, sızıntısı yapar mı, ben yağ karterini yan sanayi aldım önceki yağ karteri de yan sanayiydi ama onda herhangi bir terleme dahi yoktu kupkuruydu, karteri değiştirince 3-5 ay normal sonra conta kısımlarından yağ kaçağı meydana geliyor, 3 defa söktürüp tekrar taktırdım, farklı ustalara yine aynı yok abi kafayı yiyeceğim, yağ sızdırması yan sanayi olduğu için mi yoksa ustaların beceriksizliği mi

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1750
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #3 : Ağustos 09, 2024, 06:02:54 ÖÖ »
ben de yan sanayi taktım. Benimki de kenardan sızdırıyor. Karterimi kendim taktığım için bununla ilgili bir fikrim var.
Kenar vidalarından bir kaçı yalama olmuş sonsuz dönüyordu. Her bir vida 9 nm ile sıkılması gerekliyken. Hepsi sıkılamadı. Bir de vida arttı. O kadar da dikkat ettim ama bir vida arttı. Orjinal karterde bir delik fazla mı var bilemedim.
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #4 : Ağustos 09, 2024, 01:34:25 ÖS »
ben de yan sanayi taktım. Benimki de kenardan sızdırıyor. Karterimi kendim taktığım için bununla ilgili bir fikrim var.
Kenar vidalarından bir kaçı yalama olmuş sonsuz dönüyordu. Her bir vida 9 nm ile sıkılması gerekliyken. Hepsi sıkılamadı. Bir de vida arttı. O kadar da dikkat ettim ama bir vida arttı. Orjinal karterde bir delik fazla mı var bilemedim.
Yakındır benim de karteri söküp kendim takıp kontrol etmem, yoksa ustalara kalsak işimiz uzun

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #5 : Ağustos 10, 2024, 08:21:33 ÖS »
ben de yan sanayi taktım. Benimki de kenardan sızdırıyor. Karterimi kendim taktığım için bununla ilgili bir fikrim var.
Kenar vidalarından bir kaçı yalama olmuş sonsuz dönüyordu. Her bir vida 9 nm ile sıkılması gerekliyken. Hepsi sıkılamadı. Bir de vida arttı. O kadar da dikkat ettim ama bir vida arttı. Orjinal karterde bir delik fazla mı var bilemedim.
Echo bey yağ karterini söküp takmak zor mu, kendimiz yapabilir miyiz, söküp kendim yapmak istiyorum, işin püf noktası incelikleri nelerdir

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1750
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #6 : Ağustos 12, 2024, 12:24:33 ÖS »
Echo bey yağ karterini söküp takmak zor mu, kendimiz yapabilir miyiz, söküp kendim yapmak istiyorum, işin püf noktası incelikleri nelerdir
Merhaba bir  bu işe ilgin olması lazım, iki    sabır ve inat , ondan sonra güvenlik ekipmanları tabiki takoz kriko vb.  Düz tornavida ,keskin bir falçata ve en önemlisi levye ! Tabi bunlarla karterin öpeceği yüzeyi bozmadan çalışacaksın.
Biraz zorluyor yolun ortasında pes etmeyeceksen bu işe giriş derim.
sonradan öğrendiklerim  ise
m6×1 helicoil kılavuzu seti lazım sonsuz dönen vidaları tamir için. Orjinal karter lazım, yan sanayiye içim sinmedi benim.
Değiştirme fikrim halen güncel.
« Son Düzenleme: Ağustos 12, 2024, 12:26:24 ÖS Gönderen: Echo »
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #7 : Ağustos 12, 2024, 02:36:44 ÖS »
Merhaba bir  bu işe ilgin olması lazım, iki    sabır ve inat , ondan sonra güvenlik ekipmanları tabiki takoz kriko vb.  Düz tornavida ,keskin bir falçata ve en önemlisi levye ! Tabi bunlarla karterin öpeceği yüzeyi bozmadan çalışacaksın.
Biraz zorluyor yolun ortasında pes etmeyeceksen bu işe giriş derim.
sonradan öğrendiklerim  ise
m6×1 helicoil kılavuzu seti lazım sonsuz dönen vidaları tamir için. Orjinal karter lazım, yan sanayiye içim sinmedi benim.
Değiştirme fikrim halen güncel.
Tamir işlerini severim, geçen ay aracımın ön amortisörlerini kendim değiştirdim, ama karter işi için uygun bir yer bulmam lazım yolda olmuyor, orjinal karter fiyatlarına baktım 3-4 bin civarı, zaten bu yağ kaçakları triger ziciri değiştirdikten sonra oldu, değiştirmeden önce yağ karterinde kırmızı sıvı conta vardı, daha sonra ustalar hep siyah sürdü ve kaçaklar başladı, bi de abi bunlarda normal bu kaçaklar demeleri yok mu ayar ediyor beni, ben de würth kırmızı olan sıvı conta siparişi verdim, bakalım kendim yapmaya karar verirsem kendim yapacağım olmadı orjinal yağ karteri de alıp ustaya yaptıracağım,

