*

Çevrimdışı samsunluyuz1453

  • ***
  • 21
  • +0/-0
    • linea
  • Motor: Hiçbiri
Mrb.
« : Ekim 22, 2020, 07:37:18 ÖS »
2014 active plus gsr paket aracim var.
Arkadaşım egea almak icin niyetlendi. 1.3 dizel. Gerci bayide bulamamış ama bende linea nin arka frenler kampana egeada kampana koymuslar .o kadar para verme baska marka araba al dedim. Lineanin Fren mesafesi hoşuma gitmiyor .sanki bi kac metre ilerde duruyor araba. Hafif bi kazada atlattim iki kez. Ön balatalari opar la degistirmistim bu yuzden. Baska markalar  ön arka disk fren. Neden koymazlar egealara disk fren anlamadim. Arkadası yanlis mi yonlendirdim bilmiyorum :)

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2020, 07:40:30 ÖS Gönderen: samsunluyuz1453 »

*

Çevrimdışı timbaz

  • *
  • 6707
  • +30/-1
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat Linea
  • Araç Modeli: 2012
  • Donanım: Active
  • Km: 87500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: KIEV
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #1 : Ekim 22, 2020, 07:43:39 ÖS »
Baska markalarda da kampana olan versiyonlari var..  mesela 100ps altinda olanlar kampana..ustunde olanlar disk..
Arka disk olanlar da on gibi hava sogutmali degil genelde.. ..
Fren performansi biraz da bakimla mevcut durumu ve kullanilan parca vs ile ilgili


*

Çevrimdışı samsunluyuz1453

  • ***
  • 21
  • +0/-0
    • linea
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #2 : Ekim 22, 2020, 07:45:25 ÖS »
Tesekkürler.

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

Çevrimdışı enderende

  • *******
  • 346
  • +0/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat linea
  • Araç Modeli: 2015
  • Donanım: Pop
  • Km: 10500
  • Motor: Fire 1.4 77 HP
  • Şehir: ERZİNCAN
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #3 : Ekim 22, 2020, 07:56:07 ÖS »
Linea nın en iyi yönü bence frenleri...en azından benim aracım için böyle belkide genellemek yanlış olur...
1999 1.6 Siena
2015 Linea pop 1.4 77hp Sitil Paket

*

Çevrimdışı M.ARAS

  • *********
  • 2072
  • +8/-0
  • Motor: Hiçbiri
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #4 : Ekim 22, 2020, 10:36:43 ÖS »
2014 active plus gsr paket aracim var.
Arkadaşım egea almak icin niyetlendi. 1.3 dizel. Gerci bayide bulamamış ama bende linea nin arka frenler kampana egeada kampana koymuslar .o kadar para verme baska marka araba al dedim. Lineanin Fren mesafesi hoşuma gitmiyor .sanki bi kac metre ilerde duruyor araba. Hafif bi kazada atlattim iki kez. Ön balatalari opar la degistirmistim bu yuzden. Baska markalar  ön arka disk fren. Neden koymazlar egealara disk fren anlamadim. Arkadası yanlis mi yonlendirdim bilmiyorum :)

SM-J700F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alabilecek durumda ise neden olmasın, mesela benim tavsiyem Toyota baz ile full versiyon arasında güvenlik açısından fark yok, o derece güzel bir marka..

Mi A2 Lite cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


*

Çevrimdışı Erhan

  • *
  • 4305
  • +47/-2
  • Donanım: Hiçbiri
  • Kan Grubu: 0 Rh +
  • Motor: Hiçbiri
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #5 : Ekim 23, 2020, 10:37:41 ÖÖ »
Araç almak maliyet ve beklenti ile alakalıdır. Kampana frenlerin balataları disk balatalarına göre kolay bitmez. Disk balatalar 3 belkide 4 değişimine bir kampana balatası değişir. Tabi disk aşınmasını da unutmamak lazım.

Frenlerin kampana olması Fren mesafesi biraz etkiliyor olabilir. Ama Timbaz'ın yazdığı gibi fren sisteminin bakımı, sağlıklı çalışması, hidroliğin değişim aralığı ve hatta lastiğin surumu bile fren mesafesine etkendir.

