1.5 sene kullandım, otomatik vites denemez pek, yani tamamen düz vites kafasıyla düşünüp (bütün dizel tek kavramalı tiptronikler için geçerli bir durum bu, Linea'ya özgü değil) sadece debriyaja basmadığınızı düşünün, o zaman rahat kullanırsınız, ama eşiniz eğer mantığını çözemezse o sistem de sıkıntı çıkaracaktır.
6 ileri yarı otomatik bir şanzımandır, araç performans aracı olmadığı ve vites geçişleri de bir nebze yavaş olduğu için yokuşlu dur kalk trafikte falan insanın canına okur, tam otomatik gibi bas gitsin değildir, dilinden anlamak lazım, durumu önceden sezip aracı düz vitese geçirip istediğiniz vitese daha durum gerçekleşmeden alırsanız çok rahat edersiniz ama bu da otomatik vitesin doğasına aykırı bir durum belirtmeden edemeyeceğim. Ara gazı gibi bir durumu olmadığı için gaz yemekte güçlük çeker, bazı durumlarda kavramada da sıkıntı çıkarır.
Linea'ya alıştıktan sonra (araba kalksın diye güzel bir gaza basıp kalkınca ayağımı gazdan çekmeye), tam otomatik arabaya geçtiğimde test sürüşünde duvara giriyordum, gene gaza asıldım araba zıpladı yerinden. Ayağını frenden çekince gitmez, gaza basılması lazım, ama bütün duologic Linea'lar esp/asr ve hill-holder özelliklerine sahip oldukları için active/active pluslardan ciddi oranda daha güvenlidirler.
İstanbul şehir içi, işe gidiş geliş saatlerinde yaklaşık 8lt yakıyordu, diğer saatlerde 6lt, şehirler arası 4-4.5 arası (Krş hesabını doğru bulmuyorum, yaktığı tutar sürekli değişir arabanın, ama yaktığı miktar hep aynıdır, yani ben linea sahibiyken 20-25 Krş yakıyordu, şimdi 30-35 olmuştur)
Uzun lafın kısası sorunsuz/rahat bir şanzıman diyemeyeceğim, ki 1.3 dizellerde zaten çok sıkıntı çıkardığı için linea ve puntolar artık dizel otomatik üretilmiyorlar, Bravo'da kullanılan şanzımanın tork dayanımı vs 1.3lerde kullanılandan daha fazla o daha sorunsuzdur muhtemelen ama onun da bir tam otomatik veya DSG gibi rahat olduğunu sanmıyorum.