*

Çevrimdışı burakkkaradas

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: izmir
Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« : Haziran 11, 2014, 06:22:08 ÖS »
Merhabalar Aracımı yeni aldım 1.6 emotion plus. Hız sabitliyecisini kolundan ON durumuna getiriyorum ancak devreye girmiyor ! Yardımcı olursanız sevinirim.
« Son Düzenleme: Haziran 12, 2014, 09:40:59 ÖÖ Gönderen: bozo »

*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #1 : Haziran 11, 2014, 09:40:50 ÖS »
Öncelikle foruma hoş geldiniz ve İyi forumlar.
Forum bilgilerinizi tamamlar kendinizi tanıtırsanız çok memnun oluruz. Forumu bir seferlik kullanacak gibi olmaması için sizden ricamız bu. Forumumuza dahil olan herkesin daimi olarak bizlerle olmasını, soru ve cevaplarla forumumuza katkısı olmasını istiyoruz.

Gelelim cruise kullanımına Anahtarı On konumuna getirdikten sonra 40km sürati geçin. Kolu + veya - yöne doğru çevirip bir kaç saniye tutmanızla cruise devreye girer. Debriyaja veya Frene bastığınızda devreden çıkar reset tuşuna bastığınızda son ayarlamış olduğunuz hıza geri döner. Bir ek bilgi daha Cruise kolunu + yönünde ittiğinizde araç ivmelenmesi gaz pedalına basmanızdan daha güçlü olur. ;)
Aracınızın model bilgilerini vermiş olsaydınız kullanma kılavuzundaki sayfasını da verebilirdim...

*

Çevrimdışı rally2003

  • ***
  • 43
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #2 : Haziran 11, 2014, 09:54:33 ÖS »
Ek bilgi: Cruise Control 2000 devir altında devreye girmez.

*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #3 : Haziran 11, 2014, 09:56:54 ÖS »
Bu bilgi için teşekkür ederim. Hakikaten bilmiyordum.

*

Çevrimdışı juanito

  • *****
  • 178
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Clasic
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 4000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Diyarbakır
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #4 : Haziran 11, 2014, 10:12:24 ÖS »
Benim araba giriyor: )

DROID DNA cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #5 : Haziran 11, 2014, 10:45:12 ÖS »
1500 dev. dak. hızın altında reset'e basınca tekrar devreye girmiyor benim başıma geliyordu, sebebini bilemiyordum.

*

Çevrimdışı juanito

  • *****
  • 178
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Clasic
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 4000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Diyarbakır
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #6 : Haziran 11, 2014, 11:02:08 ÖS »
1500 olabilir cunku sehir ici 75e sabitliyorum ben oda 1800 civarı bir devir oluyor. Arkadas 2000 devir demisti ondan soyledim

DROID DNA cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #7 : Haziran 11, 2014, 11:05:17 ÖS »
ben 1500 görmüştüm önce eyvah eyvah gözler gitmiş benim :).

*

Çevrimdışı snn77

  • ********
  • 565
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #8 : Haziran 11, 2014, 11:51:16 ÖS »
ilk basta 60i gecmeden hizi sabitlemz, sabitledikten sonra, 40 hizda bile (RESUME) basildiginda girer, 2000 devirle alakasi yok, ben aracimda 80 KM\H(yada 90 tam hatirlamiyorum) besinci vitesteyken devir 1700 de sabitleniyor

*

Çevrimdışı linea42

  • *
  • 3178
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: FIAT
  • Araç Modeli: LINEA 2013
  • Donanım: Lounge
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 65.000 km
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: KONYA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #9 : Haziran 12, 2014, 09:46:00 ÖÖ »
aynen katılıyorum bilgi yanlış ben 2000 altında kesin sabitlendiğini biliyorumda 1500 altından emin değilim.

1,6mj 6. viteste 110 da 2000 devirdedir. ben sırasıyla 110,100,90,80,70 km hızların hepsine sabitledim. 70km/s hızda sanırım 1500 altında olması lazım. ama emin değilim.
Bullet Qheylan...