*

Çevrimdışı Echo

  • *********
  • 1750
  • +1/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Lİnea
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Dynamic
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 179000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: Muğla
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #8 : Ağustos 12, 2024, 05:17:13 ÖS »
Tamir işlerini severim, geçen ay aracımın ön amortisörlerini kendim değiştirdim, ama karter işi için uygun bir yer bulmam lazım yolda olmuyor, orjinal karter fiyatlarına baktım 3-4 bin civarı, zaten bu yağ kaçakları triger ziciri değiştirdikten sonra oldu, değiştirmeden önce yağ karterinde kırmızı sıvı conta vardı, daha sonra ustalar hep siyah sürdü ve kaçaklar başladı, bi de abi bunlarda normal bu kaçaklar demeleri yok mu ayar ediyor beni, ben de würth kırmızı olan sıvı conta siparişi verdim, bakalım kendim yapmaya karar verirsem kendim yapacağım olmadı orjinal yağ karteri de alıp ustaya yaptıracağım,
Ben orjinal karterimi söktüm ve conta siyahtı. Senin ki kırmızıysa daha önce işlem görmüş olmalı orjinal contalar siyah olur.
bisiklet sür uzun yaşa

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #9 : Ağustos 12, 2024, 05:34:01 ÖS »
Ben orjinal karterimi söktüm ve conta siyahtı. Senin ki kırmızıysa daha önce işlem görmüş olmalı orjinal contalar siyah olur.
Doğru triger değişirken usta demişti karter değişmiş yan sanayi takılmış demişti, ama contası kırmızı ve altı kup kuruydu, yeni karter alalım onu takalım dedi, ben de üzerindeki de yan sanayi zaten dedim ve ben de yan sanayi aldım, ama yağ kaçakları bundan sonra başladı 2 defa söktürüp tekrar taktırmak zorunda kaldım, 2 farklı ustada, ilk zamanlarda kaçak olmuyor aradan 3-5 ay geçtikten sonra yağ kaçakları başlıyor, abi bu durum normal değil ya, valla sinirlenmeye başladım :)

*

Çevrimdışı EsLine

  • *****
  • 145
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Hiçbiri
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Eskişehir
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #10 : Ağustos 12, 2024, 05:37:33 ÖS »
Fotoğraf eklemesi de yapayım

*

Çevrimdışı AndroLin

  • ******
  • 289
  • +1/-0
    • https://blog.yakupulutas.com/
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: sakarya
Ynt: 8. Bakım Yaklaşıyor...
« Yanıtla #11 : Ağustos 13, 2024, 09:14:42 ÖÖ »
Direk mesaja cevap verme çalışmıyor nedense anlamadım tek tek gideyim.

@EsLine yağ karterim orjinal mi yan sanayi mi bilmiyorum ama yağ sızıntısı yok bende. Yağ karterini kendiniz değişebilirsiniz zor değil ama telli uçlarla tellemek çok iyi temizlemek lazım , yamuk olmadığından emin olmak lazım.

Bende de şanzımanın teker tarafında terleme çok oluyor. Önce yağ sandım ama şanzımanda yağ eksilmemiş.

Bu arada Liqui fiyatını 1200~ lere düşürünce kuponla bonusla yine liqui aldım yoksa castrol alacaktım bu bakımda.
Whatsapp grubumuza katılmak isterseniz : https://chat.whatsapp.com/LhfSSAV1hea2UNxaT6twxK
Linea araca sahipsen bu siteye girme..!
https://blog.yakupulutas.com/
Teyp Kodu için : https://teypkodu.com/
Whatsapp : https://wa.me/message/IXDQXOUYZ7FIA1