*

Çevrimdışı kanser51

  • ********
  • 664
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Fiat
  • Araç Modeli: 2014
  • Donanım: Pop
  • Km: 195625
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Niğde / Karabük
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #6 : Ekim 23, 2020, 02:11:44 ÖS »
Erhan abi haklı, geçen ay disk balata fren hidroliği değişimi yaptım. Eskiden lastiklerim iyi olmasına rağmen panik frenlerde röterdar sesi gibi ses gelir abs hemen devriye girerdi ama şimdi araç oturuyor kayacağı vakit abs devreye giriyor 

*

Çevrimdışı efendy06

  • *******
  • 387
  • +1/-0
  • Araç Marka ve Modeli: Linea
  • Araç Modeli: 2013
  • Donanım: Active Plus
  • Kan Grubu: A Rh +
  • Km: 190000
  • Motor: 1.3 Multijet 95 HP
  • Şehir: Ankara
Ynt: Mrb.
« Yanıtla #7 : Ekim 23, 2020, 09:06:48 ÖS »
Ben bizim şirket aracı egea ile kaza yaptım. Dışkapı'da lambanın altında 40-50 km/h ya vardı ya yoktu hızım. Trafik durdu. Bir iki saniyelik gecikmeden sonra bende bende abandım frenlere. Araba tıkırdadı, abs devreye girdi. Önümdekini aldım, bir öndekine çarptırdım. Radyolarda anons edildi bu kaza zincirleme trafik kazası diye. O kadar suçluydum ki kaza raporunu almaya emniyete girmeye gerek yok dedim. Aracın önünde yer alan parçaların %80'ini bagaja koyup devam ettim yola. Sağ ön çamurluk geri geldiği için sağ ön kapı açılmıyordu. Geçen yıl oldu bu hadise.

Aracı sevmiyordum, halen sevmem o egeayı. Ancak bahsettiğim kazada önümde olup benimle aynı hızla giderken duran araç 2000 model, hiç bir donanımı olmayan, abs'si bile olmayan dandik reunault symbol.

Peki neden o durdu da ben duramadım? Aracın altında her biri farklı marka farklı desen lastikler, artık balata kısmı bitmiş fren balataları, balçığa dönmüş fren hidroliği, son 48 saatte evine bir kez 1 saatliğine duş alıp kıyafet değiştirmek için gidebilmiş olup direksiyonda dünya ile irtibatı kopan ben. Kaçınılmaz son; kaza.

Eğer yorgunluktan, uykusuzluktan direksiyonda frekansımı kaybettiğim için frene basmakta geciktiğim 2 saniye olmasa araç dururdu. Adam gibi bakımı olsa, adam gibi lastik takılı olsa ben geciksem de araç dururdu. Taş devri filmindeki gibi, aracın altından ayaklarımı yere sürtsem araç gene dururdu. Ama durmadı. Şimdi durcak, şimdi durcak diye diye, gidip çarptım.

Evet kampana fren zayıftır. Bizim araçlarımız da, egea'da 200 km/h ile gidecek 150 hp üzeri araç değil zaten. Balatalar iyiyse, ayarları düzgünse (mesela önceki aracımda bunu yaşadım, arka tekerlerin biri fren yaptığında diğerinin umrunda olmuyormuş, hissedip kontol ettirdiğimde fark ettiler.) ve fren hidroliğinin durumu iyiyse, lastikler de iyiyse araç durur. Bunlar zincirleme görevlidir. Biri zayıfsa zincirin en zayıf halkası kadar güçlü olması gibi, aracın freni de zayıf olur.

Özellikle hidrolikleri ömürlük zannediyoruz ama değiller. Zamanla havadan, nemden, oradan buradan içlerine kir giriyor, su giriyor ve yağ özelliğini yitiriyor. Siz frene basıyorsunuz. Araç bu fren gücünü tekerlere eksik iletiyor. Fren hidroliğinin özelliği basınç altında sıkışmamasıdır. Ancak su basınç altında sıkışır. Havada buhar olarak bulunan su bile zamanla fren hidroliğine nüfuz eder. Bu yüzden kontrol edilmesi (aynı antifiriz gibi, bunu da kontrol eden bir alet var) ve gerekliyse değiştirilmesi gerekir. Yoksa frene basarsınız, araç x kuvvet ile tertibata hidrolik pompalar, ancak hidrolik sıkıştığı için frenleme gücü x kuvvetinden düşük olur.

Unutmayalım, ömürlük çalışan parça olmayacağı gibi, ömürlük yağ da olmaz. Hidrolik ya da zamanla bozulur, şanzıman yağı da.

Selamar...
Mevzu vatansa hepimiz ölelim,
Mevzu makamsa hepiniz ölün...