You are what you know...(Albert Einstein)

*

Çevrimdışı bozo

  • tutarlı
  • *
  • 3506
  • +6/-0
  • Araç Marka ve Modeli: VW PASSAT
  • Araç Modeli: 1.4 TSI
  • Km: 35000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #10 : Haziran 12, 2014, 09:46:23 ÖÖ »
öncelikle hoşgeldin
başlık dahil komple büyük harf kullanmak forum kurallarına aykırı olduğundan tarafımdan düzenlenmiştir
bunun yanında cc çalışma prensibinde devir sebebiyle devreye girmemesi veya devreden çıkması hiç duymadım
sadece belli bir hızın altında devreye alamazsınız,bu hızda markadan markaya değişkenlik gösterir...
koldan on durumuna hangi süratte getiriyorsunuzda devreye girmiyor?

***EN BÜYÜK DÜŞMAN PARA***

*

Çevrimdışı linea42

  • *
  • 3178
  • +5/-1
  • Araç Marka ve Modeli: FIAT
  • Araç Modeli: LINEA 2013
  • Donanım: Lounge
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 65.000 km
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: KONYA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #11 : Haziran 12, 2014, 10:23:23 ÖÖ »
ilk basta 60i gecmeden hizi sabitlemz, sabitledikten sonra, 40 hizda bile (RESUME) basildiginda girer, 2000 devirle alakasi yok, ben aracimda 80 KM\H(yada 90 tam hatirlamiyorum) besinci vitesteyken devir 1700 de sabitleniyor

Yanlışmıyım bilmiyorum ama bu arada ben 50 yede sabitledim 4. viteste.
Bullet Qheylan...

You are what you know...(Albert Einstein)

*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #12 : Haziran 12, 2014, 10:35:11 ÖÖ »
40 Km den sonra sabitlenebiliyor...

*

Çevrimdışı burakkkaradas

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: izmir
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #13 : Haziran 15, 2014, 04:32:49 ÖS »
Tüm bunlari uygulamaya rağmen hala devreye girmiyor. Bir kac kez demedim acaba beni yapamiyorum diye ama bu basit birşey . Acaba devreye görmemesinin başka sebepleri olabilirmi ?

*

Çevrimdışı burakkkaradas

  • *
  • 3
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: izmir
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #14 : Haziran 15, 2014, 04:36:17 ÖS »
80 ve 100 km hizla giderken demiyorum

*

Çevrimdışı halils2

  • *******
  • 478
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: fiat linea
  • Araç Modeli: active plus
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: AB Rh +
  • Km: 50000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: TEKİRDAĞ
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #15 : Haziran 17, 2014, 12:09:52 ÖÖ »
80 ve 100 km hizla giderken demiyorum

Fiat hız sabitleyicileri 40kmh (kadranda 45 kmh) üzerinde +- tuşlarıyla devreye girer, aracın:
fren pedalına basılırsa
debriyaj pedalına basılırsa
el freni kolu çekilirse
araçta esp varsa ve devreye girerse veya bunlardan herhangi birinde arıza varsa mesela:
fren, debriyaj pedalı, el freni siviciniz bozuksa, hız sabitleyici kolunuz bozuksa devreye girmez. CC kolunu on yaptığınızda ekranda hız sabitleme ikaz lambası yanıyorsa (ekranda cc aktif diye de yazar) kol çalışıyordur. Bunun haricinde fren ve debriyaj pedal siviçleri ekranda görünmez ama el freniniz çekili olmadığı halde ekranda el freni ikaz lambanız yanıyorsa sıkıntı ordandır. Yazdıklarım dışında her hangi bir durum yoksa siz 50 60 km hızda gidercen cc yi on yapıp +veya- yönde kolu çektikten sonra hızınızı sabitlemiyorsa serviste aracınızı bilgisayara bağlatıp arızayı giderebilirler.

*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #16 : Haziran 17, 2014, 12:16:29 ÖÖ »
Sanırım sizin aracınız sıfır ve orijinal cc var. Bu kadar anlatılandan sonra işin içinden çıkamadıysanız servisten yardım almanızı tavsiye ederim. Başka bir problem olabilir.

