1200 kg lik meganin 5 lt sehir ici verilerini yakaldiktan sonra (ustelik kisin) en azindan, 6 kusurlu rakamlar gibi beklentim vardi. Bizim sehir ici dedigimiz yol sartlari aslinda bazen karma da olabilir, cok yogun bir trafikten cikip, sakin bir otobana girebiliyoruz pekala, buradan hareket ile ile en azindan fabrika verisi sehir ici rakami etrafinda dolasmak hos olabilirdi.
Tek kriterin agirlik oldugunu dusunmuyorum, ayrica albea ile kiyas dahi kabul etmiyorum. Benim sanssizligim, renaultlar icinde efsane olmus 80 hp lik dci nin az tuketimine alismis olmama galiba.
senin için deneme yaptım pazar pazar, şaka şaka işim vardı aklıma geldi denemeyi yaptım, bahçeşehirden çıkıp, birinci köprüden geçip pendiğe gittim, sonra maltepeye gidip pendiğe geri geldim,sonra kartal gişelerden ikinci köprü yolundan bahçeşehire geri döndüm, hız olabildiğince sabit 90-100 arası..
16 jant 195/55 16 orjinal lastikler, az önce aracın teknik belgesine baktım net ağırlık 1365 kg (megane dan %13 daha ağır)
ilk 85 km: bahçeşehir - pendik e5ten , + hafif şehir içi


ikinci 65 km: pendik bahçeşehir - çevre yolu üzerinden


gördüğün gibi çok anormal bir tüketim yok..
meganında bundan çok farklı sonuç çıkarmasına imkan yok, yapar diyen varsa çeksin koysun 150 km yol ortalamasını görelim (90 - 100 km hızla tabi, 70 km sabit hızla giderse az çıkar ortalaması!), sürtünme katsayıları hemen hemen aynı, sabit hızda enerjiyi harcatan sürtünme katsayısıdır, aracın kütlesinin önemi azdır..
şehiriçinde dur kalkta da siz kabul etmesenizde ağırlık en önemli etken.. fizik kuralları değişmez, bir kütleyi belirli bir ivmede hareket ettirmek için gereken enerji bellidir
kütlesi fazla olan fazla enerji (güç) harcar, araçlarda fazla kütle = fazla yakıt tüketimi demektir..
yoksa renault uzay teknoljisi kullanmıyor motorlarında, tek artısı linea ya göre hafif olması