*

Çevrimdışı mtuncer

  • *********
  • 1870
  • +7/-1
  • Elektrik-Elektronik Yüksek Mühendisi
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat LINEA
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: A Rh -
  • Km: 127.000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #17 : Haziran 17, 2014, 09:41:17 ÖÖ »
40 Km den sonra sabitlenebiliyor...
2012 model eski kasa için 60 ya da 80 km/h gibi bir alt limit yazıyordu el kitabında
Fiat Linea 2012 1.6 MultiJet Emotion Plus 105 HP 290 Nm
6,4 litre / 100 km
Petrol Ofisi VMax 10 Eurodizel
Mobil 1 ESP Formula 5w30
Audi A3 2015 1.6 TDI DSG7
Conti T860 Winter & Bridgestone Turanza T005

*

Çevrimdışı Raymon

  • ********
  • 862
  • +10/-1
  • Kartallar Yüksek Uçar
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Tjet
  • Araç Modeli: 2008
  • Donanım: Emotion
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Motor: T-Jet 120 HP + LPG
  • Şehir: Ankara
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #18 : Haziran 17, 2014, 03:51:56 ÖS »
başka bir konuda mı hatırlamıyorum ama cc. daha az yakıt yakıyor diye okumuştum.

cc. kullanımda araç daha az yakıt yaktığından eminmisiniz? ben arabayı ilk aldığımda anlık tüketimde cc.'yi test etmiştim. çok yüksek yakıt değerleri çıkmıştı. acaba cc. kullanırken belirli bir devir ve km. arasında mı kullanmak gerekiyor. misal ben 3000-3500 devirde 120-140 km/s arasında kullanmıştım, şimdi net rakamları hatırlamıyorum ama yakıt verileri çok gelmişti gözüme....

(konforuna diyecek yok o ayrı...)


« Son Düzenleme: Haziran 17, 2014, 03:53:31 ÖS Gönderen: Raymon »


Fiat Linea 1.4 Tjet Emotion+

*

Çevrimdışı BSelhep

  • *
  • 1605
  • +7/-2
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea Stil Paketli
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 127000
  • Motor: 1.3 Multijet 90 HP
  • Şehir: ANKARA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #19 : Haziran 17, 2014, 04:04:22 ÖS »
CC kullanırken 90km sürat 2000-2500devir arasında kullanmak araca en az yakıtı yaktırır. Araç sabit hızda gittiğinden ve gaz beyin tarafından ayarlandığından ani hızlanmalara girmez sizin ayağınızla verdiğiniz gaza göre daha uygun oranda silindirlere yakıt göndererek ekonomi sağlar.

*

Çevrimdışı GeceGezen39

  • *
  • 1120
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Actual
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 8000km :)
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: İSTANBUL-- KIRKLARELİ
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #20 : Haziran 17, 2014, 04:12:39 ÖS »
%90 nı cc li kullanımda ankara - eskişehir 240 km de 70 tl lik benzin yakmış bence çok hesaplı
.
.
                                                         Hız felakettir...

*

Çevrimdışı solskjaer

  • ********
  • 899
  • +0/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #21 : Haziran 17, 2014, 04:28:53 ÖS »
%90 nı cc li kullanımda ankara - eskişehir 240 km de 70 tl lik benzin yakmış bence çok hesaplı
Ağbi hayırlı olsun, kaç km hıza sabitledin? Km de 0,29 krş yakmış.
Benzinli araç için güzel bir tablo bu cc baya ekonomik kullanıyor.

*

Çevrimdışı bozo

  • tutarlı
  • *
  • 3506
  • +6/-0
  • Araç Marka ve Modeli: VW PASSAT
  • Araç Modeli: 1.4 TSI
  • Km: 35000
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: İSTANBUL
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #22 : Haziran 17, 2014, 04:38:01 ÖS »
bu konuyu epey tartışmıştık 3 yıl kadar önce...cc dümdüz otoban haricinde daha fazla yakıyor..bizzat test ettim onayladım...tabiiki sürüş tekniğinizde buna etken oluyor...
ben cc yi tasarruf için değil konfor için kullanıyorum
***EN BÜYÜK DÜŞMAN PARA***

*

Çevrimdışı GeceGezen39

  • *
  • 1120
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Actual
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 8000km :)
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: İSTANBUL-- KIRKLARELİ
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #23 : Haziran 17, 2014, 05:05:09 ÖS »
100 km sabitledim şehir içleri haricinde hep cc ile kullandim

tepetaklak ile gönderildi

.
.
                                                         Hız felakettir...

*

Çevrimdışı burakkaradas

  • *
  • 6
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Line 1.6 Emotion Plus
  • Araç Modeli: 2011
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Km: 60400
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: izmir
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #24 : Haziran 17, 2014, 06:44:20 ÖS »
Evet servisten yardım aldım. Bir arkadaşım yardımcı oldu ve hız sabitliyeci'nin devreye girmediği anlaşıldı. Yarın bilgisayara bağlanarak bakılıcak. İnşallah önemli bir sorunu yoktur.. Yardımlarınız için teşekkürler.

*

Çevrimdışı TA5AWE

  • *******
  • 421
  • +2/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Easy
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Fire 1.4 77 HP + LPG
  • Şehir: Ceyhan / ADANA
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #25 : Haziran 18, 2014, 12:56:46 ÖÖ »
Sağolsunlar Berkant Bey ve Akif Bey sayesinde c.c. sahibi oldum. Aracın 1.4 - 77 Hp- Lpg li. Ne kadar yaktığını hesaplayamadım, ama konforuna  gaz yemesine diyecek yok. Bence de fazla yakıyor gibi geldi. Berkant ve Akif Beylere telefon görüşmelerimizde söylemiştim. Otobanda düz yolda 120 km'ye sabitledim  anlık 6.0 ile 6.5 Lt. arası görüyorum. Rampada benden daha performanslı davranıyor gaz yemesi çok güzel. Tabi bu arada rampanın durumuna  göre anlık 12 lt dahi görüyorum. Ama 120 den aşağıda düşürmüyor. Buraya kadar bence bir sıkıntı yok. O çıktığı  rampayı birde inerken göreceksiniz. 120-123 km ile inmeye çalışıyor. Navigasyondan takip ediyorum. Sanırım motor freni yapıyor ama anlık tüketim olarak da ortalama 3 lt görüyorum. Yani inerken  2.0 pek nadir gördüm.  İnişte dahi anlık yaklaşık 3 lt gibi yaktığını düşünmeden edemiyorum. İşimiz gereği ileri sürüş teknikleri ve defansif sürüş eğitimi aldık. Yapmamam gerektiğini biliyorum ama denemek amacıyla vitesi boşa aldığımda anlık 2.0 lt görüyorum. Tabi bu arada araba alıp başını gidiyor, 130-140 Allah ne verdiyse. 
Konuştukların, karşındakinin anlaya bildiği kadardır.

*

Çevrimdışı GeceGezen39

  • *
  • 1120
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Actual
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 8000km :)
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: İSTANBUL-- KIRKLARELİ
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #26 : Haziran 18, 2014, 01:50:31 ÖÖ »
benimde cc nin en çok hoşuma giden özelliği bu oldu yokuş aşağı 100km ile giderken motora fren yaptırıyor ve hızını ayarlayıp en fazla 3ila5 km lik artişla yokuşu frene basmadan inebiliyorsunuz artı yokuş yukari sabitlediğinizde anlik km nizde hiç kayıp yaşamadan yokuşu çikabiliyorsunuz ayak gazindan çok daha iyi tepkimesi var koldan hizi arttırmak çok seri ve çabuk bir biçimde oluyor uzun yolda 105km ye sabitlediğimde ise 240 km yi 70tl ye alması benzinli aracta cok makul değerleri ortaya çikarıyor...

tepetaklak ile gönderildi

.
.
                                                         Hız felakettir...

*

Çevrimdışı tino1907

  • *
  • 7
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 114000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: istanbul beykoz
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #27 : Ekim 13, 2014, 05:19:26 ÖS »
2010 emotion plus ne yaptık ne ettikse cruise control ü çalıştıramadık.
Yardımcı olabilecek varmı ?

*

Çevrimdışı hderelli18

  • ******
  • 294
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Emotion Plus
  • Km: 47000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: Istanbul
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #28 : Ekim 13, 2014, 05:23:27 ÖS »
kolu "on" konumuna getirince ekranda "cruise control active" yazıyor mu?
+18
ÇANKIRI

*

Çevrimdışı tino1907

  • *
  • 7
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2010
  • Donanım: Emotion Plus
  • Kan Grubu: B Rh+
  • Km: 114000
  • Motor: 1.6 Multijet 105 HP
  • Şehir: istanbul beykoz
Ynt: Hız Sabitleyici Çalışma Prensibi
« Yanıtla #29 : Ekim 13, 2014, 05:40:04 ÖS »
cruise control devrede yazıyor ekranda